Ahogy belekapaszkodtál Mekk Elek kijelentésébe, ami csak egy a hálózat meghibásodási lehetőségeiből, azon látszik, hogy ez az Adax, ennek jónak kell lennie.
Ismerd be, legalább magadnak, otthon, egyedül, sötétben, suttogva, hogy rossz választás volt, és csináltass rendes fűtést.
Attól még NAGYON kicsi a valószínűsége az effajta hiba (jelentős feszültségemelkedés) előfordulásának.
Kisebb mértékű (néhány százalékos) feszültségemelkedés viszont sokhelütt előfordul, főleg olyan környékeken, ahol családi házak között kisebb üzemek vannak. És a fűtőpaneled lehet, hogy már 240 voltos feszültséget sem képes elviselni (pedig azt még illene).
Az átváltáshoz neked olyan kapcsoló kell, aminek a belsejében három váltókapcsoló dolgozik. A 6008-as kapcsolóban viszont csak két váltó kapcsoló van (plusz egy egyszerű kapcsoló), tehát nem jó neked:
Az áramot nem a konnektor csinálja, hanem a beledugott készülék. A konnektor csak a feszültségért felelős. Ha a konnektorodban lévő feszültség nem tér el jelentősen a 230 volttól, akkor a konnektor nem felelős semmiért, ebben az esetben a hiba vagy a fűtőpanelben van, vagy benned van: szar fűtőpaneleket vásárolsz egymás után :) Mérd meg a konnektor feszültségét.
(Ha a lakásba három fázis van bevezetve, akkor létezik olyan fajta elektromos hiba, hogy a konnektorban 230 helyett jóval több, elméletileg akár 400 volt is megjelenhet. Ha a lakásba egy fázis van bevezetve, akkor ilyen nem fordulhat elő)
Felmerült a gyanú, hogy túláram keletkezik a konnektorokban. Már a negyedik ADAX fűtőpanel száll el.
Noha a forgalmazó elismerte, hogy egy típushibáról van szó, hamar leég vmi az áramkörben, de eddig 6-ból 4-nél kijött. Jellemzően akkor, amikor bedugok vmi más fogyasztót ugyanabba a körbe.
Van olyan eszköz, amit mondjuk bedugok a konnektorba, és mittudomén egy hétig rögzíti az értékeket?
Sziasztok.Adott egy ganz kk 6008-as irányváltó kapcsoló.Van egy 3 fázisú vízmelegítő(bojler) amit éjszakairól(vezérelltről) fűtök, van napelem is a házon evvel a kapcsolóval megoldható lenne az átváltás az éjszakairól a nappalira ha sok a termelésem?Köszi előre is a válaszokat
leraksz egy 32-es KPE csövet (vékonyfalú, azt védőcsőnek árulják és olcsó) és abba mehet minden. Tök egyszerű tömíteni (akár a dobozra mehet a KPE menetes idom), nem rágja el semmi és cserélhetsz benne kábelt utólag is.
Ha föld alatt kell riasztót vinni, arra a célra én UTP földkábelt használnék. Azt nem muszáj még védőcsőbe sem tenni, mehet "csupaszon" is a talajban.
Persze ahol mechanikai sérülés veszélyének van kitéve (a talajfelszín közelében és a talaj felett legalább 1 méteres magasságig), azokon a szakaszokon okos dolog valami védőcső is köréje.
Ha valahol napsütés is érheti, akkor UV álló változatot vegyél (ezek többnyire feketék).
Nem okvetlen kell 15-20 évet egy jobb riasztó kábel kibír a földben. Cső csak a leálláshoz, illetve a földből való kiálláshoz kell. KPE erősebb mint a gégecső, jobban védi az átmenetet.
Viszont a kábelek fölé valami jelzőszalagot mindenképp tegyél. :-)
Köszönöm a gyors választ! :-) Igen, csak egy fázis kell. NYY-J vagy NYY-O kábel?
