Figyu! Az alapvető probléma a következő: Adva van egy rendszer, amiből lejött 4,5 liter folyadék (ja, és nyitva volt a fűtés, bár a szervizkönyv nem tér ki erre a részletre tehát valószínűleg úgy van ahogy sebike írja, hogy tök mindegy hol áll)
Ebbe a rendszerbe be tudok tölteni 4,5 liter folyadékot, először deszt.vizet, hogy átöblítsem. Megjáratom a motort, termosztát nyit, a teljes rendszeren megfordul a folyadék.
Majd leengedem. És tiszta víz jön ki. Lényeges, mert ha maradt a rendszerben 2,5 liter folyadék ugyebár, annak keverednie kellett volna a tiszta vízzel. De nem keveredett.
Ebből két dolog következik: az első, hogy semmi sem maradt a rendszerben, egyszerűen 4,5 liter a befogadóképessége. A másik dolog: Van a rendszerben olyan hely, ahol megbújhat 2,5 liter folyadék, ami semmilyen módon nem vesz részt a keringésben. Aminek persze vajmi kevés értelme lenne.
Rá akarlak vezetni valamire. Hol állt a fűtés szabályozó, mikor leengedtad a vizet? Ha a hidegen, akkor a radiátorod zárva volt, így maradt benne víz, ezért írtam, hogy közép állásban kell lennie amikor leengeded. Érted már?
Sehol, szerintem el van írva. Nem létezik, hogy akkora hűtőtere van egy kis köbcentis, benzines motornak. Mondom, nekem a tdi-re van írva 7,5. Picit melegebb motor, meg köbcentire is kicsit több.
Ajajaj...."vitatkoztok" a semmin. Annyi van benne, amennyi....működik?-működik...jó a szint? -jó.....csukd le, jó utat. Nekem az Audiba 7,5l-et írnak, de szerintem a 8l belement vígan.
És akkor még ott a szint kérdése is. Ha betöltök 4.5 litert és a tágulási tartály éppen félig van MAX szinten, majd nyitogatom és rászakad a rendszerre a maradék 2.5 liter, akkor nem kellene a szintnek cseppet megemelkednie? Esetleg?
És? Azóta szerinted nem volt már mindenféle állásban? sehol nincs nyoma az előző folyadéknak, pedig 2,6 liternek nyomot kellene hagyni a keveredés után.
Ha feltöltöm tiszta vízzel a rendszert és járatom a motort, kinyit a termosztát, akkor a teljes vízkör megfordul. Tehát ha maradt anyag a rendszerben annak keverednie kellene a tiszta vízzel. De nem ez történik.
Másfelől meg ki mondta, hogy 12 éve hajtom az autót? :D Három éve vettem 66 ezer km-rel és lassan gyári állapotba kerül, ahogy cserélgetek rajta amit éppen kell.
Én úgy járattam a motort, hogy a fűtésszabályzót felére tekertem, és leengedésnél is ebben a helyzetben hagytam, és feltöltésnél is. Ez a titka. Ti nem néztek Dicovery-t, autókereskedők műsorát, Mike Bruer Ed China páros, remek ötleteket lehet onnan meríteni.
Valószínűleg a vízpumpa cseréjekor lehet leengedni teljesen a rendszert. ez megmagyarázza a tiszta vizet is szerintem. a cigánykodásról meg annyit, hogy nem én hagytam 12 évig az autóban ugyan azt a löttyöt.
Még egy apróság a "drága, bekevert fagyállóhoz". Ha háromévenként nincs 10 ezer Ft-om hogy lecseréljem a hűtőfolyadékot akkor miért tartok autót? De ugyanez a helyzet az olajjal is. Minek cigánykodjak egy-két ezer forint miatt egy olajcserénél?
Milyen adatokra? Arra a két kattintásra gondolsz ami által láthatóvá válik, mikor volt a leghidegebb Magyarországon? Be is baszna, ha egy nap ennyi idő lenne :D
Most komolyan azt mondod, hogy az utastér felé menő ágban van a hiányzó 2.6 liter? :D Mellesleg igen, ki lett nyitva, a termosztát is nyitott volt leengedésnél, tehát az egész kibaszott rendszer egy szép nagy közlekedő edény volt.
Még mindig áll a kérdés: Ha maradt fagyálló a rendszerben, az miért nem keveredett a deszt. vízzel? Hol bújt el?
A fűtést feltekerted amikor cserélted a folyadékot? Azért ráment a napod az adatokra...gratulálok. Gondolod hogy mindenki előre bekevert cuccot vesz? Én is csak a kawámba veszek ilyet mert drága.
Még valami: Ha tiszta deszt. vizet töltesz egy rendszerbe és az előző fagyállóból maradt benne állításod szerint, akkor miért nem keveredik a két folyadék? Ezek szerint van olyan része a rendszernek, ahol megül ez a folyadék és az istennek nem mozdul meg a kocsi teljes élettartama alatt. Továbbá ha nyitott a rendszer legalsó és legfelső pontja, akkor miért ne folyna ki belőle az anyag teljesen? Direkt úgy tervezték meg szerinted, hogy a legalsó ponton lévő leeresztő csavarnál véletlenül se lehessen leereszteni?
Olyan tél, ahol a -40 fokos fagyálló ne állná meg a helyét, itt, nálunk? :D
"Hazai abszolút minimum-hőmérséklet: -35 °C Miskolc-Görömbölytapolca, 1940. február 16. Legalacsonyabb napi középhőmérséklet: -26,8 °C Baja, 1942. január 24. Legalacsonyabb napi maximum-hőmérséklet: -23,0 °C Kecskemét-Miklóstelep 1942. január 24."
Kalosunk tanksapka ajtajának rögzítő stiftje eltört, és az ajtó szabadon lifeg...
Van esetleg valami jó ötlet, hogy hogy lehetne rendbe hozni?
(A letört darab megvan, gondoltam meg lehetne próbálni valahogy visszarögzíteni, de nem is látom, hogyan lehetne szétszedni... Esetleg a nyitókarnál ki lehet kötni a bowdent, és úgy a (törött) stiftet "kitolni"?)
Végül is amit a gépkönyv ír az hülyeség és a 12 évente cserélő felhasználó tapasztalata a tuti! A mediterrán telek meg 1szer nem jön be akkor jön az obi van kenobi. Véletlenül sem arról van szó, hogy a hűtőkörböl fizikai képtelenség teljesen leengedni a lét.
A fagyállót meg minek kevergetni? Én készre kevertet vettem, ami -40 fokig jó. Elnézve a mediterrán teleket, amikhez pár év óta szerencsénk van, bőven túl van méretezve.
Fene tudja. Amikor leengedtem, zöldes trutymó jött ki. Utána felöntöttem ioncserélt vízzel és tiszta víz folyt ki, pedig közben megfordult a vízkör mivel járattam a motort és a termosztát is nyitott. Tehát ha a rendszerben maradt volna még hűtőfolyadék az keveredett volna a tiszta vízzel, de nem ez történt. Így nagyobb a sansza annak, hogy a Kalos vízköre csupán 4,5 liter körül van, nem pedig 7 liter, ahogy a gépkönyv írja.