Keresés

Részletes keresés

NeomatiK Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1406
De mitől lenne csőtörés? Már nem agyagcsőben vagy acélcsőben vezetik a vizet :) Hanem műanyag vagy alu-műanyag csőben csőhéj szigeteléssel és kellően dilatálva, rugalmasságot biztosítva. Nekem úgy tűnik, hogy egy laikus ember mondtott valótlan dolgokat. Ne higgyél neki. Vagy kérd ki mások véleményét. Meg egyébként ytongból felépült már Európa szerte párszázezer vagy millió épület. Amúgy a csőtörésnek nagyon kicsi az esélye. Egyébként a padlóban vezetik a csövek nagyobb részét és az betonban fut. Evvel nem riogatott, hogy csőtöréskor fel kell törni a betont? Az sokkal problémásabb lenne.

Egyébként én nem hiszem, hogy kihasasodik vízfelvételkor az ytong. A pórusokban lehet víz, de attól még nem hasasodik, a felesleg meg elszivárog, elfolyik.

Előzmény: _kecskegida (1404)
memorix Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1405
Nézd nem a faladban kell szökőkutat csinálni:)

Bármilyeb falban problémás a csőtörés..általában a 40-50 éves házakban jellemző ez az eset vagy ott ahol a szakik nem jól szerelnek vizet...a réz csövek pedig nem szoktak csak úgy tönkremenni....csőtőrésnél az Ytong nem megy tönkre csak vizes lesz amit kienged pláne ha szárítják míg a tégla vagy dryvitozott felületeknél pedig bent marad a víz és kiül a salétrom...ilyen szempontból általában az Ytong jobb...

De ez az eset kb azzal egyenértékű mintha attól rettegnél hogy ha átmész a zebrán zöldben akkor elüt majd a kamion...
Előzmény: _kecskegida (1404)
_kecskegida Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1404
Szia, csak azért gondolok erre, mert akitől ezt a vízfelvételes dolgot hallottam, éppen ezzel érvelt az YTONG ellen, hogyha így lokálisan kap ennyi vizet, _nagyon_ kihasasodik, onnan pedig nincs visszaút szerintem. Mondjuk a példában YTONG válaszfal volt, azt még a legrosszabb esetben újra lehet rakni, de egy főfalnál ez sokkal nagyobb gond lehet. Kissé elbizonytalanított.
NeomatiK Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1403
Az ytongnak viszonylag nagy a vízfelvétele. De miért tartasz a csőtöréstől? Annyi víz nem biztos hogy éri mint a bevakolatlan ytong falat építés közben ha napokon át esik az eső. Kiszárad utána és kész.
Előzmény: _kecskegida (1402)
_kecskegida Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1402
Sziasztok!

Egy 2003-as évjáratú, YTONG-ból épült egyszintes házat nézegetünk vásárlás céljából.
Az eddigi hozzászólásoknak még csak a felét olvastam át, de választ nem találtam a következő kérdésemre:
Mennyire érzékeny a falazat egy csőrepedésre pl.? Más forrásból úgy értesültem, hogy az ilyen jellegű nedvesség felhalmozódhat a falazatban lokálisan, és kihasasodhat a fal, nem is kicsit. Nem látom a megoldást erre a problémára, mert ha ez tartófalban történik, akkor azt szerintem nem lehet javítani, mert "cserélni" ugyebár nem tudunk tartófalat. Valós probléma-e az YTONG fal ilyen jellegű vízmegtartása?

A segítséget előre is köszönöm.
memorix Creative Commons License 2010.04.06 0 0 1401
Ebből nem látszik, hogy mit spórolnál...csak az, hogy inkább te szeretnéd drágábban kivitelezni...bárhogy számolom a gyári olcsóbb...

íme néhány példa:

http://www.epitoanyagkereskedes.hu/ytong/teherhordo-athidalo.html

http://www.epitoanyagkereskedes.hu/ytong/valaszfal-athidalo.html

http://www.epitoanyagkereskedes.hu/ytong/u-zsaluelem.html

Nálam Ytong vakolat van. Drága és elég költséges felvinni...a kőművesek nem szeretik vállalni...
Előzmény: top of the line (1400)
top of the line Creative Commons License 2010.04.05 0 0 1400
Hat,nem tudom.Az en szamitasaim szerint az kb. ugyanaz.Ha marad a 375mm-es fal akkor egy azonnal terkelheto 2 m-es athidalo hozza 21-22 ezer forint.Igaz ez mar kesz...
Az "u" zsalu elem ara 3.300 /400mm magas/ forint amibol 2m-es resz kb. 3 es fel max. 4 darab durvan.Ez melle jon meg kb. 1/4 m3 beton ami kb4-5 ezer + a vas.A munka az enyem.Ez a sporolos resze.
Amugy amit irtam nem komuves tippje volt hanem a szomszedaim is igy epitettek es sajat kezuleg.Neki igy volt olcsobb azt mondta.
Meg egy erdekesseg,hogy egyiknek sem repedezik a fal,pedig kb 4-5 eve all mar...
Hat ha nem is sokkal,de nekem is olcsobbnak tunik es jol dolgoztak ott is.

