Mondjuk ezeket még utólag is lehet orvosolni. A kipufogódobot később is ki lehet hátul vezetni. A tankba viszont nem vagyok biztos, hogy 81 után mindig hátul volt.
Ajtódeklit cserélni se bonyolult, ha van vajszínű.
Csöcsösgomb kapható új is, tehát cserélhető.
Egyébként, régi dolgokat, ha újra kell gyártatni, nem olcsó dolog.
Eredetit szerezni meg nem egyszerű. Fogyóban van minden vagy drága.
Az idő és a pénz nagyon erős korlátok! Ez a saját tapasztalatom.
Pl. lemezből sajtolt régi típusú padlódekli szinte sehol sincs.
A vázon is tudok olyan bordát, amit rajzon soha nem láttam, de több buszon is láttam a valóságban.
A régi kocsikon a tetőszellőzőkön a fogantyú milyen színű volt?
Belebotlottam egy Ikarushoz épített kuplung robot néhány alkatrészébe, és egy rövid leírásba róla. Ilyet látott valaki működésben? Vagy megrekedt prototípus szinten?
Valóban , MAN CR 160 néven került nyugati érékesítésre a típus, de Jugoszláviába újat nem adtak el, használtan került oda ez , s lett átfaragva az eleje.
Ez nem NDK-s, hanem az alapmodell ennyire nincs kidolgozva. Ha megnézed, bal oldalon az utolsó előtti ablak van kialakítva oly módon, ami az 1975-ig volt jellemző. Ehhez jön mellső kerék, aminek végképp semmi köze ehhez a szériához, és az első ajtóra sem volt energia az alsó üvegeket kialakítani. De nincs kidolgozva sok egyéb részlet, pl. ajtógumik színe, ami az eredeti modellen nem olyan zavaró, de ezzel az átfestéssel kimondottan gagyi.
Ez egy ilyen makett, arra jó, mindig a döglött ló: ha megkérdezik, hogy nincs-e otthon, ne kelljen azt mondani, hogy nincs.
Aki csak felszínesen érdeklődék a téma iránt, annak megfelel. És kereslete is lehet bőven, mert RedApple topiktárs nem adja fel, nyomja keményen az átfestéseket, ergo ezek szerint piaca is van.
Bár egyszer más ügyben keresgéltem és rájöttem, hogy az iratok selejtezésének akkori rendje szerint, amennyiben a irat selejtező bizottság nem minősítette fontosnak, öt év után megsemmisíthető kategóriába sorolták az iratok többségét.
Ez volt a Budapest - Lourdes - Budapest menetrendszerinti járat busza.........:-)))
Persze nem Budapestről indult hanem leginkább Nógrád megyéből de valóban több tucatszor megtette ez az Ikarus-280-as az említett távot oda vissza, pedig csak oda 2100 km.
(zarándok járat. A hátsó tratusban hálóhelyekkel. a naógrád megyei öregasszonyok közül hej de sokan ülték/feküdték végig az utat ebben a buszban a '90-es években)