Akkor tessék olcsón venni azokat a külföldi papírokat! :-) De tényleg, nekem is úgy lett autóm, mint Biginek, ebayen lecsaptam, kimentem, hazahoztam, gatyába ráz(at)tam, levizsgáztattam. Nekem plusz egy húszas volt a pénz a "segítségért", mert a lengéscsillapítóim nem voltak frankók (azóta azok is fel lettek újítva), és nem szaroztak azzal, hogy az angol papírokban szerepló motorszámot sehol nem lehetett megtalálni a blokkon. (Pedig isten bizony nem mókoltunk rata semmit, egyszerűen nem volt.) Egyébként mindenben megfelelt a Mozaikban. Kapott régi Skoda H4-es lámpákat CE jelzéssel, új fékeket, meg még pár apróságot, oszt' azóta is megy, mind az 1300 cm3-jével, és elméleti 60 lovával. A procedúrát meg leírtam már itt is párszor, nem egy halál:
Ha a tied lesz az első ilyen autó, akkor egy délelőtt Mozaik utca, előtte biztosítás kötés a neten, vagy még jobb, ha legalább youngtimer korú, és akkor valami klubon keresztül "occójér". Itt lassú a dolog, mert fel kell vinni a kocsit a rendszerbe.
Egy reggel a NAV-nál, amíg kiváltod a VPID-t, plusz itt is felviszik az autódat a rendszerbe, mert ilyet az életben nem láttak még, meg be is kérik az angoloktól, hogy akkor ez tényleg élő autó típus-e? (1, max. 2 óra, utána már mennek maguktól a dolgok, te mehetsz dolgozni. Különben meg a faszér' nem ugyanabból dolgoznak, mint a KKF?)
Pár nap múlva újabb reggel a NAV-nál, amíg fizetsz. (Megint kb. 1 órás processz.)
Egy reggel az ocsmányirodában, itt is elhajtanak elsőre, mert fel kell vinni az autódat a rendszerbe. (A faszér' nem ugyanabból dolgoznak, mint a NAV, meg a KKF?)
Két nap múlva megint egy reggel az ocsmányirodán, a végén a kezedben a rendszám, meg a forgalmi.
Ha olyan autót veszel, ami már jött be (Super7, Dutton, Gentry), akkor egy NAV-ot és egy ocsmányirodát megúszol.
2012 október:
[...] nekem is csak a hátsó üléseket nézték meg, mielőtt beírták volna, hogy négy személyes. Elmondom tömörítve, hogy ment:
- Ez mi?
- Kit car.
- Milyen?
- Triumph Gentry.
- Van erről valami papírja?
Előadtam az angol biztosítási papírt és műszaki vizsga lapokat, amiken rajta volt a Gentry is (a V5C-ben csak Triumph volt), meg a klubos értesítő füzeteket, meg egy korabeli újságcikket. Kis hümmögés, utána a pasi behozta guglit, beütötte, hogy Triumph Gentry, megnézte az első oldal képeit, majd kimondja a verdiktet:
- Oké, Triumph Gentry.
Utána persze fékek, lámpák (addigra kicserélve EU-sra), lengéscsillapítók, alvázszám (mezei, beszegecselt VIN plate), motorszám (nem egyezett, de beírták a meglevőt), szóval rendes vizsga, és mehettem.
Igen, ehhez hasonlót tanácsolt eddig mindenki. A jobbkormány megmaradt. Ezt csak most látom a képeken (ezt az egyet nem figyeltem).
Lé "nagyon régi" + teljes átalakítás nem lenne túl sok lóvé? Egy nagyon régiben már biztos nem az a moci van, de még távolról sem, amit beleépítenék. Egy erősebb motorhoz esetleg a westfield egy kicsivel megerősített vázat is javasolna (nem véletlenül ám) és akkor ott tartasz, hogy vettél külföldi papírokat.
Nekem tetszik a rendeld meg, szereld össze, vizsgáztasd le angliában, aztán itthon beköszön a disznó regisztrációs útonállás. Ennek amúgy van plafonja, mert lehet, hogy ez már egy tök új autó árában regisztrálódna szép kis hazánkban.
Kell wenni egy jo régi, már rendxámos werdát, bárhol.
Azt hazahozni, kipofozni, lewizsgáztatni.
Minél régebbi, annál kewesebb a regadoja.
Miwel az itteni wizsgáztatoknak gözük sincs, h mit tartalmaz egy ilyesmi werda, azt és ugy épited át, ahogyan azt xeretnéd.
Itthon ez az egyedüli járhato ut, mindenféléwel lehet probálkozni, de ez jár a legkewesebb utánajárással, illetwe pizráforditással.
Az enyimen wolt külföldi rendxám. Azota ki lett cserélwe a motor, a wálto, a komplett futomü, át lett épitwe a kaszni és az elektromos rendxer. A két ülés az eredeti, de terwezem azok cseréjét is. )))
A probléma csak ott kezdődik, hogyha megépíti a ember forgalomba helyezik, de a magyar regadó a forgalomba helyezéstől számitandó. Tehát új autó után fizetsz, nema 82-es zsiguli donor után. Nem?
