Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szasza7103 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24589

Kaptam ajándékba... Gondoltam jó lesz bele.... De akkor veszek három pólusút. :(

Előzmény: stemplis (24586)
gdzsozy Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24588

Nem hiszem hogy rosszabbul indít. lehet hogy az idő volt hűvösebb, vagy párásabb...

nekem is egy pólusú van benne ezzel is elmegy 30 ezret.

 

van hézagmérő ahhoz lehet állítani. mondjuk én úgy szoktam hogy ránézek és ha nagynak vélem akkor odakoppintom valami vashoz ha meg kicsinek akkor csavarhúzóval tágítok rajta.

legalábbis a simsonnál így csináltuk. az autóba azután hogy becsavartam én nem szoktam piszkálni.

Előzmény: Szasza7103 (24576)
stemplis Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24587

Szerintem is felesleges... de az a visszajelzős-kapcsoló megoldás nem rossz ötlet:) Nekem a 120-asban volt annak idején, de nem volt visszajelzője ezért néhányszor úgy is

maradt... aztán tolhattuk be, mert lemerült az akku.

 

Ha esetleg tönkremegy menetközben, akkor rá kell húni a fűtést. Kissé izzasztó megoldás, de hatásos:)

Előzmény: Dreamer (24563)
stemplis Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24586

Ha hárompólusú kell bele, akkor miért 1 pólusút vettél?  A hőértéke legalább megegyezik?

Mert ha nem akkor még a fogyasztásod is meg fog nőni, vagy pedig magasabb hőfokon üzemel a motor és hamarabb el fog égni a gyergya pólusa.

Egyébként a 3 pólusút nem kell állítgatni, elvileg az egy pólusút sem kellene...

 

Ha esetleg MPi-s az autód, akkor átbarkácsolhatnád karburátorossá, úgy még nehezebben indulna;) Bocs, ezt csak azért írtam, mert nem értem miért 1 pólusút vettél bele.

Előzmény: Szasza7103 (24576)
Szkotti1 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24585

Hézagmérővel szokás ellenőrizni.

Előzmény: Szasza7103 (24583)
Kolja987 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24584

Igen 88 foknál nyit a lengyel ha jól láttam. Már meg is vettem délután szerelés.

Előzmény: Szasza7103 (24582)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24583

Mivel tudom ezt beállítani? Van rá spec eszköz vagy marad a jó öreg tolómérő?

 

Üdv!

Előzmény: Dreamer (24580)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24582

Hali!

 

Most nézem hülyeséget írtam a 90 fokkal. Az elöbb olvastam végig a hőgombás dolgokat és benne maradt a fejemben. Kicsit lejjebb kell ,hogy nyisson mert ugye 90 foknál már a gomba kapcsol!

 

Üdv!

Szkotti1 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24581

"én pl nem ismerem fel ránézésre a jó gomba és a rossz gomba közt a különbséget."

 

Nyilván nem fog villogni egy neonzöld felirat rajta, hogy "nemműködökcseréjjéki"

 

De egy gondos gazda a hőfokmérőn kb. tudja, hogy hol szokott elindulni a ventillátor. Ha a hőfokmérő túljut azon a hőmérsékleten, és nem áll meg, hanem kúszik tovább a mutató, akkor esélyes, hogy a ventillátor kapcsolója nem jó.

Vagy pl. nyáron egy hosszabb (10-20km) út után megállva a legtöbb autónál bekapcsol a venti. Ha csöndben marad, szintén jelzés.

Szerintem.

Előzmény: gdzsozy (24573)
Dreamer Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24580

Igen, én vasárnap szereltem be Brisk gyertyát, annak általában 0,4-0,5 volt a hézag. Favoritnál pl. ez 0,7 mm.

 

Dreamer

Előzmény: Szasza7103 (24576)
Kolja987 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24579

Szia!

 

Köszi a segítséget! Ha kapok lengyelt akkor délután meg is csinálom!

Előzmény: Szasza7103 (24578)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24578

Szia!

 

Nem túl bonyolult. Először várd meg míg kihül picit a motor mert melegen leforrázod a kezedet mint én! :D Tanulókör megvolt! :P

Utána SZedd le a termosztátról a csatikat meg a csöveket, majd asszem 4 csavar tartja a helyén azt is szedd le és máris lejön.  Ne a gyári termosztátot vedd meg hanem a az utángyártott lengyelt aminek fém a belseje! Jobb a minősége és lehet benne cserélni a betétet. Másik fontos amit nézz meg vagy kérdezz meg az eladótól, hogy hány foknál nyit? 90 foknál pont jó(megfelel a gyárinak).

Amikor összeraktad töltsd fel hűtőfolyadékkal és járasd picit hogy légtelenítsen és ha kell tölts utána!

 

Üdv!

