Keresés

Részletes keresés

üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126490
A 10% csökkenés az eredetileg betett portfolio cikkben volt, az elvileg tényszerű adat a "benzinkúton eladott" mennyiségre nézve.
Előzmény: rev251 (126488)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126489

2000-ben 85% felett volt. Sok változás nem történt a felhasználásban azóta, úgyhogy 80%-nál ma sem lehet kevesebb.

 

http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/energy-consumption-1/ac-cc-transport-final-energy

 

 

 

Előzmény: rev251 (126486)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126488
a link általi statisztikából kimaradnak azok, akik nem autóznak, ezért nem mennek szervízbe.

Az olyan körkérdés, ami úgy kérdez, hogy "válassz, 0-5/5-10/10-15/15-20/20-nál több ezerkm/év", az nem alklamas 10% körüli csökkenés felmérésére.
Nagyobb a kvantálási zaja.
Előzmény: üvegháztartás (126483)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126487
Más:
Paksi blokkról jut eszembe:

A 4 blokkra általában 2GW-al lehet számolni a teljesítmény-emelés óta, előtte 1.6 majd 1.8.

Pár napja meséli kolléga, hogy gyakorlatilag 3-mal lehet számolni, kb. 1 mindig áll, tervezetten (fűtőelem-csere, szivattyú-cserék, csapágy-cserék)
Eszerint az a 2GW csak 1.5?
(A szabályzási tartományt 0-nak véve, ami a valóságban talán +- 10%)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126486
Igen

A közútiak tudtommal "közbeszereznek" (tender). Tényleg nem kúti,nem "ügyes"
(csak rossz a cikkíró szakmailag, hogy ezt nem írja be)

A vasút ezen felül talán útadót sem fizet (ami nem tudom van-e még így hívják-e, s mennyi egyáltalán).

Ez mind diesel.

A 75-80% tán alulbecslés a részedről. áramot a vasút ránézésre fele fogyaszt, meg a nagyvárosi villamos (troli, metró). hogy mennyit, az tnem tudom, csúcsidőben pár 100MW lehet (max. egy paksi blokk)

Előzmény: üvegháztartás (126485)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126485
Ezt nem olvastam amit írtál, mert mást néztem közben, de valóban így van. BKV, VOLÁN, MÁV. (A közlekedésünk 75-80%-a olajfüggő Magyarországon, ez tuti.)
Előzmény: rev251 (126480)
padisah Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126484
nade hol van itt a hatékonyság-növekedés?
Előzmény: Törölt nick (126477)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126483

az átlagosan megtett távolság évente több mint 12 ezer kilométer

 

http://www.autoszektor.hu/Interju/A_valaszadok_inkabb_a_markafuggetlen_szervizeket_reszesitik_elonyben.html

 

 

 

 

Megvan a megfejtés. Ezek a magántulajdonban lévő járművek. Tehát a többi az VOLÁN, BKV, stb. Azt persze nem számolják bele a "benzinkútnál eladott" mennyiségbe. Ügyes... :-)

 

Ebből viszont az is következik, hogy az olajfogyasztásunk visszaesése nem 10%, mint az eredeti cikk állítja, hanem inkább 5%, mert a BKV és a VOLÁN szerintem kb. szinten maradt.

 

 

Huhh, megtaláltam a hiányzó olajat. :-)

Előzmény: üvegháztartás (126479)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126482
"veszteség" alatt azt értem, hogy 1 hordó olajból 30-35% lesz csak a benzin és a dízel, a többi a trutyi, amit tovább finomítanak, stbstb. ezért írtam "hatásfokot" is (ezt is szigorúan idézőjelben).

de ez nagyon kevésnek tűnik.
Előzmény: üvegháztartás (126479)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126481
+1: parasztok
(az össz-felhasználás 1-3%-a lehet.
A civil erőszakszervezetek meg 0.5% - volt 1-2 éve az ÖMV közbeszerzéses cikk, abból számolható, ha igazak a számai)
Előzmény: rev251 (126480)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126480
Csak arra akartam rávilágítani, hogy van felhasználó a közlekedésen kívül is.
hogy az 10%-ot eszik meg, avagy 50 -et, azt nem tudom megbecsülni.

Szóbajöhet felhasználóként még:
- a katonaság (ha lenne...)

