Pénteken gyertya csere volt. Azóta kicsit nehezebben indul a kocsi. Brisk gyertya volt olyan is került bele csak nem 3 pólusú hanem 1 pólusú. Van ennek jelentősége? Illetve a szikra köz távolságát kell állítani a gyertyán?
A kapcsolós hozzászólással egyetértek, jobb a felkészültség, minthogy a "jó" minőségű alkatrészek miatt ottmaradj valahol. Egyébként ha tönkremegy a hőgomba elég csak összekötni a rámenő két vezetéket ezzel folyamatosan megy a ventillátor, de a következő alkatrészboltig el tudsz menni.
Az alkatrészminőségről pedig annyit hogy tegyél egymás mellé egy VIKA és egy kicsit drágább márkájú egyazon alkatrészt, látni fogjátok a minőségbeli különbséget. Olcsó anyagok, rossz kidolgozás, sorják stb... A lényeges helyekre nem vennék kínai (sok boltban szlovákként hirdetik) VIKA-t. Az utastérvilágításnál pl tökmindegy, de egy szilentnél, vagy egy lengéscsillapítónál nem, és a kicsivel drágább társaihoz képest (saját tapasztalatom szerint) feleannyi vagy negyedannyi ideig bírja. Érdemes kicsivel többet áldozni a minőségre, vagy pl jobban körülnézni.
Csak pár alkatrészbolt, ahol aránylag normális árakon lehet kapni jobb minőséget:
www.skodabolt.hu (kérdezzétek meg mindig hogy a VIKA-n kívül milyen van még, a legtöbb alkatrészből van jobb márkájuk is)
Mert autók millióinak a gazdái nem is értenek az autóhoz.
Ez talán már csak nálunk és tőlünk keletebre szokás hogy az autót buheráljuk.
nyugaton inkább csak azok akik régi autóikkal szórakoznak.
de gondolom nálunk is a tehetősebbek, és a tőlünk nyugatra lévő jobb móduak már nem állnak le az autót buherálni, ráhagyják a szakműhelyekre. És hisznek az autógyáraknak, és az autós szaklapoknak, szakműhelyeknek akiknek az az érdekük hogy ne lehessen othon javítani a taligát, sőt a tulaj ne is értsen ahhoz amit vezet.
vigyék szakszervízbe, vegyék az alkatrészt hozzá, vagy cseréljék újra az autót.
Én meg nemhogy szakszervízbe de a szerelők nagytöbbségében sem bízok, mert a legtöbb csak le akar húzni így vagy úgy.
ugyanez vonatkozik a szakszervizekre, és a autósboltokra is.
ugyan miért kínálja a boltos a vikát? vajon nem mennek vele vissza panaszra?
nem is írom tovább a kolégák már leírtak mindent.
A kapcsolót csak az rakja bele aki tudja hogy jó dolog, és a tapasztalat arra tanította meg, hogy jobb egy dugóban járatni a kezdetektől a ventillátort mint félreállni.
"aki nem veszi érszre a rossz gombát, gondatlan gazda."
Akkor én gondatlan vagyok. Bár ahogy ezt márkatársunk megjegyezte nem jelzi hogy rossz. csak némán kuksol a helyén aztán egyszer csak azt vesszük észre hogy nem működik.
igazság szerint én nem is nyitogatom fel ok nélkül a gépház tetőt. amíg a motor beindul, működik, nem zörög addig nem nézegetem de ha benézek is én pl nem ismerem fel ránézésre a jó gomba és a rossz gomba közt a különbséget.
Helló.Csak egy tipp.Én is szarakodtam sokáig a gombákkal.Aztán egyszer bementem a boltba és pont Feliciához nem volt csak valami német autóhoz ami olyan volt mint ami ehhez is kell.Megvettem.Azóta ez van benne pedig már 3 év is eltelt.Nézzetek szét univerzálisak között is.
Utoljára a 120-as skodámban volt ilyen kapcsoló... a mai autóknál normális alkatrészminőséggel teljesen felesleges, avagy autók millióiban miért nincsen ilyen kapcsoló?
Lengéscsillapító csere menete : (majd javítanak, ha nem stimmel)
Autó felemel, kerék leszed. Ha szükséges, a féket is le kell venni, 2 csavar fogja. Érdemes átvizsgálni a gumi fékcső állapotát egyúttal :-)
Hátul, a lengéscsillapító aljánál a csavar kiszedése (csavarlazító, wd40 jól jöhet - ha nagyon rozsdás, vagy hiányosa csavar és az anya, cseréld ki, pár forintos tétel!). Lengőkar "lepattintása", majd a torony tetején a 2-2 anyaleszedése. Ezután le kell jönnie magától.
