Hát hogy őszinte legyek elég érthetetlen az egész , mi köze van a mágnesszelepnek a kuplunghoz stb , mágnesszelepnek lehet hangja amig vákum van a rendszerben , leállítás után is aktív még a rendszer egy darabig , stb kár is erről itt irkálni ezt látni kéne ezt a kuplung historiát sem értem a valeo amúgy egy szemét.
Nem tudom emlekszel e (PUG 508 120 kw) elektromos hang a motorterbol.
Levittem a szerelomhoz o hatranyult es az elektromos nyomaseloszto szelepektol jon mert "megtorte" a csovet es el is hallgatott,na most ebbol a szelepbol 3 van kozos csovel( 2 ugyan olyan egy kulombozo) egy megy a turbogeometriat allitja masik ketto meg nem akarok hulyeseget irni mast szabalyoz.
Hibataroloban semmi, tehat tokeletesen mukodnek teszik a dolgukat,mert mindent figyel a szamitogep,azt mondta a szerelom a legkisebb elteresre mar hibat tarolna szervizt irna es nem is mukodne jol az auto.
Azt meg tudja csinalni (olcso megoldas) rendelni egy szelepet olyat amibol ketto ugyan olyan, igy ki lehetne zarni kettot ,de nem valoszinu hogy a szelep a baja ,mert hiaba elektromosan szabalyzott nem adhat ilyen hangot valoszinu fars levegot sziv ami nem jo mert azt ha szivja azt a kuplung membrantol teszi ,ha az ment tonkre akkor kerdes hogy a kuplungtol ment e tonkre mert mar kopott es tobbet billen vagy tol a kelletenel,mozog,de ez csak akkor derul ki ha leveszi a szerkezetet es a valtot.
Megmerik a kuplung szerkezetet hany kiloval kell lenyomni ,ha a gyaritol elter 2 kilot pl akkor teljesen jo ,de pl 15 kilonal mar biztos hogy nem jo es a hotol megkemenyedett es elkopott a szerkezet.
Raadasul alig talalni kuplungszerkezetett mert az enyem kulsomunkahengeres /egyszer mar cserelve letta kulso munkahenger 5 ezer km utan megint konnyezte az olajat garanciaba kicsereltek ,de szerelom addig nem teszi be mig ki nem derul hogy mi van a kuplungal/ Ez a kulso munkahenger Konnyezi az olajat ,valoszinu mert nagyobb terhelest kap a kelletenel es nem igazan birja!Ha az automat valeo kuplungal szereltek akkor a kettostomegu is valeo az meg nem passzol a Sachs olcsobb utangyartott kuplunghoz, csak gyari valeo kuplungot lehet betenni /az is uj cikszamos modositott erositett/ 230 ezer ft-ert :(
Most azt beszeltuk hogy ,hetfon szelep proba,hatha ugy megszunik a hang,ha nem leveszi a valtot vagy az oninditot es onnan hatha lat valami gyari cikkszamot ,kodot amibol kiderul hogy valeo vagy sachs es akkor el lehet donteni hogy mi legyen .........
Ha a kuplung kopott akkor nem erdemes membrant cserelni mert ugyan ugy tonkre fog menni ,ha nem akkor az szerencse mert csak membrant kell cserelni ( mondjuk akkor mi tette tonkre?!)
Bocs ha erthetetlenul irtam laikus vagyok ,te latsz benne raciot talalkoztal mar hasonloval?
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni (mi a hiba?hol és mennyiért tudom cseréltetni?, vagy akár szervizelés) 407, 2006-os évjárat 2000 cm3 benzin(140LE) Symbole. Hibák: A menü gomb és a cd kiadó gombja nem működik (minden más gomb igen),ez tegnap óta van, az ASR/ESP időszakosan nem működik (mostanában már egyre többször nem, régebben csak kb. havi 1-2 szer írta ki és a következő indításnál kialudt, most már szinte napi rendszerességű), illetve a pixel hibás fedélzeti kijelzőt szeretném javíttatni vagy cseréltetni. Tisztes áron dolgozó szervizt vagy szerelőt is keresnék, aki ért a típushoz, rendszeres karbantartási munkákra. A jelenlegi szerelőm (eddig minden kocsimat korrekt áron szervizelte) szeretném lecserélni, mert bár nagyon ért a PSA-hoz, de mióta ez az autóm van, márkaszerviz áron kezdett el dolgozni (ez a FRIP csapágy cserénél kiderült, mivel a Peugeot-tól is kaptam árajánlatot, és ha ide veszem, hogy a főnix programra 25% kedvezményt kaptam volna, alkatrészből és munkadíjból is, akkor 25%-al drágábban csinálta, mint a márkaszerviz......)
