A szerelő felhívott minket, hogy úgy szeretne rájönni a hibára vigyük vissza neki. Elvontatták másnap és kb. 1 nap alatt rájöttek:D commond rail nyomásszabályzó szelep volt a hibás.
Azért érdekes egy szerelő, elsőre nem tudta, másodikra igen?
úgy szeretne rájönni a hibára : D
Szerintem ezt a hibát simán beirta a szg-be a rendszer.
Nah sikerült megoldani a problémát:) részletezve..
Ugye a szerelő ahova vittük nem talált semmi problémát. Miután visszahoztuk tőle rá 2 napra újra jelentkezett a probléma, de akkor már meg se javult csak alapjárat volt. A szerelő felhívott minket, hogy úgy szeretne rájönni a hibára vigyük vissza neki. Elvontatták másnap és kb. 1 nap alatt rájöttek:D commond rail nyomásszabályzó szelep volt a hibás. Kicserélték és működik az autó:)
NAgyon köszönöm mégegyszer a hozzászólásokat és a segítséget. Visszaolvasva Trotternek volt igaza:)
Helló márkatársak,ismét elment a főtengely ékszijtárcsám,első körben arra gyanakszok,ez 6 hónapot bírt ki.Nevenics utángyártott (a legocccób).meghúzási nyomatékot tud valaki,és minden jó tanácsot szivesen veszek.
Szédszedtem előről és volt a ventillátorban egy apró faág. Kiszedtem, de semmi változás. Mégegyszer beleénzve egy meglepő műanyagdarab volt benne. Kb. 6-7 cm hosszú. van rajta egy szám: >PA6 GF30< hátha mond valakinek valamit. Fog ez a darab hiányozni valahonnan?
Van valaki bp környékén, aki ki tudja bányászni a benne levő zörgő vackot? Érdemes lenne pl. egy darabka szúnyoghálót tenni a ventillátor elé, hogy ne mehessen bele semmi, vagy jól van az ahogy kitalálták?
Most már végképp nem értem, miért ekézed a márkaszervizeket.
Mindennek több oldala van, hogy mit / miért. Vannak igás lovak, akik a körülményekhez képest próbálnak tisztességesek maradni ... és vannak, akik "átdobják a szart a kerítésen". A Churchili mondatban ott vannak a vevők, az állam és a maszek is. Nekem úgy néz ki, hogy az utóbbiaknál főleg a szervizek - és ami mögé "épült" - markolják erősen azt a bizonyos villát. (Hagyjuk el a szak- szócskát). Tisztelet - az egyre kevesebb - kivételnek.
(bizonyára lehetne beszélni az építőiparról is... de öket másutt kéne szidni, nem itt)
Ha akarod, úgy is írhatom, hogy az autós társadalmat a leglátványosabban a szervizekben "nyúlják" le. Most kezdhetnék elmélkedni sokmindenről, pl. hogy miért akarja valaki velem megfizettetni azt, hogy ö egy alkatrész-árlistáért havi 600e. Ft-ot fizet? (Mi történne, ha a szervizek összefognának és azt mondanák: nem fizetünk a listáért?! Csődbe menne a renó? Esetleg kitalálna más módszert, hogy hogyan lopják el hivatalosan a szervizek pénzét ... azok meg az ügyfelekét?) Szivesen kérnék hasonlóért pénzt én is a saját ügyfélkörömtől, de nem találok olyan hülyét, aki hajlandó lenne akár egy rongyos centet is adni érte :D* Vagy arról, hogy bármilyen alkatrész a legyártási költség 10-20x-osán kerül oda, ahova. A fenyőfa csúcsa (a szak-)szerviz ebben a folyamatban - öket a legegyszerűbb szidni.
* mifelént egyidőben kitalálták a nagyokosok, hogy "hasznosan" kell elkölteni az állami pénzeket. Kell egy flakon tisztítószer 500 ft-ért? Semmi gond: megveheted! DE! ... előszőr járj körbe legalább 3 üzletet, kérj mindenhonnan írásbeli árajánlatot, s ahol a legolcsóbb, onnam megveheted. Tudod, hány helyen kaptak?
