Keresés

Részletes keresés

GARAZSMENET Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82050

Lehet, hogy nem korhű, de legalább megvan.

A korhűségnek ára van.

Le tudod írni, mi az ami nem stimmel benne?

Előzmény: LMB-706 (82033)
Abrantes2000 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82049

Ez nem a 259.00K3, mert az egy 10 méteres "terepes" kocsi volt, rövid hátsó túlnyúlással és nagy terepszöggel, kicsi ablakokkal, 2 tengely között elhelyezett 2. ajtóval. Teljesen más volt a 259 fenékváza, mint a 256-osoké.

A képen a szögletes homlok- és hátfalú 256-os látható. A tévedés abból fakad, hogy egykoron a Járművek, Mezőgazdasági gépek folyóiratban is megjelent, 259-esekről szóló cikkben rossz kép (nevezetesen a szögletes 256-os fotója) kerül be 259.00K3 képaláírással.

Előzmény: P.stephenson (81989)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82048

Cenzurázva még az Esti Hírlapban is volt szó róla! :)) 

Előzmény: negyesi_pal (82047)
negyesi_pal Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82047

Ennek a bizottságnak a munkájáról maradtak fenn jegyzőkönyvek?

Előzmény: RIKA424 (82026)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82046
Elöl is SZU-tengely van, az csak disztarcsa. Amugy a 3M HUF nem tekintheto eppen olcsonak sem, fokepp h a vazat alltaban eleg jol megette az ido. A D10-es motor (allapottol fuggoen) ertek, amugy ezt jo, ha 1 M HUF-ert el lehet adni. De lehet, h sokat mondtam...
Előzmény: norbee601 (82044)
IK55 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82045

Ha jól emlékszem talán Bátaapátiban voltam?

Előzmény: heggla (82039)
norbee601 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82044
Hátul trilex elöl MVG, jó barkácsolt darab:D
Előzmény: tga18.430 (82042)
FAV 20 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82043

Nem sok az ára. Igazi ritkaság.

Előzmény: tga18.430 (82042)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82042
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82041

Köszönöm!

Előzmény: heggla (82039)
heggla Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82040

2szer kattints!

 

Előzmény: heggla (82039)
heggla Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82039

Csak linkelve tudom:

Előzmény: Törölt nick (82037)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82038

OFF: Bár én fiatalnak számítok, de mióta az eszemet tudom és járok a kínai piacra vásárolni (mindkét oldalra) ez sajnos így néz ki. Én sosem láttam a Ganz Mávagot fénykorában.

Előzmény: FAV 20 (82032)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82037

Kérlek, ne kínozz minket, tedd fel nagyobb méretben!

Előzmény: heggla (82036)
heggla Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82036

Egy kollega fotója,még az összel(tolna megye):

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82035

Ezt ismerem, és szép is! De van még mit tenni az ennél régebbi tipusok terén is, már ami van még! 

Előzmény: Pilács011 (82031)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82034

És szerinted ki tehet erről? 

Előzmény: FAV 20 (82032)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82033

Ez minden, csak nem korhű. Attól mondjuk még szép, persze. 

Előzmény: Pilács011 (82031)
FAV 20 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82032

A Sallai autóbusz javító közelében laktam, és bementem látván a régi buszokat, hogy vegyenek fel oda dolgozni, és megjavítom a régi buszokat. Mondták, hogy van rá ember! Még a Csarnokot is eladták. Most a kínaiak használják raktárnak, mert a sárkánycenter terjeszkedik.

Nem, hogy nem költenek a régi üzem megmentésére, még a meglévő létesítményekre sem vigyáznak. A buszokról ne is beszéljünk. Szégyen, hogy az Ikarus buszokból nem örzött meg a gyár, de a Magyar állam sem segített ebben. Meg lehet nézni a VW múzeumot, a Mercedes múzeumot, és szinte leesik a látványtól az ember ála.

Itt meg a lelkes buszfanatikusnak kell megmentenie a saját pénzén a járművet. Segitenie kéne az államnak, mind a helyreállításban, mind a fenttartásban.

A rombololásban parter azt el kell ismerni. Menjen be valaki a Ganz Mávag területére. Azt fogja hinni, hogy Kínában van. Az is egy nagy raktár mára. A Váci útról eltüntek a gyárak, és a metrót azért építették, hogy a munkások el tudjanak jutni a munkahelyükre. Senkinek nem tűnik fel, hogy nincs traktorgyár? Magánkézben van több példány DUTRA traktorból, de éveken át Gödöllőn egy prototípus ott hever. A közlekedési múzeum miért nem veszi meg? Vas árban árulták pár éve. A nemtörődömség jellemző az egész országra.

