nem tudja valaki, mi mehetett át bp felett, (én a 16-ban lakom) 11:34 körül? 4 hajtóműve volt és viszonylag "alacsonyan" szállt, kondenzcsíkja időnként felbukkant.. szerintem IL-76, vagy AN-124 volt.
A 31R-ról induló gépeknek a zajvédelem miatt átt kell repülni egy Alfa nevű pont fölött, ami a 31L egyenesén van. Ezért forgolódnak, de ez az irányítók szakszerűbben is el tudják mondani. Az A4-et L410-esig lehet használni fel és leszállásra, és mostanság, hogy az 1-es pálya zárva van, elég gyakran használják is.
Mármint hogy nem csak az orrfutója, hanem a többi is :)
Egyébként az miért volt, hogy amikor 31-es felszállóirány volt, akkor az elemelkedés után azonnal csináltak egy bal, majd utána egy jobbfordulót, mintha 31L-ről mennének? Ez is zajvédelem?
Még egy: egy török gép (valami kis négyüléses túragép lehetett) nem a nagy kifutóról szállt fel, hanem, talán, az A4-A5 gurulóról, ilyen még nem is láttam. A rövid kifutó (13R/31L) nem lehetett túl népszerű a TAROM ATR-42 is a 31L-re ment, pedig az elég röviden le tud szállni.
Sziasztok, 9-én, vasárnap 10:20 körül láttam egy gépet BUD-ról a város felé felszállni, de kint maradt az orrfutója és aztán láttam, hogy egy jobb fordulóval ismét a reptér felé vette az irányt. Esetleg ez egy átstartolás lehetett egy 31 irányú leszállási kisérletből? A gép egyébként fehér volt, a farkán kék... Talán El AL?
Sose gondoltam volna, hogy rámegy az egészségem a fotózásra :) Vasárnap, amikor vártam az el-eleredő esőben a cargoluxra, jól megfáztam... Szóval RZoli most otthon betegeskedik :'(
Megnéztem a JFK indulásokat, azt írja, az okt 2-i MA93 este 20.10 helyett okt 3-án 02.57-kor, azaz 6 óra 47 perces késéssel indult, míg a tegnapi (okt 3) járatról nincs elérhető info. Én arra gondolnék, miután 6 órás késéssel érkezett meg 3-án a járat Budapestre, már nem tudták időben felkészíteni a következőre, vagy hasonló. De ezt csak én gondolom. :o)
Az eszméletlen balforduló alatt egy eszméletlen JOBBforduló értendő, majd landing on 31R egy kis balraigazítással :) Nem szívesen lettem volna utas azon a gépen...
Zoli kerestelek már én is! Hagytam neked üzit ICQ-n!!!
Na ma voltam kint a tüzoltóság mellett a pályaszélen.
Egy 737-600-as gép 130 as irányon a pálya bal oldalán kb a kerítés felett repült minimum sebességgel, féklapok kint, kerék kint.
Aztán mielőtt elhagyta volna messze a légteret, csinált egy eszméletlen balfordulót 300 max 200 láb magasságban! Normális??? Minden esetre látványos landolás volt!!!:-)))
Tudja valaki,h mostanában miért késnek a new yorki és torontoi malév gépek 3-4 órákat?? Műszaki hiba van mindig vagy egyszer elcsúsztak és most alig tudják behozni a késést??Tegnap is asszam a torontoi valami 20:10körül jött. Mikor az du. 3ig meg szokott érkezni..
sziasztok.. elég durva:D most láttam felszállni egy gépet bp 16 kerből.. szóval ebben a pillanatban szinte és nyitva vannak a futói. ez mitől lehet? még nem láttam ilyet, sajna pont nappal szembe volt ezért nem láttam milyen gép.. vagy 737es boeing vagy 319 airbus..
Na azok pont nem szánhúzók, de minden más volt.:-))) (husky, szamojéd, malamut) De, hogy ne legyen annyira OFF, Dunaharasztiban volt a hepaj, és a fejünk fölött fordultak base-re az érkezők.:-)))
a múlt héten csak úgy próbaként fényképeztem egy áthaladót (UL616 és 617 között haladt északnak). Sajnos elég gagyi lett, mert megcsillant rajta a nap, de felismertem, hogy 747 :) UM986-tal (LONLA-KOPRY) lenne érdemes próbálkoznom. A kérdésem az lenne, hogy itt milyen légitársaságok gépeire lehet vadászni?
Bizony itt volt, szép volt... Fél órán belül volt három érdekesség is: az ATA Tristar-ja, a 163-as, rá 20 másodpercre taxizott ki a D-ABBN, a Dreamliner festésű Air Berlin 738, utána tíz percre az F-RADC A310. Szerintem új szárazföldi sebességrekordot állítottam fel a biciklimmel :)
OK, köszi a megerősítést :) Csak véletlenül sikerült lekapni, már épp akartam lekapcsolni a gépet, amikor láttam, hogy integet. Egyébként egy 767-es elsőtisztet is sikerült integetésre bírni, csak ahhoz már négy ember kellett :)
Ok kimegyek 7-re! tegnap érdekes volt, hogy hátszélben is tartották a 31-es irányt!
Most mindíg ez van?? Mármint ha nem brutális a hátszél!!! Milyen irányra lehet számítani vajon? Mert ha 31, az nekem nagyon jó. ha nem, akkor biza ha ködös lesz az idő, lemaradok róla, és kár felkelni hajnalban.
Ma szinte egész nap kint voltam a pálya mellett a kocsim tetején!
Volt El Al 767, és még csak el sem zavartak! Sőtt!!! A srác a transittal meg is állt, hogy ne legyen a képben. Aztán mikor eltüntem a kocsim tetejéáről, hogy szét nézzek, aggódni kezdtek értem!!! Nem is annyira gáz a reptéri bisztonsági szolgálat.:-)
Elég nagy élmény volt a mai nap, hisz jött minden!!! Pekhemre a CF kártsám pont az ATA landolásánál telt be!:-(
Holnapi nap megint kint leszek egész nap! Feltéve ha igaz, hogy holnap jön megint az Il 86!!! Mi ebből az igaz?
Tudja valaki, hogy kb. milyen gyakran jár a LOT E70-nel Varsóból? Lesz egy kétnapos kiruccanásom, és múlt héten, amikor foglaltattam a jegyet, akkor az amadeus E70-et irt jövő péntekre LOT 531-re, most meg 735-öt. :(
Ethiad 27-én 1930LT jön, 2130LT megy. Viszont 27-én 0030LT jön egy DC-8-as, ami 0600LT megy. Vmi afrikai, ami már volt itt, úgyhogy az simán késhet annyit, hogy már jó fény legyen.
