Nálunk a lakásban nagyon rosszul jött, viszont a kispolszki sima videoton autórádióján szinte kiválóan lehetett hallgatni aSZER-t, volt hogy direkt lementünk és ott a parkolóban ücsörögve hallgattuk, ha volt valami érdekesebb műsor:)
Yogi-nak is, 54-56-ban a kolesz rádióján a Rádio NoviSad-ot is hallgattuk. Jó zenéket játszottak rajta. Gyakran mondták a bemondók ott, hogy "bugyim pesti".
Én csak otthon hallgattam, de igazából akkor - a nyolcvanas években - már nem nagyon foglalkoztak volna ezzel. Azért még persze zavarták, de a lényeget lehetett érteni, meg elég sok egyéb adót is be lehetett fogni, magyar nyelven is.
Aztán inkább gitárerősítőt csináltam a rádióból...
Na, a Cseke is már... a(z akkor még) József Attila központi fűtésrendszerét használtuk antennának (kicsit le kellett kaparni a festéket), amikor még a zene IS fontos volt a SZERen... volt is belőle nagy botrány többször is, de kaffkásként valahogy mindig megúsztam az eltanácsolást... a rovásból már gyakrabban jutott.
Luxemburg nekem már kimaradt, én csak a Szabad Európát hallgattam („a mikrofonnál és a lemezjátszónál Cseke László”), de azt se a zene miatt, azt akkor már lehetett itthon, a Magyar Rádióban is hallgatni, sőt, szabadabban is, mint a nyugaton.
Dobszólója közben egyre magasabbra dobálta fel a dobverőket majd ügyesen elkapta és simán tovább dobolt. Egyszer csak a csillagos égig dobta fel és míg mindenki azokat követte a szemével, várva, hogy el tudja e mald kapni, alúlról újakat húzott elő és azzal folytatta a dobolást.
Tabányit a rádióból ismertem csak, a tangóharmónikás zenéje nem tetszett anno.
Még ezt találtam a Gerle-Kovács-Makovecz könyvben:
1873.02.11 Lajta Újfalu, 42.10.11 Bp. Felső építőmesteri iskola 1893. 1897 Kauser József művezetője a Bazilikán.
1897-1901 Párizsi tanulás az École des Beaux Arts-on. Az 1900-as párizsi világkiállítás ÁLTALÁNOS építészeti ellenőre, + néhány pavilon tervezése. 1901 BP: nyaralók, bérházak, gyárak. Főleg a Lágymányoson. VH első felében katonai kórházak. 1919-től pénzügyi, közgazdasági kérdésekkel foglalkozott, publikált.
Főbb munkái: V. Pesti B.6, Móricz Zs körtér 1, 2, Bartók B 33, 49, Fadrusz 5, Gellérthegy 13, Hajós 43, Bécs, vadászati v.kiáll pavilon, Milánó, nemz.kiáll.pavilon, London Earl's Courtép. kiállítás.
Itt-ott látok ilyesmi buszt. Persze nem a bazároknál (egy házban sok bót) hanem a vegyesboltnál (egy bótba' szinte minden). Mintha lenne ilyen járat Újpestról a dunakeszi Auhanba, de láttam álldogálókat a solymári Auhannál is. Meg rémlik Tescó Budaörsre. Úgy néztek ezek a buszok ki hogy szerintem a BKV-től független ingyenes járatok.
Kaszinó, bulibusszal nem találkoztam. Ámbár az újpesti sziget hajógyárában parkol egy akkora, vagy 5-6 tengelyes limuzin, hogy abban is elférnének vagy huszan.
Fischer József(Királyhida, 1873. febr. 11. – Bp., 1942. okt.): építész. Építőmesteri oklevelet szerzett Bp.-en, majd Párizsban az École des Beaux-Arts-ban folytatta tanulmányait. A párizsi világkiállításon a m. kormánybizottság tagja volt, és néhány kiállítási pavilon megtervezéséért kitüntetésben részesült. Ő tervezte 1908-ban a londoni kiállítás m. pavilonját, 1910-ben pedig a bécsi nemzetközi vadászkiállításon aratott sikert a m. pavilonnal. Számos bel- és külföldi pályadíjat nyert. Az olasz képzőművészeti ak. tagja volt. Sokat tett a bp.-i XI. kerületben a Lágymányos fellendítéséért és szabályozásáért.
