Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vazika Creative Commons License 2002.04.16 0 0 1223
Hali!

Én hozzáfűznék néhány dolgot. Nem akarom bántani a Swiftet, de tény, hogy kissé elavult konstrukció. Ez igaz a motorokra is, kivéve az új 1,3 16V-t. (Bár nem fogyasztanak sokat, de néhány autó úgy is tudja ezt az értéket, hogy némileg több lóerő van benne, és néhány kilóval nehezebb, és a motor is kultúráltabban viselkedik.) A legnagyobb probléma az, hogy gyakorlatilag semmit sem változtattak az autón, mióta Magyarországon gyártják. Jó, persze kapott oldalvédelmet, de ez komolytalan. És már légzsákot is lehet hozzá kapni, de a légzsák akkor tudja megvédeni a bent ülőt, ha ebben egy stabil karosszéria segitségére van. Nem tudom, de például övfeszitő van a légzsákos kocsikban? Megbízható autó, de a biztonság. Persze nem azért vesz valaki Suzukit, mert biztonságos autót akar ülni... De mindenki szeretne egy biztonságos autót. Például én is szivesen ülnék S40-ben, de inkább még nagyobb autóban. A biztonság kérdésében a Swift két szempontból is hátrányból indul. Egyrészt a több mint tiz éves konstrukció, másrészt a kis tömege. Egy 1,5 tonnás Volvo egyszerüen bélyeget csinál belőle... Persze egy nagy autó fenntartása sem annyiba kerül mint a Suzukié! Ést ezt kell mérlegelni. Olcsón tartod fel az autót és nem ütközöl, vagy drágán fenntartott kocsiban ülsz, és az nagyobb eséllyel véd meg egy baleset esetén. Persze egy nagy autó másban is többet nyújt mint a Suzuki. Városban viszont tényleg nem mindegy hogy 2 vagy 4 millás autóval furikázik az ember. Ott igazából a biztonság sem annyira lényeges, hiszen nem mész gyorsan, és kisebb sebességnél a Suzukiból is kiszállsz egy baleset után. Aki viszont sokat utazik, tehát nem csak a városban rohangál, annak lehet hogy nem a Swift az ideális megoldás. Mindennek megvan a helye, és léteznek kompromisszumok.

Üdvözlet mindenkinek: vazika

Előzmény: agi521 (1221)
HT Creative Commons License 2002.04.16 0 0 1222
Zoli

Sose sajnáld! Én meg voltam róla győződve, hogy az én beírásomra reagáltál, asszem pozitívan, már ami az én nézőpontomat illeti.

A többiek meg hallgatásukkal egyetértésüket fejezték ki:-)))

Szal az a török csoda némi hátrányt fel bír vonultatni egy csomó előnye mellé, csak hát azért ugye ezeket is meg kell írni, hogy valakit jó döntéshez tudjunk segíteni.
Az én részemről WR+, mint ahogy van is.

*HTaSV*

Előzmény: agi521 (1221)
agi521 Creative Commons License 2002.04.16 0 0 1221
sok hozzafuznivalotok nem volt a gondolataimhoz :-( 1203&&-1205 -ig ) sajnalom.

udv
zoli

ui,
cs_geza, ma megyek gumikat cserelni, info holnap!

Előzmény: agi521 (1205)
cs_geza Creative Commons License 2002.04.16 0 0 1220
Ez valami hulladekfeldolgozas kezdo lepes akar lenni? :)
Előzmény: atompyka (1218)
HNMswift Creative Commons License 2002.04.16 0 0 1219
...és a japánt vagy németet vita eldölt... :-)))
Előzmény: atompyka (1218)
atompyka Creative Commons License 2002.04.15 0 0 1218
"Kivancsi lennek mi maradt belole miutan megmaszta egy zsiguli."
Abból mi lesz, mikor az orosz és a japán technika összefog a német ellen:
Előzmény: cs_geza (1216)
atompyka Creative Commons License 2002.04.15 0 0 1217
Hali!

"Bocs, de a Wagonnak hol van 10 ezres szervíze?"
A Rómainál. :-)

Családilag leragadtunk a 10000-es szervízciklusnál. Én is így gondolom, de több szerelő is 1etértett vele.

Géza:
Zsizuki
:-)

Előzmény: HT (1215)
cs_geza Creative Commons License 2002.04.15 0 0 1216
En nem akarok magamnak sinautot, ugyhogy legyen a tied! :) Kulonben is erdekesen adna magat, sinauto 1000es motorral! :) Kivancsi lennek mi maradt belole miutan megmaszta egy zsiguli.
Előzmény: atompyka (1214)
HT Creative Commons License 2002.04.15 0 0 1215
Hi Tom!

