Ez biztos hogy így jó, mert ez a mechanikus számlálós műszerfal, a Tiétek pedig mind az újabb digitális kijelzős. Azon már visszamegy. Ők sem tudták eldönteni mi a logikus :)
Most megnéztem a Youtube-on, és ott is ez a helyzet. :
Nálam meg tegnap már tök össze-vissza állt az olajnyomás... De leginkább így. Meleg motor, alapjárat... Aztán néha leesett a már említett 0-1 közé bárhová :) Pénteken majd kiderül a turpisság!!!
A 290-es tade az eredetileg teharauto-motor... a *12-es Sprinterek motorja, ami a regi 250-es tade alapjan volt kifejlelsztve. Valoszinuleg azert nem esik szet rajta semmi, igaz a teljesitmenye is inkabb "kisbuszos" ( a CDI-khez meg az ujabbacska sokszelepes tadekhoz viszonyitva ) Joejszakat, Zebulonok, Belak es Trajtzigfritzigek :-)))
Lehet, hogy ebben a tipusban is vannak ilyen szar gépek, de, hogy ez nem általános, azt merem állitani. Van egy pár ismerősömnek ilyen gépe, de amiket leirtál, azok extrém dolgok. Nem is tudok rá mit irni, ennyire nem jellemzően szar a 210-es.
124-es volt nekem is, de már nem kéne mindennapi használatba, csak hobbira esetleg, de akkor inkább egy régebbi nagyon fapados tipus, aminek van még stilusa. De a kényelmet és szolgáltatást már ebben az esetben felejtsük el, mert akkor hobbi autózásról beszélünk, még ha töri is a seggemet, mint a mostani biciklim a rossz nyereggel :-)
Tényleg nem akarlak vele bántani, és igazán nincs is olyan eszméletlen gond velük. 2db is volt/van a családban. egy 230-as és egy 290 TDI. Mindkettő sérülés mentes. Az egyiket teljesen új kora ota ismerem, a 290-es apámé volt, most fele részben az enyém (örököltük az öcsémmel) Ez utóbbi motorikusan talán a leg jobb merci amit apám vett. (ő szereti a Dieselt) Soha motorikus probléma nem volt vele. De mindenhol rohad! mindenhol! Ott is ahol nem várná az ember. még az utastéren belül is (ja 96 decemberi) Ami elromlott rajta: kormány szervó; shibedah; Klíma 2x-is. Ülés fűtés sosem volt jó igazán. Ortopéd üléses, és néha magától csinál ezt-azt. Ott ahol az én w202-esem hangtalanul elmegy ennek zörög a műszerfala; kárpitjai. Légzsák hiba 3x; Előtte egy 124-es 250 T Diesele volt 6 évig. (az előtt meg egy 124-es sima 250-es szintén évekig) A karbantartáson kívül egyszer sem romlott el. Még egy égő talán amit cserélt benne. Pedig vidéken lakott, és volt föld út is naponta rendesen. (az első 124-ben szinte minden futómű alkatrészt cserélni kellett mikor megvette, de aztán semmi (Taxi volt) A 230-as az öcsém sógoráé. Az már nem olyan jó motor mint a 290-es. Persze erősebb, meg gyorsabb is de 3x kellett trailerezni ismeretlen motor hiba miatt (2000-es ha jól emlékszem), ez is rohad. Nem annyira mint a 290-es de azért Mercihez méltatlan módon. Kerékíveknél; doblemez és a torony mögött. Az emelö bakoknál; ajtóknál (az ajtó sarkán lenn, és a tetején a gumi alatt. A csomagtér ajtót már cserélték kb 2002-ben, és megint rügyezik; többször elromlott a központi zár. Elfelejtette a kulcsot. Tempomat már 1 éve nem megy, pedig Kárpátban van szervizelve. Mindig megcsinálják, és 2 nap múlva megint rossz. Automatán csak E fokozat van (S talán utoljára 2 éve volt). Viszont csendesebb mint a 290-es belül rossz úton. (Kb mint egy jó 124-es) De a kalaptartó mindig rezonál. Aksi 2 hét alatt lemerül (az uj is) Pedig mindenből csak gyári van benne. Még a rádió, és a riasztó is (immo nem gyári, de be lett mérve, és nem az a hunyó).
