Keresés

Részletes keresés

VBence81 Creative Commons License 2015.01.25 0 0 606

No hát nálam ez most úgy működik, hogy begyújtok majd várok résnyire nyitott ajtóval míg szépen beindul az égés. Ha már szépen lobog becsukom az ajtót, ekkor persze még gomolyog némi füst a fából (a fa teljesen száraz, de akkor is van füst az elején sőt néha még sistereg is pedig előző nap behozom a fát) mikor ez is megszűnik és pokoltűz van benn simán becsukom teljesen a primert és azt épp nem mondom hogy nem történik semmi de a láng intenzitás csak lassan csökken. Persze ehhez most biztos hozzájárul hogy az oldalfal illesztésnél tud fals levegőt szívni. Szekundert füsthőfokról vezérelném igen és a terciert is, pont abból az okból amit említesz is. Ha teszem fel 150 foknál nyitom a terciert az úgyis akkor fog beindulni mikor a számára megfelelő lesz a levegő áramlása, de ahogy én látom éppen kárt nem okoz ha hamarabb nyitom. Lehet össze is lehetne kötni a primer zárást a tercier nyitással hogy ott intenzívebben meg is tudjon indulni a levegő. A hátsó és az oldalsó lyukak is a "hamutérbe" nyílnának, de természetesen a hamu egy különálló tálcába esik. A hátsó talán annyiból szerencsésebb mert itt van vagy 2 cm hézag is a hamutálca és a hamutár hátsó fala közt. Két oldalról sem passzos a tálca tehát a levegő betud jutni a rostély alól ott is.A szekunder köszöni szépen jól van :) . Az ablak szigetelés felül teljes hosszában hiányzik így ott van egy sacc 2mm széles rés és itt kapja a kandalló a szekundert és ezt még meg is vezeti egy laposvas ami elvileg rá is "nyomná" az üvegre inkább kevesebb mint több sikerrel. Nos ez az egy amit nem tudok vezérelni és hacsak ezt el nem tömítem és nem csinálok ide is egy plusz bevezetést akkor nem is tudom majd vezérelni.    

Előzmény: sur5al (605)
sur5al Creative Commons License 2015.01.24 0 0 605

Hát nem tudom. Nekem is ilyen rostély elven, elcsúszó lemezekkel készült a primer, sőt a szekunder is, ráadásul házilag és egészen jól zár. Ha még a pillangót is rázárom, a parázs elszenesedett faszénné hűl ki, mert nem kap elég levegőt az elizzáshoz. Én emiatt nem aggódnék. Az más, ha kívülről és automata szabályozással akarod levegőztetni. Ahhoz tényleg kell valami ilyesmi. Mondjuk mindkét bemeneten egy-egy pillangó, amit egy zsalumozgató tekerget, amit egy PID vezérlő irányít. Nálam mondjuk a primert lehetne vízhőfokra szabályozni (ha átalakítanám ilyenre), nálad nem tudom mi lehetne a vezérlés alapja, Füsthőfok? Viszont a tercier állítása megint csak kérdéses. Én úgy vettem észre, hogy akkor van értelme igazán a terciernek, amikor a primer teljesen zárva van és esetleg félig a szekunder is. Ez logikus is, mert a tercier lyukak a legkisebbek, amíg van nagyobb, amin be tudja szívni a kéményhuzat a levegőt, addig nincs jelentős beáramlás a fúvókákon. Ez mondjuk baj, mert lehet ilyenkor is kellene utánégetni. Én meg már azon gondolkodtam, hogy egy pici mókuskerekes ventit kellene a külső csonkra akasztani és úgy fújni be a levegőt, amikor bátor tűz van benn. Elvileg lambda szondával figyelni kellene a kilépő gázokat és az ottani oxigén felesleg alapján tolni be neki a plusz levegőt. A profi kazánok így csinálják.:D

 

Szerintem jó az a két lyuk hátul. Hová lép be? Az a hamutér? Van hamutálca? Annak a falához/főlé? Vagy amikor a mélyedés megtelik hamuval, elzárná a levegő útját is?

