És már most ezzel szembesülsz, ha 210-esből, vagy 211-esből keresel 220cdi-t idehaza. 50-ből 3 magyar, abból 2 taxi volt, a maradék 47 importautóból 46 taxi volt, 1-et meg csúnyán összetört még a német gazdája, és csak így érte meg hazahozni....
"A műszakira visszatérve: idén szeptemberben akarják bevezetni, hogy 1 év legyen csak adható, idős autóknál. Remélem nem teszik meg..."
Ha ezzel tovább lehet sápolni az autósokat (és megtolni az újautó-eladásokat) - lásd még regadó, gépjármű-adó stb. akkor meg fogják lépni, nyugodj bele :/// Ezek ilyenek.
Sziasztok! Gondok csőstül... Srác kicserélte a jobboldali gömbfejet, nagy nehézségek árán. Nagyon össze volt gyógyulva ott minden, de megküzdött vele. Hazafele hallom ám, hogy fura kopogó hangok jönnek a jobboldali kerék felől. Mindjárt be is vittem futóműállításra a Kia-hoz, mert az volt éppen a legközelebb. Lényeg az, hogy majdnem egy órát vártam, és a fickó elküldött,,,azzal, hogy nem bírja meglazítani a kormányösszekötő csavarjait.:(( Egy komoly szakszervíz, számítógépes technika, felszerelés, stb...minden kudarcot vallott. Felhívom a garázssori srácot: kevesebb, mint tíz perc alatt minden csavar fellazítva, egy villáskulcs, és egy csőtoldalék segítségével. Hát mit is mondjak, ezek valami egészen úri szerelők, hozzászokva az új autókhoz. Kaptam egy olyan tanácsot, hogy jobb az optikai futóműbeállítás, mint a számítógépes az öreg autóknál, meg is fogadom, viszem az autót 3-ra egy másik szakszervízbe, ahol még tudnak autót szerelni. A műszakira visszatérve: idén szeptemberben akarják bevezetni, hogy 1 év legyen csak adható, idős autóknál. Remélem nem teszik meg...
Csak mindenben megerősiteni tudom S500 Kollega irását. Fogyasztás 12-16 liter között van normális használatnál a V8-as motorokkal szerelt 140-esnél. Vezérmülánc cserét Sanyival megkonzultáltam, azt mondta kiméletes hajtásnál nem indokolt a csere, ha valami "zajt" nem produkál . ( az én motoromban most 325000 km van ). Gázos témában, nagyon régen volt egy 230e autómban, de borzasztó volt, ingyen oda adtam, csak szabaduljak . ( kb 15 éve volt ! ) A 320-as benzines motorral szerelt autóm volt, nem emlékszem hogy jelentősen kevesebb lett volna a fogyasztása, de arra határozottan emlékszem, hogy gyenge volt ( azért adtam el ).
Meghibásodás: elméletileg a 4 hengeres kevésbé hibásodik, a 6 hengeres jobban, a 8 hengeres mégjobban, a 12 hengeres a legjobban, de ez csak az elmélet. Nekem a kezdeti rendberakás után kb 30 000 km alatt nem hibásodott meg jelentősebb dolog az S420-as autón. A diesel motorokkal szerelt autók szerintem sokkal többet futottak mint a benzinesek ezért rizikósabb a vétel és nagyon gyenge a 2o mázsa feletti autó mozgatásához.
Nem bonyolultabb mint a hasonló korú BMW, Audi, vagy Cadillac. Meg lehet bele jól is cinálni a gázt. Csak kerül vagy 5 kilóba egy tényleg korrekt hengerenkénti rendszer a V8ra, azt meg igen sokára fogja visszahozni, ha egyáltalán. És közben ugye basztatnak a parkolóházakkal, nincs pótkereked vagy csomagtartód... szal nyilvánvalóan nem éri meg, nekem. De volt egy kollega a első Yetron, egy Cápa bömössel, V8as M5ös motor volt benne, kb két generációval újabb mitn a kasztni. Aztán be volt gázosítva, mert emberünk minden héten járt vele a finnekhez, és az évi 80000-100000 km már igencsak gazdaságossá tette a gázüzemet.
