Éppen ezért nincs ember aki elhagyná az aszfaltocskát azért a bozótosért. És volt probléma, nincs probléma... :-)
Talán felesleges is mondanom, de vajon régebben bement-e a kék erről az óránként egy autó járta útról a bozótba? Neeem, nem ment be. Ment szépen az úttal együtt tovább Borzavár felé.
Ami fontos hogy végig jók a jelzések , az út nagyon jól járható , sár nincs , olyan kemény a földút mintha beton lenne , itt az ország túlsó felén lévő belvíznek nyoma sincs .
Egyházasrádócról indultam miután leszálltam a vonatról betértem az első kocsmába ahol minden gond nélkül kaptam céges pecsétet , miután a kissé ittas vendégek megkérdezték honnét jöttem , csak legyintettek , ááá , a múltkor Miskolcról jártak erre.
Ellenkező irányba fordultam és betértem a PUB sörözőbe is ahol megkaptam az igen jó lenyomatot produkáló MTSZ bélyegzőt.
Az utam JÁK-ig eseménytelenül zajlott , izgalmasnak csak a patakátkelés bizonyult , mert valaki a kis fahídra rádobta a régi elkorhadt fahidat aminek elég nagy súlya van és féltem hogy az én súlyommal együtt sok lesz neki de kibírta.
Jákon betértem a Patkó sörözőbe ahol megkaptam a céges bélyegzőt , tartva attól hogy nem lesz nyitva az információs iroda.
De nyitva volt és megkaptam az MTSZ bélyegzőt , és ezen kívül az egyik legszebb bélyegzőt amit eddig láttam , 800 éves a Jáki templom:
Az út továbbra is jó volt , Ják után egy kalandos patakátkelés volt , majd Kukullónál közvetlenül a kék mellett méhek , gratulálok hozzá.
Parkerdőben a krimó bejáratánal MTSZ bélyegző Szombathely felirattal , viszont hiányoltam a zsíros deszkát , a tulaj azt mondta még csak próbanyitás volt .
Kék plusz jelzésen mentem be Szombathelyre ami elég messzinek bizonyult , viszont egy régi betonemlékműtől szép kilátás nyílt a városra.
Apropó jelvény és ha már itt van garass és esetleg olvassa:
Ez a mozgalom él-e még, és ha igen akkor mik a teljesítésének feltételei?
Egyébként sokáig nem értettem hogy miért vannak azok a hófödte csúcsok a jelvényen, de azóta már rájöttem hogy Borsod megye elég nagy részéről kedvező időben simán látszik a Tátra.
Részben mert ez itt többnyire a turisták és a kéket járók fóruma.
Ahogy vesszük!
A szemét a piros, sárga és zöld jelzés mellett is szemét, és ez a többi túramozgalomnak is a fóruma. Mint éppen a héten említettem van élet a kéken túl is! Az MTSZ akciója csak egy mellék szál a szemétszedésben és nem várható el, hogy minden jószándékú túrázó elutazzon a kéktúra mellé.
A lényeg az , hogy ha van rá lehetőség akkor szedjük minél több helyen mert van mit!
Úgy tudom, hogy 2014 decembertől már dolgoznak a fizetett kéktúra rangerek is, remélhetőleg ők is szedik!
Gondoltuk hasznosan töltjük a hétvégét és teljesítünk egy újabb szakaszt a Kékből. Tegnap már este, de behúztuk az Ötvös-Sümeg szakaszt. Most indulunk Hévízre.
Beszámolót a www.facebook.com/mennikek oldalon osztottuk meg. Tegnap tempósra vettük, ma azért kényelmesebben haladunk, 38 km a terv.
Egy rövidke megjegyzésem lenne a vándorúttal kapcsolatban.
Nem vagyok szakértő, de ahogy én értelmezem, a magyarországi szakasz az Európai Kulturális Útvonal része, melyet 2005-ben kulturális főútvonallá minősítettek.
Azt gondolom, hogy ez olyan, mint az E4, csak nem kék, hanem Magyarországon sárga.
És nem túraút, hanem kulturális útvonal.
Nem a turisztikailag legfrekventáltabb településeket kapcsolja össze "hálózattá" (bár Kimle és Máriakálnok azt hiszem, közismert), és az sem közömbös, hogy 2016 Szent Márton éve lesz, biztos lesznek rendezvények.
A Rábaköz, a Hanság, a Szigetköz, szerintem "megérdemli", hogy felkerüljön a turisztikai térképekre.
Én annyit teszek, hogy bejárom, trekkelek, és elérhetővé teszem azokat az információkat, melyekkel rendelkezek, melyeket összeszedtem.
Kiemeltem Bogyoszló-t, hisz fontos település, innen is van közvetlen buszjárat Győr felé, de érdemes körülnézni, vannak padok is a templom környékén, bolt is van.
A tanösvényeknél is elfogadott a kitérő, és én ezt a zöldutat is egyfajta tanösvénynek tekintem.
Akinek nem tetszik a tematikája, az ne nézze ezeket a jelzéseket, oszt kész.
Az erdészek és a vadászok is összepingálják a fákat, számomra általában érdektelen jelzésekkel, tehát nem figyelem őket csak ha pont arra van szükségem.
Engem egyáltalán nem zavar, de tudom, hogy vannak, akiket igen.
Az viszont zavar, ha ész nélkül festegetnek mindenfélét: pl. a múltkor bemutatott nógrádi zöld utak "rendszere", ahol simán kiágazik több irányba is a jelzett út.
Szerintem a GPS nélküli ládázás nagyobb felkészülést igényel, főleg mióta a GPS-k egy részébe már a ládaleírást is le lehet tölteni. Az elsőket mi is anélkül találtuk meg, aztán amikor az szerepelt a leírásban hogy a láda az erdőben egy kéttörzsű fa tövében van, és csak kéttörzsű fából állt az erdő, na akkor vettünk GPS-t. Bár a Legend csak körülbelül mutatta meg, műholdjele is csak ritkán volt, de azért segítség volt. Bocs a többiektől az off-ért.
Rácsatlakozó útjelzés: Egyes – főként tematikus – útjelzések más útjelzéssel hosszan haladnak együtt, azaz az egyik út rácsatlakozik a másikra. Ilyen esetekben az útvonaltól függő en a jelzéskép egyszerűsíthető, elegendő a rácsatlakozó jelzést a csomópontok, kiindulópontok után behívó jelzésként és az útvonal mentén ritkább gyakorisággal feltüntetni. Formája: felfelé mutató nyílban a rácsatlakozó jel a követendő alapjelzés alatt, arra rámutatva.