Bocs, de a Wagonnak hol van 10 ezres szervíze? Volt még olyan, ami nem 15-ös?

Az enyém szombaton esett át az elsőn.

*HTaSV*

Előzmény: atompyka (1214)
atompyka Creative Commons License 2002.04.14 0 0 1214
A hajtásláncot én kérem!
:-)))

Jut eszembe, anyám WR+-ának 10ezres szervízén jöttem rá, hogy a hajtáslánc nem fogalom, hanem tárgy.

ATom

Előzmény: cs_geza (1213)
cs_geza Creative Commons License 2002.04.14 0 0 1213
Belinkelned a fotokat?
atompyka Creative Commons License 2002.04.14 0 0 1212
4WD:
Legalább az embléma ép maradt, mert még nem volt rajta. :-)
Mennyire zúzták le? Lemezkár, vagy komolyabb?
Persze, hogy érdekelnek a képek.
Szeretek tunkolni. :-)

ATom

Előzmény: four wheel drive (1211)
four wheel drive Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1211
Hi Atom!

Képzeld 10 perccel azután, hogy beszéltünk csütörtökön, otthonról hívtak, hogy összezúzták az "Justy"-mat :(
Basszus RÁMENT (jól olvasod!!)egy Zsiguli, majd elküldöm képeket ha érdekel mert én helyszíneltem a zsernyák helyett.

Üdv,
4WD

Erzsébeti Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1210
Hali!

Köszi megkaptam, de még nem beszéltem vele.

Még nem aktuális:) Majd csak június végén:)

Erzsébeti

Előzmény: atompyka (1209)
atompyka Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1209
Beszéltél a szerelő sráccal?
(Asszem, Neked adtam meg a számát. Ha mégsem, bocs!)

ATom

Előzmény: Erzsébeti (1207)
atompyka Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1208
Tudom hát!
Mostmár...
:-)

Nekem sincs semmi bajom vele, csak tetszik, mikor villog a tag, hogy milyen jó neki, hisz VW motorja van.

ATom

Előzmény: Erzsébeti (1207)
Erzsébeti Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1207
Hali!

A Waresz dologhoz...
Szerintem azzal semmi gond sincs, hogy a keletnémetek csinálták anno ehez a VW motorokat...
A keletnémeteknél nem a minőséggel voltak gondok, hanem az avultsággal...
Azt tudod e, hogy nagyon sok nyugatnémet autó VW, BMW, Merci-be került(gyárilag) keletnémet alkatrész? Pl komplett autovillamossági cuccok...

Erzsébeti

Előzmény: atompyka (1206)
atompyka Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1206
Hali!

Mintha valahol azt olvastam volna, hogy a motort is a török gyártja.
Végülis a Trabant/Warnyú páros 4ütemű motorjairól is sokan (még a tulajok is) azt hiszik, echte VW, pedig a keletnémetek csinálták azt is.

ATom

Előzmény: cs_geza (1199)
agi521 Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1205
mar csak 1 gondolat:
felre ne ertsetek az autora fordithato penz is
*urvara lenyeges. nekem mint atlagos keresetunek
a lentebb emlitett ket marka fer bele a buzseba,
pedig tetszik a S40 is elhihetitek. de az igazsag az hogy nem mindegy -nekem legalabbis- hogy 2 millas vagy 4 millas autoval hazardirozok Budapestan day by day.

udv
zoli

Előzmény: agi521 (1204)
agi521 Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1204
ja, meg csak annyi. szvsz az embert egy ido utan ugyis a sajat tapasztalataira hallgat, ez/ezek gyozi/k meg. en ezert vagyok pl. az opel vagy a suzuki mellett. na nem ugy mar pl. a fiattal.

ha min. 5 evig hasznalnek pl. egy megane-t, az mar
meggyozo lenne egy autorol.

szamomra a lenyeg a MEGBIZHATOSAG.sokaknak nem, inkabb a design,a loero stb.. ebbol mar kinotttem.
gyerekkel mogottem relative biztonsagos,stabilan
megbizhatoan mukodo autot AKAROK/tam.

tankol+beul+indit=autozik ennyi. piszkosul elmegy a kedvem egy bizonytalankodo, hibakkal teli,sokat fogyaszto fustolgo autotol.

udv
zoli

Előzmény: agi521 (1203)
agi521 Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1203
alapvetoen en is ugy gondolom, hogy a francia produktum sosem volt olyan, s nem is lesz, mint a japan. ez teny. valo igaz, az uj japcsik evekig meg sem nyekkenek. egyebkent igy vagyok a nemet
autokkal kis /picit az opelem fele beszelek persze :-)/. hulyeseg ez a 3 evre gyartunk autot "kiabalas".