 

Primert, terciert értem, szekunderrel mi van? Van? Hogy van?

Előzmény: VBence81 (604)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 604

Kicsit tovább gondoltam ezt a kandalló upgrade et egy fokkal. Ha már úgyis szétszedem a kandallót akkor akár a primer levegőt is megcsinálhatnám úgy hogy normálisan lehessen szabályozni. Tekintve, hogy most egy lemezt mozgatok a lyukak elé és az vagy zár vagy se, de inkább se mert nem fekszik fel rendesen és maradnak rések elzárt állapotban is. Két megoldás lehetséges vagyis én ennyit találtam ki eddig :) . Mindkettő a hamutálca mélyedésénél lépne be. Az egyik variációnál két oldalt lennének a nyílások :

A másik oldalt lusta voltam megrajzolni, de a lényeg így is látszódik. Azért van így kihozva oldalra az összekötő mert van egy háromszög alakú merevítés amit meg kell kerüljek.

A másiknál hátul lenne a bevezetés, nyilván ez lenne a leg egyszerűbb, de itt csak egy helyen lépne be a levegő. Az számít vajon hogy előröl vagy hátulról kap levegőt a fa?

Ha megvalósul akkor már akár külső levegőt is használhatna a primer és a tercier, bár ezt sajnos nem oldalról hanem a padlásról tudnám behozni. 

Sőt még az is eszembe jutott, hogy a primert és a terciert akár vezérelhetném a hőmérséklet függvényében elektromosan is.Lehet kicsit átestem a ló túloldalára, de nem tudok mást csinálni ebben az időben csak agyalni :)

 

VBence81 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 603

Apró kékes láng még van, de többnyire izzó parázs. 

Előzmény: 0l0 (601)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 602

Begyújtás után 4.5 órával lekapcsolt ventivel a szívó oldalon még mindig 55 fok a szobákban 35 fok. 

Előzmény: VBence81 (598)
0l0 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 601

A második esetben keletkeznek még lángok fölötte?

Előzmény: VBence81 (600)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 600

Nyitott primer és pillangónál 550-750 között ugrál.

Zárt primer és pillangónál 350-420.

Előzmény: 0l0 (599)
0l0 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 599

Az égő fa hőmérsékletét nem próbáltad mérni vele?

Előzmény: VBence81 (598)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 598

Ha már mérés akkor igaz nem gázhő de kiindulásnak ez is jó. Hoztam haza egy lézeres hőmérőt ami adott felület hőmérsékletét méri és végeztem némi méricskélést.

A begyújtás után 1 - 2 - 3 órával:

füstcső:177 - 139 - 92

tűztér betét hátfala: 390 - 270 - 190

Az üveg,de ez akár a parázs is lehet fene tudja :) : 240 - 220 - 195

Hődob közép vonalon mérve: 220 - 150 - 110

Elszívó rácsnál és a szobában az anemosztátnál: 80/60 - 70/50 - 60/47

A swiftnél ez határozottan többet tol mert ennek 2 kereke van . zajosnak sem ez a zajos 5v on pl szinte semmi hangja nincs. A zaj a csövekben keletkezik, ezt kell majd orvosolnom.

 

 

Előzmény: sur5al (597)
sur5al Creative Commons License 2015.01.20 0 0 597

Onnan rendeltem én is. A Rexiket és a hosszú érzékelőt is. Szerintem fontos a mérés.

 

Igen, így már érthető a teljes történet.:D

 

Ja értem. Szimpi volt a 12V miatt.:D Mások javasoltak Swift ventit. Meglátjuk. Ennyit megérne, ha legközelebb bontó közelében járok, beújítok valamit.