Annyit meg kell hagyni azert,hogy a statikai terveket varom,igy addig semmi sem biztos...se meret sem vastagsag...Egy dolog viszont biztos,hogy A+ -os lesz felhasznalva az ytongbol,ha mar ytong...:-)))

A gipszkartonon en is elgondolkoztam,de te miert nem az ytong belso vakolatot hasznaltad?Nem biztal benne?A szomszedban az van a falon es semmi sem latszik at...
Mondjuk nalam is az a helyzet,hogy vakolni nem tudok es azt nm-ben ki kellene fizetni.Es meg azt sem tudom mennyiert vakolnak manapsag...A gipszkartont pedig meg tudom csinalni magamnak mindennel egyutt...
Előzmény: memorix (1399)
memorix Creative Commons License 2010.04.05 0 0 1399
Nálam Ytong áthidalók vannak. Olcsóbb kifizetni a kész áthidalót mint az U elemet+betont+vasat+munkadíjat. Aki az utóbbit tanácsolta valószínűleg kőműves. Valószínűleg több pénzt szeretne érte...sőt gyorsabban lehet haladni a kész áthidalókkal....

Javaslom a 30 NF A+ elem használatát + 12-20cm EPS-80 hőszigetelést alkalmazni. Így a külső oldalon nem lesz zsugor repedés a falon. A belső oldalon hálózni vagy gipsz-kartonozni érdemes a repedések megelőzése miatt alkalmazni...

Előzmény: top of the line (1398)
top of the line Creative Commons License 2010.04.05 0 0 1398
Sziasztok en most tervezem az ytong-bol epulo hazamat es szeretnem megosztani veletek kerdesemet es gondolataimat neha,amikor erre jarok.

Persze meg messze van az epites,de nagyon korbe szeretnem jarni az egeszet.
Szoval lenne egy olyan kerdesem amit par helyen mar megneztem,de nem tiszta...

Az ismeroseim akik ytongbol epitettek,mind az "U" zsaluelemet hasznaltak kivaltva az ytong athidalot a nyilasok fole.A falak folott a betonkoszoru mellett pedig a szigetelt koszoruelemet alkalmaztak.
A kerdesem az lenne,hogy egy 37.5-es falnal akkor kivul-belul a 75+40-es szigetelt elemet kell alkalmazni,vagy csak kifele kell szigetelt elem?
A masik kerdes,hogy ezen kivul van-e masik megoldas,termeszetesen ytong-bol?

Amugy nekem egy szintes hazam lesz,de szeglemezes tetovel es igy csak a kulso fal lesz terhelve...
Persze sokmindenki tanacsol mast es maskeppen,de egyenlore meg ez a terv.

Akkor varom a tanacsokat es otleteket.....:-))

udvozlettel:Peter
memorix Creative Commons License 2010.03.05 0 0 1397
Nem kéne bújtatott reklámokkal teledobálni ezt a topikot is

Előzmény: szabigabi1967 (1396)
szabigabi1967 Creative Commons License 2010.03.05 0 0 1396

Mi kis is próbáltuk ithon is nehogy más anyagot kapjunk mint amit ismerünk már szlovákiában.

 

Annyit tudok mondani,hogy minden rendben volt vele a munkánkat átvették és egy Budapesti projektbe építettük be.

 

 

Előzmény: kisapam2 (1395)
kisapam2 Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1395

sziasztok,

 

most találtam egy új terméket, PORFIX a neve, és szinte tökéletes alternatívája az Ytongnak, egy Techtrend nevű cég forgalmazza www.techtrend.hu

 

sokkal olcsóbb mint az Ytong:-)

