Csak még egy jótanács: A terasz sötétedésig van nyitva. Most már ugye korán sötétedik. Ha fényképezni szeretnél, meg főleg a teraszról, gyere kicsit korábban mint a géped érkezése, mert már négykor bezártak a minap is.
Felsö sávban 430 Mhz környékén szoktam néha érdekes dolgokat hallani :))
Az automatikus scannel nagyon igazad van csak ujabban iszonyat türelem kell a manuális pásztázáshoz.Mióta megjelentek az új AIR sávos frekvenciák a nyár elején a reptéren. Minden olyan frekvencia értéken megjelenik az ATIS aminek pici a jel/zaj visszonya. Valami távoli mentöt vagy tüzoltót elkap az ember és hallja mellette "This is Ferihegy Information" :))) Egyre több reptéri Freki van a gyüjteményben de egy ideig kell hallgatnom mire rájövök kik is ök. Elég tiszteséges rádió fónia kavalkád van a földi dolgozók között.
Na akkor ahol sikerült elcsípni azon a környéken keresgess :-)) Az autómatikus szerintem nehezebb, mert sok a csönd, és olyankor az hasznavehetetlen. Én úgy tudom a LHBP-n dolgozó földik mind gey 10-15 MHz-n belül brekegnek ahhoz amit írtál először.
Valójában a Marsheller frekvenciákat keresem.Ahol lehet öket hallani. Sikerült már egy ilyen frekit elcsipni 160 MegaHertz körül, de akkor nem jegyeztem le és azóta sem találom.
Én általában úgy szoktam keresni, hogy a Yaesu-n beállok az adott sáv aljára és onnan felfelé automatikus scan. Ha megáll valahol akkor +/- 0.5 Mhz-es tartományokban finomitok. Ha elég nagy az unalom a teraszon akkor van, hogy kézzel zajzár nélkül elindulok lentröl felfele pásztázni.
Mindkét verzióban az alábbi sávok között mozgok. a, 108 MHz - tól - 172 MHz -ig (142 MHz-nél váltok modulációt de volt hogy mindkét moduláció tipussal végig pásztáztam a sávot) b, 420 Mhz - 470 Mhz - ig (itt legtöbbször FM-mel szoktam keresni)
Én pénteken sajnos nem dolgozom, de tudom kik lesznek a pultban akkor. Kedvesek az ilyen fényképezésre vágyókhoz alaphelyzetben is. Ha küldesz egy üzenetet, megírom, kit keress.
Most pénteken a 16:15-ös Malév érkezés érdekel, reszkess információs pult, jövök :))))) Remélem nem esik az eső és akkor kimehetek a teraszra fotózni és lesni azt a bizonyos gépet.
"What is the follow-me van doing behind the aircraft? Taking photos! With every interesting aircraft, there was at least one follow-me or ramp control vehicle driver taking photos. Amazing how much time they have, what a job!"
3 napig spottingoltunk AMS-on ,de csak kétszer láttam marshallert (elhanyagolható arány az érkező mennyiséghez képest). Ez is egy ritka pillanat egyike lehet. :-)))
PS: Én már voltam nálatok, nekem nem kell magyarázni a ferihegyi körülményeket. Láttam egyest indító Corsair 747 mögé csomagos kistraktort behajtani. A kollégád le is üvöltötte a fejét :-)))
"Nekem nem kell semmit sem bebizonyítanod a munkáddal kapcsolatban"
ezek alapján a sorok alapján nem úgy tűnt....:
"sok monitor bámulás, légkondiban csücsülés, telefonálgatás meg annyira fárasztó munka lehet, hogy meg sem merem kérdezni, hogy pontosan miért is kell ezekre fenntartani egy külön munkakört...."
Próbálj meg Schiphol-on előterezni! Kifogy a benzin, mire ötször megkerülöd a terminált, ha addig át nem megy rajtad egy vadállat török az A300-zal. :-)))
Becsszóra kerestem a "normális reptér" definícióját, de hiába, úgyhogy erről nem tudok vitázni.
Vicces, hogy kb. félévente meg kell próbálnom bizonyítani, hogy nem feleslegesen lopjuk a napot, és nem forgalmat hátramozdító tevékenységet végzünk, de már kezdem megszokni.
Köszi mindenkinek, aki megkímelt egy szép adag gépeléstől.:-) Megpróbálom tovább oltani a "tudásszomjat".
Menjünk szépen sorjában: az marshallerek munkájának koordinálását VAG elég jól leírta.:-) Ki melyik gépet csinálja, honnan indít, hová jön az érkező, mi legyen a gurulási, kitolási sorrend, kit hol várakoztassanak, stb. Ehhez hozzájönnek még olyan nyalánkságok, mint előtéri hajtóművezések felügyelete, külső mentők kísérgetése gépekhez, meg ez, meg az. Előtéri vontatások engedélyezése, koordinálása, és mindenki más, aki olyan munkát végez az előtéren v környékén, ami hatással lehet a forgalomra. Pl. seprűs autó, műszaki mentő, VIP koordinátor, D.A.M, fűkaszáló traktorok, utashíd karbantartók, elektromosok, akárki. Nem utolsó sorban télen az egész előtéri hóeltakarítást mi szervezzük. Plusz kényszerhelyzet esetén a külső erők (városból érkező tűzoltó, mentő stb. egységek) reptéren belüli felvezetése, (marshaller) és ennek koordinálása (apron) is a mi feladatunk.
