a link általi statisztikából kimaradnak azok, akik nem autóznak, ezért nem mennek szervízbe.
Az olyan körkérdés, ami úgy kérdez, hogy "válassz, 0-5/5-10/10-15/15-20/20-nál több ezerkm/év", az nem alklamas 10% körüli csökkenés felmérésére. Nagyobb a kvantálási zaja.
A 4 blokkra általában 2GW-al lehet számolni a teljesítmény-emelés óta, előtte 1.6 majd 1.8.
Pár napja meséli kolléga, hogy gyakorlatilag 3-mal lehet számolni, kb. 1 mindig áll, tervezetten (fűtőelem-csere, szivattyú-cserék, csapágy-cserék) Eszerint az a 2GW csak 1.5? (A szabályzási tartományt 0-nak véve, ami a valóságban talán +- 10%)
A közútiak tudtommal "közbeszereznek" (tender). Tényleg nem kúti,nem "ügyes" (csak rossz a cikkíró szakmailag, hogy ezt nem írja be)
A vasút ezen felül talán útadót sem fizet (ami nem tudom van-e még így hívják-e, s mennyi egyáltalán).
Ez mind diesel.
A 75-80% tán alulbecslés a részedről. áramot a vasút ránézésre fele fogyaszt, meg a nagyvárosi villamos (troli, metró). hogy mennyit, az tnem tudom, csúcsidőben pár 100MW lehet (max. egy paksi blokk)
Ezt nem olvastam amit írtál, mert mást néztem közben, de valóban így van. BKV, VOLÁN, MÁV. (A közlekedésünk 75-80%-a olajfüggő Magyarországon, ez tuti.)
Megvan a megfejtés. Ezek a magántulajdonban lévő járművek. Tehát a többi az VOLÁN, BKV, stb. Azt persze nem számolják bele a "benzinkútnál eladott" mennyiségbe. Ügyes... :-)
Ebből viszont az is következik, hogy az olajfogyasztásunk visszaesése nem 10%, mint az eredeti cikk állítja, hanem inkább 5%, mert a BKV és a VOLÁN szerintem kb. szinten maradt.
"veszteség" alatt azt értem, hogy 1 hordó olajból 30-35% lesz csak a benzin és a dízel, a többi a trutyi, amit tovább finomítanak, stbstb. ezért írtam "hatásfokot" is (ezt is szigorúan idézőjelben).
+1: parasztok (az össz-felhasználás 1-3%-a lehet. A civil erőszakszervezetek meg 0.5% - volt 1-2 éve az ÖMV közbeszerzéses cikk, abból számolható, ha igazak a számai)
Évi 2 és fél milliárd liter. Több mint 2 és fél millió autó. Évi ezer liter per autó. Az évi 12-14 ezer kilométer per autó lehet. Az napi 35 kilométer talán átlagosan. Egyrészt ez nem hihetetlen, másrészt viszont a napi 160 ezer hordóból a közlekedésre fordított 46 ezer hordó teljesen hihetetlen. Különösen, mivel az egyik forrás csak a dízelre adott meg ugyanennyit.
van ipari felhasználás, de a közlekedés, ami a túlnyomó részét felszippantja az olajnak. amin nehezen fogunk tudni változtatni középtávon, atomerőmű ide, szél és nap oda. azok csak a kieső erőműparkot és a növekvő villamosenergia-igényt váltják ki (részben). hacsak nem "gázosítjuk el" a teherszállítást, tömegközlekedést és a személyautók legalább felét. de akkor meg gázt kell importálnunk, de olajat pl. tudnánk szinte akárhonnan venni, ha akarnánk most is...
de ettől még nem tudom, a portfolio miért nem kérdez rá az ásványiolajosoknál, miért ekkorák a különbségek a számaik és a nemzetközi számok (ill az olajfelhasználás) közt. hozzáteszem, ha bsm nem hívja fel rá a figyelmet, én is elsiklottam volna felette.