Nem utálom a w210-et, sőt nagyon is tetszik a formája. Csak kommerszebb lett a w124-nél. Természetesen Mercedes mércével mérve. 1 éve le akarom cserélni a w202-esemet egy nagyobbra, de nem mertem, mert én max az elektronikai hibákat tudnám megkeresni, javítani. De nem vágyom erre sem. A w202 jó kompromisszum a 124-es és a w210 között. Modernebb és nem rohad (96-ig), A komputeren kívül semmi nem romlott el csak az amit elhanyagoltak, vagy ami kopó alkatrész. csak KICSI :-((
Tudomásul kell venni, az autókon csak bukni lehet, ( kivétel a kereskedők :P ) ezért kell ingatlanba fektetni a pénzt és amit ott nyer az ember, annak egy részét elbukhatja, nem számit.
Géza! :-) Nézegettem az árakat a piacon és bizony ezek a gépek már vannak 1,3- 1,4 körül. Már csak az a kérdés, mit kap az ember ennyiért?
Szerintem azokra is simán rá kell költeni egy pár százast.
Én már nem hiszek a mesékben, minden autómnál előlről kezdtem el mindent. Aksi, gumik, elektromos cuccok, lámpák, futómű, stb, stb. Pontosan azért, mert levannak lakva, mindenki szarik bele. De egy gondos tulaj, aki foglalkozik a géppel, karbantartja, nem csókos vizsgára viszi, ott bizony ezek az árak nem közelitik meg a valóságot.
Tehát olcsón, jó autót csak abban az esetben lehet ma itthon venni, ha a tulaj meghal, a felesége megakar szabadulni tőle, vagy hülye nem hozzá értő a gazdája. Egyébként nem.
Nem, ez nem gagyi megoldas, ez a nemet vaslogika... allo helyzetben kiakad maximumon a fogyasztasmero, mert ha ezzel a tempoval mennel 100 km-t, akkor a fogyasztas tartana a vegtelenhez
A 210-essel meséld már el Zoli mi az igazi nagy gondod, azonkivül, hogy rohad?
Az enyém 12 éves és nem sok rohadás van rajta, csak az első sárvédő alja, küszöbön egy tenyérnyi darab. Azonkivúl semmi. Amik voltak rajta hibák, azok mindegyik régebbi és ujabb tipusnál is megvannak, sőt egyes tipusoknál hatványozottabban.
A forma az egyéni, az extrákat nézve visszafelé nem nagyon vannak ilyen gépek.
Hm?
De komolyan kérdem.
Ebben a tipusban is vannak szutyok motorosok, rossz fogyasztással, menetteljesitménnyel, de ami nekem van, azzal tökéletesen megvagyok elégedve.
Nem saját vásárlási szándékkal néztem meg, csak felhivtam, és kiderült 5 percre van (Ujpest) Egy havert érdekelte volna, de meg sem emlitem neki. Egy 89-es autó csak akkor van igy lestrapálva, ha már párszor összetörték. Igaz az elaje nem nézett ki rosszul, de a csomagtartó fedél és az ablak között mint egy varratt rohadt az egész. Valoban nehéz 1M Ft latt találni jó 124-est, de sokaknak nem alternativa a w210-es, mégha ugyan annyiba kerül akkor sem. Sajnos én is szeretem a modernabb formát + az extrákat, de eddig gyözött a józanság. A w202-öt lecserélni egy w210-re, esetleg egy w203-ra nem biztos, hogy jó üzlet. (már ha hosszabb távban gondolkodunk) Pedig nagy a kisértés :-(((
Ebben a kategóriában, mármint a Mercedes, hidd el, aki a fogyasztást vagy a fentartást nézi, az nem vesz ilyen autót, vagy egy lapukkadt szart és hajtja mig ki nem esik alóla.
Ez megszállottság. Az én gépem most 2,5 körül van, vétel ár + amit ráköltöttem. Most kap egy lakatolást, + teljes külső fényezést, akkor már közel a 3.
Szidja mindenki a 210-est, én meg a felmerült hibákat orvosolva, javitva is azt mondom, mind formailag, mind extrákban, teljesitményben és kényelemben ott van a spiccen a kategóriájában.
Lányomnak keresek 190-est, de ott sem találok megfelelő állapotút amire nem kellene rákölteni legalább egy gurigát. És a jobb állapotúak bizony egy milla körül vannak. Ha azt nézed, hogy arra még rádobsz egy milliót, már kettőnél tartasz, de lesz egy jó géped.
Vagy nem költ rá semmit az ember és hajtja, de én speciel utálok szutyokban, megbizhatatlan autóban utazni ezer kilométereket.
Németországban is megállnak a hasonló állapotú 560-asok 25ezer alatt. Kicsit nagy hasznot számolt rá az arc :) 4-5 körül viszont simán elvinnék, annyi lazán ér. Amiket én megnéztem másfél-kétmillió körül... Azokhoz képest még a 10 is reális :)))