Nem gondolnám, hogy üzanyomás lenne a gondja, de tegyél egy próbát. Indítás előtt kétszer-háromszor tedd rá a gyújtást míg hallod az AC-t. A harmadik után indítsd.
Olyan problémám adódott, hogy reggelente elsőre nem indul el az autó. (G Astra, Z14XEP) Első indításkor, a gyújtás ráadásakor hallatszik az AC zümmögése, de hiába köszörültetem. Másodikra viszont pöccre indul, akár az első indítási kísérlet után öt másodperccel is.
Azt kérdezném, hogy az üzemanyagrendszerben merre található visszacsapó szelep, már ha van benne egyáltalán. Szemmel látható jele nincs, hogy valahol esetleg szökne a nyomás.
Amúgy az autó tökéletesen működik, nincs hibalámpa, stb., csak reggel az indításnál vacakol, utána egész nap semmi.
Nekem is g-m van, nálam így műkszik hidegben: kuplung benyom, oldalra eltol, majd előre, ha nem akarja akkor kuplug marad, vissza alaphelyzetbe, majd megint oldalra és addigra már némán veszi az előrét. Nekem 40e km van benne 7 év alatt, de új korától ilyen.
Nem kértem címet. Nem kértem telefonszámot. Nem kértem árajánlatot.
Ilyenre gondoltam például: 17.kerület vagy Velencei-tó környéke esetleg az ország nyugati része. Árral kapcsolatban pedig: a szervizben mondjuk 15k-ért teszik rá a gépre.
Igazából nem mindig recseg. Az van a használati könyvben hogy állo helyzetben tövig benyomom majd várok 3 mp-et és finoman megpróbálom betenni hátramenetbe ha nem akarja bevenni akkor vissza üresbe felengedem a kuplungot varok 3 mpt benyomom a kuplungot megint várok 3 mp t és meg probalom. Ekkor már be kéne vennie a könyv szerint. De nem. Ez ugy veszi be ha nem akarja hogy egyesbe rakom elindulok es megyek annyit hogy a kuplungot teljesen felengedem majd megállok es varok 3 mp-et akkor beveszi. Na de ez szarakodás. A duster minden szarakodás nélkül bevette reccsenés nélkül ha állt az autó. Nem kellett 3 mpket várni megiyesmi.
Opel astra G 2007-es. Ez vezérműláncos igaz? Hány km után kell cserélni? Újonnan vásárolt sosem volt komolyabban terhelve vagy erőltetve. Jelengel 83 ezer km van benne. Váltóban olajat lehet cserélni? Ha igen akkor mikor kellene cserélni? Hátramenet kapcsolásnál nagyon óvatosnak kell lenni mert amúgy recseg a váltó. Miért? Nincs szinkronizálva. De ez nem mentség rá szerintem mert mentem már több autóval és nem recsegett a váltója. Múltkor vezettem a dacia dustert. Nem egy nagy szám az az autó de mégsem recsegett a váltó. Ennél meg benyomott kuplungal várni kell 3-4 mp-et azt utána lehet próbálkozni a váltással hátramenezbe. Ha nem akarja bevenni akkor még menni előre meg stb...
A segítségeteket szeretném kérni. Egy Opel Astra J-hez keresek Európa térképcsomagot. Navi 600-as a rendszer, de a navi 900 európa térképpel is működik. Az enyémben sajnos csak németországi van és a napokban megyünk utazni. Sehol sem tudok 2-3 hétnél korábban ilyen térképhez jutni.
Ha van ilyen térképetek (SD kártyás) és egy hétre kölcsön adnátok, akkor egy méltányos összeggel tudnám ezt honorálni és persze a teljes árát is letenném kaucióba.
Nem akarok rosszindulatú lenni,de találgatás helyett nem kéne egy normális diagnosztikát csinálni? Mielőtt elkezditek cserélgetni feleslegesen az alkatrészeket.
A diagnosztika az pedig nem csak abból áll,hogy hibatárolót kiolvassák,hanem élőadatokat kéne nézni,alapjáraton,és esetleg menetközbe,mert egy hozzá értőnek talán többet mond,és nincsenek felesleges körök futása,és pénz kidobás:))
Koszi, nem gondoltam, hogy ilyen egyszeru, de igy egybol meglett. Megegyszer koszonom!
(nyilvan eddig is ott kerestem, csak eppen gyarilag nem mellekelnek abrat, hogy a 3 reledoboz melyik releje az index...a neten levo diagramoknak pedig egyike se olyan, mint az en automban levo. De egyebkent mar megtalaltam, egyiket a masik utan kihuzgalva, hogy melyik mit csinal...)
Gyenge volt eddig is (mint utólag megtudtam). Felvillant egy narancssárga lámpa autóval, közepén egy villáskulcssal. Embertelen kék füstöt nyomott és a fordulatszám nem ment 1500 fölé.
Szerelő mondta hogy biztosan ki kell takarítani a szívórészt mert tele van. Hát az nem tele volt hanem nyakig. Vastagon állt a koksz mindenhol, de valami embertelen módon.Tisztítás megtörtént, teljesítmény pedig az eddiekhez képest 250 százalék. Fasza volt a gép egészen 70 km-en keresztül, és megint felvillan a lámpa. De miért?
Turbóm kicsit tologatja az olajat. Sosem voltam hajtós típus, autópályán is max 110, viszont a fogyasztásom 8,5 alá sosem ment.
A gépháztetőt felnyitva, jobb kéz felé van két, talán Vákuumszelep? Egyik szürke másik fekete. Régebben ezeken cserélgették a meglévő csöveket, de most az egyik le van dugózva. A szürke "out"része. Ha minden gyárilag a helyén van, akkor még annyira sem megy mint most. A kipufogógázom iszonyt büdös és fojtó.
Kérdéseim:
-találkozott már valaki hasonlóval?
-Katalizátorom vajon tele van és az lehet a gond?
a két vákuum szelep játszik vajon közre?
Minden jótanácsot, segítséget, ötletet megfogadok, és meg is köszönöm!