Keresek egy Fischer nevű építészt, aki nem a "nagy" Fischer József, aki 1901-ben született, hanem korábban, hiszen az 1900-as évek legelején is alkotott.
A web bizonytalanul ír Jánosról és Józsefről egyaránt.
Ami biztos, hogy a nevéhez fűződik pl. a Bartók Béla út 33-as ház.
Valamint az 1908-as londoni építészeti kiállítás magyar részlege.
Melyik dobverős trükköt? Tabányi Misi bácsi örökre belopta magát a szívembe, amikor hangosító koromban egyszer együtt dolgoztam vele, azzal, hogy megérkezett, fölcsattogott a színpadra és nyitásként közölte, hogy ő gyűlöli a hangtechnikát és a hangtechnikusokat.
itthon inkább a partybuszokkal próbálkoztak pár éve,pl belváros-hajógyári és a buszon is ment már a hepaj.
a hiperek pedig természetesen fizetnek, nem véletlen, hogy néha besokalnak és felmondják a szerződést. a BKV éppen a nyugdíjasokkal próbálta érzelmileg zsarolni pl a tescot is, horror üzemeltetési díjjal. a tesco meg inkább vett néhány saját csotrogányt, és azokat olyan vonalon járatja amin akarja. pl a váci úti áruházhoz volt egy önálló TESCO elnevezésű BKV járat pár évig, Dózsa Gy - TESCO - Ú-K. lényegében a 950 vonalából egy darab plusz betért az áruházhoz. nem nagyon használta senki mert nem volt rendesen kommunikálva.
talán a legnagyobb klasszikus és úttörő járat a témában a PÓLUS-busz volt a 90es évek vége felé, mint szerződéses BKV járat. meg volt Újpesten a Kínál-busz a kerület első diszkont áruházához, azon sárga volánbuszok voltak, de arra nem emlékszem, hogy kiselejtezett vagy bérelt.
a dunakeszi hiperhez meg (ami a legforgalmasabb áruháza a francia láncnak) Káposztásról már nem lehet bliccelni, első ajtózás van. viszont nem kell kiegészítő jegy a közig határon túlra, nem úgy mint Solymár vagy Budaörs esetében. persze itt Káposztás az egyik legnagyobb vevőbázis.
a 18-as kérdésre válaszolva igen, ezek a dolgok PPP-ben készülnek, de a pontos feltételeket nem tudom. a személyes magánvéleményem, hogy a hőskorban jóval több beruházást is ki lehetett volna csikarni a multiktól, csak gondolom le lett "zsírozva". most valóban a pusztába megy a villamos, de a savoya park úgy lett megépítve, hogy elő van készítve minden a folytatásra a Csepel sziget felé, ha majd lesz valaha feltáró híd.
Én is csak a szigeti Casinót ismertem, sokat jártam oda táncolni.
Ott dobolt a kopasz "bolond" Kovács a Martini-együttesben. Ismered a dobverős trükkjét? A Gellért teraszán tartottuk a diploma bulinkat, aszem 63-ban, akkor is ők játszottak ott. Érdekes, hogy ugyanakkor Tabányi Mihályt és szólistáit ki nem állhattam. Régi szép Budapest anno!
Az előbbihez adalék, a kaszinó buszok bejárják a forgalmasabb útvonalakat, vannak megálló helyeik ahol kicsit várakoznak, de bárhol megállnak, ha leinted ezeket.
Azt nálunk is, de ezek nem azok. Ezek ugyanis nem ingyenesek, hanem a "rendes" békávé buszt meghosszabbították a bevásárlóközpontig. Lehet azt mondani, hogy azért, hogy Mari néne el tudjon menni az akciós zsömléért, csak az kicsit luxusnak tűnik.