Ez nem a 259.00K3, mert az egy 10 méteres "terepes" kocsi volt, rövid hátsó túlnyúlással és nagy terepszöggel, kicsi ablakokkal, 2 tengely között elhelyezett 2. ajtóval. Teljesen más volt a 259 fenékváza, mint a 256-osoké.
A képen a szögletes homlok- és hátfalú 256-os látható. A tévedés abból fakad, hogy egykoron a Járművek, Mezőgazdasági gépek folyóiratban is megjelent, 259-esekről szóló cikkben rossz kép (nevezetesen a szögletes 256-os fotója) kerül be 259.00K3 képaláírással.
Elöl is SZU-tengely van, az csak disztarcsa. Amugy a 3M HUF nem tekintheto eppen olcsonak sem, fokepp h a vazat alltaban eleg jol megette az ido. A D10-es motor (allapottol fuggoen) ertek, amugy ezt jo, ha 1 M HUF-ert el lehet adni. De lehet, h sokat mondtam...
OFF: Bár én fiatalnak számítok, de mióta az eszemet tudom és járok a kínai piacra vásárolni (mindkét oldalra) ez sajnos így néz ki. Én sosem láttam a Ganz Mávagot fénykorában.
A Sallai autóbusz javító közelében laktam, és bementem látván a régi buszokat, hogy vegyenek fel oda dolgozni, és megjavítom a régi buszokat. Mondták, hogy van rá ember! Még a Csarnokot is eladták. Most a kínaiak használják raktárnak, mert a sárkánycenter terjeszkedik.
Nem, hogy nem költenek a régi üzem megmentésére, még a meglévő létesítményekre sem vigyáznak. A buszokról ne is beszéljünk. Szégyen, hogy az Ikarus buszokból nem örzött meg a gyár, de a Magyar állam sem segített ebben. Meg lehet nézni a VW múzeumot, a Mercedes múzeumot, és szinte leesik a látványtól az ember ála.
Itt meg a lelkes buszfanatikusnak kell megmentenie a saját pénzén a járművet. Segitenie kéne az államnak, mind a helyreállításban, mind a fenttartásban.
A rombololásban parter azt el kell ismerni. Menjen be valaki a Ganz Mávag területére. Azt fogja hinni, hogy Kínában van. Az is egy nagy raktár mára. A Váci útról eltüntek a gyárak, és a metrót azért építették, hogy a munkások el tudjanak jutni a munkahelyükre. Senkinek nem tűnik fel, hogy nincs traktorgyár? Magánkézben van több példány DUTRA traktorból, de éveken át Gödöllőn egy prototípus ott hever. A közlekedési múzeum miért nem veszi meg? Vas árban árulták pár éve. A nemtörődömség jellemző az egész országra.
Nem! De na keverd a fogalmakat! Az egy akkora tömegtermék, már mint a 200-as széria, és jelenleg is üzemben van ez a típus, hogy nincs akkora nosztalgia értéke! És ne feled! Ez egy Aba" örökség, ő utálta a régi járműveket, csak 611-es villamost éltette hogy Demszkyt és csapatát propagálja!
Nem mondasz újat! Ha nem is ilyen részletesen, de olvastam erről 1984-ben az "Esti Hírlapban,,! Tudom milyen gyalázatosan bántak a régi rendszer eftieji a régi járművekkel, és jól emlékszem mennyit görcsöltem, hogy ebből, meg ebből sem maradt semmi. A 90-es évek elején még gyakorlatilag egy darab régi jármű sem volt, kivétel az összepofozott IK180, majd az említett IK556! De álmodni sem lehetett IK55 vagy 66-ról, nem is beszélve a legendás IK620/630 típusra. Ma már tudjuk, sok áldozatot nem kímélve, egyéni és magán kezdeményezések eredménye évről évre látványos. De a témához visszakanyarodva, akkor kérdem miért előnyös jelenleg hogy KM tulajdon van, mint ha BKV lenne? Ne feledjük lassan 2013 lesz, és nosztalgia szempontból kicsit más szelek fújnak,mint régi nagyra becsült elvtársak idejében!
Pontosítok! Nem egészen így volt! Ezt értettem arra, hogy egy laikus számára az jön le, hogy mint munkásbódéból lett IK556 jelenlegi állapotban! Azt a köztes részt mikor bizonyos hangok segítettek abban, hogy a közlekedési Múzeum lecsapjon rá mint védett jármű, mint egyetlen megmaradt ilyen busz, és a Tatai útra szállíttassa!
Nem értem a gondolatodat? A 200 széria az tömegjármű, és rengetek példány megfog maradni ez előre vetíthető! Az IK556, IK180-as sem egy-két darab készült, sajnos ez a típus nem kapta meg a figyelmet, mint a többi sem. Még régi járgányokból itt-ott elő-elő kerülnek példányok,és egyre gyarapszik a rendbe hozott buszok száma, itt csak ez a kettő, vagy is a Pécsi emeletessel 3 darab létezik. Ebből kell élni! Az 1 darab IK556 a Közlekedési Múzeum tulajdona jelenleg is, tehát ha valakik elkezdenekmozgolódni kicsit neccesebb lesz mint az IK180-as esetében mert az BKV tulajdon! De nem reménytelen, mert a ZIU 5 is Közlekedési Múzeum tulajdon, aztán néha megmutatja magát!
Lehet, de ha ez egy tömegjármű lenne, akkor ugyanaz a szemlélet határozná meg az életét, mint, abban az időben amikor "vágóhídra" kerültek a 70-es évek végén.
Te most arra gondolsz, hogy a BKV nem törődött a régi járművek megőrzésével, és alig maradt valami! Ez a kicsit már változott, sajnos sok minden már nincs, és most nem akarok a Sallai" történtekre térni. Azóta volt egy vezető váltás, és akik mozgolódnak ott vannak eredmények! Ma már senki nem vágná szét az IK556 szoló buszt, ha erre célzól?