Nem hiszem hogy rosszabbul indít. lehet hogy az idő volt hűvösebb, vagy párásabb...
nekem is egy pólusú van benne ezzel is elmegy 30 ezret.
van hézagmérő ahhoz lehet állítani. mondjuk én úgy szoktam hogy ránézek és ha nagynak vélem akkor odakoppintom valami vashoz ha meg kicsinek akkor csavarhúzóval tágítok rajta.
legalábbis a simsonnál így csináltuk. az autóba azután hogy becsavartam én nem szoktam piszkálni.
Szerintem is felesleges... de az a visszajelzős-kapcsoló megoldás nem rossz ötlet:) Nekem a 120-asban volt annak idején, de nem volt visszajelzője ezért néhányszor úgy is
maradt... aztán tolhattuk be, mert lemerült az akku.
Ha esetleg tönkremegy menetközben, akkor rá kell húni a fűtést. Kissé izzasztó megoldás, de hatásos:)
Ha hárompólusú kell bele, akkor miért 1 pólusút vettél? A hőértéke legalább megegyezik?
Mert ha nem akkor még a fogyasztásod is meg fog nőni, vagy pedig magasabb hőfokon üzemel a motor és hamarabb el fog égni a gyergya pólusa.
Egyébként a 3 pólusút nem kell állítgatni, elvileg az egy pólusút sem kellene...
Ha esetleg MPi-s az autód, akkor átbarkácsolhatnád karburátorossá, úgy még nehezebben indulna;) Bocs, ezt csak azért írtam, mert nem értem miért 1 pólusút vettél bele.
Most nézem hülyeséget írtam a 90 fokkal. Az elöbb olvastam végig a hőgombás dolgokat és benne maradt a fejemben. Kicsit lejjebb kell ,hogy nyisson mert ugye 90 foknál már a gomba kapcsol!
"én pl nem ismerem fel ránézésre a jó gomba és a rossz gomba közt a különbséget."
Nyilván nem fog villogni egy neonzöld felirat rajta, hogy "nemműködökcseréjjéki"
De egy gondos gazda a hőfokmérőn kb. tudja, hogy hol szokott elindulni a ventillátor. Ha a hőfokmérő túljut azon a hőmérsékleten, és nem áll meg, hanem kúszik tovább a mutató, akkor esélyes, hogy a ventillátor kapcsolója nem jó.
Vagy pl. nyáron egy hosszabb (10-20km) út után megállva a legtöbb autónál bekapcsol a venti. Ha csöndben marad, szintén jelzés.
Nem túl bonyolult. Először várd meg míg kihül picit a motor mert melegen leforrázod a kezedet mint én! :D Tanulókör megvolt! :P
Utána SZedd le a termosztátról a csatikat meg a csöveket, majd asszem 4 csavar tartja a helyén azt is szedd le és máris lejön. Ne a gyári termosztátot vedd meg hanem a az utángyártott lengyelt aminek fém a belseje! Jobb a minősége és lehet benne cserélni a betétet. Másik fontos amit nézz meg vagy kérdezz meg az eladótól, hogy hány foknál nyit? 90 foknál pont jó(megfelel a gyárinak).
Amikor összeraktad töltsd fel hűtőfolyadékkal és járasd picit hogy légtelenítsen és ha kell tölts utána!
Pénteken gyertya csere volt. Azóta kicsit nehezebben indul a kocsi. Brisk gyertya volt olyan is került bele csak nem 3 pólusú hanem 1 pólusú. Van ennek jelentősége? Illetve a szikra köz távolságát kell állítani a gyertyán?
A kapcsolós hozzászólással egyetértek, jobb a felkészültség, minthogy a "jó" minőségű alkatrészek miatt ottmaradj valahol. Egyébként ha tönkremegy a hőgomba elég csak összekötni a rámenő két vezetéket ezzel folyamatosan megy a ventillátor, de a következő alkatrészboltig el tudsz menni.
Az alkatrészminőségről pedig annyit hogy tegyél egymás mellé egy VIKA és egy kicsit drágább márkájú egyazon alkatrészt, látni fogjátok a minőségbeli különbséget. Olcsó anyagok, rossz kidolgozás, sorják stb... A lényeges helyekre nem vennék kínai (sok boltban szlovákként hirdetik) VIKA-t. Az utastérvilágításnál pl tökmindegy, de egy szilentnél, vagy egy lengéscsillapítónál nem, és a kicsivel drágább társaihoz képest (saját tapasztalatom szerint) feleannyi vagy negyedannyi ideig bírja. Érdemes kicsivel többet áldozni a minőségre, vagy pl jobban körülnézni.
Csak pár alkatrészbolt, ahol aránylag normális árakon lehet kapni jobb minőséget:
www.skodabolt.hu (kérdezzétek meg mindig hogy a VIKA-n kívül milyen van még, a legtöbb alkatrészből van jobb márkájuk is)
Mert autók millióinak a gazdái nem is értenek az autóhoz.
