Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nyitotta:Howard, de nem a kacsa, 2005.05.27 17:28 |
Hozzászólások: 45755 | Hozzászólók: 2058
Különféle légfegyverek javításáról, tunningolásáról, kipróbálásáról, ötletekről szóló topik. (Itt az erős puskákat, avagy a duplarugós stb. törvényellenes fegyvereket nem kedvelik !!)
Ki lehet ékelni egy passzentos, kb 15-20 mm hosszú dugattyúsúllyal /ha csak ki van lazulva./ Jó esztergályossal, szoros illesztéssel, bekalapálva. Kicsit le vesz a rugó hosszból, de a súlya kompenzálja. Próba-cseresznye. Nekem egy szépen megjavúlt.
Jól csinálod, hogy lassan hagyod kihűlni, így nem tud sem kilágyulni, sem eltörni. A spanyol rúgók (norica-gamo) végein a köszörülés nagyon szép, mert elszineződésmentes és nem alakváltozik. A gamo rúgókat a gyártás végén revétlenítik (lesörétezik) és attól kapja azt az óarany szép színt. A német rúgóknál bizony annyiféle a köszörülés, ahány darab.
Akkor az enyém a legegyszerűbb rugó méretezés! :-D
Én addig metélem menetenként a rugót, amig be nem akad és bő 1 mm-t nem látok a tagok között. (A csövet visszahúzva, általában látható a felhúzott rugó.) A rugót kivéve, az utolsó menetet gáztűzhelyen halvány pirosra melegítem és egy csőrös fogóval hozzáfeszítem a következő menethez, lehetőleg pontosan merőlegesen. Lassú kihülés után lamellás flex koronggal lelapolom.
A céltávcsöves topicban keress rá a beírásaimra, ott nagyon használható infókat fogsz erről találni. Ott írtam le, hogy lehet egy olcsó kínai távcsőből eszement pontos távcsövet csinálni.
Jó módszer a lapoláshoz, ki fogom próbálni. A normalizált rúgó nem tud tökösödni, csak normalizálás közben, utána meg kiegyengetem. A normalizálás után már nem tudja elérni a tauzul-t, így semmilyen maradó alakváltozás nem következik be. Elvben legalábbis, de jövőre meglátom, ha szétszedem megint a Deltát. Ha nem válik be akkor a te módszeredet fogom használni Bandó bátyám.
A szláviánál botrányosan sz@r megoldás az is, hogy a léghengerház vége belső menetes , így a dugattyú tömítés cserénél egy diafilm vagy vékony réz trombita lemezzel kell letakarni a menetes részt, hogy a dugattyú betolásánál a tömítés peremét a menetek ne tudják szétvágni.
A csőfar és a tokvilla simán egymást koptatja, mert nem voltak képesek a csőfar kétoldali bemarását és a kúpos rúgóalátétet megtervezni, mint a ahogyan a FÉG ezt kiválóan megoldotta.
A dugattyú akasztószár végén lévő akasztó hornyot ugyan tovább lehetne köszörülni, de ahhoz egy lépcsővel ( 0,5 mm) túlméretes akasztó elemet kellene gyártani, túlméretes akasztó füllel.
Ezzel szemben a FÉG LP, LG dugattyú palástján még három feszítőrúd hornyot lehet marni, három akasztó nyillással. Az LG dugattyú akasztó elem spiccét kell csak cserélni (úgy 15 évenként), vagy egy 4 mm vtg. acéllemezből kivágni és felszegecselni a tartósínre.
Én másképpen szoktam a rúgót lapolni és még sohasem tört el egy sem.
Van egy 20 mm vtg. vas lapom, amit fekete melegre felmelegítek. A lapolni kívánt rúgót max.ccseresznye vörösre melegítem, majd derékszögben rányomom az előmelegített vaslapra, így a meleg rúgóacél beáll a lapoláshoz. A rúgó anyaga nem tud hirtelen lehűlni az előmelegített vaslapon és ezáltal nem ridegszik meg. A köszörülésre előkészített rúgót függőleges helyzetben hagyom, hogy a vaslappal együtt vissza hűlhessen. A rúgóvéget a derékszögre való visszaköszörülésénél csak annyira nyomom a köszörűkőhöz, hogy elszíneződés mentes maradjon a köszörült felület. Ezután kis fordulaton egy kúp alakú biax kővel a rúgóvéget belülről lesorjázom, hogy a rúgóvezető tövében sem szorulhasson a kezdő rúgómenet.
A rúgó hosszát én úgy állapítom meg, hogy a rúgó anyag átmérőjének az 1,2 x-vel osztom vissza a rúgóutat, hogy a rúgómenetek ne érhessenek össze összenyomott állapotban, mert akkor hamar elvetemednek (megtökösödnek).
Rúgókérdés megoldva, avagy hogyan készítsünk örökrúgót!
A hidegen alakított rúgók legnagyobb problémája az, hogy a hajlítási munka által okozott stressz hatására továbbhajlanak, összemennek. Ennek a mértéke és az, hogy hány összenyomás után ülnek össze, erősen függ attól hogyan méreteztük azt.
De van egy holtbiztos megoldás, ez pedig a rúgó normálása.
Hogyan történik ez? Egy mentes száron összenyomjuk a rúgót addig, amig a menetek már egymásra fekszenek és így tartjuk min 2 órát. Ez akkora változást okoz, hogy a rúgónk biztosan megrövidül. Cserébe viszont biztosak lehetünk abban, hogy az így megrövidült rúgót építjük be (esetleges egyengetés után, használjunk vastag szárat, hogy ne görbüljön), akkor az már soha a büdös életben rövidebb nem lesz, hiszen nem lehetséges nagyobb stressznek kitenni, mint aminek már kitettük ( ez így nem igaz, mert folyamatos rezgő terheléssel még tudunk nagyobb terhelést adni, de az légpuskában nincsen, de pl a gépkocsi szeleprúgója ilyen)
Ezzel elkészítettük adott szálvastagságban és átmérőben készíthető un. normál rúgót.
Most jön a méretezés, Hooke effektus, differenciál egyenletek, stb.....
Na jó megkegyelmezek, ha normált rúgónk van ez világ legegyszerűbb dolga. Adva van, mert lemértük, hogy mennyire nyomja össze a rúgót a dugattyú, azaz a hely. Ebből kivonunk 5mm-t ( a felhúzókar kissé túlhúzza a rúgót ugye) és az eredményt elosztjuk a szálvastagsággal. Ebből máris megkapjuk a menetszámot, és mekkora szerencse a normált rúgó esetén mindjárt a legerősebb rúgót, amit csak lehetséges. Nem kell spekulálni menetszámokon és hosszakon, nem kell kísérletezni.
No, akkor vágunk és lapolunk.
A víz azért kell, hogy a működő menetet ne melegítsük fel a visszalapolásnál, mert akkor ott fog eltörni...
Ezzel előállt az új, örökéletű, bikaerős rúgónk, ami a Delta esetében 178m/s-t eredményezett 55m rúgóúttal.
Valóban botrány, de azért nem eszik annyira forrón a kását, hiszen a léghenger vég, ahol legjobban kopik és ahol ugye a felfogató csavarok vannak nem egy 2 mm vastag cső, hanem ott már tömör, amit azért koptathat, ha akar :)