Előzmény: RIKA424 (82026)
Pilács011 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82031

LEhet, hogy még nincs értéke, de van már rá egy majdnem korhű gépezet! :)

 

Előzmény: Törölt nick (82030)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82030

Nem! De na keverd a fogalmakat! Az egy akkora tömegtermék, már mint a 200-as széria, és jelenleg is üzemben van ez a típus, hogy nincs akkora nosztalgia értéke! És ne feled! Ez egy Aba" örökség, ő utálta a régi járműveket, csak 611-es villamost éltette hogy Demszkyt és csapatát propagálja

Előzmény: norbee601 (82028)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82029

Nem mondasz újat! Ha nem is ilyen részletesen, de olvastam erről 1984-ben az "Esti Hírlapban,,!  Tudom milyen gyalázatosan bántak a régi rendszer eftieji a régi járművekkel, és jól emlékszem mennyit görcsöltem, hogy ebből, meg ebből sem maradt semmi. A 90-es évek elején még gyakorlatilag egy darab régi jármű sem volt, kivétel az összepofozott IK180, majd az említett IK556! De álmodni sem lehetett IK55 vagy 66-ról, nem is beszélve a legendás IK620/630 típusra. Ma már tudjuk, sok áldozatot nem kímélve, egyéni és magán kezdeményezések eredménye évről  évre látványos. De a témához visszakanyarodva, akkor kérdem miért előnyös jelenleg hogy KM tulajdon van, mint ha BKV lenne? Ne feledjük lassan 2013 lesz, és nosztalgia szempontból kicsit más szelek fújnak,mint régi nagyra becsült elvtársak idejében!  

Előzmény: RIKA424 (82026)
norbee601 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82028
Mert a BPO-103-ról aztán gondoskodik a cég.
Előzmény: Törölt nick (82020)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82027

Pontosítok! Nem egészen így volt! Ezt értettem arra, hogy egy laikus számára az jön le, hogy mint munkásbódéból lett IK556 jelenlegi állapotban! Azt a köztes részt mikor bizonyos hangok segítettek abban, hogy a közlekedési Múzeum lecsapjon rá mint védett jármű, mint egyetlen megmaradt ilyen busz, és a Tatai útra szállíttassa

Előzmény: FAV 20 (82025)
RIKA424 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 82026

Te most arra gondolsz, hogy a BKV nem törődött a régi járművek megőrzésével, és alig maradt valami?

 

----------------

 

Nem bizony.

 

1975-1980 között élénk vita volt a BKV-VOLÁN Tröszt-Közl.Múzeum-KPM-Ikarus ötszögben a védendő járművekről.

A KPM két főt (egyik én voltam) delegált ebbe a munkabizottságba.

 

Minden résztvevő egyértelműen elutasította, hogy egyetlen buszt is megtarrtson.

 - Ik-30,

 - TR 3,5

 - Ik-csuklós,

 - mikrók,

 - AMG,

 - Alba busz,

 - Fakarusz,

 - 557,

 - Europabusz,

 - stb

 

még megvoltak.

 

Mindegyik a másikra kente a munkát, mondván nem az Ő dolga csinálja a másik.

Különösen fájó volt a Közlekedési Múzeum teljes elutasítása.*

 

akkoriban a közlekedési múzeum és a BKV is 100%-ban vasuti járműveket akart megőrizni. Mozdonyt, HÉV-et, villamost, földalattot, stb.

 

Miközben villamosból eltennivalónak minősítettek kb. 40 db-ot, amit el is tettek évekig, addig autóbuszból egy darabot sem kívántak megmenteni.

 

Ezt írásba is adták.

 

 

FAV 20 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 82025

Mi nem volt így?

Előzmény: Törölt nick (82018)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 82024

Nem értem a gondolatodat? A 200 széria az tömegjármű, és rengetek példány megfog maradni ez előre vetíthető! Az IK556, IK180-as sem egy-két darab készült, sajnos ez a típus nem kapta meg a figyelmet, mint a többi sem. Még régi járgányokból itt-ott elő-elő kerülnek példányok,és egyre gyarapszik a rendbe hozott buszok száma, itt csak ez a kettő, vagy is a Pécsi emeletessel 3 darab létezik. Ebből kell élni! Az 1 darab IK556 a Közlekedési Múzeum tulajdona jelenleg is, tehát ha valakik elkezdenek mozgolódni kicsit neccesebb lesz mint az IK180-as esetében mert az BKV tulajdon! De nem reménytelen, mert a ZIU 5 is Közlekedési Múzeum tulajdon, aztán néha megmutatja magát!   

Előzmény: Törölt nick (82023)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 82023

Lehet, de ha ez egy tömegjármű lenne, akkor ugyanaz a szemlélet határozná meg az életét, mint, abban az időben amikor "vágóhídra" kerültek a 70-es évek végén.

Előzmény: Törölt nick (82022)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 82022

Te most arra gondolsz, hogy a BKV nem törődött a régi járművek megőrzésével, és alig maradt valami! Ez a kicsit már változott, sajnos sok minden már nincs, és most nem akarok a Sallai" történtekre térni. Azóta volt egy vezető váltás, és akik mozgolódnak ott vannak eredmények! Ma már senki nem vágná szét az IK556 szoló buszt, ha erre célzól?

Előzmény: Törölt nick (82021)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.09 0 0 82021

Miért is?

Előzmény: Törölt nick (82020)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!