Lánc: Nekünk a 420asban elkezdett indításkor szólni kb 4-5 sec csattogás. Ekkor kicseréltettük.
Szerintem Mercinél felejtsd el a gázost. Túl bonyolult hozzá. A valós fogyasztása nálam 15 liter körül van. Hosszú úton 12-ben is megáll, vegyes üzemben sok várossal 16 liter. Hozzáteszem ez nem pest. Gondolom ott araszolgatva 20-at is benyel. A V12 valóban horror. Mit értesz az alatt, hogy eszi a vezérművet? Olyant már én is olvastam külföldi fórumon, hogy 200e felett illik cserélni a láncot meg a feszítőket és vezetőket, mert a műanyag vezető eltörhet, és elszakíthatja a láncot. Anno be is mentem merciékhez árak után érdeklődni. Az eredeti gyári lánc, és a komplett garnitúra feszítő-vezető összesen 70e forint. Ebből a lánc 50, de ezt 25-ért is meghozzák szla nélkül. Így 50 alatt marad. Itt lebeszéltek róla páran, állítólag hülyeség, de a biztonság kedvéért lehet, hogy egyszer rászánom magam a cserére.
A 6 hengeres sokkal gyengébb, és nem is takarékosabb. Ha neked elég a teljesítménye, és pont abból van nagyon megkímélt, akkor ok. De előbb mindenképpen próbálj ki egy V8-at :)
a bordó 4matic sajna egy fostalicska: így kezdődik: pár ezer km-e teljesen felújított motor... kérdés: mi lett benne cserélve? nemtom miért kellett felújítani? nemtom. reális a beírt 300ekm? nem, biztos nem.... 4matic műxik? szte igen...
1./-nagyon-nagy valószínűséggel Taxi volt valahol,valamikor....erre enged következtetni,hogy hiányoznak műanyagok+repedeztik a fa+ki vannak cserélve az ülések
2./-nem kevés kilóméter lehet benne,ha a csomagtér-felhúzó már el elengedte magát(mivel a Taxis használja a csomitartót sokat-nap mint nap-,----magán használatnál ez kevésbé jellemző!)+a teli oldal feletti rohadás vagy szakszerűtlen javításra vagy rengeteg télen megtett kilóméterre utal-ami ugye szintén a Taxisok sajátja....
3./-attól,hogy Taxi volt még lehetne jó autó,de a leírásodból nem az jön le,hogy 1 megkímélt,becsben tartott darab lett volna.....
Kösz a linket, beleolvastam Ezek a fogyasztásadatok mennyire reálisak? Valahol van adat az uj szabvány szerint?(város/országút/vegyes) A tapasztalat mit mutat?(500 as esetén)?
Kösz a tanácsot, még biztos foglak zaklatni tanácsokért. Eredetileg 300SD ('98) volt tervben csak aztán közbejöttek dolgok: megnősültem épitkezés, valamivel gyengébb anyagi helyzet, tehát kevesebb pénz marad rá. Elgondolkoztam egy olcsobb 350-esen, de a mostani gázolajáraknál jobban járnék egy benzin-gáz-osal és valószinüleg amennyiért kapok egy zsakadtabb dizelt, annyiért kapok egy közepes állapotu benzinest. Mivel sok merci átment már a kezemen tudom hogy szakadtat NEM SZABAD venni. a 6 hengeresre azért gondoltam mert a V8-ról elég sok rosszat halottam (hogy eszi a vezérművet, egy ismerősömnek pont én szereztem be egy bontott vezérművet, bontva sem volt olcsó). A V12-ről meg azt hallottam hogy horror a fogyasztása. Van-e valakinek gázos-a, mi a tapasztalat vele (tudom-tudom egy bálnába nem illik gázt tenni...)