Keresés

Részletes keresés

urbla81 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116072

Fehér hagyományos menetes porcelán opál lámpabúrát lehet még manapság beszerezni valahol Budapesten?

Előre is köszönöm, ha tud valaki infót ezzel kapcsolatban.

ötfelezős Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116071

Ahogy belekapaszkodtál Mekk Elek kijelentésébe, ami csak egy a hálózat meghibásodási lehetőségeiből, azon látszik, hogy ez az Adax, ennek jónak kell lennie.

Ismerd be, legalább magadnak, otthon, egyedül, sötétben, suttogva, hogy rossz választás volt, és csináltass rendes fűtést.

 

Előzmény: -laller- (116061)
sharam01 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116070

Szia. Le tudnád nekem rajzolni?köszi

 

Előzmény: 210-es (116065)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116069

"Kettő darab mágneskapcsoló a megoldás."

 

Ha nem kell túl nagy áram, akkor elég lehet oda 1 db 3xváltó érintkezős mágneskapcsoló vagy relé.

Vagy egy csillag-delta kézi kapcsoló (megfelelően átalakítva).

Előzmény: 210-es (116065)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116068

"Basszus valóban 3 fázis van..."

 

Attól még NAGYON kicsi a valószínűsége az effajta hiba (jelentős feszültségemelkedés) előfordulásának.

Kisebb mértékű (néhány százalékos) feszültségemelkedés viszont sokhelütt előfordul, főleg olyan környékeken, ahol családi házak között kisebb üzemek vannak. És a fűtőpaneled lehet, hogy már 240 voltos feszültséget sem képes elviselni (pedig azt még illene).

 

Szerintem vegyél egy konnektorba dugható olyan teljesítménymérőt, ami (sok egyéb mellett) kiírja a feszültséget is.  pl innen: https://www.conrad.hu/hu/halozati-fogyasztasmerok-o1114014.html

Előzmény: -laller- (116067)
-laller- Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116067

Annnnyira tudtam és féltem hogy írok vmi hülyeséget :D

Basszus valóban 3 fázis van...

Előzmény: Mekk Elek ezermester (116063)
-laller- Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116066

Köszönöm jó cuccnak tűnik de max kölcsönbe:P

Előzmény: Jahno (116062)
210-es Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116065

Hali !  Kettő darab mágneskapcsoló a megoldás.

Előzmény: sharam01 (116060)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.21 -1 0 116064

Az átváltáshoz neked olyan kapcsoló kell, aminek a belsejében három váltókapcsoló dolgozik. A 6008-as kapcsolóban viszont csak két váltó kapcsoló van (plusz egy egyszerű kapcsoló), tehát nem jó neked:

https://img.casual.hu/shops/1182/images/item/extra/ipari-forgokapcsolo-beepitheto-25a-iranyvalto-kapcsolo-516.jpg

Előzmény: sharam01 (116060)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.21 -2 1 116063

"túláram keletkezik a konnektorokban."

 

Az áramot nem a konnektor csinálja, hanem a beledugott készülék. A konnektor csak a feszültségért felelős. Ha a konnektorodban lévő feszültség nem tér el jelentősen a 230 volttól, akkor a konnektor nem felelős semmiért, ebben az esetben a hiba vagy a fűtőpanelben van, vagy benned van: szar fűtőpaneleket vásárolsz egymás után :) Mérd meg a konnektor feszültségét.

 

(Ha a lakásba három fázis van bevezetve, akkor létezik olyan fajta elektromos hiba, hogy a konnektorban 230 helyett jóval több, elméletileg akár 400 volt is megjelenhet. Ha a lakásba egy fázis van bevezetve, akkor ilyen nem fordulhat elő)

Előzmény: -laller- (116061)
Jahno Creative Commons License 2020.10.21 -2 0 116062
Előzmény: -laller- (116061)
-laller- Creative Commons License 2020.10.21 0 0 116061

Sziasztok

Felmerült a gyanú, hogy túláram keletkezik a konnektorokban. Már a negyedik ADAX fűtőpanel száll el.

Noha a forgalmazó elismerte, hogy egy típushibáról van szó, hamar leég vmi az áramkörben, de eddig 6-ból 4-nél kijött. Jellemzően akkor, amikor bedugok vmi más fogyasztót ugyanabba a körbe.

