Lehet, persze hogy lehet, lehet szeretőd is a feleséged mellett, csak ne tudja meg senki...
A kéktúrás füzeteket mindenki úgy dátumozgatja ahogyan akarja, kvázi azt ír bele amit akar.
Ilyen szempontból kizárólag a dátumos vasúti körbélyegzők adnak korrekt igazolást, helyet és időpontot illetőleg.
Ha van (volna) rá mód én egy füzetben pár ilyet kötelezővé tennék. Mondjuk minden füzetbe legalább 5-öt. Bárhol, bármikor, ha útba esik egy vasúti megálló a kéken opció lehetne.
Akárki akármit mond lehet szerezni, nekem sok ilyenem van. Pl Encsen mindjárt kettő.
Jelenleg a kéktúra teljesítés nem ellenőrizhető pontosan, becsületbeli ügy. Úgy ahogyan korábban mások leírták, mindenki magának csinálja.
De ha akar valaki akkor simán beszerezhet rövid idő alatt akár 3-4 "igazolt" teljesítést.
És az hogy valakinek egyszerre két füzete van és egyszerre csinál két kéktúrát az minimum érdekes, nem véletlenül szaladt fel Vencel bácsi szemöldöke. Senki nem szereti ha hülyének nézik, öreg motoros ő már ehhez.
Pláne ha egyszerre adja le az illető a két füzetet, vagy pár nap eltéréssel.
"mindenki belepisil a medencébe, de nem mindenki a trambulinról..."
Mi simán átléptük a láncot. Ráadásul a tanyán ,amerre most vezet a kék,több kutya is acsargott ránk. Egy puli forma mellén szegődött és a Mária-szakadékig el is kisért,ott egy ponton megállt és illedelmesen vissza kullogott a tanyára.
Hétvégén,időszűke hiányában belevágtunk a Balaton Körtúra teljesítésébe. Ez a túramozgalom hordoz magán egy-két jellegzetes vonást. Egyrészt nagyon sok területen jelzetlen útvonalon halad. Bár az igazoló füzet korrekt leírásokat tartalmaz,sok helyen nem lehet hozzá igazodni. Pl.magánterület lett stb,így mindenképp igényel némi segédeszközt és nem árt ha a tájékozódóképességünk is fejlett.mert sokszor olyan helyre tévedhetsz,ahol még ember nem járt...(pl. a Nagyberekben)
A túra teljesítéskor nagy segítség lehet HEV sporttársunk remek leírása az útvonalról,mely sokszor hasznos tanácsokkal lát el és túráink tervezésekor mindig igénybe fogom venni.
Másik nagyon fontos sajátossága,hogy a sikeres teljesítéshez nem elegendő megszerezni az igazoló pecséteket,hanem minden szakasz adott pontjain a túrázót is ábrázoló fotót kell készíteni. Ezek a fotók jellemzően nem lakott helyeken kell készüljenek,hanem azoktól távol vagy hegycsúcson.
Az OKT -t érintő szakaszokon pl. a Gulácsi hegytetőn,a Tóti hegy csúcson,a Kő orránál ,a Festetich kilátónál stb. kell fényképet készíteni.
Visszautalva a szóban forgó témára ezt megfontolandó lenne az OKT-n is bevezetni,így ki lehetne szűrni bizonyos visszaéléseket(pl. Nagy-Gete stb.),mert aki ilyen képpel rendelkezik,biztos,hogy járt az adott helyen.
Lentebb szó volt az igazoló füzetről is,nos ennek a mozgalomnak minden igényt kielégítő színes,fényes magasnyomású 1:60 000-hez léptékű itínerje van. Egyszóval korrekt,csak sajnos néhány adat nem helyt álló.
Mi a Putnok- Szarvaskő távot csináltuk tavaly áprilisban a barátommal 2 nap alatt. Első nap ahogy elindultunk Putnokról..kb. fél óra után leszakadt az ég..az elszórt záporokat sajnos pont egy helyre szórat le a mindenható így folyt rólunk a víz rendesen :) Uppony előtt elállt és kezdtünk megörülni a szép időnek, de a Lázbérci tároló mellett újra csöpögött..aztán Dédestapolcsánynál újra monszun..amikor már csak "nagyon esett" elindultunk és egy autós megállt, hogy elvisz minket Mályinkára, épp oda megy. A barátom nem volt hajlandó beszállni, bevallom én már elgyengültem volna - nem nagy távról beszélünk -, de így végigjártuk ha nem is száraz lábbal és így lett igazi kaland értéke a dolognak... na meg a Dédes várhoz felvezető, akadályokkal és keresztbe dőlt fákkal tűzdelt, azóta már már meg is szüntetett kék L jelzés miatt :)
Ráadásul olyan társaságban, ahol a jelvénynek "értéke" van, 2 perc alatt kiderül ha valaki csalt...Máshol pedig még hencegésre sem jó :-)
Mégis kényelmetlenül éreztem magam, mikor Bodajkon kipattantam az autóból és bementem a kocsmába bélyegezni, hiába tettem meg már a szakaszt mindkét irányból, csak futottunk a buszra...