Beállító rendszerek rejtelmei: A 2B-n Safegate típusú lézeres dokkoló rendszerek vannak. Ez úgy műxik, hogy az orrkúp és a 2-es hajtómű - mielőtt ezért is belém köt vki, a TU5-nél pl. 3-as) távolságát mérve ismeri fel a típust, és ez alapján jelöli ki a pilóta számára a megállás pontos helyét. Ez, az apron-drive (gurulós) hidaknál nem annyira kényes kérdés ott többnyire akár 1 m eltéréssel is rá lehet rakni a hidat a gépre. A fix csápoknál viszont néhány 10 cm eltérés is elég ahhoz, hogy ne lehessen pl. a híd rárakása után kinyitni a gép ajtaját. Elég pontos, de érzékeny rendszer, ha pl B735-re van belőve, egy 600-ast már "eldob" hibás típus kiválasztás hibaüzenettel. Párás időben, főleg ködben, vagy ha az alacsonyan álló nap belesüt, tud bizonytalan lenni, vagy akár egyáltalán nem képes üzemelni. Elvileg, ha minden klappol, képes azután, hogy az apronban beélesítettem a megfelelő típusra, manuális beavatkozás nélkül beállítani a gépet a megfelelő helyre. A fő hibafaktorok az előbbieken kívül: ha valami jármű átmegy előtte, főleg ha alacsony típusra (Avro, MD-80) van élesítve, mert azt is elkezdi dokkolni, ha a pilóta nem közelíti meg eléggé, és a rendszer még nem érzékeli, ha túl gyorsan gurul be, ha az előző gép után nem húzzák vissza teljesen alapállásba a hidat (ilyenkor nem hagyja beélesíteni magát). A 2A-n egyébként most folyik ugyanilyen rendszerek telepítése, és jövőre talán a 60-as állóhelyeken is lesz, az oszlopok már megvannak hozzá, akárcsak az 1-esen a 107-8-9-es állóhelyen.
A ki- befék idők regisztrálásának célja, a mvt-n kívül, pl. hogy ez alapján történik a parkolási díjak számlázása. Ugyanez vonatkozik a vontatási naplóra is, ami - meglepő módon - nem egy kockás spirálfüzet, amit a vontatós is tud vezetni, hanem az IFS nevezetű bonya szoftver rendszer része, (a többi részéhez nem értek, nem is nagyon érdekel) aminek az adatai alapján a számlázás folyik, mert ugye az sem mindegy, hogy az itt parkoló gép mennyi időt töltött, csápon, külső állóhelyen, esetleg vmelyik hangár előtt.
A 4 freki: - stornó 1-es csat. itt kommunikálunk a toronnyal, az 1-es terminálon dolgozó előteresekkel, DAM-al, vontatókkal, meg úgy általában mindenkivel. - stornó 2-es csat. itt kommunikálunk a 2-es terminálon dolgozó előteresekkel, akiket egy fantasztikusan megalapozott és jól átgondolt döntés alapján "száműztek" az 1-es frekiről. - ground 121.9 itt halljuk melyik gép kapott engedélyt, melyiknek milyen gurulási útvonalat adott a torony, melyiknek milyen "hasfájása" van (technikai probléma, poggyász-check, elveszett utas, akármi.) - és a twr 118.1 aminek azóta, hogy az érkezőket is automatában átküldik a grd-ra már nincs akkora jelentőssége, csak hogy képben legyünk.:-)
a sok monitor: - radar + ALMOS rdszer (ez az ELEKMA gyermekbetegségekkel küzdő utódja, a meteor adatok vannak rajta) - AFTN terminál ezen vannak a résidők, (meg a NOTAM-ok si de azok minket kevésbé érdekelnek) - IFS rendszer, vontatási napló - FIDS itt látszik a napi műsor, ebbe írjuk a ki- befék időket - és még egy külön gép, amiről a dokkoló rendszereket lehet vezérelni.
A többiről meg nem emlékszem, hogy azt írtam volna, hogy baromi fárasztó, de azért egyszer kipróbálhatnád 12 órára, kíváncsi vagyok utána mit mondanál.:-)
"Ja, te is olyan halkan kérdezted meg, akkor én is: tessék mondani, ha már nem alkalmaznak angoltanárokat (...), illetve Józsi bácsi sem az, akkor esetleg felvételi követelményként nem lehetne megjelölni az angol nyelv ismeretét egy nemzetközi repülőtéren?
Vagy már megint túl logikusat kérdeztem?"
Egy vonyítósnak minek? Ő nem akar dumcsizni senkivel. Nem a felesleges nyelvpedagógusoknak kell ilyen munkát adni egy bármilyen reptéren, hanem a környékbeli nehézgépkezelői papírral rendelkezőknek.
"Egyébként szerinted van olyan reptér a világon, ahol se beállítórendszer, se előteres aki integet ?? "
Nos, megnyugtatlak. Van bizony. Csak ott nem hídhoz állnak.....
Ne izélj már, te is tudod, hogy arra voltam/vagyok kiváncsi, hogy mennyire igényli a beállítórendszer a manuális közbeavatkozást, vagy pedig elegendő a "megfelelő gomb megnyomása a megfelelő üzemmódhoz" az éppen beállítandó gép paraméterei szerint.