És Okt. 2-án 1010LT is lesz egy érdekes érkező, ami 1140-kor megy.
Ma 12:45-kor ment egy négyhajóműves, csak a gonosz a 31-es felszállóirányról még a Belváros felett balra kifordult, és kb dél felé emelkedett tovább. Ő volt a Russian Sky? Mert ha igen, akkor láttam Il-86-ost messziről :)
Az airportal.hu-n is fenn van. A "temető" nevű résznél készültek a képek. A maiak az út legvégén, a tegnapiak az úttól kb. 200 méterre a terminál irányában.
Valamikor szeretnék majd egy-két képet készíteni Ferihegyen. Olvasgattam, hogy azok akik a repülőtér biztonságáért felelnek ennek nem mindig "örülnék". Ha a repülőtéren kívűl vagyok, kerítéshez nem nyúlok, akkor van vmi olyan amiér' szólhatnak? Van olyan spot amelyiken nagyon harapnak?
azzal, hogy lenezoen magyarazol, kozben gozod sincsen mivan, nem irsz ide be semmilyen infot, ha neked jo a hangar de masnak nem akkor is csak rohogsz es bunko mucsai a stilusod ennyi. Es hiaba probalnad tagadni, tudom hogy mielott joban lettel egy kozos ismerosunkel elotte jol kiosztott mar itt emiatt. Vedd eszre magad milyen stilusban magyarazol...bar ezek szerint meg akkor sem veszed eszre amikor mar 4x mondom...Joindulatbol irtam be amit hallottam, de ez volt az utolso info itt tolem az tuti.
ki mondta hogy izgulok? de tudod mit ha olyan nagyokos vagy, akkor mostantol szerezz te infot. Kezd nyilni a csipad megint, pedig ha jol emlekszem nehanyszor mar leallitottak itt ugyebar...mert toled eddig semmifele info nem jott, te csak belepofazol mindenbe. ugy konnyu
hello.. te merre fele laksz?? valaki légyszi tegyen be egy térképet az utvonalakkal és a nevekkel, mert érdekelne h melyik utvonalakat szoktam figyelni:) (budapest)
igen mert az 90%-ban a Stuttgart-ot repuli a Koln helyett sajna...Gondoltam arra hogy ha megnyilik az 1-es terasz. akkor allvanyrol szep lesz a sotetben, de tul keson jon az a baj...20.30...felejtos....
Ez 1 film-forgatasra jott Tokolre, eloszor idejott kedden hajnalban a Ferihegyre, majd aznap reggel 7.15-kor atrepult Tokolre a forgatasra, es ma delben fel 2-kor jott vissza tankolni majd elment. Valami Arubai gep, tobbet nem tudok rola.
Ki tudja, milyen gép jött 20:45-kor a 13R-re? Meglehetősen hangos, T-vezérsíkos, hátsó hajtóműves, az is a B-727 lett volna, vagy valamilyen közönségesebb?
de most komolyan kerdezem...14-es allohelyet kapott, nem 114-et a LH-hangar elott. Onnantol kezdve total logikus hogy Deltan fog kimenni 13R-re. Tankolni szallt le kizarolag, es valoszinuleg nem azert, hogy utana eltaxizza a fel tankot amig atgurul a 13L-re ha nem muszaj neki...Nem ertem mi volt a gond tenyleg...En a magamreszerol elbuktam, 1400-ra volt irva erkezoben, az elmult 2 nap tapasztalatai alapjan gondoltam "akkor 1800h korul megjon...)))) 13.30-kor szalltam le a buszrol a Majus 1 teren, bekapcsoltam a radiot es 10 masodpercen belul hallottam hogy cleared to land...na ez az en formam gondoltam de ott egye a fene..mar megvan.
köszi..!! azt nem tudja valaki, hogy a velencei tó fölött miylne vonal van? mert ott van nyaralónk, és pont a kert felett mennek nagyon sűrűn nagy gépek utazóban, kondenzcsíkot is húznak általában. bár az függhet a levegő összetételétől, de mégis elég alacsonyan jönnek.. pl quantas.. lufthansa. ilyenek.
Az olyan 6000 méter... És merre lehet ilyet látni? Gondolom valamilyen Ny-K-i irányon repülnek. ALAMU-TAVSO-TPS(--ABONY-BUDOP) útvonal, tőlünk kicsit északra?
Itt volta ma ismét a P4-MMG. Elmondhatom a mai napról, hogy egy pár spotter nagyon sokáig fog emlékezni erre a napra. Páran nagyobbat szívtunk, mint egy ipari porszívó...
És tényleg tök jó, hogy Ferihegynek két pályája van... :-)))))
Azok a bécsi indulók, amelyek NARKA-nál lépnek ki, ALAMU-nál jönnek be, ezeket láthattad. Pest környékén már F290 és felette járnak (terhelés ill. forgalom függvényében).
hát elég alacsonyan:) az fl-t nem igazán tudom.. lehet h hülye vagyok..:D nem tudom mihez viszonyítsam:) ha valaki mutat nekem egy bp-felett áthaladó folyosó térképet, akkor megrajzolom neked kb hol láthattam:) egyébként tök jol nézett ki.. nem láttam még austrian 340-est. új távlatokat nyit ez a spotting scope:DD amivel figyelem az áthaladókat.
tényleg nem tudok neked konkrét magasság adatokkal szolgálni, csak meglepett h kondenzcsik nélkül(ami nem is lenne furcsa) de elég alacsonyan jött. :)) 14:33 perc ez tuti:D:D
Na, Holgyek Urak, miutan berendezkedtem itt tobbe kevesbe gondoltam megcsodalom a helyi repter (Raleigh/Durham) sajatossagait.
Nem akarom szaporitani a szot, BA Rt-nek, anti - USA eloiteletesek es mindenfele para - urban legenda - Amerikaban lelonek dolgot hivok figyelmebe ajanlom : egy observation desk van a 05L-23R palya mellett nem sokkal, a kisgepes terminalnal. 2-300as zoommal jo lehet delelott foleg. Teljesen ingyenes, parkoloval, 0 darab biztonsagi emberrel.
Nem is ez a lenyeg, hanem az h a TWR adas eloben megy kihangositva spottereknek es minden erdeklodonek. Akinek nincs scannere - nem is kell alapon. :)
Gyakran csinálják ezt az osztrákok, nap miint nap eljön egy 763, vagy 343 keleti irányba, szinte semelyik folyosón nincs rajta, kondenzcsíkot sem húz. Még Budapestnél sem. Érdekes.