"Szóval ezt a kérdést kicsit szerintem túltolják..."
Jellegzetesen a füstszűrős sapka esete. Ha laza az ellenőrzés, akkor joggal mondhatják, hogy szigorítsák meg, mert így könnyen csalni lehet, ha pedig bekeményítenek, akkor meg nehogymá' brutálszigorú legyen az ellenőrzés, hát milyen dolog ez? Így se jó, meg úgy se jó.
Alapvetően kimondhatjuk, hogy pusztán az igazolófüzet alapján képtelenség kiszúrni az autós teljesítőket, a mások által bélyegzett füzeteket benyújtókat, meg a másképpen csalókat sem. Márpedig az ellenőrzéskor csakis azt nézik át és bírálják el. Ahogy most donjuan1984 is leírta, meg mi is már számtalanszor megbeszéltük, a jelvény értékét a túrázva megtett kilométerek és az élmények adják.
Vajon milyen értéket képviselhetne az OKT jelvény annak a szemében, aki autóval járná végig a távot? Szerintem kevesebbet, mint az autó által a pecsételőhelyek végigjárása közben elpöfögött benzin (gázolaj) ára, tehát emiatt úgy gondolom, nem is igen akad ilyen "teljesítő".
Arról nem beszélve, hogy sok autós "teljesítésről" is hallani..bár azokat sosem fogom megérteni.a jelvény inkább eszmei értékkel bír. Az igazi értéket a megtett kilométerek adják. Másik rejtély amikor ellopják a pecsétet..azzal mégis mit csinál, otthon nyomdázik a gyerekkel? :S
És mi van akkor, ha két füzettel sétál az ember, kettőbe pecsétel (=csal) de az egyikbe egy héttel korábbi időpontot ír? Akkor átmegy a brutálszigor ellenőrzésen..
Senki nem olyan béna, hogy ha csalni akar akkor beírja mindkét füzetbe ugyanazt a dátumot
Szóval ezt a kérdést kicsit szerintem túltolják
Én is kaptam "fejmosást", mikor a fiammal csináltuk a Gerecsét, úgy szakaszoltuk (országútnál) hogy asszonypajtás értünk tudjon jönni kocsival. Legközelebb meg ugyanoda kivitt és folytattuk
Ezt fotóval igazoltuk, és belelógott az autó. Na itt jött a fejmosás, hogy legközelebb gépjármű nélkül fotózkodjunk
Ezt azóta sem értem, hát ha csalni akarok akkor magammal viszem a fiam füzetét, telepecsételem és olyan dátumot írok alá amit nem szégyellek
Szóval kicsit nagyobb bizalom nem ártana szerintem a teljesítők felé.. pont azokat szívatják ezzel akik tényleges teljesítők.
"Vencel szerint még így is necces, újra be kell nyújtanom ezt a füzetet is, hogy meggyőződhessenek arról, hogy nincs átfedés."
Ezt nem értem! Mi van akkor, ha aznapra datálva találnak két szakaszt is a két füzetben? Hiszen végig lehet menni két pecsételőpont között az egyik irányba, aztán visszafordulva még aznap a másik irányba is. Egyik irányban az egyik füzetbe lehet pecsételni, visszafelé pedig a másikba!
Mondjuk, az necces lenne, ha az egyik füzetben találnának egy Írott-kő - Hét-forrás szakaszt, a másikban pedig egy Makkoshotyka - Cirkálótanya szakaszt ugyanarra a napra datálva, de még ez is megmagyarázható lenne. Visztula bármikor képes volt ilyesmire... :-D
Csak egy kérdés: ha már úgyis vártál három hónapot, és ilyen kevés hiányzik a következő teljesítéshez, akkor nem lett volna egyszerűbb együtt leadni a 6. és 7. füzetet? Már csak azért is, mert két egymást követő sorszámú OKT jelvény nemigen van egy "gazda" kezében! :-)
Két hónapig "aszaltam" a füzet leadását, de márciusban elkezdődött a "procedúra", és már vége is van.
2014. január 22.
Ekkor indítottam egy Kőszeg - Tömörd "próba" túrával.
Egész jól belejöttem:-)
Az év végén (2014. december 13-án), a 75. túranapon, felsétáltunk Mátraházáról Kékestetőre, majd busszal vissza, itt fejeztem be a 6. "sorozatot", mely a 7., de ez már egy másik történet.
A 6. "sorozatot" 2013 decemberében, "félbehagytam", hisz a Kékestető - Domoszlói kapu a Cserepes-kő - Bánkút és a Kisinóci th. - Nógrád szakaszok végigjárásának nem volt realitása.
Most sincs sok, de ha hosszabbak lesznek a napok, és meg tudok szállni Bánkúton, akkor folytatom a 6. "sorozatot", hogy legyen 7. teljesítés is.