A többit elfogadom, láthatóan más is el tudja látni ezeket a tevékenységeket, csak Ferihegyen a marshaller feladata.
Ja, te is olyan halkan kérdezted meg, akkor én is: tessék mondani, ha már nem alkalmaznak angoltanárokat (...), illetve Józsi bácsi sem az, akkor esetleg felvételi követelményként nem lehetne megjelölni az angol nyelv ismeretét egy nemzetközi repülőtéren?
Miért van az, hogy az egyik reptéren a pushback tudja, hogy merre toljon, a másikon meg folyamatosan irányítani kell?
Lehet, hogy az "egyik reptéren" a sofőr beszél angolul, és ő van rádiókapcsolatban a géppel, nem a szerelő. Az ne legyen már az előtérügyelet problémája, hogy Józsi bácsi nem angoltanár.
Miért van az, hogy az egyik reptéren az utashidat nem kell beállítgatni, hanem a rámpás csak odaállítja az ajtókhoz, függetlenül a géptípustól, míg a másikon kalibrálni kell?
Még egyszer : nem az utashidat kell kalibrálni, hanem a beállítórendszert. Egyébként szerinted van olyan reptér a világon, ahol se beállítórendszer, se előteres aki integet ?? Az "odaállítja, függetlenül a géptípustól" szerű elképzelés pedig inkább egy-két fiatalabb topiktársra jellemző...
Miért van az, hogy az egyiken a befékezés "lejelentéséhez" elég a gép személyzete, amásikon meg nem?
Kinek jelentené a személyzet, hogy befékezte a gépet? A toronynak? (az lesz@rja). A handlingnek? Az egy újabb frekvencia felesleges használata, amikor ott állnak a gép mellett a GH-esek. Mindenhol a rampás, vagy az előteres diktálja.
Az állandó bevezetgetés viszont tényleg teljesen fölösleges (kivéve low visibility, mert akkor a pilóták is hirtelen megszeretik a sokat szapult előterest...)
Ne legyen igazam, de ez egy kicsit olyan, mint Indiában az adminisztráció. Egy ember elveszi tőled a papírt, egy aláírja, egy lepecsételi, egy boritékba rakja, egy odaviszi a szekrényhez, egy meg berakja a fiókba. Egy ember is el tudná végezni, de akkor a többit ki kéne rúgni.
Miért van az, hogy az egyik reptéren a pushback tudja, hogy merre toljon, a másikon meg folyamatosan irányítani kell?
Mert a vontatósokat talán nem képzik ki arra Ferihegyen, hogy figyeljenek mindenre. Többek között ezért van ott a kockás, mert egy pár vontatós csinált már nagy baromságot. Azt nem tudom, hogy a vontatós kivel áll rádiókapcsolatban, ezt is jó lenne tudni.
Miért van az, hogy az egyik reptéren az utashidat nem kell beállítgatni, hanem a rámpás csak odaállítja az ajtókhoz, függetlenül a géptípustól, míg a másikon kalibrálni kell?
Más a rendszer? Egyébként szerintem a beálltórendszerek nagy részét kalibrálni kell, mert szerintem elég kevés olyan van, amely képes megkülönböztetni pl. az A319-est az A320-tól. 2B-n lézeres beállító van (ezt is kalibrálni kell), de 2A-n még a hurkos rendszer van.
Miért van az, hogy az egyiken odatalálnak a gépek az állóhelyre, a másikon meg vezetgetni kell őket?
Most már a kockások csak kérésre mennek ki a gépek elé, hogy az állóhelyekre vezessék őket.
Greg, ne őrjíts meg, én csak kérdezek.... mert szeretném megérteni a különbséget.
Miért van az, hogy az egyik reptéren a pushback tudja, hogy merre toljon, a másikon meg folyamatosan irányítani kell?
Miért van az, hogy az egyik reptéren az utashidat nem kell beállítgatni, hanem a rámpás csak odaállítja az ajtókhoz, függetlenül a géptípustól, míg a másikon kalibrálni kell?
Miért van az, hogy az egyiken a befékezés "lejelentéséhez" elég a gép személyzete, amásikon meg nem?
Miért van az, hogy az egyiken odatalálnak a gépek az állóhelyre, a másikon meg vezetgetni kell őket?
Egyébként - állítólag hetente - O'Leary is beáll a Ryanair járatok csomagjait pakolászni. Állítólag fejleszti az agy vérkeringését.
No meg nem felejti el az alapvető dolgokat az ember, nehogy olyan rendszerek alakuljanak ki, amelyek tök feleslegesek és bonyolultak..... hm....
Van egy pár előteres erre-arra a betonon, ahonnan nehéz átlátni a rendszert. Ezen segít a magasan ülő kiskockás, aki irányítja rádión a szakembereket, ki melyik állóhelyre menjen, beállít vagy indít, orral merre tolják ki, és még százféle ilyen "apróság".
Az utashidakat ezen a reptéren sem az előteres "vezérli", hanem a rampás, de a docking system-et (szép magyar szóval) - legalábbis a T2B-n - az éppen szolgálatos kiskockás állítja be. Konkrétan neki a típust kell beállítani, hogy mire hegyezze magát a rendszer és azt, hogy hányadik ajtóra állítsa a gépet (pl. a 757, 763...etc esetén az első ajtóra lehessen rátenni a hidat, vagy a másodikra).
