Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25248

???

Előzmény: Törölt nick (25246)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25247

A kicsiről van valakinek bővebb infója? Mert a nagyot (ami lemegy 0,6 cm/s-ig) láttam a magnómúzeumban, de a párját, amivel lehet 0,6-on is rögzíteni, azt nem...

Előzmény: Törölt nick (25246)
Audi80Avant Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25245

Azért, ha csupán a hangi végeredményt néznénk , akkor én simán oda mernék tenni egy HS Revit az STM mellé , annak a kemény kaparós hangja számomra sokkal elviselhetetlenebb mint a Revi hangképe.

Előzmény: dzogcsen (25243)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25244

Ha elmegy 18kHz-ig 1-2dB eséssel, az még belefér részemről, 18kHz fölött meg vagy süket vagyok, vagy szar a hifim :-D Sajnos az első verzió a biztosabb :-(

dzogcsen Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25243

Hiába rosszabb papiron az STM azér nem egy kategória magasan jobb magnó az STM.

Előzmény: Törölt nick (25241)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25242

Nem olyan rossz azért az átvitele, csak éppen a modernebb gépek  többet tudnak,  ámbár  nem esett szó  a  torzításokról:)

 

Annak idején én is csináltam a 310 hez  egy  elektronikát. Kivez mérők,  monitor kapcsoló, és  egy  meghajtó  erősítő  volt benne. Plusz még  a magnóba  építettem egy  6 digites számlálót is, ami  nem játékidőt, hanem szalaghosszt mért  1 cm.-es  felbontással :)

Szóval, baromira ráértem  akkoriban :))

Előzmény: Törölt nick (25241)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25241

Úgyis 19-38as félsávos Revox érdekelt volna, és valószínűleg többnyire 38-on használtam volna, szóval a Mechlabor rosszabb átvitele 38-on nem akkora baj. Tény, hogy lesz egy kis plusz munkám, ami a bemeneti előfokot és a kivezérlésmérőt illeti, de szerencsére értek az elektronikához, szóval nem lesz gond őt illeszteni a rendszeremhez.

Előzmény: Törölt nick (25240)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25240

Erre a kérdésre nem egyszerű  válaszolni.

A Revoxok  komplett gépek, a 310  nem. Önmagában nem képes  pl felvételt készíteni  hagyományos műsorforrásból. Kell hozzá  egy  keverő, vagy  egyéb  előerősítő fokozat, ami meg tudja hajtani, és ellenőrizhető  vele a kivezérlés.

Továbbá  a 310 es  38 -on  szépen  szól, de  19 en  azért  bizony  egy  revoxnak  jobb hangja van, és jobb a felső  határfrekije is.

A 310 es viszont  egy  komoly, precíz  készülék,  és ha jól  be van  állítva , akkor  nagyon szépen működik,  jól kezeli a szalagot, és  persze  AEG  tányérral is használható.

Előzmény: Törölt nick (25239)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25239

Hú, az a C37 nem semmi... de olyan kéne is, meg nem is érzést idéz elő bennem.

 

Más: van tapasztalata valakinek ML STM-310-zel? Ha igen, milyenek? Érdemes ilyet venni? (mondjuk egy Revox A77 vagy B77 helyett) Persze, nem egy kategória a kettő (felsőkategóriás konzumer cucc vs. stúdiómagnó) de az áruk nagyjából egy szinten van, ezért a Revox a "versenytárs".

Sanvean Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25238

Sanvean Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25237

Sanvean Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25236

Én meg kemencét írtam kazán helyett? Hehe.

Előzmény: spacc (25231)
Sanvean Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25235

Elhiszem, hogy féltették a tulajdonukban lévő -a másik filmstúdiónál különb, többet tudó berendezéseiket. Aki nem tudott lépést tartani akkoriban, az 'meghalt'.

Előzmény: etwg (25230)
Sanvean Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25234

A Rottenbiller utcai stúdió ilyen tré lett volna?

Nem mondom, az Inita stúdióban (Nosztíciusz Vilié) is érdekes volt a hangszigetelés. Rám lett szólva, amikor kicsit hangosabban püföltem a dobszerkót .-)))

Előzmény: spacc (25231)
spacc Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25233

1940 a bűvös szám, a Dysney ekkor csinálta meg az első 3 csatornás hangot, ez után beindult a kisérletezés. És pontosan az a bizonyos vetitési oldalon lévő iszonyatosan sok beruházás a fejlesztésre ami gátat szabott. Szerencsére...