Csak kvalitatívan: Tiszaújváros, Kazincbarcika? (A gyógyszergyárak talán nem jelentősek, e szempontból, meg azok által használt alapanyagot már részben beszámolhatjuk a tujvi, barcikai gyártásba. Ugyanígy a debreceni műanyagcső-gyár)
nem, én arra gondoltam, hogy a finomítási veszteség 65-70%. ami nagyon sok, nem lehet. (csak olvastam pár helyen anno, hogy van, ahol 30% környéki a finomítási "hatásfok")
Példa: 10% különbözet a határon (adó- vagy valutaárfolyam miatt, mindegy) . 50l-es tank, 6l/100km fogyasztás, tehát oda-vissza 80 km felett nem tudja megérni (és akkor CSAK a fogyasztást számolod, a kopást és az időt nem) azaz kb 40 km-es határsáv, de fentieket is beleszámolva inkább 20. Ukrajna kivétel, ott nagyobb a haszon (meg esetleg a sorbaállási idő)
A nemzetközi fuvarosok más tészta, nekik "útbaesik" (Akinek viszont itthoni benzinszámla kell cég miatt, az meg ismét csak nem megy át...)
Szerintem marad a fogyasztás-visszafogás (meg a rossz számok). A forgalmat nézve ez "érzetre" 5-20% lehet.
Nem tudom elképzelni azt, hogy az olajunknak csak a 30-35%-a megy a közlekedésbe. Egyrészt szinte mindenhol 70% feletti ez a szám, másrészt gyakorlatilag nincsen olajra épülő iparunk. Harmadrészt viszont:
Itt visszaköszön ugyanaz a szám, csak tonnában megadva. Átszámítottam, és ez is 46-47 ezer hordóra jön ki. Felettébb rejtélyes, totál más számokat adnak meg a különböző források.
benzintúrizmus, a 2009 1.-2 n.év alacsony forintárfolyama, és a peak után bezuhanó olajárak miatt (bár ez utóbbi globális hatás), ehez képest most a fogyasztás normalizálódik, plusz a korábbi szinthez képest csökken, mert mindenki inkább a devizahitelét törleszti
ugye a finomítói kapacitásunk cirka pont ennyi (160e bpd). a ped-ből 31% az olajé, a villamosenergia termelésből valami 1,5-1,8%. akkor hol a 2/3-a az olajnak?
Szerintem a globalizáció visszájára fordulásakor a legnagyobb haszonélvezőnek lesz a legtöbb eszköze arra, hogy áthárítsa másra, időben eltolja a bukást.
Elképzelhető, bár szerintem előre lemodellezhetetlen egy ilyen szituáció. Nekem személy szerint nincs ötletem, hogy miképpen fog zajlani annak az összeomlása (lépésről lépésre), de látatlanban mégis azt gondolom, hogy a legnagyobb vesztes az a legnagyobb haszonélvező lesz. Bár a vesztes is lehet abszolút és relatív. Én meg eddig inkább az utóbbiról beszéltem...
a historikus adatokban is hasonló mennyiségek szerepelnek, de teljes évre vetítve. tavaly ugyanekkorra 2,453,881,432 litert írnak. nekem 160ezer bpd olaj van a fejemben, a bmi szerint is közelítőleg ennyi volt 2009-ben. ehhez képest ez a finomított termék mennyiség kevés. nekem úgy van meg még a veszteség, hogy 42 gallon (1 hordó) olajból lesz cirka 19,5-20 gallon benzin, a többi a dízel, stbstb. de ez változó, függően az olajtól. ez lehet magasabb (szaúdi) vagy alacsonyabb (venezuela)...
Azt elhinném, hogy ez a 46-47 ezer csak a MOL. De az azért tuti feltűnt volna, ha feleannyi benzin fogyna az országban, mint szokott, márpedig napi 110 ezer hordónyi körül szokott. Lehet, hogy ez lement 95 és 100 közé, de azt erősen kétlem, hogy 50 alá.
Nem, théta, most a "szarból visszahoztuk a kormányzást" esete forog fenn. Majd most jön a "világgazdaság pénzbősége és trükkök százai, amiről nektek nem kell tudnotok".
Az alábbi táblázatban szereplő adatok a tagvállalatok által, a jelzett időszakra vonatkozóan szolgáltatott tájékoztató adatok összesítésével kerül kiszámításra. Tagvállalataink az adatokat közjegyzőhöz juttatják el, így az összesítéskor a tagvállalatok - üzleti titkot képező - saját adatai már nem azonosíthatóak.