Nemnagyon értek a Hondához, de nagy valószínűséggel kevés a kompresszió a motorban, kopott a heger és a gyűrű, emiatt eszi az olajat. Ha a gyertya mellett is olajfolyás van akkor ott kifúj mellette, nézd meg a hengerfejben a gyetya menetet.
Mégegyszer, igazad van lehet hogy nem igazán érthető!
Berántó fedél le
Inditó ház le
Tank burkolattal együtt le
Szélterelő le
Széllapát le
és most jön a lényeg! a motor fő tengején van a lendkerák, az egy vastag aluminium tömbb és benne a mágnesek ami a gyujtó tekercs elöt halad el forgás közben. Ezt egy 6-os csavar fogja.ezt is le kel vened mert csak így férsz hozzá a gyujtás alaplap hoz. Az alaplapot 3-rom 3-as csavar rögziti a blokhoz. Ezeket csak felazitod hogy könnyen tudjat forgatni, de magátol netudjon forogni.Most a a gyertya nyillásba teszed a csavarhúzot és kb beállitod a felső holpontját a dugattyunak. És most van a lényeg! A gyujtás alapon is van egy jel!nos ehez a jelhez egyezteted a lendkerék jelét! ennek mindenképpen egybe kell esnie!ha nem esik egy be akkor az alaplapot elforgatod hogy a két jel egybe vágjon. ha ez kész akkor a lendereket ovatossan leveszed és a három csavart meghuzod , vissa a lendkerék
és a többi cucc is mehet a hejjére.A karburátorral ne is foglalkozz, fel se tegyed most kell viszont egy kis hajtó gáz és már indulhat is. Amig van gáz adig biztos üzemel. Én légyírtot szoktam használni, ketös hatás!
A gyújtásbeállítás leírásod klassz volt, nem értettem belőle mindent, de ha szétszedem, biztos látni fogom, mire gondolsz. Az első, hogy holnap veszek karbi alkatrészeket és csinálok egy tisztességes karburátort, aztán leszedem a kapa tetejét, megnézem a gyújtásbeállítást, meg a vezetékeket, aztán próba. Asszony már zaklat, hogy kapálni kellene :-)
Nekem is van egy Robi 55-ös gépem, de miota megvan, csak dicsérni tudom.Ha hiszitek ha nem, még soha de soha nem hagyott cserben. Én elképzelni sem tudnám, hogy rángatom és nem indul! Pedig becsukott szemmel is össze tudom rakni, mág kosárból is. Merek fogadni bár kivel, hogy az első rántásra indul!
Szerintem gyujtá gond lehet. Szét kell szedni, a lendkerék oldalán van egy rovátka.Kiveszed a gyertyát és csavarhúzó segitségével megálapitod, hogy a dugó a felső holtpont közelében van-e és a már emlitett jelet a gyujtás alappleppal szinkronba hozod.Tudom egy kicsit babrás meló de hiddel megéri vele szorakozni. Én 30-as keveréket használok. És a gyertyém ŐZ BARNA!Nem kormos nem olajos és a kipufogom
is kivan égetve rendesen! Könnyü jó kis gép, csak dicsérni tudom!Van még ezenkivül egy Robi 52-em azzal sincs gondom csak azt kevesebbet használom mert nehéz, és most vettem egy Robi 151-est, amit most újitok fel. Telsessen szét szedtem és ami ijenkor szokásos ki cserélek rajta. Kivettem a szimeringeket és a csapágyakat, a hajtokar csapágyat is, viszem a boltba és veszek bele ugyan olyat. Dugó gyürű rendben! azokat nem kell cserélni. Viszont a lendkereket azt hiszem igen! mert úgy látom repett! Hát itt tartok.
Sajna itthon nincs hézagmérőm, a hézagot találomra állítottam, de volt már mindenféle értéken. Szimmeringek nem tudom, jók-e. Szétszedés nélkül megállapítható? Mondjuk kompresszorral megfújni a hengert a gyertyafuraton?
Kipufogódugulás asszem kizárható, amikor nem volt feltéve a dob, akkor is ilyen volt.
Szia! A kuplungcsészénél levő kis "félhold retesz" valóban eléggé ki van kopva. Igaz, hogy a kuplungcsésze és az előtét között 1mm van. Vsz az is kikopott... Azt nem kérdeztem még, hogy a váltójában van-e olaj? Hol eresszem le ha van? Milyen olaj való bele? A felső szimmering is cserére szorul, azonban a csapágy szerintem ok. Ha leveszem a kuplungcsészét akkor az előtétengely nem kotyog, áll mint a cövek. Az apróságokat szerintem kicserélem.