T-bird, vagy hozzáértők. átmenő forgalom... ma pont 14:33-kor tök szokatlan helyen repült át egy austrian 340-es airbus.. elég alacsonyan jött. sőt nagyon alacsonyan. mi lehetett ez??
"DUE TO CONSTRUCTION WORKS PROGRESSING IN THE SAFETY STRIP E, RWY 13R/31L IS CLOSED. THE RWY PORTION BTN B1-31L THR, REDUCED TO 45M WIDTH, USED FOR TAXIING OF ACFT. THE TEMPO TWY PORTION MARKED WITH BLUE TWY EDGE LGTS. ILS, PAPI AND THE COMPLETE APCH AND RWY LIGHTING SYSTEMS SERVING RWY 13R/31L ARE OUT OF SERVICE. FULL DETAILS SEE IN AIP SUP 1/05. THIS SUP, WHICH IS UNDER STANDARD DISTRIBUTION IS AVAILABLE IN THE ARO OFFICE AT BUDAPEST/FERIHEGY OR CAN BE DOWNLOADED FROM THE FLW SOURCES: EUROCONTROL AIS AGORA, EUROCONTROL EAD, HUNGAROCONTROL WEB SITE. 12 SEP 22:00 UNTIL 05 NOV 04:00"
"DUE TO WORKS PROGRESSING IN THE SAFETY AREA TWY SEGMENT B2 IS CLOSED. FULL DETAILS SEE IN AIP SUP1/05. 12 SEP 22:00 UNTIL 05 NOV 04:00"
"RWY 13R CLOSED DUE TO LGT MAINT. 09 SEP 22:00 UNTIL 10 SEP 03:00"
Tehát már ma is lesz egy kisebb pályazár, igaz, hogy csak éjjel, de a "nagy zárás" Szeptember 12-től November 5-ig lesz! Már ha a notam pontos :)
Vmi olyat hallottam ma (nem olvastam a NOTAM-ot), hogy 1500 m használható lesz a régi pályából a munkálatok alatt is. Tegnap hajnalban, amikor megérkeztem Kos-ról abban a hiszemben, hogy elseje óta zárva a pálya, gondolhatod, mennyire fostam, mikor megláttam a jobboldali ablakból mellettem a kettes terminált. :-) Vmiért 31L-re szálltunk le, backtrack-keltünk a pályán és begurultunk a kettes terminál vmelyik csövére.
ezek szerint tenyleg igaz a mondas...ki koran kel, aranyat lel...gondoltam 1-et es kimentem reggel a UPS, DHL, stb.-re fotozni a horgasztohoz a dombal szemben gyanutlanul...hat mindent fotoztam csak a DHL-t es a UPS-t nem...
Akkor tankoltak amikor kiertem, asszem 16-on allhatott, es 7.15-kor fotoztam itt felszallas elott. Jelenleg Tokolon van a gep es penteken visszajon, addig ottmarad. Hogy mikor jon penteken azt nem tudom...Ha valaki bovebb infoval rendelkezik legyen szives ossza meg velunk itt. Elore is koszi.
Megpróbáltátok már felvenni a kapcsolatot valamelyik brit, német vagy holland spotterszervezettel, hogy tanácsot kérjetek, hogyan lehetne kulturált megoldást találni a problémára?
Nézd, senki sem kérdőjelezte meg a Te tehetségedet vagy azt, hogy profi képeket csinálsz, de ahogy BUXPIX is írta, a lényeg az, hogy ne fikázzuk, hanem segítsük egymást.
Nála jobban nem tudom megfogalmazni: Ez nem egy verseny. Ha úgy érzed, hogy valaki rosszabb képet csinál mint Te, abba nem belerugni kell, hanem segíteni neki. eyeore25 is ezt tette, (gondolom neki szántad ezt az írást) nem hinném, hogy rossz szándékból írta le a tanácsait az ellenfényes fotózásról.
Nade ez a téma itt már tényleg OFF, a magam részéről befejeztem.
befejeznetek mar vegre a rohadt eletbe!! ez a topik arrol szol - illetve csak kene hogy szoljon sajnos - hogy mikor mi jon amire ki lehetne menni. Errol lassan mar 1 hete egy arva szo sem esik, csak arrol hogy ki honnan cseszi el a kepeket, es ezeknek az elcseszett kepeknek a fikazasarol!! Tehat meg1x feltennem a kerdest: Mi jon a kozeljovoben ami emlitesre melto lenne? Ezzel kene foglalkozni inkabb mert amig itt fikazzatok egymast azalatt esetleg leszall a gep mint tegnap a Gemini...ugyebar...
Persze, tök jó kép, csak nincs beforgatva, nincs élesítve, kontraszt nem okés... És persze persze DIA!!! De én 2000-től 2003-ig sima SLR géppel fotóztam, nem digitálissal, és mégis beforgattam a képet, élesítettem, color adjusmentet megcisnáltam, méreteztem. És bazz, lehet, hogy egy tehetség veszett el bennem, mert én is le tudtam fotózni analóg géppel a touch downt?
De még analóg korszakomban sem voltam, és most sem vagyok olyan "profi" fotós, hogy átmenjek szembenapos képeket csinálni... Én maradok a bevált verizómnál, hogy a gép napos oldalát fotózom, nem a szembe naposat, mert én ezt a technológiát tudom, sajnos nekem csak ezt tanították. Érdekes, hogy a minőségi fotós oldalakon (airliners.net, jetphotos.net, planespictures.net) nincsen szembenapos kép. De tanulok tőled mester, taníts!!!
Jah és valaki említette, hogy tiszteljem a kerítést, mert a kerítés másik oldala a reptér.. Holnap gyerre, kiviszlek a dombra, megmutatom, hogy dombtól hány méterre van a reptér tényleges kerítése...
de jo lenne ha ezt az uj topikot nem fikazasra hasznalna senki, hanem ha nem tetszik vkinek a kepe, akkor inkabb tanacsot adna a masiknak hogy mitol lehet jobb, joindulattal, hiszen ha nem vettetek volna eszre egy csapat vagyunk, es nem az a lenyeg hogy kinek van tutibb kepe..ez nem egy verseny, mert ebben a hobbiban egyedul senki nem megy semmire..szuksegunk van egymasra, mert kulonben nincs info, nincs lista, nincs semmi, es senki nem fogja tudni mikor menjen ki fotozni, aztan ha jon vmi mint pl Gemini, akkor ott all mindenki megfurodve..mert nem tud rola...ezt tartsa mindenki szem elott. Egymasert vagyunk nem egymas ellen!