Előzmény: VBence81 (596)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 596

nem sajnos eddig nem vettem bele pedig olyat akartam mint a tiéd a rex 100 as de itt nálunk elég drága. Most azonban találtam a csíkszeműeknél 4e ért és ingyen elküldik Mo ra . Hihetetlen . Nyáron ha nekiállok szétszedni sztem rendelek egyet és beteszem a füstcsőbe a becsatlakozás előtt. Már csak azért is mert így hogy nem volt pontos értékem mikor betettem a hődobot mindig a kéményt néztem, hogy kátrányosodik e, de szerencsére egy vékony réteg alakul csak ki és az is lepotyog magától egy idő után. Így mikor mérni is tudom majd és tudom hogy vehetek e ki még hőt belőle tudom a hődob felületét növelni bordákkal.

Nem is jó linket tettem be: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133198478&t=9020390

Ezen az utolsó előtti képen látszik a mennyezeten egy négyszögletes rács, azon keresztül szív a motor.A csőben csak egy sima hangelnyelő szivacs van beragasztva, de nem nagy hatékonysággal. Remélem a többiek által felvetett javításokkal majd kicsit halkabb lesz.

No igen a motor nagyon speciális és egész nehéz hozzájutni :D. Ez egy ford escort fűtőventilátor:

Nálunk bontóban kb 3-4e ft körül meglehet venni. Adatokat nem nagyon tudok most kapásból róla, de az biztos hogy nagyon megfelel erre a célra mert hosszú, kanyargós csőrendszerben is tartja a nyomást és egész szépen tol. Ha jól emlékszem 400-900 m3/h között van a légszállítása fokozattól függően. Én 12v helyett 5v al táplálom és így is bőven elég levegőt forgat meg. 

Előzmény: sur5al (595)
sur5al Creative Commons License 2015.01.20 0 0 595

Igen, az lesz az. Mi a neve? Nem tudom.

 

Jó lesz a zártszelvény is persze. Legyen elég keresztmetszet, annyi a lényeg.

 

Igen, az elejéről lemaradtam, pár hetet kihagytam az olvasásban. Nagyon profi munka. Végül is a tiéd is központi fűtéses kandalló és jól is tudod hasznosítani a betét után a hőt. Hőszondák nincsenek a rendszerben? Hány fokos égéstermék megy ki a kéménybe a nyolcszög hőcserélő doboz után?

 

Ezen a fotón nem látszik (talán itt még nincs kész), de felülről egy csővel át van törve a padlásfödém, úgy szív a venti? Ez valami 200-as csőbe való hangszigetelő szivacs? 

 

Érdekelne a venti, amit használsz. Milyen jellemzői vannak annak, hol szerezhető be, mennyiért stb. Szellőztetéshez keresek valami mókuskerekeset. Nagyon zajos?

Előzmény: VBence81 (594)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 594

Ahha akkor ez az a fehér cucc amit sűrűn mutogatnak a kandallóknál pl az egyik tercierdobozos videóban is van ilyen. Ezt gondoltam ki én is hogy bővebb lyukat csinálok és kiegészítem a csőszerelvényt 1-1 lmeze "alátéttel" ami közé betudok tekerni tömítőszalagot és akkor van hely tágulni. Aztán kiötöltem, hogy gyakorlatilag ennek a két helyen bevezetett csőnek/zártszelvények nem muszáj feltétlenül egy egészt alkotniuk tehát lehet ez két fél is. Egy bordaköz az 3.5cm a mélységét azt pont nem mértem le de úgy 2cm lehet. az akkor 2 szer 7 lenne az se tűnik rossznak, de akkor arra kéne hegeszteni és úgy molyolni a csappal meg minden áááá ha nem muszáj nem szarakodom vele :D . Akkor már inkább a hátfalon nem 1-1 hanem 2-2 zártszelvényt vezetnék végig.

A terelő lemezt kerülve megy ki a füst igen efölött a tűztér kupolája és a pillangó van. Igen pont ennél lenne a tercier tervezett furatsora. Mivel a kupola tele van bordákkal sztem macerásabb ott furkálni. És ahogy megfigyeltem a lángokat nem árt ha ennél egy kicsit lejjebb van a plusz levegő.

