Felvettem a zörgést, ami magasabb fordulaton már szinte fájdalmasan rázza a műszerfalat és a kormányt. Úgy érzékelem, hogy a kormány alól/elől, kissé balról jön. Amikor elkezdett zörögni és leállítottam az egész autót, olyan hangja volt, mintha valami leesett volna benne, műanyag hangú koppanás...
Tegnap este útközben elkezdett valami iszonyatosan kerregni, megijedtem, megálltam, majd rájöttem, hogy a fűtés ventillátora lehet. Ha a 8 fokozatból 2-esnél magasabbra állítom hangosan kerreg és rezonál az egész műszerfal, mintha beleakadna valami a ventillátorba. Van ötletetek rá mi csinálhatja, vagy hogyan lehet szétszedni ott a dolgokat, hogy lássam mi lehet a baja?
"Munkalap" - az jó dolog, nekem is készült 3 darab ( 1. és 2. éves szervíz, illetve egy garanciális javítás ), aztán gyorsan leszoktam róla, nem hiszen hogy 10-20000+ forintot megér az hogy munkalapot nyissanak az autómnak, legalábbis nekem nem.
A munkalap önmagában nem kerül plusz "10-20000+" forintba. A munkalap lényege, hogy mind az ügyfél által jelzett problémák, mind a szerviz által előlátott karbantartási műveletek szerepelnek rajta. Írásban, azaz utólag ellenőrizhetően, amit az átvevő és az átadó is aláírással igazol. (A Renault-nál legalábbis.)
Ez persze nem tűnik akkora számnak egészen addog, amíg egy munkalap nélkül dolgozó szerviz el nem feledkezik az ügyfél által jelzett rendellenességek feléről.
"Számla (áfás)" - köszönöm szépen, de nem igazán tudok mit kezdeni vele. Az általam beszerzett alaktrészekről természetesen van, de ettől nem lesz a javítás sem jobb-sem rosszabb.
Szerintem jó érzés, ha a kifizetett összeg áfa-tartalmát megkapja az állam. Nem akarok demagóf lenni, de ugye abból fizet az állam egy csomó közösségi szolgáltatást, az egészségügytől az oktatásig, a tűzoltástól az árvízvédelemig.
természetesen a volt rönós barátom a garancia,
Na ja, egész addig tart majd a barátság, amíg egy milliós tételű motorcsere nem lesz a tét...
sz@r minőségű cuccot meg nem veszek soha, Unixnál mindig az árlista tetejéről válogatok mert szép kedvezménnyel dobtak meg ( nyugi a rönó is sok esetben onnan szerezi be a kopó-fogyó alaktrészeit és pakolja át szép rönós dobozokba, ezt a barátom mondta és én elhiszem neki).
Pont egy Renault márkaszerviz nem nagyon fog az Unixnál vásárolni, amíg létezik a Motrio márka a tisztességes utángyártott alkatrészek árszintjén.
Tudod mi a különbség a gyári fémházas gázolajszűrő és az unix-os Mann Filter gyártmányú között ( még a présgép nyomai is ugyanott és ugyanúgy látszanak )?
Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy igenis van különbség a gyári és az utángyártott alkatrészek között, főleg akkor, ha azok egyazon gyárból kerülnek ki. Tovább »
"Interaktív munkafelvétel." - ja, kettő ujjal vadássza a mókus a billentyűzetet és megkérdezi az autóm rendszámát, miközben nála a forgalmi engedély.
Nos, a rendszer nem erről szól(na). Hanem arról, hogy a munkafelvevő a tulaj jelenlétében egy x pontos lista alapján átvizsgálja az autót, és ha rendellenességet talál, azt rögtön meg tudja mutatni a tulajnak, majd együtt megállapodnak a javítás mikéntjéről.
A rendszer előnyös az ügyfélnek (az autója makulátlan, biztonságos állapotát segít megőrizni), és előnyös a szerviznek is (adott esetben extra munka megrendelés).
Olyan szerelőre meg soha nem bíznám az autómat, aki javítási leírásból dolgozik ( folyamatosan futkozik be a raktárba és kinyomtatott oldalakkal rohangál az autó körül ) és nem ismeri ösztönösen azt a típust amit bevállal.