udv
zoli

Előzmény: HT (1195)
cs_geza Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1202
Ragasztott ablakok tipikus hibaja. Valahol nem tokeletes a ragaszto zarasa, es a fedo muanyag ala jutott viz maris az utasterben landol. Leginkabb akkor jon elo, ha huzmaosabb ideig esik az eso, szep lassan, csorog az auton a viz fel-ala. Menet kozben a menetszel kifujja.
Slag vagy locsolo segitsegevel reprodukalhato, a keretet kell locsolgatni ezerrel.
Előzmény: HT (1201)
HT Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1201
Legyünk őszinték, nekem mindkét fordom beázott (Taunus, Orion), ráadásul ugyanott, valahol középen. Csak az egyik 17 éves volt, a másik meg 10, mikor ezt tapasztaltam. Nyáron, nagy felhőszakadás után állt egy kis víz a jobb első ülés előtt a gumiszőnyegen.

De ez a hegesztés kérdés jó, majd szólok neki, hogy vizsgálják innen. Neki is az A oszlopon folyik le a lé.

*HTaSV*

Előzmény: cs_geza (1199)
SzaboZE Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1200
Nemá, hogy állami támogatás! :))) Amikor elkészült az első sorozat, a Suzuki 500e Ft körül kivánta árusítani, de állam bácsi miatt 800-ért került a szalonokba... Én nem tudok semmilyen támogatásról. Ha a Suzuki biztonsági téren felzárkozna a többiekhez és az árkategóriában maradna, akkor tarolhatna. Ma csak azért nem vesz az emberek jórésze Suzukit, mert elavult.

SzaboZE

Előzmény: agi521 (1193)
cs_geza Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1199
En sem biztosra allitottam, hogy francia, de gyanitom. Amugy nezd a cliok gyalazatos statisztikait, az echte francia. :( A kaszni+osszeszereles meg torok, minosegrol vonja le mindenki maganak.
Egyebkent az en Swiftem is azott neha, egy picit. Nagyon ritkan, akkor is csak a szonyegen latszott, par csepp. Kerestem-kutattam, nem talaltam. Aztan kiderult, hogy az ablak-ablakkeret kozott volt egy hezag, az A oszlop egyik hegesztese 2 mm-rel el van csuszva. A viz szepen vegigcsorgott a muanyag es gumi cuccok alatt, es a hangszoro alatt szepen kicsepegett. Egy kis tomito + 3 ora szenvedes alatt megvan, ha valaki raszanja az idot + jopar vodor vizet. :)
Előzmény: HT (1197)
jns Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1198
Sziasztok!

Mennyi a reális ára egy átlagos 97-es 1.0-ás swiftnek, amennyiért el is lehet adni?

HT Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1197
Bocs, de ha a motor-váltó együttest a franciák készen szállítják, szvsz még nagyobb blamázs. A beltérre tekintve a clio minőségét nem tudom, de van egy munkatársam, annak a táliájában ültem, a véleményem korábban megtalálható...

A srácnak kb. egy éves (vagy közel egy éves) a járgánya, nem a fapados, 95LE motorral, amivel nem hallottam, hogy gondja lett volna. Viszont tavaly nyár óta beázik és még mindig nem találták meg, hogy hol. Ez persze a szervízt is minősíti.

*HTaSV*

Előzmény: cs_geza (1196)
cs_geza Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1196
Tegyuk hozza, hogy a swiftek motor-valto egysege szerelten erkezik Japanbol, valoszinuleg Ronoek sem Torokorszagban csinaljak a motort (mivel ua mint a clio). Minosegi kovetkeztetesek levonasahoz. Ja, es (cikkben olvastam) a clio es a talia beltere nem ugyanaz, csak hasonlo! (anyagminoseg)
HT Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1195
Ja, azt meg elfelejtettem hozzátenni, hogy a rönó mostanság dácsiába invesztál. Oké, hogy a gyökerek (mármint a dácsia gyökerei) is ebbe az irányba tendáltak (mármint rönó), de azért majd az a rönó nem lesz semmi, amit ott gyártanak!

*HTaSV*

Előzmény: HT (1194)
HT Creative Commons License 2002.04.12 0 0 1194
agi521

Én látatlanban is fenntartom, hogy ma biztosan dolgozunk olyan minőséggel itt, Magyarországon, hogy az a Thalia, ami "Esztergomban" készülne, valszeg megbízhatóbb is lenne. Meg persze óccsobb is. De azért továbbra is elgondolkodnék a megvásárlásán.
Persze, hogy hazabeszélek, de azér' annyival a Suzuki sem óccsobb, amennyivel adott időszakban többet adtak el belőle. Valami oka csak kellett, hogy legyen.
Összességében kispénzű embereknek (én) jobban megéri.

*HTaSV*

Előzmény: agi521 (1193)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!