 

"Mondjuk lévén, hogy neked nem vízteres készüléked van, nem tudom mire lesz ez a tercier után égetés jó (azon túl, hogy tisztább lesz az üzem), mert ha a terelő felett már nincs jelentős hőleadó felület, akkor csak a kéményt fűtöd."

Erre képpel válaszolok :) .

 

 

Van ott még hőleadó felület :D .

Láttam a videóidat sőt lépésről lépésre nyomon követtem a beépítést épp ezért is kezdtem én is foglalkozni az enyémbe való beépítéssel. Lehet nem láttad de a kandallós oldalon leírtam hogy hogy fejlesztettem eddig a fűtésrendszert( http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133202185&t=9020390 és a másik fele http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133214548&t=9020390) .

Előzmény: sur5al (591)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 593

Igen tudom, hogy volt, olvastam is meg ismerem is ezeket a videókat mert egy ideje foglalkozom már a témával :D. Azért is merült fel bennem a hőtágulás mint probléma mert itt is lemez a kandalló. Ha kicserélem a hátlapot akkor is marad az oldalfal amivel érintkezik és az továbbra is öntvény.

Előzmény: ronkovik (589)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 592

1db cső sztem nem elég mert nem akarok túl nagy lyukat vágni a colos cső meg csak 4.9 ncm lenne. A hátlapon akár lehet az zártszelvény is tőlem. Csak azért indultam ki csövekből mert így egyszerűbb volt.

Előzmény: 0l0 (588)
sur5al Creative Commons License 2015.01.19 0 0 591

Nem baj az.:D

 

A paplan? Üvegszálas fehér szigetelő. Üveggyapot? Nem tudom pontosan mi a neve, egy darabban lévő tekercsem van itthon. Próbáltam már zöld kőzetgyapottal is (amin alu kasirozás is van) a füstöt tömíteni, jó volt az is (nem ég el). Tömködj oda ilyesmit és nézd meg, megmarad-e. Ha igen, rugalmas, jól kitölti a rést, nyerő vagy. Tehetsz minden vas-vas csatlakozáshoz is ilyet. Pl. ahol fúrsz majd. Csinálj inkább bő lyukat és tömködd ki a rést ezzel.

 

A 10 cm2 talán jó is lesz. Ha egy bordát "betakarsz" mekkora a keresztmetszet? Amit írtam előbb, bordaközökkel operálva tudna legjobban felmelegedni a levegő. 1 köz vagy max 2 elég kell legyen.

 

Nekem a primer/szekunder/tercier keresztmetszet ilyen: 62/12/15 (cm2). Elvileg 80/10/10% kellene legyen. A primer csak begyújtáskor a 200 fokos füsthő eléréséig van nyitva, utána zárva van végig. Szekunder teljesen vagy félig, tercier egészen addig teljesen nyitott, amíg van aktív gázképződés és a lángok ki akarnak menni a tűztérből. A szekundert akkor zárom, ha már csak pici parázs van és zárok mindent (füst pillangót is). Ha túlfűtés esete forog fenn (ritkán, de elő szokott ferdülni, hogy túlrakom és fel akar forrni a 70l víz), akkor csak a tercier van nyitva, primer, szek zárva! Elképesztő jó mutatványt csinál a tercier után égető doboz. Van fenn pár videó róla, nézd meg, ha érdekel. Bele lehet fojtani még pillangóval is, de nem szükséges. Így gyakorlatilag füstölés és pazarlás nélkül lehet pici teljesítményen ketyegtetni a rendszert, amíg a radiátorok le nem adták a fölös hőt.

 

Hol megy ki a füst? A terelő elején fordul és úgy fel? Igazából oda kellene szerintem egy lyukas cső keresztbe, hogy azt kerülgessék a gázok. Ezt kell megtáplálni forró levegővel. A terelő felett mi van? Nem lehet esetleg onnan lehozni? Ha pl. a terelő helyett csináltatsz egy saválló dobozt, azt táplálnád hátulról levegővel egy csonkon és a terelődoboz ajtóhoz közel eső élén ill. az alján az élhez közel lennének a furatok, akkor tuti forró levegő menne ki a legjobb helyen.