A Scénic II utastéri ventillátorának cseréjéhez le kell bontani az egész műszerfalat. Vajon létezik-e olyan "ösztönös" autószerelő, aki az összes lebontandó műanyag elem rögzítési pontját fejből vágja (hogy ne legyenek feszegetési nyomok az utastári műanyagokon), illetve az összes kibontott csavart, alátétet és műanyag biszbaszt képes visszasakkozni a helyére fejből, azaz útmutató nélkül?
"Regisztrált veszélyes hulladék kezelés." - ez a számomra is fontos tényező már a legtöbb műhelyben megoldott probléma, regisztráció nélkül is.
Höhöhö.
"Végellenőrzés minden műhelyt elhagyó autón, állapotlappal. " - az állapotlapot esetemben közvetlenül a szervízbe történő bekerülés után nyomtatták ki, láttam amikor első műveletként fékpadra és futóműellenőrzésre tették az autómat.
Ez pont rendben van, ha nem a fékhez és a futóműhöz nyúlnak hozzá.
Mondd, az Ikszipszilon márkafüggetlen szerviz (a Sanyi bá' a Kossuth utca sarkán) mikor fogja ellenőrizni a fékeket és a futóművet, ha nem rendeled meg külön?:-)
A 2.2-es dci Vel Satis és Espace modellen nem úgy kezdődik egy vezérléscsere hogy vegye ki a motor és a váltót ( gyári javítási leírás!!! ), hanem megoldódik minden úgy hogy a fődarabok bent maradnak a helyükön.
A gyári előírás meg nyilván egy darab szar, aminek egyetlen célja a kuncsi lehúzása. Cccc...
Szép hasonlat a zsiráffal, de nálunk nem így működött a dolog!
Tehát nem láttatok még zsiráfot.
Oké.
De attól még a zsiráf létezik.
Akár hiszed akár nem, előfordult olyan eset tavaly nyáron, hogy a LeasePlan-os ügyintézőnk szabadságra ment 2 hétre, addig nem volt senki, aki enegedélyezte volna a szervizlátogatásainkat.
Korábban a mi cégünk is kezelt flottákat. Nálunk nem volt ilyen kimaradás.
a szerviz/óra díjjal mindaddig nincs bajom, amíg legalább megpróbálnák velem elhitetni, hogy az a munka tényleg addig tartott. A vége meg általában úgy végződik, hogy a munkafelvevő az órájára néz és azt mondja: 1,5 óra x € (vagy Ft). Közben meg (van ablak, üveg az ajtón, s mivel nem ülök egyfolytában a hátsómon,) látom, hogy az idő nagy részében nem történt semmi.
A szerviz a Dialogys-ban meghatározott szintidőt számítja fel. Így működik a számlázóprogram. Az óranézegetés nincs benne semmilyen folyamatábrában :-)
Ha nincs bonyodalom, a szintidőknél általában gyorsabban be lehet fejezni egy műveletet. De ha bonyodalom van, és megcsúszik az egész műveletsor, akkor sem számlázhatnak, mint a szintidő többet.
További félreértésre adhat okot, ha egy műveletet egynél több szerelő végez. Triviális példa: fékrendszer légtelenítés -- hiába van meg 10 perc alatt a művelet, ez kétemberes feladat, tehát 2 x 10 perc kerül kiszámlázásra.
Megtudtam pl. hogy a havonta újuló alkatrész-adatbázisért / árlistáért havonta fizet 40-50e. Ft-ot (nem semmi!) meg sokegyéb mást is.
Nem mondott igazat. A gyári rendszerek használata egy márkaszerviznek is havonta 600e + áfa. (De ebben minden benne van, leginkább a CRM-rendszer.)
Nálam egy Churchill mondás díszíti a falat: A vállalkozókat sokan farkasoknak nézik, és agyon akarják öket verni. Mások fejőstehénnek, s ki akarják belölük facsarni az utolsó cseppet is. Csak nagyon kevesen látják bennük az igás lovat...
Most már végképp nem értem, miért ekézed a márkaszervizeket.