- a közlekedési válalatok (BKV, volán, vasút) - ők sem a kútról veszik a naftát

- finomított termékek továbbadása, reexportja (de hova? Szerbia? Szlovénia? A többi szomszédnak ránézésre van elég finomítója.)
Előzmény: ayantaqe (126478)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126479

Hát a finomítási veszteség az 2-3% szokott lenni.

 

Évi 2 és fél milliárd liter. Több mint 2 és fél millió autó. Évi ezer liter per autó. Az évi 12-14 ezer kilométer per autó lehet. Az napi 35 kilométer talán átlagosan. Egyrészt ez nem hihetetlen, másrészt viszont a napi 160 ezer hordóból a közlekedésre fordított 46 ezer hordó teljesen hihetetlen. Különösen, mivel az egyik forrás csak a dízelre adott meg ugyanennyit.

 

Keresgélek még forrást szerintem.

Előzmény: ayantaqe (126474)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126478
van ipari felhasználás, de a közlekedés, ami a túlnyomó részét felszippantja az olajnak. amin nehezen fogunk tudni változtatni középtávon, atomerőmű ide, szél és nap oda. azok csak a kieső erőműparkot és a növekvő villamosenergia-igényt váltják ki (részben). hacsak nem "gázosítjuk el" a teherszállítást, tömegközlekedést és a személyautók legalább felét. de akkor meg gázt kell importálnunk, de olajat pl. tudnánk szinte akárhonnan venni, ha akarnánk most is...

de ettől még nem tudom, a portfolio miért nem kérdez rá az ásványiolajosoknál, miért ekkorák a különbségek a számaik és a nemzetközi számok (ill az olajfelhasználás) közt. hozzáteszem, ha bsm nem hívja fel rá a figyelmet, én is elsiklottam volna felette.
Előzmény: rev251 (126476)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126476
gyakorlatilag nincsen olajra épülő iparunk

Csak kvalitatívan: Tiszaújváros, Kazincbarcika?
(A gyógyszergyárak talán nem jelentősek, e szempontból, meg azok által használt alapanyagot már részben beszámolhatjuk a tujvi, barcikai gyártásba. Ugyanígy a debreceni műanyagcső-gyár)
Előzmény: üvegháztartás (126471)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126475
veszteség is idézőjelben.
Előzmény: ayantaqe (126474)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126474
nem, én arra gondoltam, hogy a finomítási veszteség 65-70%. ami nagyon sok, nem lehet. (csak olvastam pár helyen anno, hogy van, ahol 30% környéki a finomítási "hatásfok")
Előzmény: üvegháztartás (126471)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126473
Valaki lopja az olajat , nagy tételben. :D
Előzmény: üvegháztartás (126471)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126472
A benzinturizmus szerintem alapvetően kis tétel.

Példa:
10% különbözet a határon (adó- vagy valutaárfolyam miatt, mindegy)
.
50l-es tank, 6l/100km fogyasztás, tehát oda-vissza 80 km felett nem tudja megérni (és akkor CSAK a fogyasztást számolod, a kopást és az időt nem)
azaz kb 40 km-es határsáv, de fentieket is beleszámolva inkább 20.
Ukrajna kivétel, ott nagyobb a haszon (meg esetleg a sorbaállási idő)

A nemzetközi fuvarosok más tészta, nekik "útbaesik"
(Akinek viszont itthoni benzinszámla kell cég miatt, az meg ismét csak nem megy át...)

Szerintem marad a fogyasztás-visszafogás (meg a rossz számok).
A forgalmat nézve ez "érzetre" 5-20% lehet.
Előzmény: padisah (126469)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126471

Nem tudom elképzelni azt, hogy az olajunknak csak a 30-35%-a megy a közlekedésbe. Egyrészt szinte mindenhol 70% feletti ez a szám, másrészt gyakorlatilag nincsen olajra épülő iparunk. Harmadrészt viszont:

 

http://www.nationmaster.com/graph/ene_gas_oil_con_by_tra_ind-diesel-oils-consumption-transportation-industry

 

 

Itt visszaköszön ugyanaz a szám, csak tonnában megadva. Átszámítottam, és ez is 46-47 ezer hordóra jön ki. Felettébb rejtélyes, totál más számokat adnak meg a különböző források.

