Szép jó reggelt mindenkinek! Tegnap éjszakára mentem dolgozni, és csodálkozva vettem észre, hogy a műszerfalvilágításom is életre kelt!:-)) No, nem mindenhol, de világít az óra, és a felső kapcsolósor. Hűű, de örültem neki! :)) Úgy látszik, ez is ugyanazon a trükkös biztosítékon volt, ami a hiba-tömkeleget okozta. Mindenesetre nagyon örültem neki, hogy végre világít. Most 9-re viszem a garázssori szerelőmhöz, és diffiszilent csere következik, meg ha valamelyik gömbfej esetleg gyengén áll, akkor azt is cseréltetem.
Nekem elég jól megindul nyomatékból 2-esből induláskor is, de padlóra 1-ből nagyon megy, ott viszont a kipörgésgátló szól gyakran közbe, ha nem tökéletesen tiszta az aszfalt.
Amíg rossz volt a váltóm, és nem rakta az egyet, és a kettes eleje is csúszott picit, addig lomhának éreztem, utána mintha kicserélték volna.
Mivel alapon 2-ből indul, és ez a fokozat 130-ig jó, így 30-nál még csak 1500-at forog, nem kell csodálkozni. 1-esben viszont mennie kell.
Az azért tény, hogy az újabb autók biztonságosabbak. A Mercedes, Volvo, stb., régen is fontosnak találta a biztonságot, manapság viszont a kisebbeket is rákényszerítik a biztonságos autók gyártására. Óriási a különbség egy 10-15 éves és egy mai autó között. Ha egy mai mondjuk Ford Fiesta, és egy öregebb Fiesta között kellene választanom, hogy melyikben ülök amikor frontálisan ütköznek, biztos az újabbat választanám. Ez ugyanígy van egy S merci esetében is. Viszont nagyon sokat számít a súly is. Így például ha egy 15 éves S osztály és egy vadiúj Fiesta ütközik, akkor a Mercedesben ülnék. (és ülök is :-)) Az már más kérdés, hogy az új Fiestában több esély van a túlélésre mint egy régiben, de ez a Mercedes utasainak mindegy.
Ismerős és jó szerelő, de ez már a negyedik hely... Mechanikai dolgokban nagyon jó. Az a fő gond, hogy az elektronikához nem nagyon ért senki. Ezért vettem én is diagnosztikát, szerintem otthagyom nála, hogy legyen neki.
Nagy csemege ez a törésteszt szerintem az ujságiróknak és a piar-osaknak. Kösd be magad, ne eszetlenkedj, legyen szerencséd és jegyezd meg mindig az erősebb kutya......
Mindent kapsz, rövid idő alatt minden mennyiségben és olcsón. A bontók is tele vannak alkatrésszel(Nyiregyházán vagy 20 motor van !). Mercedes alkatrész ellátásra azt hiszem még senkinek nem volt panasza. XVI ker.-ben a Szlovák úton egy 30-as évek nyitott fehér mercedesét esküvői kocsinak újitott fel egy ismerős, mindent eredetitben meg tudott hozatni németből még a kék szönyeget is !
Én sem vagyok egy ősz ember, tehát a véleményemet is így kezeld, de én úgy gondolom ezeknek az ncápás teszteknek nem sok értelmük van úgy egyébiránt. Iránymutatásnak nyilván jó, de én nem vennék rá mérget. Pl. úgy általánosan kizártnak tartom, hogy valami korábbi szériás kis koreai csoda produkálna olyan teszteredményeket mint akár egy japán, akár egy alacsonyabb kategóriás német, vagy netán egy francia gép. Azaz igazság a tesztek is olyanok mint a statisztika a közvéleménykutatásnál: olyan eredményt hozok ki amilyet szeretnék. Ezt most kicsit leegyszerűsítve sikerült de a lényeg szerintem ez. Az biztos, hogy egy Merci az mindig az marad. Még a régi típusok is nagyon is megfelelnek a biztonsági kritériumoknak, nekem mindig az igazi tesztet az emberek véleménye, konkrét tapasztalatai adták. Ezért én nem nézném, hogy most hány csillagot érne el egy régi Merci a mostani teszteken, mert egyrészt azért ez a korral is változik. Pl. a gyalogosvédelem... másrészt meg ez tényleg nálam valahol a relatív szintet súrolja.
Bocsi hogy ilyen hosszúra sikerült, majd moderálom máán magam!
Balesetmentes és élvezetekben teli közlekedést minden kollégának!
Kinek mennyi gondolom függ nagyon sok mindentől amire nem is gondolnék. Nekem ennyi volt a legutobbi kirándulásom az autópályán. De nem gondolod, hogy magamat be csapnám.)