Amúgy szerintem a hivatalos márkaszervizeknek lassan befellegzik, 4-6 éves autókat sem érdemes már gyári márkaszervizbe vinni. Mindenki találhat magának és a pénztárcájának megfeleő szervizt, vagy szerelőt. A szerelők többsége a márkaszervizekből kerül át a függetlenekhez, vagy simán maszek lesz otthon ( ezen nem kell csodálkozni, én is unnám ha heti 6 napon át dolgoztatnának reggel 7-7:30-tól délután 17:00-ig, havi 80-120000 magyar királyi forintért ) . Az alaktrészek beszerzése sem jelenthet problémát, mert aki lusta vagy nem különösebben érdekli a dolog, az rábízza magát a szerelőjére, akit meg foglalkoztat a dolog, az meg fut pár kört és lassan de biztosan meg is lesz a forrása. Jelenleg egyáltalán nem mindegy, hogy egy olajcsere ( 5 liter ELF EVOLUTION SXR 5W-40 olajjal ), Mann Filter szűrőkkel ( levegő+olaj+üzemanyag+pollen ) és munkadíjjal 27800 pénzbe kerül, vagy a márkaszervizbe ú.n. prémiumszolgátatásokkal körítve ennek a többszörösére vágnak meg.
"Munkalap" - az jó dolog, nekem is készült 3 darab ( 1. és 2. éves szervíz, illetve egy garanciális javítás ), aztán gyorsan leszoktam róla, nem hiszen hogy 10-20000+ forintot megér az hogy munkalapot nyissanak az autómnak, legalábbis nekem nem.
"Számla (áfás)" - köszönöm szépen, de nem igazán tudok mit kezdeni vele. Az általam beszerzett alaktrészekről természetesen van, de ettől nem lesz a javítás sem jobb-sem rosszabb.
"Garancia az elvégzett munkára és a beépített alkatrészekre. " - természetesen a volt rönós barátom a garancia, sz@r minőségű cuccot meg nem veszek soha, Unixnál mindig az árlista tetejéről válogatok mert szép kedvezménnyel dobtak meg ( nyugi a rönó is sok esetben onnan szerezi be a kopó-fogyó alaktrészeit és pakolja át szép rönós dobozokba, ezt a barátom mondta és én elhiszem neki). Tudod mi a különbség a gyári fémházas gázolajszűrő és az unix-os Mann Filter gyártmányú között ( még a présgép nyomai is ugyanott és ugyanúgy látszanak )? A neve és az 5000 forinttal kedvezőbb ára (5500 forintért kapom). És a gyári első tárcsa+betét szett, meg az Unix-os Ate szett között? A neve és kb 20000 forinttal kedvezőbb ára. És ez csak két példa a gyári alaktrészek ellenében ( 24439 forintért kapom a 2 tárcsát meg a betétszettet).
"Interaktív munkafelvétel." - ja, kettő ujjal vadássza a mókus a billentyűzetet és megkérdezi az autóm rendszámát, miközben nála a forgalmi engedély.
"Gyári, ellenőrzött eredetű alkatrészek." - ezt már az előbb kiveséztem.
"Célszerszámok, gyári javítási leírások, központi diagnosztikai rendszer elérése" - erre mondják azt hogy "mit ér az erő, ha nem uralod" Olyan szerelőre meg soha nem bíznám az autómat, aki javítási leírásból dolgozik ( folyamatosan futkozik be a raktárba és kinyomtatott oldalakkal rohangál az autó körül ) és nem ismeri ösztönösen azt a típust amit bevállal.
"Regisztrált veszélyes hulladék kezelés." - ez a számomra is fontos tényező már a legtöbb műhelyben megoldott probléma, regisztráció nélkül is.
"Meleg. Tisztaság. Wifi. Snack és kávéautomata." - na ebből a Császáréknál a tisztaságon kívül más nincs.
" Előre kalkulált javítási végösszeg." - ha gondolod bemásolom az első kettő ( és egyben utolsó kettő :) ) munkalapomat, abban a vállalási összeg .............. forint.
"Végellenőrzés minden műhelyt elhagyó autón, állapotlappal. " - az állapotlapot esetemben közvetlenül a szervízbe történő bekerülés után nyomtatták ki, láttam amikor első műveletként fékpadra és futóműellenőrzésre tették az autómat.
"Azok a márkafüggetlen szervizek, akik a fenti szolgáltatások mindegyikét, vagy nagy részét nyújtani tudják, azok nem dolgoznak olcsóbban a márkaszervizeknél." - ezt saját tapasztalatból cáfolom :) Ahova én járok ott wifi is van ( én csináltam ), kapok kávét, leülhetek kb az autómtól 4 méterre, ráadásul értenek is az autómhoz. A 2.2-es dci Vel Satis és Espace modellen nem úgy kezdődik egy vezérléscsere hogy vegye ki a motor és a váltót ( gyári javítási leírás!!! ), hanem megoldódik minden úgy hogy a fődarabok bent maradnak a helyükön. És a húzósabb problémákra sem automatikusan az alkatrészcsere a válasz.
