Bár egyszer más ügyben keresgéltem és rájöttem, hogy az iratok selejtezésének akkori rendje szerint, amennyiben a irat selejtező bizottság nem minősítette fontosnak, öt év után megsemmisíthető kategóriába sorolták az iratok többségét.
Ez volt a Budapest - Lourdes - Budapest menetrendszerinti járat busza.........:-)))
Persze nem Budapestről indult hanem leginkább Nógrád megyéből de valóban több tucatszor megtette ez az Ikarus-280-as az említett távot oda vissza, pedig csak oda 2100 km.
(zarándok járat. A hátsó tratusban hálóhelyekkel. a naógrád megyei öregasszonyok közül hej de sokan ülték/feküdték végig az utat ebben a buszban a '90-es években)
Nem érted a célzást. Az esztergomi, drapp-fehér helyijárati fényezés teljesen független volt a '70-es évek jellemző volán-arculatától, ugyanis az egy későbbi találmány. A képen látható 280-as akkor kapta meg, amikor hazahozták az NDK-ból, tehát már bőven a '90-es évek közepén. (Aztán jó 10 éve ez a fajta arculat meg is szűnt ott.)
A 260-ast pedig aligha lehetne NDK-s nevezni, ugyanis az a 260.06, a magyar verzió. Örülök persze, hogy helyre lett állítva, de attól még meg lehet jegyezni, hogy nem korhű, és az egész busz úgy mókusvakítás, ahogy van. Ez nem ócsárlás, ez egy megjegyzés.
Engem nem zavar! A színről lett kijelentve, hogy 1982 után nem volt drapp-fehér, csak sárga. A nem korhű buszról, meg csak annyit, hogy lehetne több ilyen. Örülni kell ennek is. (Ennyi erővel, az a 260-ast "ex-NDK- nak is lehetne nevezni.) Megközelítés kérdése...
Elég sok minden.Motor+váltó stimmel, viszont a kipufogó rossz helyen van kivezetve.A tank az első kerék mögött van, nem bal hátul.Nem csöcsös gombok vannak benne, az ajtódeknik se az eredetiek, pedig tesójából, az Ödönkéből (BPF-025) ki tudták volna szedni.Ezek a nagyobb dolgok, amik hirtelen eszembe jutottak, még rengeteg apróság van. Ez inkább egy sima felújításhoz hasonlít, mint restauráláshoz...
Ez nem a 259.00K3, mert az egy 10 méteres "terepes" kocsi volt, rövid hátsó túlnyúlással és nagy terepszöggel, kicsi ablakokkal, 2 tengely között elhelyezett 2. ajtóval. Teljesen más volt a 259 fenékváza, mint a 256-osoké.
A képen a szögletes homlok- és hátfalú 256-os látható. A tévedés abból fakad, hogy egykoron a Járművek, Mezőgazdasági gépek folyóiratban is megjelent, 259-esekről szóló cikkben rossz kép (nevezetesen a szögletes 256-os fotója) kerül be 259.00K3 képaláírással.
Elöl is SZU-tengely van, az csak disztarcsa. Amugy a 3M HUF nem tekintheto eppen olcsonak sem, fokepp h a vazat alltaban eleg jol megette az ido. A D10-es motor (allapottol fuggoen) ertek, amugy ezt jo, ha 1 M HUF-ert el lehet adni. De lehet, h sokat mondtam...
OFF: Bár én fiatalnak számítok, de mióta az eszemet tudom és járok a kínai piacra vásárolni (mindkét oldalra) ez sajnos így néz ki. Én sosem láttam a Ganz Mávagot fénykorában.