A fékoldást és fékbehúzás idejét a helyszínen lévő előteres bediktálja a controllernek, aki beviszi a rendszerbe, ezek többek között a MVT üzenetek leadásához kell.
Remélem nem tévedtem nagyot, az érintett majd kiegészíti.
Az "apron controller" munkahelyet nem itt találták ki, a fejlett nyugattól lestük el.
De lehet, hogy az az optimális jövő, ami Tiranában kb 20 volt: Megállt a gép az állóhelyen és a féktuskós ember megkérdezte a pilótát, megvolt-e elégedve bevezetéssel. Mire a pilóta: tökéletes volt, de miért? A reptéri alkalmazott erre azt válaszolta: Köszönöm, én voltam az irányító. Majd elment csomagot rakodni... : )
Végül is elég jó képeket csinálsz. Nekem ez jön le.....
"az előteresek munkáját koordinálja" - ez pontosan milyen munkafolyamatokat is jelent?
"vezérli az utashidak beállító rendszerét" - az utashidakat normális reptereken nem a marshaller vezérli, én viszont inkább a beállító rendszerek rejtelmével kapcsolatban érdeklődnék, hogy pontosan miért és mire is van szükség ennek során?
"ki és befék időket ütöget" - mi célból is?
"4 frekit figyel egyszerre" - kérdésem ugyanaz, mint az előbb
"vontatási naplót vezet" - vajon a vontató vezetője erre gyárilag alkalmatlan lenne?
A sok monitor bámulás, légkondiban csücsülés, telefonálgatás meg annyira fárasztó munka lehet, hogy meg sem merem kérdezni, hogy pontosan miért is kell ezekre fenntartani egy külön munkakört....
Köszi :) Erre tippeltem csak nem mertem megkérdezni hátha beégek :P
Pénteken délután megyek a 2A-ra, remélem találok egy kedves segítőkész embert az információnál, aki elárulja, hogy mi lesz a lajstroma egy érkező gépnek. A barátom elé megyek ki és a teraszról fogom lesni a beguruló Malév-repcsiket ;) A múltkor kb a 4. vagy 5. ember segített (addigra el is fogyott a még meg nem kérdezett információs pultok száma) :D
Egyátalán nem érdekes, de "közlési vágyam" van, na. :P Ma délben meglátogattam a nagymamámat valamelyik kórházban Kőbányán és amikor kiszálltunk az autóból (12:10), akkor húzott el felettünk egy Speedbird. Teljesen odavoltam :)))) Sajnos nem láttam jól a ködtől. Az aiportal szerint 757-es lehetett de szerintem nem az volt... :( Valaki tudja?
Elsősorban az előteresek munkáját koordinálja, vezérli az utashidak beállító rendszerét, feladja a toronynak azokat az állóhelyeket, amik kimaradtak a Mathaisból, ki és befék időket ütöget, 4 frekit figyel egyszerre, vontatási naplót vezet, fent kuksol az üvegkalitkában a 37-es csáp fölött, vagy az 1-esen a déli toronyban, fázik a légkonditól, sok monitort bámul, sokat telefonál, és baromi keveset fotózik.:-(
Most látom hogy a második link enm jó!Ugyhogy kimásolom:
Oda :
Segment title
From:
Budapest, Ferihegy 2A (BUD), Magyarország
To
Moszkva, Sheremetyevo 2 (SVO), Oroszország
Flight No.
MA100
Departures at
2005. november 10. 8:45
Arrives at
13:20
Flight time
2:35
Meals:
Aircraft:
Boeing 737-700
És vissza:
Segment title
From:
Moszkva, Sheremetyevo 2 (SVO), Oroszország
To
Budapest, Ferihegy 2B (BUD), Magyarország
Flight No.
MA6105
Departures at
2005. november 17. 9:50
Arrives at
10:30
Flight time
2:40
Meals:
Aircraft:
Tupolev TU-154
Akik még nem tudják azoknak most elmondom honnan tudják meg miylen tipus lesz az adott járaton és napon.
www.malev.hu a malév hivatalos honlapja és ott mintha jegyet akarnál foglalni beírod az indulás és az érkezés városát illetve reterét majd járatott kell választani és utána a tovább gomra és kiírja a további információkat. Amugy itt van a moszkvai járat fontosabb tudivalói a visszuttal együtt(persze ez nem azt jelenti ,hogy pont aznap kell hazajönnie a barátodnak).
A HA-FAI lajstromjelű Embraer-120-as lehetett. Abban az időben nem jött semmi más légcsavaros. Ez nem egy túl nagy, és nem is túl különleges gép. Bár csak ez az egy darab van belőle magyar lajstromban. A SkyEurope szokott még ilyennel jönni néha. Nem egy túl elterjedt típus.
Ma 12:38-kor, amikor mentem le a Deák téri aluljáróba, egy erős zajra lettem figyelmes, felnéztem, és láttam, hogy elég alacsonyan közeledik leszálláshoz valami elég nagynak tűnő és hangos gép. Két hajtóműves volt, légcsavaros. Valami extrább volt, vagy csak valami átlagos? Tudtok róla valamit? Ha hülyeséget kérdezek, akkor szóljatok, mert tök kezdő vagyok még.