Szép hasonlat a zsiráffal, de nálunk nem így működött a dolog! Ha valami bánatom volt ( kötelező olajcsere, nem tervezett szervizlátogatás, esetleg baleset ), akkor a saját céges gápjármű ügyintézőt kellet zaklatni telefonon, ő felvette a kapcsolatot a LeasePlan-os ügyintézővel, aztán jobb esetben még aznap, rosszabb esetben másnap jött a válasz: vihetem az autót szervízbe. Akár hiszed akár nem, előfordult olyan eset tavaly nyáron, hogy a LeasePlan-os ügyintézőnk szabadságra ment 2 hétre, addig nem volt senki, aki enegedélyezte volna a szervizlátogatásainkat. Ja még egy érdekesség: a karambolos illetve karosszéria javításokat nem márkaszervíz végezte, hanem egy másik márka szervize, kb 53 km-rel távolabbi városban. Na ennyit arról hogy a LeasePlan-nak "remek szerződése van márkaszervizekkel".
Egy igazi pozitívumot tudok felhozni mellettük: a parkolási bírságokat soha nem küldték tovább, hanem egy az egyben benyelték.
Mivel csapnivalóan rossz az idő kint, bent meg nincs jobb dolgom:
- amikor a szervizekre morgok (mindegy, hogy renó vagy más, mindegy, hogy H vagy SK): a szerviz/óra díjjal mindaddig nincs bajom, amíg legalább megpróbálnák velem elhitetni, hogy az a munka tényleg addig tartott. A vége meg általában úgy végződik, hogy a munkafelvevő az órájára néz és azt mondja: 1,5 óra x € (vagy Ft). Közben meg (van ablak, üveg az ajtón, s mivel nem ülök egyfolytában a hátsómon,) látom, hogy az idő nagy részében nem történt semmi.
- ha azt mondják, hogy X € (Ft), akkor meg nem izgat, hogy éppen hány óra a végén (azonkívül, hogy sietnék esetleg valahova), mert rábólintottam az x-re.
Megtörtént, hogy megvolt a munkalap, az ár is, utólag még mondtam: legyen üa. szürő csere is. Nos, itt szívattak meg: mivel a további 5 tétel mellett ez is belefért bőven 2 órába, merem gondolni laikusként, hogy a cseréje akármi szerint is (se norma időben, se valósan) nem tellett sokba. A kb. akkori 3e. Ft-os ketyeréért munkával 18e. Ft-ot fizettem. Igen, igazatok lehet: miért nem kérdeztem rá előre az árára :)
Mivel a szerviz a városhatártól lehetett vagy 5 km-re (már becsődöltek), miután végignéztem az egész újautó kínálatot (Dacia Logan, Dacia Sandero ... és lehet, hogy volt ott egy Renault Clio is) ... szóval sok nézelődni valóm nem akadt, a cégtulaj-szervizfőnökkel beszélgetve múlattam az időt. Megtudtam pl. hogy a havonta újuló alkatrész-adatbázisért / árlistáért havonta fizet 40-50e. Ft-ot (nem semmi!) meg sokegyéb mást is. A végén (fizetés előtt) minden hátsó szándék nélkül szóltam, hogy nem fontos a papír. Később, teljesen más helyről, más téma kapcsán tudtam meg, hogy az általam kiejtett mondat értelme H-ban ez: olcsóbban akarom, legalább az ÁFA mértékével. A tulaj frappáns válasza ez volt: miért lopjam meg saját magam? (egyébként természetesen igazat adok neki :)
Olyan világban élünk, ahol rákényszerítik az emberekre a trükközést. Vagy így, vagy úgy....
Igen, én is vállalkozok, vannak áraim, amit egyesek akceptálnak, mások kényszerből igen (mert 100 km-s körzetben senki sem vállalja/nem tudja elkészíteni a munkát mára, rajtam kívül), a harmadik meg továbbáll, hogy hátha valahol ingyen lesz ugyanaz. (Ahol lakok, a hivatalos munkanélküliek száma 38%). A szintén-kollégák meg pár éve űzik a "játékot", ...hogy: és "mennyi kedvezményt ad/kapok?" Egy ilyen kérdésre egy falusi kocsma-tulajdonostól visszakérdeztem: ha beugrok önökhöz egy sörre, akkor nekem mennyivel adja olcsóbban? (pénztárgép kellett volna neki). Az az ember pulykavörösen ordibált, hogy miért adna nekem olcsóbban a sört?! (... és én neki a pénztárgépet ?)