Ez a gyakorlatban így nézett ki (saját példa): bejön egy hölgy. Egy valamikori 7000 embert foglalkoztató, ma már lepusztult állami cég igazgatónője, immár mindössze hét (!) alkalmazottal. Mennyibe kerül 100 db szines névjegykártya? Mondom (pl.) 7000 Ft. Jó, de legyek szives ezt papíron adni. Erre én: 5000 Ft. Láss csodát: nem kellett sem ez, sem az :D
Ma természetesen már nincs így. Az egy € után írtak 7 nullát (ennek az értéke "apró bevásárlás" kategória lett). Mennyi? 1M. Jó, de írj még utána 3 tizedet, az az enyém lesz a meló meg a tiéd. Persze, ez már megint másról szól, ne ragozzuk.
Felvettem a zörgést, ami magasabb fordulaton már szinte fájdalmasan rázza a műszerfalat és a kormányt. Úgy érzékelem, hogy a kormány alól/elől, kissé balról jön. Amikor elkezdett zörögni és leállítottam az egész autót, olyan hangja volt, mintha valami leesett volna benne, műanyag hangú koppanás...
Tegnap este útközben elkezdett valami iszonyatosan kerregni, megijedtem, megálltam, majd rájöttem, hogy a fűtés ventillátora lehet. Ha a 8 fokozatból 2-esnél magasabbra állítom hangosan kerreg és rezonál az egész műszerfal, mintha beleakadna valami a ventillátorba. Van ötletetek rá mi csinálhatja, vagy hogyan lehet szétszedni ott a dolgokat, hogy lássam mi lehet a baja?
"Munkalap" - az jó dolog, nekem is készült 3 darab ( 1. és 2. éves szervíz, illetve egy garanciális javítás ), aztán gyorsan leszoktam róla, nem hiszen hogy 10-20000+ forintot megér az hogy munkalapot nyissanak az autómnak, legalábbis nekem nem.
A munkalap önmagában nem kerül plusz "10-20000+" forintba. A munkalap lényege, hogy mind az ügyfél által jelzett problémák, mind a szerviz által előlátott karbantartási műveletek szerepelnek rajta. Írásban, azaz utólag ellenőrizhetően, amit az átvevő és az átadó is aláírással igazol. (A Renault-nál legalábbis.)
Ez persze nem tűnik akkora számnak egészen addog, amíg egy munkalap nélkül dolgozó szerviz el nem feledkezik az ügyfél által jelzett rendellenességek feléről.
"Számla (áfás)" - köszönöm szépen, de nem igazán tudok mit kezdeni vele. Az általam beszerzett alaktrészekről természetesen van, de ettől nem lesz a javítás sem jobb-sem rosszabb.
Szerintem jó érzés, ha a kifizetett összeg áfa-tartalmát megkapja az állam. Nem akarok demagóf lenni, de ugye abból fizet az állam egy csomó közösségi szolgáltatást, az egészségügytől az oktatásig, a tűzoltástól az árvízvédelemig.
természetesen a volt rönós barátom a garancia,
Na ja, egész addig tart majd a barátság, amíg egy milliós tételű motorcsere nem lesz a tét...
sz@r minőségű cuccot meg nem veszek soha, Unixnál mindig az árlista tetejéről válogatok mert szép kedvezménnyel dobtak meg ( nyugi a rönó is sok esetben onnan szerezi be a kopó-fogyó alaktrészeit és pakolja át szép rönós dobozokba, ezt a barátom mondta és én elhiszem neki).
Pont egy Renault márkaszerviz nem nagyon fog az Unixnál vásárolni, amíg létezik a Motrio márka a tisztességes utángyártott alkatrészek árszintjén.
Tudod mi a különbség a gyári fémházas gázolajszűrő és az unix-os Mann Filter gyártmányú között ( még a présgép nyomai is ugyanott és ugyanúgy látszanak )?
Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy igenis van különbség a gyári és az utángyártott alkatrészek között, főleg akkor, ha azok egyazon gyárból kerülnek ki. Tovább »
"Interaktív munkafelvétel." - ja, kettő ujjal vadássza a mókus a billentyűzetet és megkérdezi az autóm rendszámát, miközben nála a forgalmi engedély.
Nos, a rendszer nem erről szól(na). Hanem arról, hogy a munkafelvevő a tulaj jelenlétében egy x pontos lista alapján átvizsgálja az autót, és ha rendellenességet talál, azt rögtön meg tudja mutatni a tulajnak, majd együtt megállapodnak a javítás mikéntjéről.
A rendszer előnyös az ügyfélnek (az autója makulátlan, biztonságos állapotát segít megőrizni), és előnyös a szerviznek is (adott esetben extra munka megrendelés).