Jellemző a rutintalanságomra a tegnapi eset. Kinn voltam délután a cargodombon, de három körül el kellett mennem (várt az asszony, telefonon hívott, hogy végzett a programjával), meg gyér is volt eléggé a forgalom, és az idő is elég szürke volt. Másztam lefelé a dombon, hát nem akkor jött meg a Cargolux 747-es...
Mindkettőnknek igaza van: aznap négy 747 járt Ferihegyen, ebből egyszerre csak három volt ott, de én ezt innen Óbudáról nem látom, tudjátok, rövidlátó vagyok :)
Jó-jó, nem rossz a három Jumbo. De mi ehhez képest a két sor KC-135 vagy a két KC-10, vagy az a nap, amikor jött az elment az F-18 és a Sky Huszars kötelék áthúzásokat gyártott a reptér felett. : ))
Télleg volt: két 747-tel jött a japán császár, ugyanakkor jött a fehér El-Al teher, ami a bocikat vitte, és még bejött a szokásos Cargolux melléjük. Valamilyen nyári nap volt, arra emléxem, és, hogy meglepett, hogy a japán császár átstartol, és mégegyszer bejön.
Mikor volt itt egyszerre 4 Jumbo? 3 volt többször is, de 4? Az IL-76-osok a zajkorlátozás miatt nem jöhetnek, csak különleges esetben. Az Egypt pedig mostanság ritka vendég, még kisebb madárral is.
üdv. olvasgattam a topik legelső hozzászólásait jó sokat, és rájöttem h régen sokkal több "csemege" jött ferihegyre.. volt h 4 jumbo volt itt:)) meg az il-76osok. meg egypt a 340essel. mért nem divat ez mostanság?:)
Igen csak atmeneti lesz! Annyit azert elarulok hogy a festesunket azok tervezik akik a 787 Dreamlinernek is a festeset terveztek.
A gep mar keszen volt kivulrol mar csak a pilcsik csinaltak kezzel a loadsheetet mert egyet elrontottak meg az utasszamal sem volt korekt minden mert mindig mozgolodtak az utasok. Ugyhogy ez kb 15-20 percet vett igenybe! na jo ez nem igaz amit eddig irtam csak miattad kesettuk be a jaratot hogy el tudd kesziteni ezt a gyonyoru kepet!
Köszi!:-) Én nem tudom, ki, és mire várt, de a gép kívülről látszólag már kész volt egy ideje. Nekem minden esetre jól jött, hogy várnia kellett, különben lekésem:-)
Ezzel az új design-al azért nem erőltették meg magukat:-( Reméljük tényleg csak átmeneti lesz.
Onnan veszem hogy emgnéztem a planetpictures.net -en a ferihegyről készült képeket és Kiskockás lefényklépezet egy amerikai DC-9 -est még Nov3 .-án vagy előtte.
Es itt van az kozbenso festes ahogy a gepek visszajonnek a C-check-bol. Ha kell valakinek jobb minosegben is el tudom kuldeni! Csak szoljatok vagy emailezzetek: helios12@cytanet.com.cy vagy a t.mezei@helios-airways.com
DE,akkor sztem ezt láttam,mert mondom,h csak hátulról láttam és inkább 707re hasonlított a, 747 csak egy tipp volt.Meg viszonylag vékony hajtóművei voltak..
Ma reggel LTC0945-kor bezúzott Fót fölé elég gyorsan egy 4hajtóműves vagy B747 vagy B707...nomtom pontosan,h milyen volt mert már csak hátulról láttam..nem CLX volt az tuti.Akkor mi?
TAláltam még Casa-kat ennek a Devon Holding tulajdonában és hasonló lajstromuk van de legtöbször Europában fordultak emg .egy képet találtam amely Afganisztánban készült.http://www.airliners.net/open.file/778624/M/
kivancsian varjuk a kepeket! a gep 737-800 5B-DBI volt. Es majd nemsokara latni fogjatok hogy fog kinezni a gep 3heten belul mar ugy jon vissza:( de probalok majd addig keriteni egy rajzot! de ez csak kozbenso festes lesz a vegleges majd aprilisban az 3. gepunk atadasaval egyidoben lesz.
Menthetetlen. Ez volt az utolsó útja BUD-ra ezzel a festéssel. Ráadásul a Heliosair saját gépét ebben a szezonban nem láthattuk. Partnerei, Lotus, Menejet csinálták az útjait ezen a nyáron.
Valahogy megereztem! Tul sok volt az ures hely es pont a legszelet kaptuk! Egyebkent kinek a keze volt benne?:) Nem talatad el a kepet! Egyebkent en utana egy orat bent ultem teljesen vegig a pilota fulkeben!
A masik kerdesre valaszolva pedig hogy van e valami hir meg nincs de tegnap is kiprobaltunk valamit a gepen Ciprus felett repulve... A kapitany felvette a maszkot es ugy beszelt a flight ops-al... es arra jutottunk hogy nem volt rajtuk oxigen maszk de majd par nap mulva talkozom a kollegaval es kifaggatom majd meselek.