 

Mondjuk lévén, hogy neked nem vízteres készüléked van, nem tudom mire lesz ez a tercier után égetés jó (azon túl, hogy tisztább lesz az üzem), mert ha a terelő felett már nincs jelentős hőleadó felület, akkor csak a kéményt fűtöd.

 

Nekem a tűztér fala mögött körben vannak csövek (agyagban, betonban), felette 2 sor és utána még egy csöves hőcserélő, ezért teljesen jó, ha a tűzteret elhagyó gázok még nem adták le a hőt.

Előzmény: VBence81 (587)
sur5al Creative Commons License 2015.01.19 0 0 590

"Előmelegítőnek valami nagyobb keresztmetszetű a hátfalhoz simuló lapos szerkezet lenne ideális, hogy minél lassabban áramoljon benne a levegő és több ideje legyen melegedni, nem? Ha nem nagyon akarsz hegeszteni vagy lemezt hajlítani, akkor értem a csövet, de nem ideális hőátadási és keresztmetszeti szempontból sem."

 

Nagyon igaz. Erre próbáltam utalni, a másik topikon, hogy nekem 1db 6/4-es cső van benn a tűztérben, melegszik persze, de nem annyira forró, hogy a korom leégjen róla. Szerintem sem fog eléggé melegedni abban a csőben a levegő, de a semminél jobb.

 

Az igazi az lenne, ha a bordák által meghatározott mélységű teret zárná le, alul rákötve a betápot csappal, felül meg csak megfurkálva a hátlapot. Több kandallóban láttam ilyen megoldást. Ezzel csak az a bökkenő, hogy hol fogja leadni a meleget, ha elvesszük az egyik legfontosabbat, a hátlapot.

 

Ja megvan. Elég lenne 2 borda közt zárni mindkét oldalon pl. vagy talán elég csak egyet középen. Mekkora keresztmetszet lenne az? Egy betáp, zárt borda vagy a bordára szigeteléssel illesztett U profil és felül 1 lyuk a hátlapon, amin beszalad a vascső. Onnan már ágazhat furulya végekre vagy lehet a végén egy lyuggatott doboz, mint nekem. A felső terelőhöz fel kell majd kötni tuti, hogy ne feszítse a hátlapot.

Előzmény: 0l0 (588)
ronkovik Creative Commons License 2015.01.19 0 0 589

Pont egy pár hozzászólással ezelőtt volt ötletadónak,

a figura is csövekből illetve zártszelvényből pattintotta össze a harmadlagos levegőbevezetést, igaz ez lemezkandallóba lett aplikálva.

 

 

 

Ha a hátlapot kitudnád cserélni egy megfelelő méretű acéllemezre, szerintem az lenne a legjobb, azon lehetne kísérletezgetni, ha esetleg nem jön össze az eredeti hátlapot visszateheted, és nincs szétfúrkálva.

Az acéllemezhez hegesztheted a csöveket, de akár egy előmelegítő dobozt is csinálhatsz rá, mondjuk érdemes lehet a hátlemezre merevítő bordákat is hegeszteni, ne hajoljon, vetemedjen, illetve a hőleadó felületet is növelné

 

Előzmény: VBence81 (587)
0l0 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 588

Nem volna elég csak egy cső ami középen belógna a tűztérbe?

Akkor igaz eggyel kevésbé terhelhető, de nem érdekes a hőtágulás és egyszerűbb a csere, meg minden...

Vagy ha szükség van a nagyobb térbeli kiterjedésre, akkor esetleg T alakban...

Attól az előmelegítő rész még akármilyen lehet.

Előmelegítőnek valami nagyobb keresztmetszetű a hátfalhoz simuló lapos szerkezet lenne ideális, hogy minél lassabban áramoljon benne a levegő és több ideje legyen melegedni, nem? Ha nem nagyon akarsz hegeszteni vagy lemezt hajlítani, akkor értem a csövet, de nem ideális hőátadási és keresztmetszeti szempontból sem.

