Keresés

Részletes keresés

manta-z Creative Commons License 2010.10.20 0 0 126529
Tavaly télen az ABS mentett meg egy minimum fél millás kártól amikor jégre futottam. Nos nem az autót nem állította meg, csúsztam tovább az ABS meg ropogott mint a géppuska, viszont pontosan arra ment az autó amerre kormányoztam!! és egyszerűen ki tudtam kerülni az akadályt és ne valami pici korrekcióra gondolj egy egész sávot kellett odébb ugranom hirtelen.... Ha éppen valamelyik régi hobbiautómba ülök melyben nincs ABS úgy lebontottam volna az elejét mint a pinty, mivel egyenesen belecsúsztam volna az akadályba, hiába kormányztam volna akármerre én rzt tartom borzasztó bagy előnyének, hogy kormányozható marad az autó, a féktávot szerintem sem csökkenti jelentősen...
Előzmény: GPS (126512)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.20 0 0 126528
Akinek van kedve, egészítse ki ezzel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_national_happiness
Előzmény: üvegháztartás (126527)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.20 0 0 126527
Gondoltam, ezen a kései órán megosztok veletek valamit, amin törpöltem.

Amikor recesszióról beszélünk, akkor az egyszeri természettudós fizikai javak előállíthatóságának mennyiségére gondol, az egyszeri közgazdász GDP-re gondol, az egyszeri ember pedig életszínvonalra gondol. A természettudóst most hanyagoljuk egy kicsit, maradjunk egyelőre a közgazdász kontra polgárnál.

Amikor a GDP esni kezd, akkor az életszínvonal is romlik. (Illetve: akkor már egészen biztosan, de valójában már előtte is, az egyszeri ember szerint. A stagnálás már nem jó érzet, a GDP szinten tartása pedig trükközés szokott lenni, nem tényleges stagnálás.) Na most. Tételezzük fel, hogy a GDP esett 5%-ot, tehát 100-ról 95-re. Ha jövőre is 95 marad, akkor a közgazdász szerint megállt a recesszió, az egyszeri polgár viszont úgy érzi, egyre rosszabb az élete (=folyamatosan rosszabb, és már nem bírom tovább). Ha a GDP feltornássza magát 95-ről 96-ra, akkor a közgazdász szerint kicsit több mint 1% GDP-növekedés (konjunktúra) van, az egyszeri ember meg úgy érzi, hogy talán kicsit jobb mint tavaly, de még mindig baromi rossz.

Az egyszeri ember számára ugyanis leghamarabb akkor van vége a recessziónak, ha a GDP) (vagyis amit mérni kéne), már megint minimum 100.

Na most, hogy visszakanyarodjak a természettudóshoz: ha a társadalom számára elérhető energia a maximumon van, akkor onnantól fogva csökkenésnek kell bekövetkeznie a fizikai javak előállításában (ez jön ki a termodinamika és a hatásfok alapján). Ez a csökkenés viszont nem kell, hogy folyamatos legyen. Ha egyből leesik 100-ról 50-re, akkor utána van tere az emelkedésnek. GDP, ugyanez a móka, sőt, még trükközni is lehet vele. Csakhogy: minden törekvésünk arra irányul, hogy ezt a GDP-t (és a vonatkozó fizikai termelést) megpróbáljuk szinten tartani.

De mi lesz közben az emberi érzettel? Hát az a legjobb esetben is ilyen lefelé mutató fűrészfog-szerű lesz, azaz amikortól elkezdődik a folyamatos recesszió (természettudományos, de főleg gazdasági értelemben), onnantól fogva nincsen rá mód, hogy visszaugorjon a kiindulási pontra (azaz 100-ra). Magyarul: akármit is mutatnak a számok (GDP), az emberek úgy fogják érezni, hogy "rosszabbul élnek, mint 4 éve".

Ennek az egyetlen ellenszere az, ha hagyjuk, hogy 1-2 évig sokkal rosszabb legyen, hogy aztán legyen terünk egy kicsit felfelé kapaszkodni. Aztán megint, megint, megint. Mint amikor egy rugó lefelé halad a lépcsőn, meghajlik, majdnem megáll, aztán alábukik a következő lépcsőfokra.
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126526
"az ABS egy faszság."

Azert menj majd el egy vezetestechnikai treningre, hogy megmutassak, mekkora faszsag az ABS, ESP meg a tobbi.

http://www.youtube.com/watch?v=DbGXkkvrMkM

http://www.youtube.com/watch?v=t6bDPpT4CaE

sb
Előzmény: GPS (126512)
GPS Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126524

Nézd: attól függ, hogy mit-mire használnak.

Lehet, hogy a dm3/óra a korrekt - de szart sem ér, ha például egy kb. max. 1-2 percet működő, lakókocsi kézmosó- vagy tussoló-szivattyúról beszélünk.

Honnan tudom megsaccolni, hogy mennyi idő alatt tölt meg egy 3-4 literes mosógatótálat...ha a pumpáról azt tudom, hogy 700 liter/óra?