A riasztókábel miatt kell valamilyen védőcső is (KPE cső? lépésálló gégecső?) A földkábelt is célszerű abban áthúzni, vagy azt inkább simán mellette a földben? Az épületen belül is mehet a földkábel, vagy inkább MBCU kábel?
A ház mellé építettünk egy lemezgarást, oda szeretnék villanyt és riasztót kivinni a házból. Csak világítás és egy konnektor kell, amiből max. egy 2,5 kW-os ágaprítót tudok üzemeltetni. A házban lévő szerelődobozból szeretném kivinni a villanyvezetéket, így a távolság a következő: 8 m a pincében, 3 m földben, utána vagy 4 m levegőben, vagy 5 m földben, végül 8-10 m a garázsban a konnektor/kapcsolóig. Melyik megoldást javasoljátok? Milyen kábelt célszerű használni?
Persze ezek karbantartás +élettartam mentesek! 1-2 hónappal ugorják át a garancia idejuket."
Éppen egy döglött kalciumos Yuasa aksi (44 Ah helyett már csak 6 Ah) regenerálásával kísérletezem (már 12 AH felett vagyok) erről ez a bejegyzésed jutott eszembe :)
Erről meg az jut eszembe, hogy ismeri-e valaki a Yuasa újfajta dátum kódolását? Mert ebbe az aksi oldalába ez a kód van belesütve: Z45KD1 és ebből nem tudom megállapítani a gyártás időpontját. (az aksi pontos tapusa: Yuasa 54434)
Azért olvasd le a triakról a pontos típusát, mert ez az áramkör annyira fapados, hogy egy másik (az eredetitől eltérő) típusú triakkal peches esetben talán nem is fog működni (szerencsés esetben is előfordulhat, hogy az időket újra kell beállítani).
"nem lesz sokáig az az indokolatlanul paradicsomi állapot, hogy a közszolgáltató teljesen ingyenes fél éves, veszteség nélküli energiatárolóként és egyúttal teljes értékű tartalékként (azt is ingyen) szerepeljen."
El sem kellett volna kezdeni ezt a nagy kommunizmust. Az első pillanatban ki kellett volna mondani, hogy
- az áramszolgáltatótól kapott 1 kWh áram a napelem tulajdonosnak is ugyanannyiba kerül, mint mindenki más
- a magán napelem tulajdonosok folyószámláján az áramszolgáltató jóváír X forintot beszolgáltatott kilowattóránként
- amíg a két Ft/kWh összeg között nincs különbség, addig ezt tekintsék ÁTMENETI ajándéknak.
De nem, valakinek muszáj volt annak idején szarrá bonyolítani a dolgot
és most megpróbálnak a hamburgerből tehenet csinálni.
"ez ventillátorokhoz való annak mondjuk kifejezetten van indítási áramlökete, nagyobb is mint egy led tápegységnek"
Egy kapcsolóüzemű tápegység bekapcsolásának pillanatában egy teljesen kisült puffer kondenzátor kezd feltöltődni, amelynek az ellenállása az első pillanatban közelít a nullához (gyakorlatilag rövidzár van a 230V-on). ezt az áramot tulajdonképen cupán csak a graetz két diódája fékezi. Ezzel szemben egy éppen induló villanymotor mégiscak egy rakás drótból álló tekercs, tehát nem totál rövidzár. Szóval a LED izzók (pláne a jobb minőségűek, amelyekben jó nagy puffer van) a kis ventilátorénál sokkal csúnyább áramlükéssel indulhatnak.
Gondoltam, hogy javaslom a pici triak hűtését valami kis hűtőborával, hogy ez többé ne fordulhasson elő többé, de lehet hogy ez a hőmegfutás annyira rövid idejű, hogy a félvezetőben fejlődő hő talán el sem jutna a hűtőbordáig, amikor már mekkdöglött a kis triak. Persze ettől még lehet rá barkácsolni egy kis hűtőzázslót, hátha mégis segít rajta.