Előzmény: VBence81 (587)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 587

sur5al

Igaz kicsit hamarabb írtam mint meghívtál volna, de akkor már itt folytatom. Milyen anyag ez a hőszigetelő paplan? Nem hiszem, hogy így tervezték volna, hogy ott szívjon be plusz levegőt és mivel az alsó 1/3 ban van így még a helye sem jó .A terv valóban az hogy a hátlap mögött egy 2 colos cső a gyűjtő és innen megy fel szorosan a hátfalon és 2 hőleadó borda közt kétoldalt 1-1 colos cső. Az elgondolásom szerint egy golyós elzárőt tennék a 2 colos csőre ami oldalt kivezetnék a kandallón és így tudnám szabályozni. Ez azt jelenti hogy ezen keresztül közel 10 ncm levegő jutna a tercier áramba.Azért itt vinném fel és melegíteném elő mert a hasznos teret nem igen szűkíteném a tűztérben mert elég kicsi így is (29 cm mély). A tűztérben a két oldalsó és a terven íves amúgy szerintem simán egyenes csövön ( gyorsabb volt ívesre rajzolni :)  ) lennének a furatok. Mindent sima colos vascsőből és az ehhez kapható idomokból gondoltam mert így ha ki is égne simán lehetne cserélne és nem is kerülne sokba.

Még azon is agyaltam hogy a jelenlegi terelőlemezt ami a kupolában van azt kicserélném egy vermikulit lapra hogy még jobban megemeljem hőt és visszatükrözzem a tercier áramra.

Arról a szürkés lapról lenne szó.

 

A fő ok amiért vakarom nagyon a fejem az hogy az öntöttvas hogy viseli ha  ráfúrok 2 ekkora lyukat és hogy a cső és az öntöttvas hátlap mennyire tágul különbözően. 

Előzmény: VBence81 (585)
sur5al Creative Commons License 2015.01.18 0 0 586

Köszi, nekem is most tűnt fel, amikor írtad kb.:D

Előzmény: ronkovik (584)
VBence81 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 585

Üdv!

 

Tudom nem megy benne víz, de mivel itt is pont hasonló téma van terítéken és a kandallós fórumon most a gáz-fa/zsír-olaj téma fontosabb így ide is belinkelném a terveimet a kandallómba való tercier bevezetéséről. Ha bármi észrevételetek tanácsotok lenne szívesen venném. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133377178&t=9020390

ronkovik Creative Commons License 2015.01.18 0 0 584

http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9166766

 

Úgy látszik más is gondolt az arduino felhasználására a fűtésrendszerben...

Előzmény: sur5al (572)
sur5al Creative Commons License 2015.01.13 0 0 583

Ez nekem szólt? Nekem ilyen a tűzterem. Ahogy a kolléga írta is, sok mindent elárul a füsthő monitorozása. Nekem a két hőcserélő szakasz után, a kéménybe lépés előtt van a szonda. Ezen látom, mennyi meleget engedek a kéménybe.:D Viccen kívül. Én arra használom, hogy 200 fok alatt tartsam a kilépőt. Ha több, zárok a primer levegőn, majd a szekunderen és ahogy esik vissza a tüzelés végén, a tercieren is. Ha a primer+szekunder zárás nem lenne elég, akkor a pillangón is állítok. A füsthőfok egyébként egy ventit is indít 130 foknál, ami plussz hőt von el a kéménycső környékének szellőztetésével. A 200 fokra villogó és berregő is indul, mert ha tartósan 200 felett van a füst, az nem csak azért rossz, mert sokat pazarolunk, hanem azért is, mert hamarosan felforr a kandalló vízkörében keringő kb. 70l víz.:D

 

Minél többet tudunk, annál jobb döntést hozunk. Úgy könnyebb tüzelni, ha nem ránézésre kell megállapítani, hogy ég a tűz.:D

Előzmény: csillp (580)
sur5al Creative Commons License 2015.01.13 0 0 582

Ez volt az egyik gondolatom, csak nem találtam.:D

Előzmény: ronkovik (579)
0l0 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 581

Kifejtenéd kicsit bővebben, miért merült fel ez a kérdés és mit is takar pontosan?