Van olyan eszköz, amit mondjuk bedugok a konnektorba, és mittudomén egy hétig rögzíti az értékeket?

 

sharam01 Creative Commons License 2020.10.21 -1 1 116060

Sziasztok.Adott egy ganz kk 6008-as irányváltó kapcsoló.Van egy 3 fázisú vízmelegítő(bojler) amit éjszakairól(vezérelltről) fűtök, van napelem is a házon evvel a kapcsolóval megoldható lenne az átváltás az éjszakairól a nappalira ha sok a termelésem?Köszi előre is a válaszokat

kiggyo Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116059

B opció:

 

leraksz egy 32-es KPE csövet (vékonyfalú, azt védőcsőnek árulják és olcsó) és abba mehet minden. Tök egyszerű tömíteni (akár a dobozra mehet a KPE menetes idom), nem rágja el semmi és cserélhetsz benne kábelt utólag is. 

Előzmény: KFeri_2+4 (116054)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116058

Ha föld alatt kell riasztót vinni, arra a célra én UTP földkábelt használnék.  Azt nem muszáj még védőcsőbe sem tenni, mehet "csupaszon" is a talajban.

Persze ahol mechanikai sérülés veszélyének van kitéve (a talajfelszín közelében és a talaj felett legalább 1 méteres magasságig), azokon a szakaszokon okos dolog valami védőcső is köréje.

Ha valahol napsütés is érheti, akkor UV álló változatot vegyél (ezek többnyire feketék).

Előzmény: KFeri_2+4 (116054)
Hehe164 Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116057

Nem okvetlen kell 15-20 évet egy jobb riasztó kábel kibír a földben. Cső csak a leálláshoz, illetve a földből való kiálláshoz kell. KPE erősebb mint a gégecső, jobban védi az átmenetet.

 

Viszont a kábelek fölé valami jelzőszalagot mindenképp tegyél. :-)

Előzmény: KFeri_2+4 (116056)
KFeri_2+4 Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116056

Köszönöm a gyors választ! :-) Igen, csak egy fázis kell. NYY-J vagy NYY-O kábel?

A riasztókábel miatt kell valamilyen védőcső is (KPE cső? lépésálló gégecső?) A földkábelt is célszerű abban áthúzni, vagy azt inkább simán mellette a földben? Az épületen belül is mehet a földkábel, vagy inkább MBCU kábel?

Előzmény: tfe_tng (116055)
tfe_tng Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116055

Földben, földkábel. Ha már egyszer ásni kell, akkor sokkal jobb és kultúráltabb megoldás, mint a levegőben vinni. 

A netes kalkulátor 6mm2-es rézkábelt ajánlott (feltéve hogy egy fázis kell)

Előzmény: KFeri_2+4 (116054)
KFeri_2+4 Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116054

Sziasztok!

 

A ház mellé építettünk egy lemezgarást, oda szeretnék villanyt és riasztót kivinni a házból. Csak világítás és egy konnektor kell, amiből max. egy 2,5 kW-os ágaprítót tudok üzemeltetni. A házban lévő szerelődobozból szeretném kivinni a villanyvezetéket, így a távolság a következő: 8 m a pincében, 3 m földben, utána vagy 4 m levegőben, vagy 5 m földben, végül 8-10 m a garázsban a konnektor/kapcsolóig. Melyik megoldást javasoljátok? Milyen kábelt célszerű használni?

cucu Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116053

Minden bizonnyal az lehet a probléma, hogy a két refi bekapcsolási áramlökését már nem bírja a triak.

 

A másik refinél, ami a melléképületen van egymagában, ott nincs probléma. (Kopp, kopp...)

 

De azért fogok eléjük tenni ellenállást. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (116051)
cucu Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116052

Természetesen. Annyi időm nincs is rá. 

Köszi az eddigieket, meg a Többieknek is köszönöm!

Előzmény: Mekk Elek ezermester (116051)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116051

Én a 107-est mutattam 70 Ft-ért.