Jaa, kiszámolom.
.
Előzmény: Törölt nick (126523)
krezidiesel Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126520

Ezt számold át!

1kg benzin durván 45MJ és nem egy liter.

3,6MJ=1kWh

Előzmény: Törölt nick (126515)
GPS Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126518

Nem kell ide MJ.

Egy liter benya cca. 10 kWh. Ha percenként mondjuk 30 liter megy át....az ugye 300 kWh/perc.
.
Előzmény: Törölt nick (126515)
krezidiesel Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126517

Az 5-6 évnél  fiatalabb BOSCH abs-ek egész jók, jobban tud fékezni mint Te.

Elég amúgy egyetlen keréknél széthúzni a jeladót és nem működik.

Próbáld ki 100-ról féktávot venni taknyos úton abs-el és abs nélkül, egymás után.

Ha ügyes vagy akkor csak 5m-rel  fogsz kikapni az abs-től.

Aztán tegyél le a sávodban egy bólyát a féktáv közepém és úgy vegyél féktávot, hogy közben ki kell kerülnöd.  Lefogadom minimum 15m-rel hátrébb fogsz megállni, ha nem ütöd el a bólyát.

Mi ilyeneken gyakorlunk a versenyautókkal fékezni, mert jól fékezni szinte a legnehezebb megtanulni, nehezebb mint kilinccsel előre autózni.

Pl: http://totalbike.hu/hirek/2010/09/20/orra_esett_talmacsi/

Előzmény: GPS (126512)
GPS Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126516

Az meg kevés. Tényleg hülyeség. Tán 300 kWh/ perc...úgy még reális.
.
Előzmény: GPS (126514)
GPS Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126514

30.000 Wh/perc lesz az.
.
Előzmény: krezidiesel (126513)
krezidiesel Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126513

Rögtön a bevezetőnél ki is kúrta a biztit:

"Egészen elképesztő számot hallhattunk a VW Csoport elnökétől: amikor benzint tankolunk, a töltés teljesítménye 30 000 kWh/perc. "

Ez nem elképesztő szám hanem elképesztő, hogy milyen hüjjék vannak, hogy ezt leirják...

1l benzin durván 10kWh. Akkor 3000l folyik át a csövön percenként?

AZ f1-ben is kb 10-12l-t tankoltak mp-ként. Ha jól rémlik.

Érdemes elolvasni a cikk alatt a hozzászólásokat.

Előzmény: BJ (126506)
GPS Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126512

A tempomat jó dolog...de az ABS egy faszság. Az első télen megátkoztam még a feltalálóját is.

Már kérdezősködtem is, hogy lehet "disable" tenni - anélkül hogy elbasszam a féknyomatékot.
.
Előzmény: krezidiesel (126510)
krezidiesel Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126511

Jószágaim meg szobatiszták!

:-D

A sok panellakóról meg ne is beszéljünk aki kutyát-macskát tart a lakásban...

Előzmény: krezidiesel (126510)
krezidiesel Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126510

A klimától megfázom, azért nem szeretem.

1988-2000-ig kb 1milkm-t vezettem baleset nélkül, javarészt trélerrel, őskövület szar autókkal , amiken örültünk ha volt fék, nem hogy abs.

De elég jelentős autósportos múltam van abs, esp, és egyéb hárombetűs szarok nélkül is...

:-)))

 

Előzmény: advocatusdiaboli (126442)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126507
Szerinted megvárják,amíg az egész ország gyártókapacitás kutyanapközi lesz :-) 250 millió munkanélkülivel,csak hogy a komcsi párt és a goldman ne veszítse el a hatalmát?
Előzmény: Törölt nick (126501)
BJ Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126506
úgy látom ez a cikk még nem jutott el az ingerküszöbig

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/10/19/mar_negyven_evunk_sincs/

pedig van benne egy pár érdekes gondolat a villanyautózással és a VW csoporttal kapcsolatban

itt pedig képek és szlájdok: http://galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/10/19/winterkorn/?current_image_num=0&image_size=l
privet Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126500
Itt pont az USA és Kína dolgairól elmélkednek erőforrások, valuták, kijátszható kártyák szempontjából:

http://www.businessinsider.com/the-great-game-currency-war-resourses-2010-10
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126499
A ritkaföldfém nem szűkös.
Van még sok bánya sok helyen.

Csak azokat a kínai állam nem támogatja észveszejtő mártékben.
Előzmény: Vadista Szandál (126497)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126498
Alapvetően,ez inkább "Kína fenékbe rúgta magát" esetének kell tekinteni.

Az ok,amiért ők a legnagyobb kitermelők (és felhasználók,mivel a termelés kevesebb mint negyedét exportálják) az,hogy iszonyat pénzeket öltek a kínaiak termelésbe,és a brazil/usa bányákat bezárták,mivel nem tudták a kínai dotált termeléssel felvenni a versenyt:most viszont nemzeti érdek lesz újraindítani a termelést,és az új bányák jelentette kapacitásnövekedés után a kínaiak ott találják magukat jó halom elköltött pénz és használhatatlan bánya/feldolgozó kapacitás alatt.