NeomatiK Creative Commons License 2010.02.16 0 0 1394
Én felülről rögzítenék tipli+csavarral a falra egy lapot (ami nem túl vastag és színben passzol a munkapulthoz, mondjuk ha van maradék lamináltpadló) ami kisebb mint a munkapult, hogy oldalról-felülről ne látszódjon, illetve ne legyen zavaró. Ezt a lapot be tudod állítani vízszintbe akár a megfelelő vastagságú kis falapokkal vagy akár ytongragasztóval, dryvit ragasztóval, vakolattal. Aztán erre már lehet ragasztani a munkalapot, de jobb lenne alulról hozzácsavarozni.
Előzmény: fede94 (1393)
fede94 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 1393
szóval 5 cm széles ytong pengefal. egyik oldalán csempe, másik oldalán ragasztott terméskő. természetesen nincsennek síkban felülről és igazából a munkalap csak mindezek eltűntetését szolgálná. az azért cél, hogy vízszintbe legyen. ez nehéz a két oldalon felragasztott csempe és kő miatt. ezért én mindenképp valamilyen kenhető anaygban gondolodom, amivel ki lehet hozni vízbe a fal tetejét mielőtt rákerül a munkalap.
Előzmény: NeomatiK (1392)
NeomatiK Creative Commons License 2010.02.14 0 0 1392
Tipli + csavarral. De egy részletesebb leírás alapján jobban meg lehetne mondani. Mire jó egy 20 cm széles munkapult?
Előzmény: fede94 (1391)
fede94 Creative Commons License 2010.02.13 0 0 1391
olyan kérédsem lenne az ytong szakértőkhöz, hogy ha van egy ytong pengefalam a konyhában akkor mivek ól lehet/szabad ráragasztani egy 20 cm széles konyhai munkalapot (laminált, nem fa!). a cél hogy örökre ott maradjon. tudom ,hogy rengeteg anyag van, de nem az cél, hogy gyorsan odarakni, hanem, hogy később ne legyen gond. köszi előre is!
memorix Creative Commons License 2009.12.19 0 0 1390
A repedést nem klasszikus értelemben kell érteni nem a falazó elem reped a vakolat vagy glett reped meg és emiatt a rajzolódik ki a tégla (ezért kell az Ytongon flexibilis anyagokkal dolgozni)...ez ellen lehet védekezni azzal is, hogy az Ytong tégla külső felületére hősszigetelést raknak minél vastagabb annál kevésbé jelentkezik ez a zsugor repedés a belső oldalon. Szerintem a legjobb megoldás ha a belső oldalon vakolat van. Ehhez 1-2 cm vakolat kell, amibe rabichálót vakolnak és azt glettelik le akkor nincs ez a jelenség... a másik megoldás ha gipszkarton lapot ragasztanak fel vakolat gyanánt...ezt házilag is könnyű megoldani...
Előzmény: NeomatiK (1388)
nagy ivó Creative Commons License 2009.12.19 0 0 1389
Ha a parapettfalakba nem raktak vasat a falazáskor,attól is repedhet, ezt javítani nem egyszerű.
Tán azért adták el, mert tele lett a t@kük a sok repedéssel?
Előzmény: CsA (1385)
NeomatiK Creative Commons License 2009.12.19 0 0 1388
De mi van akkor, ha szigetelve van a fal és belül csak glettelve vagy glett+hálózva van? AKkor nincs olyan nagy hőmérsékletkülönbsg az Ytong két oldalán. Tehát akkor a repedés esélye is kisebb.
Előzmény: memorix (1386)
THT Creative Commons License 2009.12.19 0 0 1387

Üdv!

 

A 30-as hőátbocsátási tényezője anyira jó, hogy önmagában is jobb, mit a szabványban előírt minimum érték. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne javítani rajta! Hogy ez szükséges, illetve számodra célszerű-e, azt az ehavi fűtésszámlád jól fogja szemléltetni :) Ezügyben a nyílászárókat is célszerű szemrevételetni, valamint a tető/lábazatsigetelést is.

Előzmény: CsA (1385)
memorix Creative Commons License 2009.12.18 0 0 1386
Van értelme szigetelni...12-20 cm EPS -l vagy multiporral...

Ha kívülről felkerül a háló és a hőszigetelés ott nem lesz repedés...

Belül pedig hálózni kell a falat teljes terjedelmében, vagy gipszkartont használsz és azt ragasztod rá...esetleg multiport...

Ha hálózod akkor a háló alatt 1-2 cm vakolatnak kell lennie. Ha csak glett volt akkor a hálótól függetlenül repedhet...ha nem a teljes felület volt hálózva...

A jelenség oka, hogy a külső belső hőmérséklet miatt a külső Ytong felülete összehúzódik a belső tágul és ha csak glettelve lett akkor kirajzolódik az Ytong tégla akár függőlegesen vagy vízszintesen...


Előzmény: CsA (1385)
CsA Creative Commons License 2009.12.18 0 0 1385

Sziasztok!