Előzmény: Kolja987 (24577)
Kolja987 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24577

Valaki tudna segíteni abban, hogy mi a termosztátcsere menete a Felicián? (1.3 mpi)

Előre is köszönöm!

Szasza7103 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24576

Üdv Urak!

 

Pénteken gyertya csere volt. Azóta kicsit nehezebben indul a kocsi. Brisk gyertya volt olyan is került bele csak nem 3 pólusú hanem 1 pólusú. Van ennek jelentősége? Illetve a szikra köz távolságát kell állítani a gyertyán?

 

Üdv!

 

Kolja987 Creative Commons License 2012.03.26 0 0 24575

A kapcsolós hozzászólással egyetértek, jobb a felkészültség, minthogy a "jó" minőségű alkatrészek miatt ottmaradj valahol. Egyébként ha tönkremegy a hőgomba elég csak összekötni a rámenő két vezetéket ezzel folyamatosan megy a ventillátor, de a következő alkatrészboltig el tudsz menni.

 

Az alkatrészminőségről pedig annyit hogy tegyél egymás mellé egy VIKA és egy kicsit drágább márkájú egyazon alkatrészt, látni fogjátok a minőségbeli különbséget. Olcsó anyagok, rossz kidolgozás, sorják stb... A lényeges helyekre nem vennék kínai (sok boltban szlovákként hirdetik) VIKA-t. Az utastérvilágításnál pl tökmindegy, de egy szilentnél, vagy egy lengéscsillapítónál nem, és a kicsivel drágább társaihoz képest (saját tapasztalatom szerint) feleannyi vagy negyedannyi ideig bírja. Érdemes kicsivel többet áldozni a minőségre, vagy pl jobban körülnézni.

Csak pár alkatrészbolt, ahol aránylag normális árakon lehet kapni jobb minőséget:

www.skodabolt.hu (kérdezzétek meg mindig hogy a VIKA-n kívül milyen van még, a legtöbb alkatrészből van jobb márkájuk is)

www.unix.hu ha regisztráltok 10% kedvezmény van

www.fekmester.hu ha online rendelitek elég jó kedvezmények vannak

www.skoda-shop.hu

 

Nekem eddig ezek váltak be, további szép balesetmentes napot!

Előzmény: gdzsozy (24574)
gdzsozy Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24574

Mert autók millióinak a gazdái nem is értenek az autóhoz.

Ez talán már csak nálunk és tőlünk keletebre szokás hogy az autót buheráljuk.

nyugaton inkább csak azok akik régi autóikkal szórakoznak.

 

de gondolom nálunk is a tehetősebbek, és a tőlünk nyugatra lévő jobb móduak már nem állnak le az autót buherálni, ráhagyják a szakműhelyekre. És hisznek az autógyáraknak, és az autós szaklapoknak, szakműhelyeknek akiknek az az érdekük hogy ne lehessen othon javítani a taligát, sőt a tulaj ne is értsen ahhoz amit vezet.

 

vigyék szakszervízbe, vegyék az alkatrészt hozzá, vagy cseréljék újra az autót.

 

Én meg nemhogy szakszervízbe de a szerelők nagytöbbségében sem bízok, mert a legtöbb csak le akar húzni így vagy úgy.

ugyanez vonatkozik a szakszervizekre, és a autósboltokra is.

 

ugyan miért kínálja a boltos a vikát? vajon nem mennek vele vissza panaszra?

nem is írom tovább a kolégák már leírtak mindent.

 

A kapcsolót csak az rakja bele aki tudja hogy jó dolog, és a tapasztalat arra tanította meg, hogy jobb egy dugóban járatni a kezdetektől a ventillátort mint félreállni.

Előzmény: Adm (24568)
gdzsozy Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24573

"aki nem veszi érszre a rossz gombát, gondatlan gazda."

 

Akkor én gondatlan vagyok. Bár ahogy ezt márkatársunk megjegyezte nem jelzi hogy rossz. csak némán kuksol a helyén aztán egyszer csak azt vesszük észre hogy nem működik.

igazság szerint én nem is nyitogatom fel ok nélkül a gépház tetőt. amíg a motor beindul, működik, nem zörög addig nem nézegetem de ha benézek is én pl nem ismerem fel ránézésre a jó gomba és a rossz gomba közt a különbséget.

de szívesen tanulok tőled, gondos gazdától.

 

mindenesetre kicserélem a gombát.

 

 

Előzmény: Dreamer (24563)
hubo44 Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24572

Toroň čapad vad roroň gumi van set durva.

Előzmény: johannes. (24565)
Dreamer Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24571

Kell összehúzó!

 

Dreamer

Előzmény: johannes. (24565)
Dreamer Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24570

Igen, bizonyos VW és Audi is csereszabatos.