Az alapkamat emelése után még mindig infla alatti a betétek/hitelek kamata.Ami annyit jelent,hogy továbbra is megéri belenyomni termelő beruházásokba a pénzt,mint pl. ritkaföldfém feldolgozó kapacitás.


Egyébként ez az egész történet leginkább pánikba esett kapkodásnak néz ki.
Az olcsó pénz miatt felpumpált gazdaság egyre több piacot kíván,ezért már mindent hajlandóak megtenni,hogy a maradék piaci szegmensekben is kinyírják a külföldi konkurenciát (lásd a piac háromnegyede után még kell nekik a maradék negyed is-jövőre már kell nekik a Tau Ceti teljes ritkaföldfém piaca is :-))


Ez már nagyon a hattyúdal.
Előzmény: Törölt nick (126495)
Vadista Szandál Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126497
ez valahol a szabadpiac vége is, hiába te adnál érte a legtöbbet kína annak ad aki jófiú, s megsimogathatja a buksiját.

nyilván nagyban is ez lesz az olajjal meg mindennel ami szűkös.
Előzmény: Törölt nick (126496)
Vadista Szandál Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126493
http://www.vg.hu/vallalatok/ipar/mobiltol-a-laptopig-dragulhatnak-a-kutyuk-330844

Kína a hírek szerint tovább csökkenti a ritka földfémek exportját. A nyersanyagot felhasználó vállalatok már most óriás áremelkedést kénytelenek lenyelni és ha a folyamat tovább tart, új beszerzési piacok után kell nézniük.
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126492
Az ábrán vasút az a szumma diesel+villany?
(Esetleg a diesel+villany-előállításra szolgáló fosszilis)

A "csak diesel" nem valószínű, energy-consumption van odaírva, nem oil-consumption.
Előzmény: üvegháztartás (126489)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126491
Persze, abenzinkút szumma erősebb.

Hozzátenném, hogy a benzinmennyiség csökkenésből lehetne extrapolálni a "magán-diesel" csökkenést is (merthogy a 10-20 tonnás teherautók viszont kútnál tankolnak).

(Bár tudom, a dieselautók átlagosan újabbak, hisz az a trend/divat. A régi szutyok kocsiktulajdonosai szegények, várhatóan előbb leteszik
Előzmény: üvegháztartás (126490)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126490
A 10% csökkenés az eredetileg betett portfolio cikkben volt, az elvileg tényszerű adat a "benzinkúton eladott" mennyiségre nézve.
Előzmény: rev251 (126488)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126489

2000-ben 85% felett volt. Sok változás nem történt a felhasználásban azóta, úgyhogy 80%-nál ma sem lehet kevesebb.

 

http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/energy-consumption-1/ac-cc-transport-final-energy

 

 

 

Előzmény: rev251 (126486)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126488
a link általi statisztikából kimaradnak azok, akik nem autóznak, ezért nem mennek szervízbe.

Az olyan körkérdés, ami úgy kérdez, hogy "válassz, 0-5/5-10/10-15/15-20/20-nál több ezerkm/év", az nem alklamas 10% körüli csökkenés felmérésére.
Nagyobb a kvantálási zaja.
Előzmény: üvegháztartás (126483)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126487
Más:
Paksi blokkról jut eszembe:

A 4 blokkra általában 2GW-al lehet számolni a teljesítmény-emelés óta, előtte 1.6 majd 1.8.

Pár napja meséli kolléga, hogy gyakorlatilag 3-mal lehet számolni, kb. 1 mindig áll, tervezetten (fűtőelem-csere, szivattyú-cserék, csapágy-cserék)
Eszerint az a 2GW csak 1.5?
(A szabályzási tartományt 0-nak véve, ami a valóságban talán +- 10%)
rev251 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126486
Igen

A közútiak tudtommal "közbeszereznek" (tender). Tényleg nem kúti,nem "ügyes"
(csak rossz a cikkíró szakmailag, hogy ezt nem írja be)

A vasút ezen felül talán útadót sem fizet (ami nem tudom van-e még így hívják-e, s mennyi egyáltalán).

Ez mind diesel.

A 75-80% tán alulbecslés a részedről. áramot a vasút ránézésre fele fogyaszt, meg a nagyvárosi villamos (troli, metró). hogy mennyit, az tnem tudom, csúcsidőben pár 100MW lehet (max. egy paksi blokk)

Előzmény: üvegháztartás (126485)
üvegháztartás Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126485
Ezt nem olvastam amit írtál, mert mást néztem közben, de valóban így van. BKV, VOLÁN, MÁV. (A közlekedésünk 75-80%-a olajfüggő Magyarországon, ez tuti.)
Előzmény: rev251 (126480)
padisah Creative Commons License 2010.10.19 0 0 126484
nade hol van itt a hatékonyság-növekedés?
Előzmény: Törölt nick (126477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!