Két és fél hónappal ezelőtt vettem egy 30 cm-es YTONG falazatú családi házat, 1996-ban kezdték el építeni, 1997-ben kapott lakhatásit. Összességében jól megépített háznak tűnik, eredetileg egy menő focista építette a lányának aki 12 évig birtokolta.  Kívűl belül voltak rajta repedések, de láthatóan régen volt festve, úgy gondoltam, hogy már régi keletűek lehetnek. Később megnézte apósom is, aki építész, és ő sem ítélte vészesnek a helyzetet. Vízszintes, függőleges és átlós irányú repedések egyaránt voltak. Belülről a falak le lettek glettelve, festve, ill. új burkolatokat (padló, fürdőszoba) kapott a ház. Kb. egy hónapja végeztek a festők, ahol nagyobb repedés volt, oda hálót is tettek. A napokban vettem észre, miután már beköltöztünk, hogy a frissen glettelt és festett falakon ismételten repedések jelentek meg. Most kint -10 fok van, belül meg fűtünk rendesen, de gondolom ennyi még kevés lenne ahhoz, hogy újból repedések keletkezzenek, valami más lehet a háttérben.

Találkozott már valaki hasonló problémával, és ha igen, akkor mi okozta a repedéseket és hogyan lehet megszüntetni...?

Jövőre kívűlről is szeretnénk rendbe tenni, gondolkoztam azon, hogy egybe lehetne kötni némi pótlólagos nikecel szigeteléssel. Tudomásom szerint a 30-as YTONG hőátbocsátási tényezője eleve nagyon jó, van értelme még további szigetelésnek?

Üdv:

CsA

 

nagy ivó Creative Commons License 2009.12.03 0 0 1384
Alku alapnak a vakolat hiánya jó, de szerintem ennek hiánya nem gond, írom ezt azért is, mert 8-10 éve egy telken kibontott ytong van vagy 15 raklappal esőben hóban, de egyben van, nem mállott szét.
Előzmény: (M)Ákos (1382)
nagy ivó Creative Commons License 2009.12.03 0 0 1383
Nem reped ha a megfelelő vasalat a megfelelő helyen van. Egy téglából épült is mozog, amíg be nem áll. Általában minden épület vakolata elreped, ha az alapozástól számított 2-3 hónapon belül vakolják.
Előzmény: memorix (1381)
(M)Ákos Creative Commons License 2009.12.02 0 0 1382

YTONG házikó meddig bírja károsodás nélkül csupaszon?

Ismerős nézeget egy félbehagyott házat, tető és nyílászárók vannak.

2 vagy 3 éve áll külső vakolat nélkül.

memorix Creative Commons License 2009.12.02 0 0 1381
Az Ytong fal általában a 2. 3 . évben reped meg...

A repedés oka többféle lehet...
alap mozgás,
zsugorodás
hőmozgás
páramozgás
egyrészt a vasalat hiánya miatt is lehet...
másrészt ha nem a megfelelő anyaggal van kitöltve a fugaköz vagy nem megfelelően van kitöltve...

célszerű a külső és a belső oldalon is vakolat erősítő hálót elhelyezni igy a repedés nem látszik meg...



Előzmény: nagy ivó (1370)
nagy ivó Creative Commons License 2009.10.01 0 0 1380
A 2 szál parapettvas sokkal kevesebb, mint a 2 soronkénti vasalat, ráadásul a holland által hozott vas szerintem többet tart, már csak a felülete miatt is.
Előzmény: NeomatiK (1379)
NeomatiK Creative Commons License 2009.09.30 0 0 1379

Áhá! Viszont nehezen tudom elhinni, hogy ez a cucc fogja meg a falat, ha az repedni készülne, mert a parapetvasaláshoz is 8-as vas kell 2db. Tudom, ott koncentráltabb az erő, de akkor is.

Előzmény: nagy ivó (1378)
nagy ivó Creative Commons License 2009.09.30 0 0 1378
Kb, úgy néz ki, mintha egy élvédőt kilapítanál. 4-5 cm széles , átlósan bordázott és 2 mm vastag rozsdamentes anyagból volt. 30-as falba 2 db-ot raktunk a fal síktól 5-5 cm-rel beljebb. Jó a vékonyágyazatú és a hőszigetelt szárazhabarcshoz is.
Előzmény: NeomatiK (1377)
NeomatiK Creative Commons License 2009.09.30 0 0 1377
Még ilyenről se hallottam. Milyen (vastag) ytong elemhez, milyen habarccsal lett falazva?
Előzmény: nagy ivó (1372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!