Ha esetleg valaki ezen gondokodik, akkor erősen alkudjon... Ma voltam megnézni,nagyon jó állapot,nagyon szép,csak éppen azt "titkolja" el a kereskedő,hogy hajtókar csapágyas.
Nekem 98-as Balenom van. Az OBD csatlakozó a kormány alatt, közvetlen a szürke műanyagtakarás alsó széle mögött található. Kézzel is könnyen kitapogatható. A hozzáféréshez semmit nem kell lebontani.
Kinézetre egy két soros 16 érintkezős aljzat, aminek csak az 5-9-16-os lába van bekötve. Az 5-ös a test, 16-os a +12V, a 9-es pedig a jel kivezetés.
Ez a csatlakozó szabványos OBD-2-es.
A baj az, hogy a bekötése nem kompatibilis a szabvánnyal. A táp és test stimmel, de a jel nem. Nekem nem sikerült működésre bírni.
Várom én is ebben a témakörben az infókat, valaki tudott-e már innen motor adatokat kiolvasni?
Sziasztok, ma vettem észre, hogy a vízhűtőből kihullott majdnem az összes aluminium borda. Nem hinném, hogy ez egészséges lenne hosszútávon. Valakinek használt vagy új vízhűtő 1.3-as hoz esetleg?
Paromnak van egy 2001-es evjaratu 1.6-os kombi balenoja, amin azt vettem eszre, hogy eszegeti az olajat. A szerelo, aki a kocsival foglalkozik 10W40-es olajat rakott eddig bele - a baratnom elmondasa szerint valoszinuleg nem a legjobb minosegut.
Olvastam itt, hogy sokan dicsertetek az ENEOS 5W40-et, amibol ketfelet talaltam: sustina es premium hyper. Nemsokara elerkezik az olajcsere periodus es ugy dontottem, hogy ezt sajat magam fogom elvegezni, mert akkor biztos az kerul a motorba, amit en rakok bele. A kerdes csak az, hogy Ti melyik olajat ajanljatok a ketto kozul?
Új vagyok itt. Van egy 1.8 GTX kombi, 98-as magyarországi Balenom. 13 éve vettem, imádom. Most egy barom hátulról telibeverte. Sürgősen szükségem lenne egy kombi csomagtérajtóra, zárszerkezettel, esetleg lökhárítóra is. Ha valakinek van infója, megköszönöm!!
A kezelési könyv a feltételezésedet erősíti meg, ez gyári feature, így működik pl. a Lianában meg néhány más autóban (pl. Chrysler PT cruiser, de ott a klímapanelen egy vezeték megszakításával ez megszüntethető) is.
Ahogyan azt magad is sejted, a lehető leggyorsabb párátlanítás a funkció célja, mert ez bizonyos szempontból biztonsági kérdés is.
1.6 benzines motorhoz vízhőfokjeladót hol lehet értelmes áron kapni? Egy helyen találtam csak rendelésre, 20 rugóért, ami kicsit soknak tűnik. Oké, 3 pólusú, az egyik drót az ECU-nak kell, de azért akkor is sok. Elvileg több Vitarában, meg Altoban és az 1 literes, 99 körüli WagonR-ben is előfordult, a nagy alkatrészboltok viszont nem hozzák, nincs is náluk vízhőfokjeladó Balenóhoz.
Szerintem a magától bekapcsolódó klímát úgy érti ha te bekapcsoltad a klímát és feljebb megy az utastér hőmérséklete a beállítottól akkor kapcsol be. De alapból nem szabadna bekapcsolnia ha nincs benyomva.
Igazából nem vagyok benne biztos, hogy ki-be kapcsolgatja, de a motor fordulatszáma időnként megváltozik (csak ilyenkor), ebből gondoltam, hogy valami történik a klíma körül (lehet, hogy csak a ventilátorát kapcsolja, nem tudom).
Behoztam a kocsiból a gyári kézikönyvet, idézem belőle az ide vonatkozó részt:
"ZUR BEACHTUNG:
Je nach Fahrzeugausführung schaltet sich eventuell die Klimaanlage automatisch ein, wenn man den Funktionswähler (1) auf "HEIZUNG UND BESCHLAGENTFERNER" oder "BESCHLAGENTFERNER" stellt, während die "HEIZUNG" eingeschaltet ist.
Bei dieser Art von Klimaanlagenbetrieb leuchtet der "A/C"-Knopf nicht auf."
Mivel a német az én világom, a Google Translate angolra a következő módon fordította:
"PLEASE NOTE: Dependingon the vehicle versioneventuallythe air conditionerautomatically turns onwhenthe function selector(1)to "HEATINGANDBESCHLAGENTFERNER"or"BESCHLAGENTFERNER"represents,while the"heating"is switched on. In this type ofair conditioningoperation of the"A /C" buttondoes not light up."
Mondjuk a HEIZUNG a kézikönyv szerint az a lábra irányított levegő, de ettől függetlenül magától bekapcsolódó klímáról beszél.
Első körben nézd meg a motortérben a fekete négyzet alakú, úgynevezett "relé box"-ban lévő biztosítékokat.
A doboz tetőt levéve látsz egy biztosíték sort. A doboz tetőre rá van írva, melyik biztosíték mihez tartozik.
Az utastér világítás biztosítéka a "DOME 20A" felírat alatt található és az órának is ez az egyik biztosítéka, valamint a csomagtér világítás is erről megy.
Ha szerencséd van a csere után lesz belső világítás, bár megjegyzem a biztosíték nem szokott kimenni, csak úgy magától, lehet valahol zárlat is !!!
1.6 4WD 2001-es kombival kapcsolatban van 3 kérdésem:
1. A szellőztetőrendszer ablakra fújó (és lábra-ablakra) állapotban ki-be kapcsolgatja a klímát, pedig nincs is benyomva az A/C gomb. A németnyelvű kézikönyv alapján annyi lejött, hogy ez tervezett funkció, de miért is jó ez nekem? Azon kívül, hogy gyorsan lefújja a párát, de cserébe össze-vissza változik az autó menetdinamikája, így picit kiszámíthatatlan, na meg a fogyasztáson kívül a klímának sem tesz jót, ha magas motorfordulatszám mellett eresztik rá. Ki lehet ezt valamilyen elegáns módon iktatni? Én csak egy suttyó módszert találtam ki rá: átváltok ablak üzemmódra, majd az ablak és ablak-láb gombot egyszerre félig benyomva elérem, hogy egyetlen gomb sem legyen benyomva, így marad a légterelő az ablakra fújó állapotban, viszont mivel nincs benyomva a gomb, ezért nem kapcsol be a klíma sem.
2. A hátsó ívek peremén megjelentek az első rozsdapöttyök. Innét kb. mennyi időm van a hólyagosodó, dudorodó, átrohadó állapotig? Létezik direkt Balenóhoz való javítóív?
3. Országúti fogyasztás (napi 200 km a teljes táv) 6.7-6.9 liter körül, egy 500 km-es úton, nyugis tempóban sikerült 6.3-at menni, városban ritkán járok vele, arról nem tudok nyilatkozni. Ez a fogyasztás rendben van a 4WD változattól?