Kicsit megtornem a fekpofas gondolatmenetet ket kerdessel is, ha nem gond :)
- meg szeretnem csinalni az AUX bemenetet. Hol lehet hozza megvenni a hozzavalot? Nagysagrendileg mennyibe kerul?
- az utobbi par reggelen a huvosben mar kicsit lassabban tekert az indito motor, szoval keszulodok az akksi cserere. Milyet ajanlottok? Ha jol emlexem 35Ah van benne. Vegyek inkabb 40Ah-sat, az belemegy? Mekkora legyen az inditoaram es bal vagy jobb plusszos?
Ez valóban nem annyira kopott, hogy megszólaljon, az lesz akkor, amit wastegate mondott. Gyakorlat teszi a mestert :) Nekem a Cityn nem volt vele ilyen gondom.
Egy barátommal leszedtük a kerekeket és ezt láttuk. Ez akkor még nincs vészesen elkopva?
Ami feltűnt, hogy a második képen a tárcsa széle, rojtosra van kopva. Ha ez csak betétcsere, akkor haver szívesen megcsinálja, a saját hyluxát is ő szereli, de ha valóban szorulása van, akkor meglátogatlak, majd egyeztessünk idpontot.
Ha fékbetét, akkor nagyon sok lesz még a 2.000 km neki, mert egyre hangosabb lesz, és egyszer csak eljön a pont, amikor már minden fékezésnek hangja lesz, és az egyre hangosabb. Ha nem az, akkor meg érdemes lenne megnézni mindenképpen, hogy legalább biztos legyél benne. A hátsó kereket levenni-visszarakni nem nagy procedúra, és némi műszaki érzékkel látni fogod mi a gond, ha nem akarod szerelőhöz vinni. Egyébként a csere sem nagy kunszt, én ezt magamnak csináltam, lévén fele annyiból megvan a legjobb minőségű betéttel a csere, mint a márkaszervizes valami gagyiból. Igaz ekkor az én kezem lesz koszos :)
Egyébként ha leveszed a kereket, akkor lehet látni, hogy a fékbetét mennyire kopott, illetve azt is, hogy a betét egyik végén nem csak maga a betét, hanem a rajta lévő lemez is eléri a tárcsát.
Úgy tűnik, hogy elkopott a hátsó fékbetét, és ugye a rajta lévő lemez beleér a tárcsába.(akusztikus visszajelző :D). Nekem kicsit korainak tűnik a kilométer alapján(Nekem valamivel 50.000 előtt kellett a City-ben elsőt cserélni, de 80.000 felet sem volt elkopva a hátsó). A jelenségek viszont tipikusak, azaz az apró fékezésre elmúlik, és ugye egy kis melegedéstől is.
2008-as 1.2S Coolnál, 78000km-nél elő jött egy új jelenség. Néha hátulról erős ciripelés hallatszik, aminek a hangja változik kisebb irányváltásra is, valamint teljesen elnémul, ha rálépek a fékre, vagy ha csak fél kattanásnyit behúzom a kéziféket. Ilyenkor a kiengedés után pár másodperccel újra elkezdi. Naponta ingázom és eddig hidegen nem tapasztaltam, inkább 20-30 perc menetelés után, de akkor is megszűnik pár perc elteltével.
Szerintetek mi lehet ez? Fék környékén keresendő a hiba? Aggódjak? :)
Szerintem ha már ilyen mélyen rozsdás a tárcsa, akkor a felszabályozás segit, akár a betát is maradhat ha nem félrekopott és jo vastag. És néha fékezni vele, nem csak rögzitésre használni.
Nekem K&H-nál van Casco-m már évek óta a Jazz-re. Semmi bajom nem volt velük. Volt egy jégveréses kár és egy ablakbetörés. Mindegyiket korrektul rendezték.
Ja és az ár sem volt vészes (sok kedvezménnyel kb. 50000 Ft/év), de éppen ez miatt lehet most újrakötöm náluk hogy még jobban járjak. Ahogy kalkuláltam kb. 10-15 ezerrel még olcsóbban megúszható most, mint pár éve (új kedvezmények: gyerek, online kötés).
Nem "gyári hiba" hanem megfelelően kell beszerelni a betéteket ill. ha sorul ki kell venni és megtisztítani, hogy könnyen mozogjon a féktartó állványban.
Egyre biztosabb a leendő FR-V-m, így szeretnék egy -úgy gondolom- minden Hondát érintő- kérdést feltenni: a Hondák Casco biztosításai sajnos a drágábbak közé tartoznak. Nyilván nem akarok valami "no name" biztosítóval próbálkozni, így díj szempontjából marad az Allianz (negyedévit fizetve és neten megkötve elviselhető), a K&H és talán a Groupama. Van személyes tapasztalatotok ezekkel (korrektség, gyorsaság)? Főleg az utóbbi kettő, aki újabb fiú a biztosításban nekem egy kicsit sötét ló. (Eddig allianzos voltam.)
Pár hónapos kora óta így érintkezik a betét a tárcsával. Az érintkező felület külső 1/3 részén nem fekszik fel rendesen a betét. Emiatt nem fog rendesen a kézifék sem sok márkatársnál.
Biztos, hogy gyári hiba lehet, mert mindkét hátsó tárcsa mindkét oldalán így kopik.
Úgyis betétcsere lesz, a tárcsát is felszabályoztatom, aztán majd meglátom, hogyan kopik azután.
Egy kis segítséget kérnék, biztosan volt már a fórumon szó róla de ha tudnátok felvilágosítást adni arról, hogy a megsérült, karcos oldalkárpit műanyagjait lehet e karcmentesíteni és ha igen, hogyan nagyon megköszönném.
Ha valaki tud olyan vásárlót, akinek kell egy 2008 szeptember 26-án vásárolt 1.2S-es kis Honda Jazz autó, akkor szóljon neki, mert az enyém eladó lenne sűrgősen. Itt a hírdetésem: http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/jazz/honda_jazz_1.2_s_cool-5064234 Egy kis jutalmat is adok, sikeres vásárlás esetén:)