Tubeless setup ügyben szeretnék tanácsot kérni. Adott egy tubeless-ready felni (vittoria elusion), amire tubeless-ready abroncsot szereltem (gp5000), decathlonos szeleppel, (ezt tudtam épp szerezni) megtöltve zefal folyadékkal. Működik a dolog, azonban kb. 1-2 nap alatt leereszt 4 bar körüli értékre. Ezt utána tartja elég sokáig. Kérdésem, hogy ez normális -e országúti tubeless setupnál? Arra gyanakszom, hogy ez a dekás szelep lesz a szűk keresztmetszet.
Tegnap néztem én is, de a tárcsafék az nemgyerebe. Csúnya, nekem fölösleges, másik váz kell hozzá, stb. szóval marad a 9100. Illetve nem nekem gyártják, ráadásul 4300 euro környékére sikerült matekolni az árát, ami azért bőven fájdalomküszöb fölött van.
Én most vettem 2 új kevlár peremes Cst Cito gumit 622-25 méretben. Az előző,ami rajt volt,az egy drótperemes Conti volt,ugyanilyen méretben. Ugye használtan került hozzám a bicó,az első gumi már kockásra kopott volt akkor is,a hátsó csak simán kopottnak tűnt. 600kilómétert még azzal használtam,minden gond nélkül,aztán a hét elején két egymás utáni alkalommal 2 hátsó defekt😒. Először kivágta valami,másodszor egy hangyányi üvegszilánk állt ki a külsőből. Javítás után meg arra lettem figyelmes,hogy "úszik" a hátulja. Átnézés után,olyan mintha szálszakadásos lett volna. Úgyhogy rendeltem gyorsan 2 új gumit,úgyis akartam már rá. A Cst-vel idáig meg voltam elégedve a trekking bicajomon. Ez meg ráadásul rendelkezik egy valamiféle(eps) defektvédelemmel is. Felrakni szerszám nélkül fel lehetett. Remélem bírja egy darabig👍!
No. Idei continentalt csak az vegyen, akinek van saját szervize!
Négy szervizt, köztük a boltot, ahol megvettem, hívtam fel, hogy tudnak-e így távolról segíteni a gumik felrakásában, van-e valami trükkje vagy tényleg kuka?
Gyakorlatilag mindenhol megerősítették, az idei ultra- és supersport biztosan olyan, hogy nem megy fel simán.
Két ember, spéci szerszám, faszsetudja, mi kell hozzá.
Ha útközben defektet kapok, akkor baszhatom.
Ennyit a continentalról, meg azokról, akiknek van pofájuk ilyet rásózni a gyanútlan vevőkre.
Miután nincs többre pénzem, számomra vége a bringaszezonnak is.
Úgyhogy tessék Újpesten nyitott szemmel járni, most szétkapom a biciklim és alkatrészenként szétszorom a környék szemeteseibe.
Én is évente cserélem a láncot, és a két-három leggyakrabban használt "kisfogast". Van úgy, hogy csak a legkisebbet kell. A nagyobbak már tizenévesek. Persze ehhez kell egy szervizes sporttárs, akit rá tudsz venni a pepecselésre.
Contit kukáztam már én is, jóval idő előtt és épp talán GP volt. Az ok: valami miatt elkezdett döcögni a külső, normális használat ellenére. Akkor az eltántorított a márkától, kopp-kopp, Schwalbe, Vittoria, Michelin, Giant, eddig nem volt ilyen bajom.
Hatezerötszáz km után új láncot és fogaskoszorút kapott a bringa (a kopott agy tárcsa maradt, mert nem kapható).
Hát elég vegyes érzéseim vannak. (4000km környékén azt mondták, hogy még nem szükséges a csere, idén meg már alkatrész nem volt)
Elöl a váltás, főleg kicsiről nagyra lassabban megy, mint korábban, de ez benne volt a pakliban.
Viszont a hátsó váltás is lassú, ami már kevésbé tetszik. Majd megnézem, érdemes-e finomhangolni.
És egyelőre az egész hajtás sokkal zajosabb működésű, mint volt. Lehet, hiányzik az olajos trutyi a fogakról?
Változott a lánc típusa, eddig KMC X10 volt most valami Shimano Ultegra (6601 talán) és a fogaskoszorú is 2021-es modell, szemben az eredeti 2016-os/-17-es verzióval.
Pozitívum: a problémás alkatrészek végre cserélve és végső soron működni látszik.
Látványnak mindenképpen szebb a régi gumi, nem látom rajta az egyenetlen felületet.
Hogy ami ütést ennek ellenére érzek, az a hátsótól jön (csak az elsőt cseréltem) vagy az már csak centrírozással javítható, azt nem tudom.
Valójában vissza kellene menni Dunakeszire az új bringaútra, mert az még sima talán.
De azzal megvárom amíg elhozom az új gumikat, majd azokkal.
Próbakör: Rákospalota-Fót és vissza.
Odafelé:
1. Szar ez a régi gumi, sík úton simán megyek 30-32-vel ha a Conti van fenn.
2. Jé, de fura, sokkal simábban, egyenletesebben fog az első fék, mint korábban, bár mintha nem fogna eléggé... Biztosan a selejtes/hibás gumi miatt volt.
Vissza:
ÓB+!!!
1. Fót felé egy sunyi emelkedő van. Oda 25, vissza 35km/h nagyjából azonos erőkifejtéssel, ugyanazon a szakaszon.
2. 30-ról próbálok megállni egy kicsit erősebben lassító teherautó mögött, kis híján beleállok. Ekkor esett le, hogy hintőport szórtam a külsőbe és amíg a belsővel szerencsétlenkedtem, egy kicsit összekentem a felnit is, de elfelejtettem letakarítani. Máris érthető a simább működés. :D
Remélem, a folyosón (télen csak hűvös, nyáron sajnos forró) tárolt gumi kibír pár kilométert!
Visszaraktam az eredeti gumit előre, így megpörgetve nem sima ez sem de sokkal egyenletesebbnek látom, mint a korábbit. Viszont arra nem maradt erőm, hogy kipróbáljam.
Egyébként esélyes, hogy gyári hibás a gumi, elég sok panaszt olvastam a conti grand prix-ről anno. Sajnos vásárlás után. De az is igaz, hogy a panaszok javarészt a vietnami(?) gyártású pèldányokra vonatkoztak.
Volt egy ilyen terv, hogy gyártok videót, de hajnalban valami szívinfarktusra emlékeztető érzéssel ébredtem, szóval most humánszervizt keresek, a bringa majd később. ;)