Mondták páran, hogy volt itt valami csiricsáré 737-es, de hát tucatfotót senki sem akart készíteni... Azért került 31-re, hogy eldugják az appronról, nehogy valaki nekihajtson, mert nem veszi észre... :-)))))
En nem tudok semmit! Ki vart kit? hol? :) Egyebkent nagyon jo volt a pite!! reg nem ettem ilyen jot! Egyebkent egy erdekes kerdes fogalmazodott meg bennem hogy teljesen veletlen volt e az hogy a 31es allohelyre allitottak be minket? :) Nekem van egy kepem de az kicsit mas:) az a gep belsejeben van:)
Én egyszer itthonról, Óbudáról láttam sokkal durvábbat, szintén útvonalat repült két gép, a látszó méretük is kb. megegyezett, talán az Y-33-on, TPS felé, és több percig az egyik gép részben takarta a másikat. Komolyan, olyan volt, mintha két utasszállító géppározott volna.
ma Velence fölött láttam átmenőben pár gépet.. Volt egy érdekes szituáció, de sajna fényképező nem volt nálam. ezért lerajzoltam:) egy 747es meg egy másik gép, azt nem tudom pontosan mi volt, egymás mellett haladtak, de csak a kisebb gép húzott kondenzicsíkot, gondolom az jóval magasabban volt. olyna volt mintha versenyeznének.
valahogy így nézett ki a dolog. érdekes volt. 12:25 perckor (vagy 29-kor) volt pontosan és a velencei tó déli partja felől haladt az észak fele. nagyon forgalmas ez a folyosó mert szinte minden percbe mentek el gépek.. 340es airbusok, jumbók...
nem tudja véletélenül valaki kideriteni nekem h milyen gépek voltak ezek? (12:25, vagy 29)
Ahogy elnéztem 31 es irány van, ugyanis a felszállók itt mennek el kőbánya felett:)
Én 3/4 9 felé kinn leszek a temetőnél.
Jah, és 9.05 kor jön egy ELAL 737-700
bye
Nah, szép lassan jöhet a United, az AA meg a Continental is :)) Amúgy tényleg,akkor a Malév JFK járat meg fog szűnni? Ha szerencsénk van,akkor lehet,h a Delta mondjuk karácsony környékén a sok rokonlátogatás miatt meg ilyesmik,szval ha kevés lenne a 763 akkor 772-vel fog jönni...vagy ez csak egy szép álom??
Asszem holnap kibattyogok fél 9-re az X mellé, úgy jó a 31R touchdown, és reménykedem, hogy 13 esetben leftet kap. Aztán valaki majdcsak lecsákányoz a kerítésről, ha odafagynék :) De ha sportszeletet reggelizek kávéval, lehet, hogy felmegyek a cargodombhoz, ha létezik még egyáltalán...
Elvileg reggel 9-ig 2 csomós szél váltakozó irányból, tehát 31, 9 után pedig 7 csomó délkeletről, ami pedig erősen 13... Ráadásul 10-ig csak 2000 méter látást és párásságot jósolnak :(
Látom, hogy 9:15, meg 13:15, ez mit jelent, hogy egyik időpontban jön, a másikban megy, vagy hogy két gép is jön? Voltam kinn egyik nap, és ott hallottam "szakemberektől", hoyg kettő is jön. És végül is kiderült már, hogy milyen gép lesz? Polar?
Én is arra lennék kíváncsi, amire Te is. Azt tudod, hogy kb. mikor várható? Igazság szerint én még új vagyok, most kezdem a témát, még nem vágom a szakkifejezéseket sem annyira, nincsenek belső infoim, meg nem nagyon ismerek senkit. Plusz kb. 100 kmre lakom, így fölöslegesen nem mozgok. Köszi.
Az tényleg szép lesz! Végre ismét látok Delta festésű madarat... Még pici voltam, amikor a Tristarokkal repkedtek ide, persze akkor még nem tudtam, hogy milyen gép az, csak azt, hogy szép nagy...
Delta will start five times weekly Boeing 767-300 service between New York-JFK and Budapest on May 8, 2006. Delta has already announced 11 new intercontinetal routes for 2006 which is quite interesting for an airline in Chapter 11.
Csak szeretnek elore szolni hogy csutortokon Nov 3 Helios 737-800as jon Larnaca-Varso-Budapest-Larnaca jaraton es utolso leetoseg hogy ilyen szinekben fotozzatok a gepet ugyanis mikor November vegen visszajonnek a C-checkbol mar mas szinuk lesz.
Ma 19:00 környékén láttam egy négyhajtóműves batár vasat újpest felett erekszkedett ,már elég alacsonyan volt,de már teljesen sötét volt,és kocsiból láttam így nemtom milyen gép volt.Cargoluxhoz kicsit késő van már,de sztem Jumbo volt(hanem A340). Van vkinek vmi ötlete?
Azért kár, hogy nem voltál kint! Integetett az ATA, és láttam egy áthaladó Emirates A330-ast, amint eléri azt a magasságot, ahol már a csík tolja őtet!:-))
És ez miért is ekkora öröm? egyre kevesebb típusú gép lesz Ferihegyen. Csökken a típusok változatossága egyre inkább....:-/ Én ennek nagyon nem örülök...
A pp.net FS részlege úgy működik,h ha elsőre nem fogadták el,ha másodszorra is megpróbálod ugyanazt a képet, akkor fölnyomják.Legalábbis nálam ezt csinálták,de nem biztos,h ez a normális képeknél is működik.