Érdeklődve olvasom ezt a hozzászólás áradatot. Egyik pillanatban az összefogás szükségességéről van szó, a másikban máris átcsapnak a dolgok értelmetlen anyázásba / személyeskedésbe. Nem hiszem, hogy bárki is fényképező géppel a kezében született és valószínűleg nem mindenki engedheti meg magának, hogy a legprofibb felszereléssel fotózzon, ettől szerintem még senkit nem kellene lenézni.
OFF:
A FlightLevel.hu-ra vonatkozó megjegyzésedet, (mint szerkesztő) köszönöm az oldal 165. regisztrált tagja nevében is. Ez az oldal pont azért lett létrehozva, hogy a hazai repülésbarátoknak legyen egy hely, ahol attól függetlenül, hogy ki mennyire profi, vagy milyen felszerelése van, közzé tehesse a saját fotóit. Ebből adódóan nyilván nem mindegyik kép 100%-os mint az Airliners-en, de ettől még nem hinném, hogy az oldalra feltöltött közel 4000 fotót szemétbe valónak kellene titulálni.
Ha pedig annyira profi vagy, szeretettel várjuk a Te képeidet is, segíts emelni a, - tudtommal egyetlen - hazai repülős fotóadatbázis színvonalát, ahogy teszik ezt többen is a hozzászólók közül (ezúton is köszönet érte mindenkinek!). ON
Elég szúrós, mert ha levonod a koszt és a döglött színeket (mindkettő a szkenneléstől), akkor korrekt kis kép ez, hőleg, ha nem ötösével lősz, mint a digitális világban. Egy ilyen képhez kell ám tudás. Én egy kicsit elmosódottnak tartom, nem tudom, hogy ez pl a papírképről szkennelés vagy a bemozdulás miatt van.
Egyébként, bár én nem nagyon fotózom civil gépeket (bár a hétvégén voltam a 2A-n, és tervezem a feltöltést), ergo laikus testvér vagyok, tisztelettel javasolnám, hogy nyisson egy nálam autentikusabb személy ennek a párbeszédnek egy külön topikot, mert itt a dolog OFF, viszont nagyon is van a témának létjogosultsága. Ne én, a leghülyébb tegyem ezt meg :)
Nem bírom megállni, sosem tettem most megteszem: nagy bunkó vagy barátom, belefikázol más munkájába, gusztustalan. Azt nem írta hogy jó fotó, de azt írta, hogy papírról szkennelte. A pillanat jó. Lehet betenni a tehetségedet a repülős képek topicba.
Ne haragudj ez jó fotó? Ezt én rögtön hajitanám a kukába. Ha ennyire tehetségtelen vagy, kár itt verned a nyálad, menj csak a tulodrara szembenappal fotozni!!! Flightlevel.hu-ra jó az....
A domb tuloldaláról is készithetsz tökéletes fotót. A sokat emlegettet ellenfényt pedig ki lehet kompenzálni. Csak a számost Auto és portré állást a tárcsan el kell felejteni, ott az M is. Ha nem nem jelenik meg a képmezöben tökéletesen kikompenzálható a hatása, egy jó beállitott polárral pedig csillogást is megtudod szüntetni. Polár beállitáshoz pedig elég egy gagyi kvarcóra is. Vagy a scanner LCD-je.
Másik ilyen kedvenc mondatom a remeg a levegö a gép körül. UV szürövel remekül kompenzálható a höhatás.
Gondoltam, hogy én leszek a fekete bárány. Nem is akkarok belefolyni nagyon. Inkább elgondolkodtató amit irtam és nem pedig felháboritó. Ne vitázunk ilyesmin felesleges. Fotókat csak azért nem töltök fel sehova mert nincs olyan minöségü scannerem amivel megtehetném a digitalizálást normális minöségben. Jellenleg is több 10 tekercs vár elöhivásra.
Ime egy fotó ami kb 10 méterre állva a keritéstöl készült. Nem lenyomom a gombot és olyan sebességgel ahogy a FLASH-re tud irni a gép fotózok.Majd a rosszakat törlöm. Az analóg világ nem erröl szól. Mégis ilyen un. maradi dologgal nem tökéletes pozicióban, mégis pont egy olyan pillanat lett megörökitve, mikor még a föfutó felig a levegőben van. A jó fotóhoz nem pad és lyuk a keritésem kell hanem rálátás szükségés és mint látható egy kerités sem tul zavaró ez ügyben. BUDPIX kolléga ott állt mellettem mikor tavasszal készült és megerösithet ebben.
Bármilyen hihetetlen számodra multhéten az egyik vállalati meeting után pont arról beszélgettem az egyik BA Rt-nél dolgozó elég magas beoszátsu egyénnel, hogy tudnának-e segiteni.
Mondatomat szerény iróniának szántam, de sebaj, ezt is félre lehet érteni. Na, akkor én tényleg utolsót írok e tárgykörben a magam részéről.Bocs mindenkitől. Paparazzi-spotter hasonlatot nem a pénz, hanem a fotózás módja miatt hoztam.Mindketten leselkedtek.Hogy ez a kerités egy reptéré, vagy egy sztáré, az tök mindegy.A reptér nem azért épült, hogy te fotózhasd.(persze fotózhatod)Az egy üzemi terület.A kerítés bizony egy elválasztó vonal, eddig és ne tovább.Tartsd tiszteletben a kerítés túloldalát és fogadd el a szabályait, még akkor is, ha ez neked nem tetszik, vagy értelmetlennek találod.
micsoda bölcs hozzászólások.. egyébként megint nem arról szól a topit amiről kéne neki... nyissatok egy újat ennek a témának. ugyis a végtelenségig lehet egymást "fikázni" meg másokat megcáfolni..
Sajnálom, hogy benned a paparazzik és a spotterek egy kalap alá tartoznak. Egy paparazzi tudod miért csinálja? Tudod miért fotóz? Pénz, pénz, pénz... Nem szeretnék monológot írni, de nagyon felment bennem a pumpa emiatt!!! Tényleg azt gondolom, hogy nagyon nem érted ennek a spotterkedésnek a lényegét. Én (és szerintem más spotter is) az élvezet miatt csináljuk, nekünk ez a HOBBINK, nem PÉNZFORRÁS. Persze, mindig van egy csekély kis bevétel, pártíz euró egy fényképért, amit elkérnek vagy ilyesmi. De abba belegondoltál, hogy nekünk a felszerelést nem a fotóügynékségünk adja? nekünk a külföldi spottertúrákat nem egy cég fizeti... Ember!!!