 

A konkrét esettől eltekintve a füstgázhőmérséklet különböző helyeken mérve különböző jelentőséggel bír. Az égéstér környékén az égés tökéletességével is összefüggésbe hozható, a víztérnél, vagy a kéményben a kátrányosodási veszéllyel illetve a hatásfokkal.

Előzmény: csillp (580)
csillp Creative Commons License 2015.01.11 0 0 580

T. Tapasztaltak!

 

Samott-tűzteres kandallónál, a tűztér mögött elhelyezett hőcserélő esetén miért kell a füstgáz hőmérsékletét figyelni?Köszönöm a segítséget.

ronkovik Creative Commons License 2014.12.13 0 0 579

 

Tényleg szép darab...

 

Harmadlagos levegőhöz ötletnek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=20hqdrSV3-s#t=135

Előzmény: 5738g (577)
sur5al Creative Commons License 2014.12.13 0 0 578

Aha, ez pofás. Jó nagy lesz a felület. Nem tudom fogod-e tudni táplálni.

 

Kár, hogy a vízteret nem hagytad ki a tűz hátából. Mindegy, talán előmelegítésnek jó lesz. Nekem csak egy darab 6/4" levegőcső van a tűztérben, rövidke, de a leghidegebb szakasz, egyedül az kormolódik, az egész tűztér fehérre van kiégve.

 

 

A tercier levegőt lehetne ott a lemez és a táska között felvinni vagy egy dobozt tenni be a vaslemez helyett, amibe alulról hideg levegő megy be (lehet a hamuzón keresztül is, csak akkor nehezebb szabályozni külön) és felül a tűztér közepéig begyúlva mondjuk az élein ontja a forró levegőt. Tehát egy fejre állított L betűt képzelj el. A tűz legvadabbul belül szeret égni (főleg ha nem víztáska, hanem egy samott/vermikulitlap határolja), ki kell kerülje az összes gáz a belógó lemezt, aminek az élénél brutál jó keveredés várható.

 

Azt is lehet, hogy a két oldalsó lyukon át keresztül tolsz egy furulyát. Valahol láttam már ilyet csak most nem ugrik be, hogy hol. Ezek nem pont azok, de ötletadónak jók lesznek: 

 

lopi liberty woodstove secondary burn with gasification baffles

Poele a bois Nordica Tradition

Előzmény: 5738g (577)
5738g Creative Commons License 2014.12.12 0 0 577

Hali!

Végre elkészült a kandalló vizes hőcserélője!

15db 69 mm-es belső átmérőjű, 550 mm függőleges füstcső került egy dobozba.

A doboz vizes része 5 mm-és lemezből készült, az első-hátsó oldal 4db 14 mm-es átmenő pálcával merevítve. A füstgyűjtő lehetett volna egy kicsit magasabb, remélem elég lesz az 50-70 mm. A tűztér hátsó öntöttvas része ki lett cserélve egy víztáskára, amit a tűztér felől egy 10 mm vastag lemez takar. A lemez és a táska között 7-8 mm légrés van, így a lemez közvetve melegíti a táskában lévő vizet. (talán nem hűti annyira a tűzteret) Az oldala 20 mm, az alja 30-40 mm samottot kap.

Terciel levegőt is szeretnék, de még nincs kitalálva hogyan legyen.

A tűztér alján két oldalt középtájon már kivágtam 1-1db 20x40 mm-s lyukat, amit zártszelvénnyel akartam a felső részbe vezeti. Na itt akadtam meg.

A zártszelvény mennyire bírja a hőt, deformálódás várható, mennyi lyukat és hova?

A 2 kivágott nyílás zárható, szabályozható!

Jó irányba haladok? Ha nem akkor hogyan tovább?

üdv.

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!