Így utólag.. praktikusabb lett volna a szinkron működtetésű 35mm-es perforált hangszalag használata... ez relatíve nem nagy beruházás, és a hangformátumok fejlődésének sem lett volna gátja.

Előzmény: etwg (25232)
etwg Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25232

Ha jol emlékszem az amerikai studiokból már a 2.vh. elött vagy közvetlenül utánna jöttek ki  több hangsávos filmek - elég sok, keresztbe kasul levédett eljárás volt - talán emiatt sem terjedt tul gyorsan.

(Hiszen a mozikat is fel kellett szerelni, illetve azokat mindenféle jogdij fizetésére kötelezték - még ma is - ha ilyen hanggal kivánták bemutatni a filmeket.)  

Előzmény: spacc (25229)
spacc Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25231

Nem, én a Hanglemezgyár Rottembiller utcai stúdiójáról bszéltem. És az a bizonyos hang az az infrahang volt, tehertütü, troli és kazán esetén is.

Előzmény: Sanvean (25210)
etwg Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25230

A sztereo optikai hangról vagy filmkameráról (felvevöröl) nem igen fogsz találni anyagot, mert nagyon ritka gép volt.

Europában csak néhány tucat volt (a legnagyobb studiok laboratoriumában), és azokat is ugy féltette a gyártoja, mint oroszlán a kölykét.

Akkoriban (még ma is) az volt a divat, hogy a filmek mester kopiáját  (még külön szalagon a hanggal) elküldték egy ilyen studioba és ott megcsinálták az optikai hangos negativot, amit aztán már a hazai laborban lehetett másolni.

(Monohang felvevö volt szinte minden nagyobb filmstudioban). 

Előzmény: Sanvean (25216)
spacc Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25229

Sorround volt már a Ben Hur, és a Dr. Zsivágó is... az meg ugye a hatvanas évek közepe....

Előzmény: etwg (25212)
spacc Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25227

Naon jó, amikor a plazma mlegíti a tappancsaimat, ezért meg nem engedném, hogy egy medve eccer is betegye ide a lábát.

Előzmény: spacc (25226)
spacc Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25226

Lerakom a tévé elé, rá még 3 könyvet, a tetejire egy kispárna, és amikor nézem a fotőjbő a stévét, rárakom megfáradt tsülgeimet...

Előzmény: Törölt nick (25225)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25225

A plafonon még van egy kis hely..:))

Előzmény: spacc (25224)
spacc Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25224

Fogadd el azokat is, elfér mjd nálam.... :))

Előzmény: tunerman (25223)
tunerman Creative Commons License 2011.03.02 0 0 25223
Sanvean Creative Commons License 2011.03.01 0 0 25222
Sanvean Creative Commons License 2011.03.01 0 0 25221

Ezen a linken talál valaki valamit?

www.mozitechnika.hu/file/1/a_filmhangok_fejlodese_2008.pdf

Előzmény: spacc (25220)
spacc Creative Commons License 2011.03.01 0 0 25220

Elég hiányos....(még)

 

 

Előzmény: Sanvean (25217)
Sanvean Creative Commons License 2011.03.01 0 0 25219

Voltak halvány emlékképeim, de irásos megerősítés nélkül nem mertem leírni.

Előzmény: spacc (25218)
spacc Creative Commons License 2011.03.01 0 0 25218

Optikai hang volt sztereóban in, de cspanivaló volt a minőség (egy létező helyre kellet a két fénycsíkot bepréselni, ez több mint 50%-os intenzitásvesztességet okozott, és akkor már dolbyzni kellett volna, namármost azt meg nnálik vsak a nagy mozikba lehetett megengedni. Drága volt. Persze csinaltak fényhangban sorroundot is, de ezek speciális, 75 ..-s cinemascop rendszerű filmek voltal, ezt is nálunk csak nagy mozikban lehetett vetiteni... Csinálni ilyet nálunk ne csináltak. Nem is sokáig erőltették.

 

 

Előzmény: etwg (25215)
Sanvean Creative Commons License 2011.03.01 0 0 25217

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!