Ami az eladónak olcsó, az a vevőnek drága. ... de még egyetlen hipermarketben sem hallottam senkik sem alkudozni, káromkodni az árak miatt. Érdekes....
A falusi kisboltok mifelénk pont a hiperekben szerzik be az árujukat (kisker áron) és arra teszik rá.... mennyit is? A szomszéd szavaival élve: "én úgy szeretem, ha 100%".
Nálam egy Churchill mondás díszíti a falat:
A vállalkozókat sokan farkasoknak nézik, és agyon akarják öket verni. Mások fejőstehénnek, s ki akarják belölük facsarni az utolsó cseppet is. Csak nagyon kevesen látják bennük az igás lovat...
A kollegam panaszkodik, hogy az utasulesen a bal laba izad a meleg miatt, a jobb laba meg lefagy. Minusz 11 fok, vw passat. Es kikapcsolt klima mellett a kesztyutartoba omlik be a hideg. Mintha ket cso lenne. A baloldal meg tokeletes...
A helyi szervizes nem SMS-ben jelzi, hanem levélben, ha műszakim lejárna, ill. amíg volt; zöldkártyára érett lett a vas! Renault még csak le se sz...rt! márkaszervízben WIFI?! (tényleg van, csak éppen nem nyitott! köszi, így olvasgathattam volna a több mint 1 éves reklámujságot+egyéb szórólapokat 1 órán keresztül, de inkább bementem a szervízben ahol a meló ment... :)
Arról nem beszélve ha betévedek egy márkaszervízbe és csináltatok valamit, rá egy hét és jön a telefon, hogy voltam megelégedve...mire én elszeretném mondani, hogy mielött az xy márkaszervízbe vittem egy másik városban a renault márkaszervízből sznte elhajtottak, időpontegyeztetés és alkatrész után érdeklődve....Telefonos válasza, nem arról érdeklődik, hogy mi volt elötte, hanem az elvégzett munka után és arról a szervízről ahol el is végezték....(keserű volt a szám íze az ilyen felmérés után!)
Van viszont egy kérdésem. Mar tavaly észrevettem, csak mire vittem volna ott éjszakázni a szervizbe már jött a meleg idő, igy nem tudtam volna a jelenséget megmutatni.
Reggel (vagy ha hideg van kint akkor mindegy mikor) indulás után a kettest nagyon nehezen veszi be a kocsi, olyan érzés, mint ha az olaj lenne baromira megdermedve és ezért úgy határozottan be kell húzni a sebességbe. Aztán pár km, amikor elkezd melegedni a kocsi és simán beveszi, mint a többit. Nyáron semmi gond nincs vele.
1. Ez minden Scenicnél jelentkezik amelyik nincs fűtött garázsban kényeztetve
2. Ez csak a ráncfelvarrott típusra jellemző
3. Csak a 2.0 dCi-re jellemző
4. Csak a 2.0 dCi ráncfelvarrottra jellemző
5. Valami gebasz van a váltóval
Tudod Stevie az a baj, hogy sajnos nem így van a hazai szervizekben.
Én továbbra sem tartom soknak a szervizek munkadíjait, egész egyszerűen itthon nem lehet olcsóbban adót fizetve egy órát eladni. Én se mennék, hacsak le nem kötnek fixre hosszabb időre, na akkor van discount.
Én tényleg csak egy picit több törődést szeretnék látni, hogy érezzem fontos vagyok, és pont ettől nem érzem prémiumnak, mert ezt nem kapom meg. Az egyedüli prémium benne, hogy "pecsétes" a szervizkönyvem. A barátom legalább ilyen jól tud olajat cserélni. Ha pedig gáz van az autóval, akkor az általad is jól ismert I és Z (őt nem ismerem csak hallomásból) keresztnevű Renault szerelők legalább annyira értenek az autóhoz, ha nem jobban bizonyos esetekben...
Prémium szolgáltatás: mi abban a prémium (nekem), ha meg akarok valamit javíttatni (annál, akitől vettem) , ami elromlott? Az semmi más, csak szolgáltatás! Hogy prémium legyen, akkor ahhoz egy kicsit többet kéne nyújtani a szolgáltatónak (a kényelmes bőrfotel ülőkén és a figyelem-tea/kávén kívül túl).