Nagyon gonosz módon felmerült bennem, hogy ezen az alapon meg kéne kezdeni a tárgyalásokat Liptai Claudiával, Gregor Bernadettel...stb. a paparazzik jobb fotózási lehetőségeinek kialakítása tárgyában.
Csináljunk legalább egy levlistát! Megbeszélhetnénk egymás fotóit, megoszthatnánk egymásközt infóinkat az érkezőkről. Tehetnénk fel egymásnak fotózással kapcsolatos kérdéseket, esetleg eszközöket tudnánk eladni egymásnak.
Hm??
Nem nagy ügy létrehozni egy levelezőlistát szerintem. És ha már van lista, vannak tagok, hát van névsor is, akiknek a nevében lehet tárgyalni a reptéren.
Üdv. Én drukkolok nektek,mert csak nyerek azzal,ha jó képek készülnek,és azokbol néhányat én is láthatok itt a fórumon a Ti jóvoltatokbol. Ugyhogy hajrá!
Miert van az, hogy a kerites csak a cargodombon azon a 10 meteres szakaszon rongalodott es mashol a repter korul tobb 10 kilometereken keresztul nem???
A rossz kulfoldi peldakat meg azert nem erdemes elkezdeni sorolni, mert akkor nemsokara mi is ott fogunk tartani, hogy eloveszed a fenykepezogepet es mar hallod is ahogy kibiztositjak az automata fegyvert. Ilyen is van. Normalis?
Egyesek meg ne probaljak beadni a forum-olvaso tomegeknek, hogy megertonek kell lenni az ilyen intezkedesekkel kapcsolatban, mert legfeljebb atmegyunk a palya masik vegebe vagy oldalara... Azt mondom, ne legyetek megertoek, legalabb ket okbol:
Minosegi fotokat a nap nagy reszeben a 13R-as erkezo forgalomrol csak a dombrol lehet jelenleg kesziteni, mashonnan nem! Vagy Ti lattatok/keszitettetek mashonnan fotot, akkor igy (nem szemelyeskedve) kerdezem!?
A masik ok mar meg is van, hogy miert ne legyetek megertoek, hogyha az elso mondatban leirt kerdest mindenki jol meggondolta:
nagy biztonsaggal allitom, hogy ha a a cargodombon a keritest nem kijjebb, hanem bejjebb vinnek 4-5 meterrel, akkor megszunnenek a keritesrongalasok, mert lenne normalisan hely a spottereknek, nem kene 1 meteren balanszirozni, oda lehetne tenni egy letrat, stb. Ez az europai "pro es kontra". :-)
Probaljuk meg igy latni a dolgokat, talan ha mar mi -spotterek- atalltunk a sajat oldalunkra, akkor van eselyunk arra, hogy jobb iranyba tereljuk a dolgokat.
Andris, Gergo: egyebkent a BA Rt-vel, ha kicsit lassan is, de tudunk targyalni. Van visszajelzes (szoban), az otleteinket/kereseinket jonak tartjak, fogunk targyalni roluk, sokmindenben partnerek lesznek. Itt tartunk jelenleg, probaljuk megmozditani a mamutvallalatot...
Szerintem meg értem, csak nem azonos oldalán vagyunk a kerítésnek.A mondataim lényege szerint, nem azt fogja megszívni, aki tönkretette, odaganézott, átmászott, stb..., hnanem akit gyakran ott látnak.(a spotter) Amit pedig eyeore25 leírt, talán nem úgy van?
Tudod itt a probléma az, hogy aki kárt szeretne okozni, az ezutan is boven lesz hely ahol tudna. Ha picit is korultekintobbek lettek volna, akkor pontosan tudhatnak, hogy a dombra olyan ember jar ki, akinek a repules fontos, aki szereti. Arra nem gondoltál, hogy ha esetleg a kerítést a másik irányba vitték volna, akkor nem lennének jövőbeli kerítés rongálások?
Ugyanis a reptér tényleges területe, ahol már az érzékelők is vannak, az a belső út után van. Tehát nekik lényegében tökmindegy volna, hogy hol van a kerítés, a domb melyik oldalán... És ezek látszati dolgok, mert ettől még a belső útra, ahová a HUngarocontrolnál lehet bejutni, simán átengednek, ha annyit mondasz, hogy XYZ-nek hoztam kaját, futár vagyok. Meg sem motoznak, meg sem nézik mi van a csomagtartóban... Na most akkor mennyire védik az utasokat és mennyire csesznek ki a spotterekkel?
nem kell egyből elítélni minket (spottereket), nem vagyunk saját magunk ellenségei. És egy normális spotter hely igénye nem hiszem, hogy olyan nagy követelés vagy akár teljesíthetetlen dolog volna. Direkt nem írok példákat, hogy CPH-ban így, PRG-ben úgy. Engem kur**ra nem érdekel mi van PRG-ben, CPH-ban, mert felőlem kihúzhatják a reptér kerítését az országhatárig, de itthon ettől függetlenűl lehetne minden kicsit "humánusabb". AdamS kolléga nem egyszer próbálta meg felvenni a kapcsolatot a BA Rt-vél, nem anyázós stílusban, mégis Ti magatok is láthatjátok mennyire lehet velük beszélni...
Látod, kedves barátom pont ez a baj. "ne rossz peldakat soroljunk" Miért ne? Mert pont ezek a példák azok, ami miatt spotterek egyre sz.rabb helyzetbe kerülnek?Mert ezeket kellene megszüntetni ahhoz(a ti segítségetekkel is), hogy ne ti szívjatok mások barbársága miatt? Valóban nem népszerüsít a hozzászólásod téged. Miért kell személyeskedni?.Miért kéne eyeore25-től egyetlen képet is látnod?
Ugy latom, hogy Te a spotter lehetosegek korlatozasaban vagy erdekelt. Folyamatosan olyan peldakat sorolsz, hogy hol lehetne rosszabb. Akkor Te jarj azokra a helyekre (bar meg 1db fotot se lattunk toled), de ne probald nekunk eladni, hogy BUD-bol is ilyen hely legyen.
Inkabb azon gondolkozzatok, Andrasovszky baratoddal a szofosas helyett, hogy hogyan lehetne olyan megoldast talalni, amely a biztonsagot sem zavarja, es egyben normalis korulmenyeket teremt a fotozashoz. En ezen vagyok tobb baratommal es ennek erdekeben leptunk is.
Lehet, hogy nem leszek nepszeru ezzel a hozzaszolasommal es asszem tolem nem is megszokott ez a fajta hozzaszolas, de nem eloszor szurt szemet az altalad kepviselt allaspont!