én a planepictures.net-et ajánlanám neked. bár nagyon sok képem rejected lett, de próbálkozni kell:) én az airliners.net-re még nem próbáltam képeket tenni.. ITT vannak a pp.net-es képeim.
...
HA-SLN, király az eva:), ha vannak még átmenőid azokat tedd fel légyszi
Jaja, ez volt, ER-SFB, mondjuk, fogalmazzunk így, a Kilátóterasz nem belőlem gazdagszik meg, amikor meg távolról látom, a fene se tudja, hogy ez egy Moldavian.
CLX jött, csak már a tök sötétben, amikor még annál is hidegebb volt, mint amikor nem jött. Viszont a napnyugtakor és közvetlen utána nagyon jó fények voltak, a Moldavian meg egy hófehér Saab-2000-el jött, én még csak fehér-zöldet láttam, mint amilyen a Carpatair.
Jut eszembe, ti már hallottatok élő emberről, akinek elfogadták airliners.net-en valamely fotóját? Elküldtem a múltkori Avient DC10-es képemet, és visszadobták, hogy nem odaillő elemek vannak a képen (értsd. szervízút meg a "31R X" tábla)...
Na ha ennyire tetszett az IL 86, ma is teszek fel egy csíkot. Igaz talán ez nem annyira ritkaság.... De tetszett nekem, hogy felismerhető a képen, pedig a valóságban kékesnek tűnt a hasa.
Akkor passzolom, melyik járat volt :) A lényeg, hogy HA-LMB, 13:57-kor gurult el előttem. A 737-ről Eszti is megvan, mármint fotón, csak Ő pont nem néz bele az optikába. :(
Mostmár 3szor néztem végig a mai műsort, és nem találtam benne 6282-est. A 480 viszont egy 738-as volt, ami eléggé behatárolja a dolgokat. Én csak egy 737 F/O hölgyről tudok.
valaki bennfentes van itt köztünk, aki utána tudna nézni, hogy kik vitték ma a MAH6282-t és/vagy a MAH480-at? Megint ott volt a LMB-n a jobb egyben az integetős hölgyike, ráadásul most csak nekem integetett! Úgyhogy mivel fordulóponthoz érkezett a kapcsolatunk, szeretném tudni a nevét is ;) Ildi kiesett, még két lehetőség van...
nem tudja valaki, mi mehetett át bp felett, (én a 16-ban lakom) 11:34 körül? 4 hajtóműve volt és viszonylag "alacsonyan" szállt, kondenzcsíkja időnként felbukkant.. szerintem IL-76, vagy AN-124 volt.
A 31R-ról induló gépeknek a zajvédelem miatt átt kell repülni egy Alfa nevű pont fölött, ami a 31L egyenesén van. Ezért forgolódnak, de ez az irányítók szakszerűbben is el tudják mondani. Az A4-et L410-esig lehet használni fel és leszállásra, és mostanság, hogy az 1-es pálya zárva van, elég gyakran használják is.
Mármint hogy nem csak az orrfutója, hanem a többi is :)
Egyébként az miért volt, hogy amikor 31-es felszállóirány volt, akkor az elemelkedés után azonnal csináltak egy bal, majd utána egy jobbfordulót, mintha 31L-ről mennének? Ez is zajvédelem?
Még egy: egy török gép (valami kis négyüléses túragép lehetett) nem a nagy kifutóról szállt fel, hanem, talán, az A4-A5 gurulóról, ilyen még nem is láttam. A rövid kifutó (13R/31L) nem lehetett túl népszerű a TAROM ATR-42 is a 31L-re ment, pedig az elég röviden le tud szállni.
Sziasztok, 9-én, vasárnap 10:20 körül láttam egy gépet BUD-ról a város felé felszállni, de kint maradt az orrfutója és aztán láttam, hogy egy jobb fordulóval ismét a reptér felé vette az irányt. Esetleg ez egy átstartolás lehetett egy 31 irányú leszállási kisérletből? A gép egyébként fehér volt, a farkán kék... Talán El AL?
Sose gondoltam volna, hogy rámegy az egészségem a fotózásra :) Vasárnap, amikor vártam az el-eleredő esőben a cargoluxra, jól megfáztam... Szóval RZoli most otthon betegeskedik :'(
Megnéztem a JFK indulásokat, azt írja, az okt 2-i MA93 este 20.10 helyett okt 3-án 02.57-kor, azaz 6 óra 47 perces késéssel indult, míg a tegnapi (okt 3) járatról nincs elérhető info. Én arra gondolnék, miután 6 órás késéssel érkezett meg 3-án a járat Budapestre, már nem tudták időben felkészíteni a következőre, vagy hasonló. De ezt csak én gondolom. :o)
Az eszméletlen balforduló alatt egy eszméletlen JOBBforduló értendő, majd landing on 31R egy kis balraigazítással :) Nem szívesen lettem volna utas azon a gépen...
Zoli kerestelek már én is! Hagytam neked üzit ICQ-n!!!
Na ma voltam kint a tüzoltóság mellett a pályaszélen.
Egy 737-600-as gép 130 as irányon a pálya bal oldalán kb a kerítés felett repült minimum sebességgel, féklapok kint, kerék kint.