Ma előjött a fórumban már többször írt "engine management system faulty" az 1.8-as 2007-es 407-esemben, viszont nálam a motortérből tompa puffogást is lehet hallani. Találkoztatok már ilyen problémával?
Ja meg nem fűt az ülésem, meg nem spriccel normálisan az ablakmosóm, meg néha reszket a kormányom szélső helyzetben, meg állandóan leereszt a két első kerekem, stb. stb., a navigáció nagyon ritkán lát műholdat, stb, stb. De amúgy semmi baja :)
Bízz az itteni fórumos szerelőkben, azok még eddig mindent megoldottak. Ajánlani nem tudok senkit, mert (lekopogom) az én gépem eddig hibátlanul szolgál. Persze ez nem igaz, mert van pár nyűgje is most, pölö nem megy a tetőablak rolója, meg a fagyban valamit eltörtem az erőltetéssel a jobb hátsó ablakemelőben, meg néha igazán vad dolgokat kiír, de komolyabb baja nem volt. Remélem, ez így is marad sokáig.
Lecseréltem a lemez felnit gyári alura. Létezik, hogy ugyan azzal a csavarral kell fel rakni? (A csavar 17-es kulcs nyílású, kétfajta vastagságú és nyakban forog rajta az alátét)
Adok egy jó tanácsot: Debrecen tényleg messze lehet, de egy fél tank benzin (gázolaj) nem ér annyit, hogy a környékbeli 'mesterek' rajtad kísérletezzenek. Mert diagnosztika, műszerek és tapasztalat nélkül egy ilyen géphez hozzányúlni csak találgatva lehet. Ez nem Lada, ehhez nem elég egy kombinált fogó meg egy ezer forintos mérőműszer a tescoból. És főleg nem elég egy oroszlános logó egy szervizen, ha a benne dolgozó gyerekeknek fingjuk sincs, csak a te kontódra cserélgettetik az alkatrészeket igen borsos áron. Ha pedig abban bízol, hogy belebotlasz a környékeden egy szakiba, az inkább már sci-fi. Szánd el magad egy kirándulásra, már süt nap, kösd össze a kellemest a hasznossal. Szerintem.
Hát hibakódokkal nem lehet autót javítani autó nélkül nem megy élő paraméterekből egyebekből lehet , minden relatív , elég sok autót láttam már több100km távolból , én ott azon a környéken nem ismerek senkit max autó tulajt akinek csináltam már, itt ecseren van Zolán koléga aki szintén érti vagy a Jena barátom .
Szia betg! Olvastam az infódat,sajnos messze lakom. Debreceni vagyok,így macerás lenne autót javítani.Esetleg tudsz valakit itt debrecen közelében? Vagy esetleg a hibakódokban tudnál segíteni?Nem tudom,kihez vihetném a vasat,sok helyen voltam,de csak rosszabb lett.
Szép napot mindenkinek! A segítségeteket szeretném kérni.Nemrég ki lett szedve az autóm alól a fap szűrő,a motorvezérlőből ki lett ütve a hiba kód is,tehát elvileg nem érzékeli,hogy nincs bent a cucc.Megszüntették a regenerálást is,folyadékot lebontották.Pár nap múlva megint jelzett az autó.Akkot a légtömegmérőt hozta.Kicseréltem egy újra,hibát töröltük,viszont a következő indításnál újra bevágta a hiba üzenetet egy sor másikkal együtt.Kiírtam a hibakódokat:p0098,p1598,p1434,p0490,p0095.Van esetleg valami tippetek,hogy lehetne ezeket orvosolni?Kezdem feladni,mert eddig nagyon sokba került a szervíz,plussz az alkatrészek.Előre is köszönöm. (peugeot 407 2.0 hdi 2004 210000 km)