Munkalap. Számla (áfás). Garancia az elvégzett munkára és a beépített alkatrészekre. Interaktív munkafelvétel. Gyári, ellenőrzött eredetű alkatrészek. Célszerszámok, gyári javítási leírások, központi diagnosztikai rendszer elérése (a clipre dugott autót franciaországi mérnökök látják). Regisztrált veszélyes hulladék kezelés. Meleg. Tisztaság. Wifi. Snack és kávéautomata. Olvasnivaló. Csereautó/bérautó. Előre kalkulált javítási határidő. Előre kalkulált javítási végösszeg. Végellenőrzés minden műhelyt elhagyó autón, állapotlappal. Adatbázis a műszaki vizsga, következő karbantartás idejének rögzítésével, a megfelelő időben figyelmeztető sms-sel/telefonnal. A szervizek folyamatos ellenőrzése auditokkal és próbavásárlásokkal.
Azok a márkafüggetlen szervizek, akik a fenti szolgáltatások mindegyikét, vagy nagy részét nyújtani tudják, azok nem dolgoznak olcsóbban a márkaszervizeknél.
Nem vagyok benne biztos (és lusta vagyok rákeresni), de úgy emlékszem Te írtad korábban, hogy a márkaspecifikus tudományos hibakódkiolvasó/teszter akármiket csak baromi drágán adják ki a mezítlábas/márkafüggetlens szervizeknek az autómárkák, és hogy ezért gyakorlatilag csak a márkaszervizeknek vannak ilyen eszközeik. Ezek szerint a hibakód kiolvasás egy prémium szolgáltatás??? Ugyan már. (Ha nem Te írtad ezt korábban, akkor elnézést, de akárki is írta le/be ezt, szerintem igaza volt ebben.) Ez is azt támasztja alá, hogy a márkaszerviz NEM prémium szolgáltatás. Ha valaki azt akarja, hogy az utóját valóban karbantartsák/megjavítsák, és ne próbálgatásos alapon határolják be a hibát iterációnként akár több tíz/százezer forintos költséggel, az igenis márkaszervizbe hordja az autóját még 5-6-7 éves vagy idősebb korában is. Feltéve persze, hogy ezt anyagilag megengedheti magának. Ha nem, akkor marad a márkafüggetlen szaki, aki a márkaspecifikus tudásbázis nélkül nem tud olyan színvonalon szolgáltatni mint egy mérkaszerviz. Csak alacsonyabb színvonalon. De ettől a márkaszerviz nem emelkedik "prémium" piedesztálra.
Az üres szerelőműhelyre meg elég a felirat, kiegészítve egy "idegeneknek belépni tilos" táblával. Belül lehet szép képeket tenni a falra, csupa szerelői tematikával. Világítani se, füteni se fog kelleni, és még veszteséget sem fog termelni.
Ha valaki (vállalkozó) 2012-ben nem tudja reálisan felmérni, hogy új autószalont, szakszervizt akar indítani olyan időben, amikor a lízingelt / hitelre vett autók tulajdonosai már eljutottak arra a pontra, hogy hajlandók többszázezer forintot is fizetni azért, hogy valaki vegye már meg az autójukat ! (azaz a drága hitelüket a még fizetendő törlesztő részletekkel együtt, ami jóval drágább, mint az autójuk használtpiaci értéke), akkor az vagy hülye, vagy szélhámos (és a fekete milliárdjait akarja tisztára mosni).
Prémium szolgáltatás: mi abban a prémium (nekem), ha meg akarok valamit javíttatni (annál, akitől vettem) , ami elromlott? Az semmi más, csak szolgáltatás! Hogy prémium legyen, akkor ahhoz egy kicsit többet kéne nyújtani a szolgáltatónak (a kényelmes bőrfotel ülőkén és a figyelem-tea/kávén kívül túl). A prémium pl. az, amikor viszik-hozzák az adott helyről/helyre a szervizre/javításra váró járgányt. Akinek ilyenre van szüksége (és vannak jópáran), kérem! Az meg is fizeti a prémiumot.
De miért akarják megfizettetni azzal is aki, semmi többletet nem kapott? (most hagyjuk, hogy több esetben az alapot : a tisztességesen elvégzett munkát sem kapja meg az extra felárért...)