Ha meglátja a westfield játékautóra hajazó, aranyos, álló lámpás, apró autóját, rögtön beleszeret. Aztán meg kiszeret belőle, ha bele akar ülni, mert az nem megy könnyen. :)
Tüszentő, prüszkölő autós fiatalok itt is vannak, de nemversenyeznek. A büntetés óriási! Jövő honapban megyünk gyárlátogatásra, remélem megváltozik a véleménye.
"A feleségemet fűzöm, hogy kell nekünk egy ilyen." - Sok szerencsét xD
"Az a gond, hogy én mindennapokra használnám (hol ahol mindig esik az eső"?)." - Az angolok imádják az ilyen autókat. Ha ők nem finnyásak az utastérbe és persze a vasalt öltönyre :) fröcsögő sárra, akkor te sem leszel az. A menet közbeni korábban sohasem érzett halálfélelem úgyis elnyom minden más érzést :D, de az tuti, hogy te is imádnád.
"De igen erre lenne, csak hát harmadik autó pár ezerért? Itt vannak ilyen hétvégék, lezárják az utat oszt jönnek, gyorsan mennek és utána go home." - és micsoda élmény lehet az! Ehhez képest elnézem az itthoni jampikat a kiglancolt, hangos (legtöbbször csak hangos) furikokban, akik a zebrát nézik versenypályának (csúcsidőben, átkelő gyalogosokkal természetesen). Mire megépítenének egy ilyet (nagyon sok munka, türelem és szakértőkkel való konzultációk végeláthatatlan sora), elmenne a kedvük attól, hogy vadállatként viselkedjenek az utakon.
"A biztosításon is látszik. Egy évre 150 font, a mi espace IV-ünk 200font/hó (lenne, de van okosság)." - na ez itt vajon milyen összegekre rúgna? Vajon mivel lehet azt megindokolni, hogy egy ilyen járgányra több biztosítást kell fizetni, mint egy szériában gyártott kacatra? (Csak retorikai a kérdés.)
Ez így lenne. A feleségemet fűzöm, hogy kell nekünk egy ilyen. Az a gond, hogy én mindennapokra használnám (hol ahol mindig esik az eső"?). De igen erre lenne, csak hát harmadik autó pár ezerért? Itt vannak ilyen hétvégék, lezárják az utat oszt jönnek, gyorsan mennek és utána go home. A biztosításon is látszik. Egy évre 150 font, a mi espace IV-ünk 200font/hó (lenne, de van okosság).
Öröm az ürömben, hogy ezek szerint Angliában nem szaroskodnak vele és simán forgalomba helyezik. Szóval meg kell építeni a westfield cuccokból.
Mivel vérprofik az angolok, naná, hogy van balkormányos ...minden... hozzá. Egyébként is piszkosul megtervezték és csak a jó ég tudja, milyen sokat tesztelték mindenféle körülmények között. Még hogy egy magyar mitugrász az ő munkájukról mondja meg, hogy az "nem megfelelő".
Kicsit megpiszkálni egy hayabusa motort (csak amennyire a gazdájának tényleg jó is, mert egy szappantartó tömegéhez konvergál alulról, szóval csak óvatosan), aztán az egészet elhurcolni Angliáig. Ott valaki, aki ráér (pl. ott dolgozik) levizsgáztatja és itthon megterhelnek egy regisztrációs adóval - miért is ne? - aztán jöhet a szolid döcögés a közutakon. Bizony ám, nem versenypálya, mindenkinek csak egy élete van - dehát egy igazi kitcar-os ezt alapból tudja - vajon miből gondolják, hogy nem?
Majd ha elszabadul az adrenalin a vérben, akkor egy-egy amatőr versenyzés (márhogy teljesen lezárt pályán), hogy lecsillapodjunk, meg mert erre való igazán egy ilyen szépség, amit hónapokig, évekig dédelget az építője és vigyáz rá, mintha aranyból lenne. Szerintem annál is értékesebb.
Hát ja. Nekem is otthon volt épített autóm, okos rendszámmal. Műszaki+ eredet is (pénz kérdése). Jó, hogy korupt az ország, mert öt olyan ismerösöm volt aki úgyan így volt. Igaz, egy GT 40-es replikával nem lehet megcsinálni.
Szia! Most járok utána. Kit car-okkal szeretnék foglalkozni, hogy legyen kiút (meg hozzon a konyhára). Persze ha lesz, vagy lenne rá igény. Járatom a kit car magazint abban le van írva minden. Pl.: ülés, kormány stb... . De 1-1,5 guriga a legalja.
Nincs arról egy link, vagy bármi, hogy pontosan milyen kritériumoknak kell megfelelni? Ill. külföldi állampolgár is vizsgáztathat, vagy kell legalább egy ottani bejelentett lakcím?