Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy volna nekem,egy KF-04 Maxi rotám 8Le,amin összetört a főtengelyen lévő kis fogaskerék,nem igazán találok hozzá sehol,vagy esetleg egy halott blokknak is nagyon tudnék örülni,alkalmi áron. Előre is köszönöm segítségeteket.
A kerék tengelyekre kell szerelni a kerék helyére, és arra a szerkezetre kell tenni a kereket.
Az a szerepe hogy ugyan azon motor fordulatszám mellet kevesebbet forogjon a kerék, és igy emelkedjen a nyomaték. Szántáshoz, hótoláshoz használják akkor amikor kell a power. :))))
A kuplungcsésze lötyögése nem normális. Sajnos a terrák egyik konstrukciós hibájából ered, (a kuplungja alul van méretezve )szerintem.
Nem szabad hagyni, elsőre cseréld ki az íves reteszt, mert ha már megindult, gyorsan növekszik a kotyogás.
Ha ez nem elég,akkor előtéttengely, retesz, csésze, csapágy (legalább a felső) és szimering csere. Ebből a tengely és a csésze komolyabb tétel, 9-10 ezer, a többi apróság kijön 1-2 ezresből.A rotaciótata honlapját keresd, minden van és postáznak.
Felső csapágy :6203-as, kell még biztosító-gyűrű, ("zéger") , mert az vagy törött már, vagy te fogod eltörni, meg mivel szét kell húzni a váltóház alsó és felső részét, e-közé egy új tömítés. A szerelés egyszerű, zégergyűrűt, kuplung-csészét, retesz maradékát kiveszed.
Bal oldali , sebesség-fokozatokat rögzítő csavart kicsavarod, az alatta levő rúgóra és golyócskára vigyázol, mert még kell. Ezután a sebváltó alsó és felső részét összefogó csavarokat kell kiszedni, majd óvatosan kocogtatva, vékony csavarhúzó segíségével kicsit megindítva leemeled a felső öntvényt. Elvileg a komlett váltónak az alsó házban kell maradni.
TerraVari cimbora ígérte nekünk, azonban én még várom...
Amúgy kitisztítottam a karburátort, de szivató nélkül nem megy. Szerintetek érdemes-e komplett karburátort cserélni? Azt mondják a boltban, hogy a Robi 55 kompatibilis, fele annyiba kerül, és csak a főfúvókát kell kicserélni.
Mennyire normális, ha a kuolungcsésze az előtéttengelye lötyög? (jobbra-balra 5-10fokot?)
Ha minden jólmegy, lesz egy terra mj5 motorom, 5,5 lovas, de nincsen hozzá váltós hajtóművem, csak egy nemváltós robi 151 hajtóműm. szerintetek a motort a hajtóművel valahogy összelehet majd hozni? A válaszokat előre is köszönöm.
Azt nem mondom, hogy ne fogj neki. De mielőtt nekilátsz összegezd magadban, hogy milyen föld, mekkora terület, mit akarsz bele vetni. Ha ez megvan, az már egy támpont. Ha megvan az ekéd, akkor próbáld ki, de ha venned kell, akkor ha tudsz kérj egyet kölcsön próbára, mielőtt kiadsz érte nem kis pénzt.
Visszatérve a gépre, nagyon jó konstrukció, de szerintem nem szántásra való. Próbáltunk a 02, és a 05-el is szántani. A 02-nél gyorsabb a kerék forgási sebessége, mint a 05-nél, így homokban is hajlamos volt elkaparni. A 05-ös lassabban forgatja a kereket, meg sokat jelent az ékszíjhajtás is.
Összegezve: ha csak nem kicsi konyhakert, akkor én inkább kihagynám a gép effajta terhelését.
Egész sok a meló mostanság... Kaszálunk, rendet forgatunk... A képen is az MF 70-es van a sodrójával lucernát fogat. Olyat tapaszatlam amit még sosem... Két póttal fát hordtunk a Rekord 250 T-vel és úgy tolta 3 dikba a cumó érparton lefelé és ahogy tolta a cumó pörgött a motor mint a ringlispil. Csak pislogtunk tesómmal.
Azért kérdem mert ha igen , és kifele is fújja az üzemanyagot akkor lehet valami gyűrűtörés vagy valamilyen más ok, pl repedt a henger a felömlő és a rurat között.... amiért visszafúj és a kompresszió lehet ezért nem elég és ezért gyenge a gép.
"Az sem jó ha a levegőben járnak a kapák. Ott a röpsúlyal lesz valami vagy az alapjárat magas?"
nem alapjáraton állnak a kapák.
a levegöben lévö kapáknál kipörög a motor(veszi a fordulatot) terhelésen viszont(csak egész kicsit emelkedik meg a motor fordulatszáma telyes gáznál ) nem tud kipörögni erre mondtam hogy erötlen.
"ha leveszem a karbirol a levegöcsövet akkor kifelé is polasztja az uzemanyagot."
Sok üzemanyagot kap. Állíts a benzinelátáson hogy kevesebbet kapjon mert ha adol rá gázt akkor még többet kap és nem tudja elégetni rendesen. Az sem jó ha a levegőben járnak a kapák. Ott a röpsúlyal lesz valami vagy az alapjárat magas?
Először próbáld meg beállítani a karbit mert ha az meg van akkor lehet hogy nem fognak a kapák sem járni a levegőben. :D