Dolgozzunk kozosen azon, hogy jobb legyen, ne rossz peldakat soroljunk, hogy itt is rosszabb legyen!
Becsben nem tetszik a rendorseg, Frankfurtban a jenkik, itt az, ott ez....en 8 evig fotoztam Koppenhagaban haboritatlanul, ott nincs raszorulva senki hogy leszedje a keritest meg ilyenek..en ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha ki lennenek alakitva helyek erre a celra hogy fotozzunk, akkor senki nem reklamalna senkinek hanem bekesen ellenne. De akkor amikor az itteni spotterek benyujtanak egy kezdemenyezest a BArt-nek az otleteikrol - amik egyebkent jo otletek es realisak is - es a BArt erre ugy reagal hogy meg azt is elveszi ami eddig volt, addig ne csodalkozzanak semmin.
Tudod, sok mindennel egyetértek azok közül amiket leírtál. Mindennek megvan az oka és mindennek megvan az előzménye...
Úgy látszik, a kollektív bűntetést az általános iskola óta nem tudom megszokni. Pár baromarcú széthajigálja az újságokat, a palackokat, meg bemegy piknikelni a kerítésen belülre a dombnál, aztán sz*rik rá, hogy mi lesz a következménye... A következmény meg kiket súlyt? Hát minket... Tudom, nem lehet megválogatni, hogy kik menjenek oda és kik nem.
Csak meg lehet ezt másképp is oldani... Mennyibe is kerül a kerítés áttelepítése? A fák kivágása? Az ezekkel járó papírmunkák?
És mennyibe kerülne írni egy nyílt levelet a spottereknek, hogy "Mi rendbehozzuk a kerítést, felszerelünk rá pár tiltótáblát, ti pedig felszereltek oda még két padot, egy két pallót, hogy ne kelljen a kerítést markolni, hogy le ne essetek, felszereltek egy kukát és vigyáztok a rendre!"
Sorolhatnám azokat a nagy nemzetközi reptereket azokban a ,,nyugati" országokban ahol több kilómétert kell gyalogolnod, mert a reptér kerités közelébe szigoruan tilos autóval közel menni. Attól mert még a Lajtán tul van valami nem biztos,hogy sokkal jobb. Van itt kollega aki tudja milyen érzés mikor a német anyanyelvü rendör sulyos Eurokra büntett és csak annak köszönheti az ember, hogy nem zavarja el a rendör mert látja, hogy tényleg csak fotóznak.
Sokat dicsért Frankfurt.Elég sokat beszélgettem a helyi spotterekel és hál istennek levelezek is velük és remélem még vissza tudok térni oda. Elmondásaik szerint terasszal szemközt lévö katonai részen, kökeményen shut-ba huzott géppisztollyal járkálnak az MP-sek a kerités mellett.
ok végülis meg lehet őket érteni...:(( de attól még nem lesz jobb. egyébként nekem is volt olyan tapasztalatom, hogy ott voltam a dombon még nyár elején, és egy an 12es ott szállt fel, és a dombnál lévő twy-en gurult ki.. és egy pár fotózó emberke csak uyg beállt oda a fűre. kár volt eljátszania bizalmukat:((
ebben igazad is van. De akkor miert nem probalnak egy olyan megoldast kitalalni hogy mindenkinek jo legyen...Volna honnan otletet keriteni, csak 1-2 nyugati repteren korul kene nezni...Koppenhagaban meg terasz sincs, viszont van helyette egy bufe a 22R kuszobnel ahol mindenki boldog es kedvere fotozhat.
Meg kell a reptér biztonsági vezetését is érteni. Nekik az a dolguk, hogy megvédjenek mindenkit. Bizonyos szinten magunknak is köszönhetjük. Tisztelett a kivételnek. Januárban még a padon állva az oromig ért a kerités, májusban térdig juliusban meg átlógathatam lábam ha leültem a padra. (Elég a fórumban visszaolvasni,hogy mennyit panaszkodtam emaitt)
Mindenki ilyenkor azt mondja, én nem voltam na én soha hozzá sem értem a keritéshez. Mégis leszakadt. Mégis nyakig ért a dzsuva a pad környékén. Mégis mindig voltak befelé tartó lábnyomok a füben. Mégis volt,hogy több mint 40-en voltunk ott és majd bedölt a kerités. Mégis sorra jelentették az örök az incidenseket. Mégis .......
Ha igy tudják megvédeni az utasok biztonságát tegyék igy. Rengeteg más spotter pozició van még. Akik igazából szeretik a repülést és a repülöket azok igazán megértik ezt. Nem hinném,hogy valaha a taxisoknal betonfalat épitenének, hogy ne tudjunk fotózni. Igy is a reptér bizonyos dolgozói nagyon pozitivan állnak a spotterkedéshez mert látják,hogy sokaknak ez az életük.
Viszont itt a baj ott van, hogy ujabban megjelentek a német autó márkaban ülö , kigyurt allakok a magasan kvalifikált kisérö hölgyeikkel. Saját tapasztalat,hogy mikor rászól az ember, hogy nem kellene bemászni még neki áll feljebb. Ugyanigy divat lett 31R vecsési pályaküszöbnél vasárnap délután piknikelni és nem rászólni a gyerekre,hogy ne másszon a keritésre.
Miért is irtam emme nagymonológot?? Nem akkarok senkit megbántani távol áll tölem és igazán tisztelett a kivételnek, de ez két oldali dolog volt. Ahogy az ügyvédek mondják pro és kontra.
egyébként nem tudom mi értelme van annak h egyre jobban utálják ki a Spottereket.. szerintem ez akkora hülyeség. egyébként ebből is látszik h itt tart az országunk. (ez még balkán gyerekek:D) a nyugatabbra fekvő országok sokkal jobban látják ezt a dolgot. ők inkább segítik a spottereket, minthogy ki****anak velük:S:S
én láttam elmenni ma este 19:00 óra után egy pár perccel a Geminit. szép gép volt.. de csak kutyasétáltatás közben láttam:)
a cargodombbal szemben a 17 ker felől van egy beugró rész, pont szembe vele onnan lehet a 31L felszállókat fotózni, nem olyan veszélyes eljutni oda bkv-val.
ilyen képet lehet onnan csinálni. presze itt a fény nem volt a legjobb..