Ez talán már csak nálunk és tőlünk keletebre szokás hogy az autót buheráljuk.
nyugaton inkább csak azok akik régi autóikkal szórakoznak.
de gondolom nálunk is a tehetősebbek, és a tőlünk nyugatra lévő jobb móduak már nem állnak le az autót buherálni, ráhagyják a szakműhelyekre. És hisznek az autógyáraknak, és az autós szaklapoknak, szakműhelyeknek akiknek az az érdekük hogy ne lehessen othon javítani a taligát, sőt a tulaj ne is értsen ahhoz amit vezet.
vigyék szakszervízbe, vegyék az alkatrészt hozzá, vagy cseréljék újra az autót.
Én meg nemhogy szakszervízbe de a szerelők nagytöbbségében sem bízok, mert a legtöbb csak le akar húzni így vagy úgy.
ugyanez vonatkozik a szakszervizekre, és a autósboltokra is.
ugyan miért kínálja a boltos a vikát? vajon nem mennek vele vissza panaszra?
nem is írom tovább a kolégák már leírtak mindent.
A kapcsolót csak az rakja bele aki tudja hogy jó dolog, és a tapasztalat arra tanította meg, hogy jobb egy dugóban járatni a kezdetektől a ventillátort mint félreállni.
"aki nem veszi érszre a rossz gombát, gondatlan gazda."
Akkor én gondatlan vagyok. Bár ahogy ezt márkatársunk megjegyezte nem jelzi hogy rossz. csak némán kuksol a helyén aztán egyszer csak azt vesszük észre hogy nem működik.
igazság szerint én nem is nyitogatom fel ok nélkül a gépház tetőt. amíg a motor beindul, működik, nem zörög addig nem nézegetem de ha benézek is én pl nem ismerem fel ránézésre a jó gomba és a rossz gomba közt a különbséget.
Helló.Csak egy tipp.Én is szarakodtam sokáig a gombákkal.Aztán egyszer bementem a boltba és pont Feliciához nem volt csak valami német autóhoz ami olyan volt mint ami ehhez is kell.Megvettem.Azóta ez van benne pedig már 3 év is eltelt.Nézzetek szét univerzálisak között is.
Utoljára a 120-as skodámban volt ilyen kapcsoló... a mai autóknál normális alkatrészminőséggel teljesen felesleges, avagy autók millióiban miért nincsen ilyen kapcsoló?
Lengéscsillapító csere menete : (majd javítanak, ha nem stimmel)
Autó felemel, kerék leszed. Ha szükséges, a féket is le kell venni, 2 csavar fogja. Érdemes átvizsgálni a gumi fékcső állapotát egyúttal :-)
Hátul, a lengéscsillapító aljánál a csavar kiszedése (csavarlazító, wd40 jól jöhet - ha nagyon rozsdás, vagy hiányosa csavar és az anya, cseréld ki, pár forintos tétel!). Lengőkar "lepattintása", majd a torony tetején a 2-2 anyaleszedése. Ezután le kell jönnie magától.
Ezután tedd fel a rugóösszehúzó-célszerszámot, és szedd le a nagy anyát a teló tetejéről. Most már szét tudod húzni. A toronycsapágy-gumi-védő sorrendjét jegyezd meg, nem árt. :-) Új csillapító be a rugóba, összeszerelés pedig pont fordítottan történik. Anyákat jól meghúzni a végén!
Egy ilyen kapcsoló gomba úgy szokott tönkremenni, hogy egyszercsak nem kapcsol be. Nincs előre jelzés, szarakodás az esetek 99,99 %-nál!
Én igenis jó gazda vagyok, de döglött be kapcsoló gombám pest belváros nappal dugóban minden előjel nélkül!
És ha akkor nincs az a rohadt kapcsoló (igényesen) beépítve, hova álltam volna félre? Honnan szedek bele hirtelen egy újat? Nem arról híres a belváros, hogy márkaspecifikus autósboltokkal van tele...
Arról nem is beszélve, hogy mivel visszajelzős a kapcsoló, így akkor is látom, mikor kapcsolt be a venti, amikor automatikusan csinálja a gomba!
ez kb ugyanaz mint amikor az ablakról lemálott a drága festék mentem reklamálni a boltba erre azt mondta hogy ez azért van mert én nem értek a felületkezeléshez és a fa felület festék alá való előkészítéshez.
1 óra múlva visszamentem, a mesterlevéllel és a szakmunkás érettségi és technikusi bizonyítvánnyal és lecsaptam az orra elé, és megkértem hogy mutasson fel valamilyen bizonyítványt ami alapján megkérdőjelezheti a szakmai hozzá nem értésem.
a fickó se köpni se nyelni nem tudott.
a főnöke viszont korrekt volt és miután megmutattam neki a számlát (ami egyébként az ő gépükben is megvolt) adott olyan festéket ami végül jó volt.
Első alkalommal sokan megveszik, mert hát szép, dizájnos csomagolása van, első ránézésre elég "komolynak" tűnik az alkatrész.
Továbbá alkatrészkategórián belül viszonylag olcsó, sokan az árat nézik elsősorban.
Gondolom a kereskedőnek is jó haszna van rajta...
És arra is kell gondolni, hogy nem minden darab romlik el, van amelyiket egészen jól sikerül legyártani és akár annyit is kibír(hat) mint egy gyári akatrész.