Aztán mielőtt elhagyta volna messze a légteret, csinált egy eszméletlen balfordulót 300 max 200 láb magasságban! Normális??? Minden esetre látványos landolás volt!!!:-)))
Tudja valaki,h mostanában miért késnek a new yorki és torontoi malév gépek 3-4 órákat?? Műszaki hiba van mindig vagy egyszer elcsúsztak és most alig tudják behozni a késést??Tegnap is asszam a torontoi valami 20:10körül jött. Mikor az du. 3ig meg szokott érkezni..
sziasztok.. elég durva:D most láttam felszállni egy gépet bp 16 kerből.. szóval ebben a pillanatban szinte és nyitva vannak a futói. ez mitől lehet? még nem láttam ilyet, sajna pont nappal szembe volt ezért nem láttam milyen gép.. vagy 737es boeing vagy 319 airbus..
Na azok pont nem szánhúzók, de minden más volt.:-))) (husky, szamojéd, malamut) De, hogy ne legyen annyira OFF, Dunaharasztiban volt a hepaj, és a fejünk fölött fordultak base-re az érkezők.:-)))
a múlt héten csak úgy próbaként fényképeztem egy áthaladót (UL616 és 617 között haladt északnak). Sajnos elég gagyi lett, mert megcsillant rajta a nap, de felismertem, hogy 747 :) UM986-tal (LONLA-KOPRY) lenne érdemes próbálkoznom. A kérdésem az lenne, hogy itt milyen légitársaságok gépeire lehet vadászni?
Bizony itt volt, szép volt... Fél órán belül volt három érdekesség is: az ATA Tristar-ja, a 163-as, rá 20 másodpercre taxizott ki a D-ABBN, a Dreamliner festésű Air Berlin 738, utána tíz percre az F-RADC A310. Szerintem új szárazföldi sebességrekordot állítottam fel a biciklimmel :)
OK, köszi a megerősítést :) Csak véletlenül sikerült lekapni, már épp akartam lekapcsolni a gépet, amikor láttam, hogy integet. Egyébként egy 767-es elsőtisztet is sikerült integetésre bírni, csak ahhoz már négy ember kellett :)
Ok kimegyek 7-re! tegnap érdekes volt, hogy hátszélben is tartották a 31-es irányt!
Most mindíg ez van?? Mármint ha nem brutális a hátszél!!! Milyen irányra lehet számítani vajon? Mert ha 31, az nekem nagyon jó. ha nem, akkor biza ha ködös lesz az idő, lemaradok róla, és kár felkelni hajnalban.
Ma szinte egész nap kint voltam a pálya mellett a kocsim tetején!
Volt El Al 767, és még csak el sem zavartak! Sőtt!!! A srác a transittal meg is állt, hogy ne legyen a képben. Aztán mikor eltüntem a kocsim tetejéáről, hogy szét nézzek, aggódni kezdtek értem!!! Nem is annyira gáz a reptéri bisztonsági szolgálat.:-)
Elég nagy élmény volt a mai nap, hisz jött minden!!! Pekhemre a CF kártsám pont az ATA landolásánál telt be!:-(
Holnapi nap megint kint leszek egész nap! Feltéve ha igaz, hogy holnap jön megint az Il 86!!! Mi ebből az igaz?
Tudja valaki, hogy kb. milyen gyakran jár a LOT E70-nel Varsóból? Lesz egy kétnapos kiruccanásom, és múlt héten, amikor foglaltattam a jegyet, akkor az amadeus E70-et irt jövő péntekre LOT 531-re, most meg 735-öt. :(
Ethiad 27-én 1930LT jön, 2130LT megy. Viszont 27-én 0030LT jön egy DC-8-as, ami 0600LT megy. Vmi afrikai, ami már volt itt, úgyhogy az simán késhet annyit, hogy már jó fény legyen.
És Okt. 2-án 1010LT is lesz egy érdekes érkező, ami 1140-kor megy.
Ma 12:45-kor ment egy négyhajóműves, csak a gonosz a 31-es felszállóirányról még a Belváros felett balra kifordult, és kb dél felé emelkedett tovább. Ő volt a Russian Sky? Mert ha igen, akkor láttam Il-86-ost messziről :)
Az airportal.hu-n is fenn van. A "temető" nevű résznél készültek a képek. A maiak az út legvégén, a tegnapiak az úttól kb. 200 méterre a terminál irányában.
Valamikor szeretnék majd egy-két képet készíteni Ferihegyen. Olvasgattam, hogy azok akik a repülőtér biztonságáért felelnek ennek nem mindig "örülnék". Ha a repülőtéren kívűl vagyok, kerítéshez nem nyúlok, akkor van vmi olyan amiér' szólhatnak? Van olyan spot amelyiken nagyon harapnak?
azzal, hogy lenezoen magyarazol, kozben gozod sincsen mivan, nem irsz ide be semmilyen infot, ha neked jo a hangar de masnak nem akkor is csak rohogsz es bunko mucsai a stilusod ennyi. Es hiaba probalnad tagadni, tudom hogy mielott joban lettel egy kozos ismerosunkel elotte jol kiosztott mar itt emiatt. Vedd eszre magad milyen stilusban magyarazol...bar ezek szerint meg akkor sem veszed eszre amikor mar 4x mondom...Joindulatbol irtam be amit hallottam, de ez volt az utolso info itt tolem az tuti.