Maaaar elment???? A fenebe...milyen felszallot lehetett volna csinalni rola...ugyanis fel 6-kor mar 31-es irany volt...:((((( Ami pedig a dombot illeti, ez tenyleg egy szegyen! Amig mas reptereken lasd Praga vagy Zurich segitenek a spottereknek, ( Zurichben pl bufe nyilt a palya mellett) addig minket mar azt sem tudjak hogy zavarjanak el mindenhonnan...Kezdem ugyerezn hogy minket korlatoznak a jogainkban meghozza eleg alaposan.
nem azok voltak, akikkel mi is találkoztunk pár napja, hanem kicsit kultúráltabbak.. és szerintem elég hiteles. ennyi volt a párbeszéd lényege: én: miért vágták itt ki a fákat? ő: mert odáig le fogjuk vinni a kerítést
SRÁCOK!!!! Ma voltam kint a dombon! Azt mondta az ott dolgozó "úriember", hogy a kerítés 5 méterrel kikerül, abba a sávba, ahol kiírtották a fákat... Sajnos meg fog szűnni a domb, mint fotólehetőség. Hát persze, hogy csak nálunk történik meg az ilyen... szégyen...
ez nem ugyanaz a 2 gemini volt. Tegnap megjott az N601GC este 10 utan 31L-re gyonyoru volt lattam leszallni, es ejfelkor el is ment. Ma delutan pedig - holott sehova nem volt beirva - leszallt az N600GC ami ejjel 0.20-kor megy el ma este.
akkor is koszi!! Viszont ma visszajott a dc10-es delutan, 15 percel azelott jottem el a susnyasbol hogy bejelentkezett..azt hittem a guta ut meg...utana visszarohantam az 1-esre, de allohely hianyaban a hangar ele tettek...nagyon csunya bukta volt...:-((
Én ezt nem értem...a flightlevel.hu-n már van róla egy fotó ami tegnap este készült..akkor én ma hogy láthattam 14:12kor leszállni??Tuti ,h a DC 10 volt,olyan alacsonyan jött,h tisztán ki lehetett venni még a Gemini feliratot is.Vagy csak vmi test flight-ra mentek egy kört vele??
Én is láttam 14:12 perckor a Gemini DC-10est, amikor Újpest felett tett egy szép fordulót,majd elkezdte kiengedni a futóműveket...nagy mákom volt,h láttam és nagyon szép volt :-)Úgyhogy akinek van ideje az gyorsan menjen ki,és csinálhat róla pár fotót,mert lehet,h estefelé már megy is el.
Ezennel szeretnem megkoszonni a kozbenjarast Kiskockasnak es mindenki masnak aki lehetove tette hogy ezek a gepek meglehessenek nekem, es meg jopar ferihegyi spotternek. Koszi megegyszer.
menetrendszerint nincs, de az egyptnél tökmindegy mi van beírva járatra akár még csak az előző nap estéjén is, mert képesek a legutolsó pillanatban is variálni a géptípust. Addig fotózz malév 767-est, majdnem ugyanaz :)))))))))))
Volt azért néha 767-tel BA idén is... Jövőre a BA menetredjében egy kicsi változás lesz, nem fognak domestic útvonalakat repülni csak Airbusokkal meg kicsi turbopropokkal. Talán ebből mi kapunk annyit, hogy a szokásos A320/19 helyett több (felszabaduló) 757 lesz.. Egy fokkal talán jobb mint a 320 :)
Cargolux csütörtökön BARt sztrájkveszély miatt lett törölve. Úgy volt, hogy Linzbe megy, de végülis azt is kihagyta, direkt Luxemburgba ment. BAW a téli menetrendben szokott 767-tel jönni, mert nyáron kell neki máshova.
Ah, ritkán írok ilyet, de délelőtt kinn voltam a 2A teraszon fotózni, és nagyon élveztem, ha nem tévedek, nem kevesebb, mint három B-757-essel találkoztam, (El-Al, Air Finnland, a távolban meg egy elegáns Air Greenland). Az El-Al volt a legérdekesebb, a bal szárny feletti két vészkijárat ajtaja fordítva volt föltéve :) Bár, ha kicsit tovább maradok, bejött volna egy ATA Tristar is. Pár fotót majd ide is felteszek...
a B-portarol a 18-as allohely ahova ez kerul, az remenytelen. Ott fog allni elotte a DHL egesznap, meg amugy sem jo onnan mert nagyon a szelen van szinte rajta a B1 gurulon.
A Cargoluxnak mar a csutortoki is torolve volt, nem tudom mi folyik naluk, de kezd aggasztova valni egy kicsit...A Gemini viszont nagyon jo hir, remelhetoleg meg is fog jonni, nem ugy mint a Fedex anno, annak is Gemini jott volna...
Minden adott helyzettől függ általában. Hány éves a kapitány? Hány méterre teszi le a gépet a küszöbtől?! stb... ki kell menni állvánnyal aztán kész :)
Nem tudja veletlenul vki, hogy ez itt mi lesz hetfo este? (5.sep.2005) Ezzel jonnek a svedek velunk focizni. Remelhetoleg A321 vagy egy A3.....de arrol almodni sem merek...
ja jól van BUDPIX nem ismertelek fel a nickedről, de már tudom... ja tudom, hogy a 194 volt sajnos...azt is lehetett tudni, hogy befordítják 31re az irányt.. :(
ok koszi. en megyek Cargolux-ra is, elvben 16.10 a hivatalos erkezese de annal nem lehet tudni van hogy mar 3 utan itt van de olyan is hogy kesik ahogy kell. Mindenkeppen hivlak majd, koszi meg1x
Ezt így előre, itthonról nem tudom megmondani. A legnagyobb délutáni őrületben fogják felhúzni. Ha megoldható, a kirakatban lesz, de azért mérget ne vegyél rá!
koszi..)))) De a 757-es mindegy hova all - 38-at tamogatom - mert az 19.50-kor elmegy, tehat 7 elott fel fogjak huzni, a terasz pedig 8-kor zar. Ami nagyon jo lenne az a 2 Transavia 31-en mindketto egymas utan..737-800-nak nem gond a 31-es hid. Elore is koszi az erofesziteseket tobbek neveben.
Majd meglátjuk, mit tehetünk az ügy érdekében:-) Holnap jó csapat lesz bent;-) De a 757-es max 32 lehet, 31-re nem fér be. Holnap délelőtt felírom, ha tudom, az eredményt.
ok csak azt nem tudom meg hogy hol mert en kimegyek korabban, delutan 5 utan a legszebbek a fenyek..pl Lingus, Pulkovo aranyfenyben nem csunya..es ha 13 van akkor susnyasban leszek szerintem
remeljuk...Amugy az a "nemkivanatos" csalad aki akkor haborgatott minket fotozas kozben azota sincs sehol...ja..es a 194 volt az ATA amit aznap nem vartal meg...3 utan szallt le, igaz mar 31L-re.