Ezután tedd fel a rugóösszehúzó-célszerszámot, és szedd le a nagy anyát a teló tetejéről. Most már szét tudod húzni. A toronycsapágy-gumi-védő sorrendjét jegyezd meg, nem árt. :-) Új csillapító be a rugóba, összeszerelés pedig pont fordítottan történik. Anyákat jól meghúzni a végén!
Egy ilyen kapcsoló gomba úgy szokott tönkremenni, hogy egyszercsak nem kapcsol be. Nincs előre jelzés, szarakodás az esetek 99,99 %-nál!
Én igenis jó gazda vagyok, de döglött be kapcsoló gombám pest belváros nappal dugóban minden előjel nélkül!
És ha akkor nincs az a rohadt kapcsoló (igényesen) beépítve, hova álltam volna félre? Honnan szedek bele hirtelen egy újat? Nem arról híres a belváros, hogy márkaspecifikus autósboltokkal van tele...
Arról nem is beszélve, hogy mivel visszajelzős a kapcsoló, így akkor is látom, mikor kapcsolt be a venti, amikor automatikusan csinálja a gomba!
ez kb ugyanaz mint amikor az ablakról lemálott a drága festék mentem reklamálni a boltba erre azt mondta hogy ez azért van mert én nem értek a felületkezeléshez és a fa felület festék alá való előkészítéshez.
1 óra múlva visszamentem, a mesterlevéllel és a szakmunkás érettségi és technikusi bizonyítvánnyal és lecsaptam az orra elé, és megkértem hogy mutasson fel valamilyen bizonyítványt ami alapján megkérdőjelezheti a szakmai hozzá nem értésem.
a fickó se köpni se nyelni nem tudott.
a főnöke viszont korrekt volt és miután megmutattam neki a számlát (ami egyébként az ő gépükben is megvolt) adott olyan festéket ami végül jó volt.
Első alkalommal sokan megveszik, mert hát szép, dizájnos csomagolása van, első ránézésre elég "komolynak" tűnik az alkatrész.
Továbbá alkatrészkategórián belül viszonylag olcsó, sokan az árat nézik elsősorban.
Gondolom a kereskedőnek is jó haszna van rajta...
És arra is kell gondolni, hogy nem minden darab romlik el, van amelyiket egészen jól sikerül legyártani és akár annyit is kibír(hat) mint egy gyári akatrész.
Nekem is az van benne már 1 éve, eddig semmi gond nincs vele. (Napi használatban van az autó, átlag napi 6 indítás, volt már vele 12 órás folyamatos használat is;)
De ettől függetlenül én sem ajánlom senkinek, pl a vika világításkapcsolóm 2 hónapig bírta...
En amikor elutasitottam az autosboltban a Vika olajszurot, az elado mosolygott. Aztan elmondta, hogy o is tapasztalt bizonyos vika alkatreszeknel minosegi problemat. Igy is hozza lehet allni. 500 Fttal dragabban vettem Champion szurot.
Csak azt nem ertem, hogy ha a piac osszes szereploje sziv bizonyos vika cuccokkal, mi a face forgalmazzak? Kinek jo ez?
Tegnap két autosboltot is utba ejtettem gyujtáskapcsoló betétért, mindkettőben csak vika volt. Miután mondtam az eladó(k)nak hogy felejtős, kiakadtak. Az eggyikben megesküdtek hogy a legjobb minőség a vika, mondtam hogy ok. akkor mennyi garit vállal rá? Adott 3 azaz három napot. :-) A másikban is nagyon dicsérték, de mikor ugy beszélgetés gyanánt meséltem nekik hogy itt a topic-ban is mindenki szidja akkor közölte hogy nem az alkatrészekkel volt gond hanem hogy mindenki maga akarja javítani az autóját és (bocs ezt ő mondta) mindenki hülye hozzá és azért lett szar az eredmény. Az olajszürő jó de nem mindegy milyen olajat raktoki bele, csak az a jó amit ők árulnak. A világítás kapcsoló? Biztos rosszul lett csatlakoztatva. Na itt volt az a pont hogy hátra arc és gyorsan ki a boltbol.
Nekem tavaly ősszel az 1999/11-es 1,3 LX MPI felimen cserélték a termosztátot. Az eredeti sárgagyűrűs helyett kékgyűrűset tettek bele - 6U0 919501B. Az internetes info szerint ez helyettesiti az eredeti sárgát. Eddig probléma nélkül tartja a 90 Co-ot.