Olyan szerelőre meg soha nem bíznám az autómat, aki javítási leírásból dolgozik ( folyamatosan futkozik be a raktárba és kinyomtatott oldalakkal rohangál az autó körül ) és nem ismeri ösztönösen azt a típust amit bevállal.
A Scénic II utastéri ventillátorának cseréjéhez le kell bontani az egész műszerfalat. Vajon létezik-e olyan "ösztönös" autószerelő, aki az összes lebontandó műanyag elem rögzítési pontját fejből vágja (hogy ne legyenek feszegetési nyomok az utastári műanyagokon), illetve az összes kibontott csavart, alátétet és műanyag biszbaszt képes visszasakkozni a helyére fejből, azaz útmutató nélkül?
"Regisztrált veszélyes hulladék kezelés." - ez a számomra is fontos tényező már a legtöbb műhelyben megoldott probléma, regisztráció nélkül is.
Höhöhö.
"Végellenőrzés minden műhelyt elhagyó autón, állapotlappal. " - az állapotlapot esetemben közvetlenül a szervízbe történő bekerülés után nyomtatták ki, láttam amikor első műveletként fékpadra és futóműellenőrzésre tették az autómat.
Ez pont rendben van, ha nem a fékhez és a futóműhöz nyúlnak hozzá.
Mondd, az Ikszipszilon márkafüggetlen szerviz (a Sanyi bá' a Kossuth utca sarkán) mikor fogja ellenőrizni a fékeket és a futóművet, ha nem rendeled meg külön?:-)
A 2.2-es dci Vel Satis és Espace modellen nem úgy kezdődik egy vezérléscsere hogy vegye ki a motor és a váltót ( gyári javítási leírás!!! ), hanem megoldódik minden úgy hogy a fődarabok bent maradnak a helyükön.
A gyári előírás meg nyilván egy darab szar, aminek egyetlen célja a kuncsi lehúzása. Cccc...
Szép hasonlat a zsiráffal, de nálunk nem így működött a dolog!
Tehát nem láttatok még zsiráfot.
Oké.
De attól még a zsiráf létezik.
Akár hiszed akár nem, előfordult olyan eset tavaly nyáron, hogy a LeasePlan-os ügyintézőnk szabadságra ment 2 hétre, addig nem volt senki, aki enegedélyezte volna a szervizlátogatásainkat.
Korábban a mi cégünk is kezelt flottákat. Nálunk nem volt ilyen kimaradás.
a szerviz/óra díjjal mindaddig nincs bajom, amíg legalább megpróbálnák velem elhitetni, hogy az a munka tényleg addig tartott. A vége meg általában úgy végződik, hogy a munkafelvevő az órájára néz és azt mondja: 1,5 óra x € (vagy Ft). Közben meg (van ablak, üveg az ajtón, s mivel nem ülök egyfolytában a hátsómon,) látom, hogy az idő nagy részében nem történt semmi.
A szerviz a Dialogys-ban meghatározott szintidőt számítja fel. Így működik a számlázóprogram. Az óranézegetés nincs benne semmilyen folyamatábrában :-)
Ha nincs bonyodalom, a szintidőknél általában gyorsabban be lehet fejezni egy műveletet. De ha bonyodalom van, és megcsúszik az egész műveletsor, akkor sem számlázhatnak, mint a szintidő többet.
További félreértésre adhat okot, ha egy műveletet egynél több szerelő végez. Triviális példa: fékrendszer légtelenítés -- hiába van meg 10 perc alatt a művelet, ez kétemberes feladat, tehát 2 x 10 perc kerül kiszámlázásra.
Megtudtam pl. hogy a havonta újuló alkatrész-adatbázisért / árlistáért havonta fizet 40-50e. Ft-ot (nem semmi!) meg sokegyéb mást is.
Nem mondott igazat. A gyári rendszerek használata egy márkaszerviznek is havonta 600e + áfa. (De ebben minden benne van, leginkább a CRM-rendszer.)
Nálam egy Churchill mondás díszíti a falat: A vállalkozókat sokan farkasoknak nézik, és agyon akarják öket verni. Mások fejőstehénnek, s ki akarják belölük facsarni az utolsó cseppet is. Csak nagyon kevesen látják bennük az igás lovat...
Most már végképp nem értem, miért ekézed a márkaszervizeket.