A 2 Transavia jonni fog, a 757-es meg lent all az ACE hangarnal. Szerintem erdemes kimenni en megyek mindenkeppen proba cseresznye. Inkabb nem jon ossze a vegen, mint utolag megtudni ha megis es kihagytam...
van egy oszlop, hogy a gyorsorgalmin a gyalogos közlekedés tilos! ott annál az oszlopnál fentről tök jó fotókat lehet csinálni... az, hogy milyen lesz a gép színe,azt meg érdemes a white balanccel kipróbálni... érdemes RAW-ban fotózni és akkor utólag is lehet ezt módosítani, monitoron mégis csak többet lát az ember...
ezeket nem lentrol kell csinalni mert ott belelog minden odaparkolt kiszolgalo jarmu, hanem az indulasi szintrol kell lesetalni kicsit az uton es onnan jobb..
attol fugg...a chartereket szeretik odarakni...pl tegnap a delben erkezo Transavia odajott a 31-re a szelere...Van ra esely hogy holnap este is odaall valamelyik...
Nekem még egy esti fotóm sincs gépekrő... Hol lehetne ezeket mesterséges fénynél lekapni? Persze nem szabadna mozogniuk, mert akkor ugye az álvány iy elmehet a búsba...:-(
A 2B szélén lévő kapuknra rá lehet látni kintről is. A kerítéshez állva egész jó képet lehetne csinálni, de ugye kicsi az esélye annak, hogy oda áll be legszélülre.
nekem csak az a bajom vele hogy akkor mar nincs feny es nem lehet fotozni. Nem tudod veletlenul hogy ha feltoltok ide kepet, akkor miert nem jelenik meg itt?
attol felek igymarad..es meg 1 rosszhir: a dombnal elkezdtek irtani az erdot, es a levagott agakat hova mashova tennek mint kozvetlen a dombra belulre, hogy eltakarja a D gurulot es a palyat is. Rakerdeztem aszontak hogy meg masfel hetig ott lesz..(((( ugyhogy marad a susnyas 13-as iranynal.
Lattam...a buszbol leszallni...de vegul terminalrol meg tudtam csinalni..lasd a mellekelt foto:-))
Nem tudja vki veletlenul mikor megy el? Mert a masik 2 Transavia az holnap este 20.45 illetve 22.00. Remelhetoleg vmelyik 31-re all akkor allvanyrol szepen meg lehetne csinalni sotetben...
"szerinted van rá sansz, hogy itthon fogok tudni valamilyen adást hallgatni? én 11,7 km-re lakom az irányítótoronytól.. (légvonalban)..egyébként itt szoktak a tetőablakomnál menni a 31es pályairány esetén felszálló gépek.."
APP-et biztos hallani fogod, a twr-t is, de a gnd már elég necces... Bár ha nem vagy leárnyékolva egy fél város által, akkor akár az is mehetne. A távolkörzetek azok tutik. Majd a suliból letesztelem, az is olyan messze van kb.
Mytravelnek tényleg sok gépe van! Tudhatjuk mivel jöttek? És mikor mennek vissza? Mert ha mondjuk A330-300 akkor biza mindenképp kinézek, ha kell gyalog is!:-)
A bud.hu-n csak ennyi van fenn. Ha jól láttam az Airliners.net-en, akkor a Transavianak csak 737-700 és 800 van. A Mytravelnek többféle gépe van, de szerintem A320 lesz. De ezek csak az én feltételezéseim, remélem valaki illetékes pontosít.
megkaptam a mailed, bár kétszer küldted el.. de mindegy, okés majd próbálkozom, bár nem találtam még itthon ilyen médintádzsikisztán:D rádiót, de majd valakitől megpróbálok szerezni egyet. amúgy tök jók a felvételek..
szerinted van rá sansz, hogy itthon fogok tudni valamilyen adást hallgatni? én 11,7 km-re lakom az irányítótoronytól.. (légvonalban)..egyébként itt szoktak a tetőablakomnál menni a 31es pályairány esetén felszálló gépek..
a mailedet köszönöm, és ha valami kérdés lesz szólok!! köszi
Kb.egy hete ismét kilátogattam ősautóm tetejére szerelt terasszommal a r1 pálya jobb oldalának derekára.
Harmadmagammal voltam, mikor kolbászsütést megzavarva egy uerhás atúból kiszállott a karhatalom!
- Mit csinálnak itt maguk?
- Há fotózzuk az érkező gépeket.
- Hogy jöttek ide be?
- Hát mint láthatja bisztos úr van út, oszt azon.
- Behajtani tilos van errefelé.
- Mi nem láttuk, de nem azért mert figyelmetlenek vagyunk.
- De kint van a tábla ne vitatkozzon velem.
- Hm! Mi akkor nem arra jöttünk az tuti.
- Na lehet szedelőzködni!!
- Ha tényleg nincs jogom itt lenni, akkor máris megyek, de mint tilosban tartózkodót, illetve mint aki behajtott a behajtani tiloson kérem jelentsen fel. Végezze a kötelességét!
- Mit képzel? Hogy beszél velem? Ne pimaszkodjon!
- Csak a törvényes út a járható! Jelentsen fel!
- Hm hm....... Jó fotózást!
Majd a fakabát duzzogva elment.
De nem is ezért írok nektek!!!
Körvonalazódik már a pályazár? Holnap elseje! Minden esetre én valszeg kimegyek a Cargolux elé, kitudja talán épp holnap fog orrfutó nélkül landolni! És akár jöhet egy kényszerlandoló 747 kotelék is nem?:-)))
Egyik barátommal voltam kint Prágában spotterkedni! Csodálatos volt, egészsen transzba estünk a Jal 747-től, és aközvetlen utána érkező An 124-től. És a gumifüst csípte kis szemem, annyira közel voltak a gépek.
A kérdés az, találok e magamnak fizetőképes utitársakat Prágai, vagy hasonló spotterkedésre. Egyedül azé drágára jön ki a költség.
Ma a fél napot kinn töltöttem a szántóföldön, és nagyon meglepődtem, milyen jól szuperál a ketyere! A GND is 5/5, sőt, valamilyen reptéri cb frekit is találtam (valahol 140mhz környékén), az is tökéletes hangerővel jön! Majd felteszek pár felvételt, hátha úgy elhiszitek :))
Ja, meg a mai C130-as sem volt csúnya... Tudtok róla valamit?