Ebben igazad van. Amikor megvettem nem volt gond feltartani. Most meg nem akarom így eladni, hogy más "szívjon" vele. Ha tudtok valami jó szerelőt aki itt van pesten azt megköszönném.
Egyik sem, ha rendben van minden nem füstöl sem fehéret, sem feketét, egyszerűen olyan mint a benzinesek. Természetesen padlógáznál kormosnak kell lenni, itt sem fehérnek a füstnek, de nem hidegen padlózva :D
Elkéne vinni egy valóban felszerelt, clip diagnosztikára is felműszerezett, a típushoz kompetens szakszervizbe, és akármennyire is fáj, rendbe rakatni, amit kell. Ha rosszak a porlasztócsúcsok - akkor fel kell őket újíttatni vagy cserélni, akkor is, ha sokba kerül - mert így csak végül tönkremegy minden. Ha nincs keret életben tartani egy ilyen autót - akkor le kell cserélni egy régi, karburátoros benzinesre, az olyan, amilyen, de olcsón életben tartható.
Csak kíváncsiság képpen: a "beindulás után füstöl" az azt jelenti, hogy beinduláskor hidegben időnként kijön egy kis füst, vagy indulás után füstöl egy ideig?
150 000 km van benne. (de lehet hogy több mert használtan vettem 2 éve) A 4 porlasztócsúcsból 1 nagyon rossz volt a többi meg "csak" rossz volt. Nem volt pénzem így csak azt az egyett javítttam meg. Utánna beindult mindíg de akkor is csak "hosszabb" indítás után. vagyis nem "pöc-röf".
Mostanában amikor mínusz 2-3 fok volt 1-2 napos állás után csak 1 X lehetet próbálkozni. a következő próbálkozásnál már az indítás közepén megadta magát. Pedig töltésem van és az akksi is zöldet jelez. (de ez lehet hogy nem számít) Viszont mikor melegen megállítom és próbálom újra indítani, akkor rapszódikus. Vagy beindul elsőre de akkor is csak az indítás közepén (nem pöc-röf) vagy az 5.-re sem. Viszont ha betolom, akkor egyből indul. Beindításnál csak minimáálisan füstöl és 10 másodperc múlva már egyáltalán nem. Ha már üzem meleg és menetközben odalépek neki, akkor úgy füstül mint a többi diesel motor, feketén. Amíg hideg addíg "egyenetlenül" jár a motor. Ha bemelegszik (1-2 perc) akkor már tökéletes.
A szerelő azt mondja hogy javítani kell a porlasztócsúcsot és az adagolót. Szerinte azért indul nehezen, mert ez magasnyomású diesel és idő kell míg létrehozza a magas nyomást. Az önidítót mondta még esetleg hogy hol jó hol nem. Szerintem ha meleg, legalább akkor kéne neki egyből indulnia.
Azért érdeklődök hátha egy önindító felújítással és esetleg egy nagyobb akksi beszerzéssel (most 64 ah EXIDE van benne, de hogy ennek kicsi az indító áramaerőssége) megúszhatnám. viszont ha porlasztócsúcsot kell javítani és esetleg az adagolót az nagyon húzós lenne.
Eurotax áron semmit nem lehet eladni. Már évekkel ezelőtt sem lehetett - ma meg már nemegyszer a fele inkább a mérvadó...
És azért ez nem egy rocket-science, ha egy éve árulod az autódat, és az irányár hallatán leteszi mindenki a telefont - akkor szerintem nincs is miről beszélni, teljesen nyilvánvaló, hogy rosszul lett megállapítva az irányár...
De, hogy arányokat lássunk, amikor én legutóbb, kb. másfél éve eladtam az egyik kocsimat, akkor azt az Eurotax 3.4-re árazta, eladni 2.6-ért tudtam... Annyiért is csak nehezen, gyorsan és könnyen 2.2-2.3 körül lett volna rá vevő... Ha ragaszkodsz továbbra is az Eurotaxhoz, akkor jó eséllyel kb: harmadával többért fogod kínálni a jószágot, mint amit az ténylegesen tud a piacon, és persze így eladni ezt teljesen, totálisan esélytelen...
Az Eurotaxot kizárólag a biztosítók használják ellopott/totálkáros autók értékmegállapítására.
Amióta elterjedtek a netes használtautó adatbázisok, a kínálati árakat sokkal pontosabban lehet azok alapján belőni.
Listázd ki a tiédhez hasonló autókat (ugyanaz a motor, felszereltség, de vedd bele a tiédnél fiatalabb autókat is). Mondjuk kijön húsz találat. Az első két-három legolcsóbb általában problémás, a következő ötöt el lehet adni belátható időn belül. A többi csak dísznek van ott.
