Érdemes lenne bevinni a gépet, töltöt egy elektronikai boltba, és venni egy univerzálisat, vagy valami ilyet, ha a paraméterek megegyeznek. Olcsóbb is szerintem, bár csak feltételezem.
valoszinüleg a két vezértengely és a hidrotökék olajzása meg egyebek igénylik a sok olajat,az enyémben egyik sincs, elmegy ez pár deci mol botond-al vagy homokkal szort prolongal is :)
most olvasom a 16 szelepes használati utasitását abban 4,9 liter van, máshol meg 4,15 liter meg 4,5 liter, szerintem öntsön bele annyit amit elöirnak,van abban az olajteknöben annyi hely
nem vagyok 100% ig biztos benne de ez még a bosch ixo II tipus, nézegettem a vaterán de csak az ujabbak vannak, a gyömröi uton megszünt a bosch szalon és szerviz,emiatt ott már nem tudunk olyat venni, nekünk a dugasz is elég lenne mert vettünk állithato töltöt,de dugasz sincs hozzá gyári méret
az enyémbe is 3,5-4 litert irnak de 3 litertöl a felsö szinten van,de találtam egy francia leirást az okoskönyvben ami 3 litert is,nem is veszek sosem többet
Ellenben van egy másik, vitaindító támám: egy cimborámnak 1.4 16V, 2002-es Meganja van, most van a kocsiban 196 ezer km, tökéletesen működik, olajat nem fogyaszt, stb.. A múlt hét végén találkoztunk, dumálgattunk a kocsiról, azt modja, hogy ő soha nem önt bele, csak 4 liter motorolajat, nem kell abba több, viszont szigorúan 15 ezrenként cseréli. Végül is miért kell abba 5 liter olaj?? Akkor van maximumon a szint. Kötelező maximumig felönteni? Ő azt mondja ( és van benne igazság ) , hogy 4 literrel felöntve 1 literrel több hely marad az olajgőzöknek, ergo kisebb lesz az olajgőz nyomás, kevesebb kerül vissza a szívótorkon keresztül a motorba. Ami érdekes, hogy neki még nem volt tisztítva a pillangószelep-háza, és semmi gondja az alapjárattal. Hát, nem tudom...
Azért is irtam a kiolvasást mert visszaolvasva voltak-vannak érdekes jelenségek. Én az akkumlátor gyengeségét sem zárnám ki, vagy épp a klímaérzékelő kavarhat össze sokmindent, nemrég itt is olvashattad:)
ugyis mindent megtalálsz, bosch ixo csavarozohoz keresünk töltöt,mégpedig nem talpat hanem azt a fajtát aminek a vége hasonlit a nokiák dugaszához,de nagyon más a méret és ezért az nem jo hozzá, az ujabbak talpasak az megint nem jo nekünk
csak kicsit kotyogok közbe,Zoli ebböl pár darabot probált cserélni az egyik járgányon amikor épp ott voltunk föleg Soma is, a végén nem ezzel volt a baj hanem komolyabb befektetést igényelt,de ö megirja a tutit reméljük
én is összeraktam szimmetrikusan mint nálad van és nem müködött a fékutánállito mert a léptetö lemezkét nyomta a pofa vaslemeze,a rajzok segitettek helyrerakni,de attol még nálad jo lehet ha a dolgok szimmetrikusak,csak az enyém még multszázadi kiadás és hölgytulajos volt :)
Ne is ragozzuk a dolgot tovább, legfeljebb körkérdést tehetünk fel a többieknek, hogy náluk hogy van. Vagy esetleg Zoltán meg tudja mondani, mit tapasztalt ez ügyben. Lehet, hogy van ilyen is meg olyan is. Attól függ, hol rakták össze az autót, meg hétfőn, vagy pénteken, az se mindegy, melyik műszakban....
én is akkor találkoztam vele amikor leszakadt és a ház elöl nem tudtam már elindulni,egyébként 50 ezret futott suzukiban cseréltem a héten pofákat, el voltak kopva
Mindegy, tökéletesen működik a szerkezet. A masinát amúgy csak márkaszervízben bütykölték, a szervízkönyvében nem szerepel fékpofa csere, 44 ezer km-nél még nem is illik. Én cseréltem tavaly őszzel vizsga előtt, még jó, hogy belenéztem, mert le volt szakadva az egyik fékpofa, de ennek semmi jele nem volt fékezésnél, de az hétszentség, hogy vizsgán beállt volna.
A rajzot nézve, úgy tűnik, mintha az állító szerkezet is befelé lenne fordítva. Akkor jogos, hogy a rugó kvül van. A kocsit használtan vettem, lehet, hogy már valaki bütykölte és rosszul rakta össze??
Nekem így volt, még szétszedés előtt, de máshogy nem is ment volna össze. Aztán lehet, hogy gyárilag az enyém nem jó??!! Csak akkor lehetne a jobb oldalon is a rugó kívül, ha lenne belőle balos meg jobbos kivitel, nekem meg egyformák voltak.