Előzmény: ayantaqe (126468)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126470
tagvállalatokról beszélnek: AgipHungária Zrt. Castrol Hungaria Kft Envirochem Kft. LUKoil Magyarország Kft. MABANAFT HUNGARY Kft. MOBIL PETROL 2000 Kft. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. MOLTRADE-Mineralimpex Zrt. OMV Hungária Ásványolaj Kft. OPAL Tartálypark Zrt. Petrotár Kft. Shell Hungary Zrt. Terméktároló Zrt.

2005-re ugyanők 1,272.9m liter gázolajat írnak. tehát a felét vagy máshonnan fogyasztjuk (...), vagy nem vallják be, kb.
Előzmény: üvegháztartás (126467)
padisah Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126469
megfejtettem :)

benzintúrizmus, a 2009 1.-2 n.év alacsony forintárfolyama, és a peak után bezuhanó olajárak miatt (bár ez utóbbi globális hatás), ehez képest most a fogyasztás normalizálódik, plusz a korábbi szinthez képest csökken, mert mindenki inkább a devizahitelét törleszti
Előzmény: ayantaqe (126455)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126468
létezik, hogy 30-35% lenne a finomított termékek aránya...? mert ez a 2,2 milliárd liter 290 napra a napi kőolajszükséglethez képest ennyi.
Előzmény: ayantaqe (126466)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126467

Ez a szám tuti, hogy rossz. Itt van csak a dízel:

 

http://earthtrends.wri.org/text/energy-resources/variable-817.html

 

 

Csak a dízel 2 és fél milliárd liter. This is more like it.

 

 

Előzmény: ayantaqe (126466)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126466
ugye a finomítói kapacitásunk cirka pont ennyi (160e bpd). a ped-ből 31% az olajé, a villamosenergia termelésből valami 1,5-1,8%. akkor hol a 2/3-a az olajnak?
Előzmény: üvegháztartás (126464)
Keltafan Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126465
Szerintem a globalizáció visszájára fordulásakor a legnagyobb haszonélvezőnek lesz a legtöbb eszköze arra, hogy áthárítsa másra, időben eltolja a bukást.

Elképzelhető, bár szerintem előre lemodellezhetetlen egy ilyen szituáció.
Nekem személy szerint nincs ötletem, hogy miképpen fog zajlani annak az összeomlása (lépésről lépésre), de látatlanban mégis azt gondolom, hogy a legnagyobb vesztes az a legnagyobb haszonélvező lesz. Bár a vesztes is lehet abszolút és relatív. Én meg eddig inkább az utóbbiról beszéltem...
Előzmény: üvegháztartás (126380)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126464

Hát ez eléggé lehetetlen. Itt a BP statistical review of energy-ből a vonatkozó oldal. Kiemeltem Magyarországot:

 

Előzmény: ayantaqe (126460)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126463
a historikus adatokban is hasonló mennyiségek szerepelnek, de teljes évre vetítve. tavaly ugyanekkorra 2,453,881,432 litert írnak. nekem 160ezer bpd olaj van a fejemben, a bmi szerint is közelítőleg ennyi volt 2009-ben. ehhez képest ez a finomított termék mennyiség kevés. nekem úgy van meg még a veszteség, hogy 42 gallon (1 hordó) olajból lesz cirka 19,5-20 gallon benzin, a többi a dízel, stbstb. de ez változó, függően az olajtól. ez lehet magasabb (szaúdi) vagy alacsonyabb (venezuela)...


12
Előzmény: üvegháztartás (126462)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126462
Azt elhinném, hogy ez a 46-47 ezer csak a MOL. De az azért tuti feltűnt volna, ha feleannyi benzin fogyna az országban, mint szokott, márpedig napi 110 ezer hordónyi körül szokott. Lehet, hogy ez lement 95 és 100 közé, de azt erősen kétlem, hogy 50 alá.
Előzmény: ayantaqe (126459)
Keltafan Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126461
Nem, théta, most a "szarból visszahoztuk a kormányzást" esete forog fenn. Majd most jön a "világgazdaság pénzbősége és trükkök százai, amiről nektek nem kell tudnotok".
Előzmény: Törölt nick (126371)
ayantaqe Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126460
Az alábbi táblázatban szereplő adatok a tagvállalatok által, a jelzett időszakra vonatkozóan szolgáltatott tájékoztató adatok összesítésével kerül kiszámításra. Tagvállalataink az adatokat közjegyzőhöz juttatják el, így az összesítéskor a tagvállalatok - üzleti titkot képező - saját adatai már nem azonosíthatóak.

1
Előzmény: ayantaqe (126459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!