 

Dreamer

Előzmény: wille.e (24569)
wille.e Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24569

Helló.Csak egy tipp.Én is szarakodtam sokáig a gombákkal.Aztán egyszer bementem a boltba és pont Feliciához nem volt csak valami német autóhoz ami olyan volt mint ami ehhez is kell.Megvettem.Azóta ez van benne pedig már 3 év is eltelt.Nézzetek szét univerzálisak között is.

Adm Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24568

Utoljára a 120-as skodámban volt ilyen kapcsoló...  a mai autóknál normális alkatrészminőséggel teljesen felesleges, avagy autók millióiban miért nincsen ilyen kapcsoló?

Előzmény: arthur877 (24564)
Dreamer Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24567

Mindenki azt csinálja ami jól esik.

 

Mint írtam egy szakszerűen és szépen betett párhuzamos kapcsoló elfogadható, de általában nem ezzel találkozok...

 

Dreamer

Előzmény: arthur877 (24564)
johannes. Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24566

Na találtam egy leírást: 

 

 

Lengéscsillapító csere menete : (majd javítanak, ha nem stimmel)

Autó felemel, kerék leszed. Ha szükséges, a féket is le kell venni, 2 csavar fogja. Érdemes átvizsgálni a gumi fékcső állapotát egyúttal :-)

Hátul, a lengéscsillapító aljánál a csavar kiszedése (csavarlazító, wd40 jól jöhet - ha nagyon rozsdás, vagy hiányosa csavar és az anya, cseréld ki, pár forintos tétel!). Lengőkar "lepattintása", majd a torony tetején a 2-2 anyaleszedése. Ezután le kell jönnie magától.

Ezután tedd fel a rugóösszehúzó-célszerszámot, és szedd le a nagy anyát a teló tetejéről. Most már szét tudod húzni. A toronycsapágy-gumi-védő sorrendjét jegyezd meg, nem árt. :-) Új csillapító be a rugóba, összeszerelés pedig pont fordítottan történik. Anyákat jól meghúzni a végén!

 

 

tehát akkor össze kell húzni a rugókat...

johannes. Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24565

sziasztok!

 

ki kellene cserélnem a toronycsapágyat.

az autót felemelve le tudom engedi a rugót vagy bonyolultabb?...össze kell huzatni?

arthur877 Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24564

Egy ilyen kapcsoló gomba úgy szokott tönkremenni, hogy egyszercsak nem kapcsol be. Nincs előre jelzés, szarakodás az esetek 99,99 %-nál!

Én igenis jó gazda vagyok, de döglött be kapcsoló gombám pest belváros nappal dugóban minden előjel nélkül!

És ha akkor nincs az a rohadt kapcsoló (igényesen) beépítve, hova álltam volna félre? Honnan szedek bele hirtelen egy újat? Nem arról híres a belváros, hogy márkaspecifikus autósboltokkal van tele...

Arról nem is beszélve, hogy mivel visszajelzős a kapcsoló, így akkor is látom, mikor kapcsolt be a venti, amikor automatikusan csinálja a gomba!

Előzmény: Dreamer (24563)
Dreamer Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24563

Ha jó a gomba felesleges, aki nem veszi érszre a rossz gombát, gondatlan gazda. Nekem ennyi a véleményem.

 

Dreamer

Előzmény: gdzsozy (24562)
gdzsozy Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24562

nem hülyeség! minden autómban volt, kivéve ebben.

de ebbe is be fogok egyet most már szerelni.

Előzmény: Dreamer (24509)
gdzsozy Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24561

ez kb ugyanaz mint amikor az ablakról lemálott a drága festék mentem reklamálni a boltba erre azt mondta hogy ez azért van mert én nem értek a felületkezeléshez és a fa felület festék alá való előkészítéshez.

1 óra múlva visszamentem, a mesterlevéllel és a szakmunkás érettségi és technikusi bizonyítvánnyal és lecsaptam az orra elé, és megkértem hogy mutasson fel valamilyen bizonyítványt ami alapján megkérdőjelezheti a szakmai hozzá nem értésem.

a fickó se köpni se nyelni nem tudott.

a főnöke viszont korrekt volt és miután megmutattam neki a számlát (ami egyébként az ő gépükben is megvolt) adott olyan festéket ami végül jó volt.

Előzmény: nagydajab (24557)
stemplis Creative Commons License 2012.03.25 0 0 24560

Azért mert van rá kereslet!:)

Első alkalommal sokan megveszik, mert hát szép, dizájnos csomagolása van, első ránézésre elég "komolynak" tűnik az alkatrész.

Továbbá alkatrészkategórián belül viszonylag olcsó, sokan az árat nézik elsősorban.

Gondolom a kereskedőnek is jó haszna van rajta...

És arra is kell gondolni, hogy nem minden darab romlik el, van amelyiket egészen jól sikerül legyártani és akár annyit is kibír(hat) mint egy gyári akatrész.

Szóval elég összetett a dolog;)

 

 

Előzmény: Dreamer (24558)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!