Ezúton lenne egy kérdésem. Van nekem egy 2005 -s Renault Scenicem 1.5 dci 101 LE-s. A problémám, hogy nehezen indul. Sokat teker az önindító mire beindul. Volt hogy nem is sikerült. Viszont ha betoljuk, (tudom hogy nem lenne szabad) az első fordulásra indul. Mi lehet a baj. Az akkumlátorom EXIDE 64 ah. Lehet hogy kevés az indító áram? (a porlasztócsúcsokat is javítani kéne tudom, de akkor miért indul tolásra egyből?) vagy esetleg az önindító nem tekeri eléggé? Tanácstalan vagyok.
Huhh, A listaára 32E annak a szelepnek, ha jól látom és ebből jön a kedvezmény, ami tutira van a szerelőnek, akármelyik nagykerben van. És ez ÚJ, nem bontott.
És negyvenötöt kért. Na az a nem semmi.
Én sürgősen elfelejteném a szakit, az biztos, ismerős, nem ismerős. Persze az is lehet, hogy nagyon el vagyunk kényeztetve szerelőileg.
Mindenesetre örülök, hogy megjavult a boci. Használjátok sokáig hibamentesen!
Most kezdhetnék elmélkedni sokmindenről, pl. hogy miért akarja valaki velem megfizettetni azt, hogy ö egy alkatrész-árlistáért havi 600e. Ft-ot fizet? (Mi történne, ha a szervizek összefognának és azt mondanák: nem fizetünk a listáért?! Csődbe menne a renó? Esetleg kitalálna más módszert, hogy hogyan lopják el hivatalosan a szervizek pénzét ... azok meg az ügyfelekét?)
Valamit félreértettél. Természetesen havi 600-ért NEM "alkatrész árlistát" kap a márkaszerviz, hanem komplett hozzáférést a Renault informatikai rendszeréhez, aminek az alkatrész adatbázis csak töredéke.
Ezen zajlik az újautó-rendelés, a szervizes diagnosztika, és ebben van benne a CRM-rendszer, ami az ügyfél adatokat kezeli. (Amikor a márkaszervizben "lekérdezteted" egy megvenni kívánt használt autó előéletét, ezt az adatbázist használják. Persze a lényege nagyrészt a garanciával függ össze. Ha valahol Pesten javították az autót, majd elindulsz vele Svájcba, és ott produkál egy leállást, a svájci szerviz látja, hogy garanciában fog javítani.)
Egy normális országban, egy normálisan működő kereskedésben a havi 600e ft egyébként nem egy komoly összeg.
83 000 környékén, olajcsere nem volt, mert 4 éves (illetve jó a kérdés, mert 3 éves kora előtt volt valami mizéria a kuplunggal, valami olajfolyásos dolog, amit javítottak úgy, hogy kuplung csere is volt emiatt).
Viszont nem hiszem, hogy a márkaszerviz a saját autóján spórolta volna meg az olajat ha egyáltalán volt cserélve.
Szerintem meg lesz plusz értéke a leinformálható autónak.
Viszont ŰTH, miért nem viszed az olajat? Egy céghez visszük, csak te másik telephelyre. Én vittem az olajat (ők ajánlották fel), a szűrőt ott vettem gyárit, és megállt a mutatvány 30-35 között (a mienkbe 8 liter olaj megy), pecséttel, összesen...
Ennek azért remélem majd lesz valamekkora értéke, amikor eladom a gépet.
Álmodozni szabad. 99,9%-ban a vevőt a minél olcsóbb ár fogja csak érdekelni - ami ugyebár ilyen alapon nem a tiéd lesz. Inkább szívesebben "elhiszik" a neppernek, hogy a 300e. km-t futott és 80e. re visszatekert tachométerű autóval minden a legnagyobb rendben van (ahol szervizkönyv hírből sem lesz, s bizonyára csak egy kulcsot kap az autóhoz).
Én az enyémet lassan egy éve árulom. Első kérdés: mennyiért adom? Második kérdés már nincs. Még azt sem kérdezik meg, hány éves és mennyi km van benne. (Ha nepper telefonál, "jótékonyan" felajánl érte 2ezer eurót, hogy majd ő adja el 5-6 ezerért. )
"Jelenleg egyáltalán nem mindegy, hogy egy olajcsere ( 5 liter ELF EVOLUTION SXR 5W-40 olajjal ), Mann Filter szűrőkkel ( levegő+olaj+üzemanyag+pollen ) és munkadíjjal 27800 pénzbe kerül, vagy a márkaszervizbe ú.n. prémiumszolgátatásokkal körítve ennek a többszörösére vágnak meg."
Ez nettó, vagy már ÁFA-val együtt értendő? Ha utóbbi, akkor tényleg megáll a "többszörös", ámbár a szorzó "csak" kettő. Kíváncsiságból előtúrtam egy idei márkaszervizes olajcserés számlámat. Nekem ugyanezért a műsorért (igaz, 6 liter olajjal) 45 eFt + ÁFA-t (vagyis nem egészen 60 kilofotinot) számláztak. És pecsételtek a szervizkönyvbe... és a karbantartást rögzítették a rendszerbe... Ennek azért remélem majd lesz valamekkora értéke, amikor eladom a gépet.