Ha a tied 103-as, akkor ne kísérletezz a 107-esel, vegyél pont ugyanolyat. A 103-as sajnos 60 forinttal drágább :)

https://www.google.hu/search?source=hp&q=Z0103MA+forint&oq=Z0103MA+forint

Előzmény: cucu (116049)
cucu Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116050

Inkább MA mint NA

Előzmény: cucu (116049)
cucu Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116049

Persze, azért veszem ki...

 

Z0103

NA

GE 805

Előzmény: Mekk Elek ezermester (116047)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.20 -1 0 116048

"Nem akarsz  BOSCH, VARTA akkukat használni.Az Antimon+a Kalcium ötvözés  csak parasztvakitás.!

Persze ezek karbantartás +élettartam  mentesek! 1-2 hónappal ugorják át a garancia idejuket."

 

Éppen egy döglött kalciumos Yuasa aksi (44 Ah helyett már csak 6 Ah) regenerálásával kísérletezem (már 12 AH felett vagyok) erről ez a bejegyzésed jutott eszembe :)

 

Erről meg az jut eszembe, hogy ismeri-e valaki a Yuasa újfajta dátum kódolását? Mert ebbe az aksi oldalába ez a kód van belesütve: Z45KD1 és ebből nem tudom megállapítani a gyártás időpontját. (az aksi pontos tapusa: Yuasa 54434)

Előzmény: Atis57 (116008)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.20 -1 0 116047

Azért olvasd le a triakról a pontos típusát, mert ez az áramkör annyira fapados, hogy egy másik (az eredetitől eltérő) típusú triakkal peches esetben talán nem is fog működni (szerencsés esetben is előfordulhat, hogy az időket újra kell beállítani).

Előzmény: cucu (116045)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.20 -2 1 116046

"nem lesz sokáig az az indokolatlanul paradicsomi állapot, hogy a közszolgáltató teljesen ingyenes fél éves, veszteség nélküli energiatárolóként és egyúttal teljes értékű tartalékként (azt is ingyen) szerepeljen."

 

El sem kellett volna kezdeni ezt a nagy kommunizmust. Az első pillanatban ki kellett volna mondani, hogy

- az áramszolgáltatótól kapott 1 kWh áram a napelem tulajdonosnak is ugyanannyiba kerül, mint mindenki más

- a magán napelem tulajdonosok folyószámláján az áramszolgáltató jóváír X forintot beszolgáltatott kilowattóránként

- amíg a két Ft/kWh összeg között nincs különbség, addig ezt tekintsék ÁTMENETI ajándéknak.

De nem, valakinek muszáj volt annak idején szarrá bonyolítani a dolgot

és most megpróbálnak a hamburgerből tehenet csinálni.

Előzmény: ötfelezős (116036)
cucu Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116045

A triak a rossz, kimutatható műszerrel a zárlat. a középső lába zárlatos a másikkal. Még nem azonosítottam be, és még nem vettem ki a panelból.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (116044)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.10.20 -1 0 116044

"ez ventillátorokhoz való annak mondjuk kifejezetten van indítási áramlökete, nagyobb is mint egy led tápegységnek"

 

Egy kapcsolóüzemű tápegység bekapcsolásának pillanatában egy teljesen kisült puffer kondenzátor kezd feltöltődni, amelynek az ellenállása az első pillanatban közelít a nullához (gyakorlatilag rövidzár van a 230V-on). ezt az áramot tulajdonképen cupán csak a graetz két diódája fékezi. Ezzel szemben egy éppen induló villanymotor mégiscak egy rakás drótból álló tekercs, tehát nem totál rövidzár. Szóval a LED izzók (pláne a jobb minőségűek, amelyekben jó nagy puffer van) a kis ventilátorénál sokkal csúnyább áramlükéssel indulhatnak.

 

Gondoltam, hogy javaslom a pici triak hűtését valami kis hűtőborával, hogy ez többé ne fordulhasson elő többé, de lehet hogy ez a hőmegfutás annyira rövid idejű, hogy a félvezetőben fejlődő hő talán el sem jutna a hűtőbordáig, amikor már mekkdöglött a kis triak. Persze ettől még lehet rá barkácsolni egy kis hűtőzázslót, hátha mégis segít rajta.

Előzmény: padisah (116038)
cucu Creative Commons License 2020.10.20 0 0 116043

Köszi, megpróbálom!

Előzmény: arenarock (116040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!