280.02 és 280.03 esetében a nyitható ablak az utánfutó utolsó ablaka és a 02-esnél a második ajtóval szembeni, a 03-asnál az ugyanott elhelyezkedő ablak volt. Összesen 2 db.
Az orosz A5 mellső futómű a már kivesézett kerékrögzítést használja, de ettől valóban nem Trilex-tengely.
A "Trilex tengely" alatt most azt érted ami nem simán csak a liszenszre épül, hanem eredeti SAF az egész? A "SZU tengely" elnevezés konkrétan a LiAZ EV-3..../A3, A4, A5 mellső hidakat takarja, nem? Az A5-ös nem az A4-es utánfutó változata?
....."kerekrogzitesi rendszerei nem egyenloek magaval a trilexpanttal, azaz a harom reszbol osszeillesztett felnivel"
akkor még egyszer:
Ez egy kerékrögzítési rendszer, melynek elemei: Trilex kerékagy, Trilex kerékcsavar, Trilex kerrékköröm, és Trilex kerékpánt, ikerkeréknél még a Trilex távtartó is.
Azaz mindegyik ugyanannak a rendszernek a része, nem csak magában a kerékpánt az.
Az orosz A5 mellső futómű a már kivesézett kerékrögzítést használja, de ettől valóban nem Trilex-tengely.
Ugyanúgy, mint ahogy nem az az MVG 005 sem, sem az MVG023, sem az MVG123, mégis, mindegyik ezt a kerékrögzítési rendszert használta.
De nekem volt olyan, a fenti képen látható elemmel szerelt eredeti Rába kerékagyam is, ami pedig a Rába 831-es tehergépkocsikba épült be. Valahol még a képe is megvan.
"Az Ikarusokon alkalmazott kerékagyak és a Kamaz kerékagyak (továbbá: SAF, BPW, Volvo, Mack, Internatiolnal, Navistar, hogy csak az ismertebbeket említsem) ugyanabból a tőből fakadnak, attól, hogy egyik hatágú, a másik öt, még ugyanaz a rendszer."
Lehet én értem félre, de a SZU tengely is trilex, és az Ikarus is. A lényege a dolognak, hogy x db körömmel van rögzítve a kerületén három részre osztott felni a kerékagyhoz.
Rendben, koszi.
Azon felreertesre probalok reagalni, hogy az iment sorolt gyartok kerekrogzitesi rendszerei nem egyenloek magaval a trilexpanttal, azaz a harom reszbol osszeillesztett felnivel. Lehet, h helytelenul, de szinte mindenki ugy van a dologgal, h a trilex szo alatt nem a rendszert erti, hanem magat a felnit (magam is igy vagyok vele, mivel kormokkel 10 lyukas felnit nyilvan nem lehet rogziteni erre a rendszerre), sot sokan a SZU-tengelyt azonositjak magaval a trilex fogalmaval.
"amit rengetegen osszekevernek a trilexszel, azaz ha "csillag" formaju agyat latnak, azt hivjak trilexes kocsinak"
Először is, a Trilex egy márkanév, eredetileg a Georg Fischer svájci cég licence, most a német SAF Holland tulajdona.
Másodszor, ez egy kerékrögzítési rendszer. A küllős kerékagy, a három részes kerékpánt (felni), a kerékköröm és a kalapácsfejű kerékcsavar mindegyik, ilyen rendszerű kerékrögzítésben megtalálható, azonos elem.
Az Ikarusokon alkalmazott kerékagyak és a Kamaz kerékagyak (továbbá: SAF, BPW, Volvo, Mack, Internatiolnal, Navistar, hogy csak az ismertebbeket említsem) ugyanabból a tőből fakadnak, attól, hogy egyik hatágú, a másik öt, még ugyanaz a rendszer.
A tt. arra celoz, hogy a 211-esen nem az IFA altal gyartott elso hid es felni van, hanem SZU-tengelyt tettek a busz ala (amit rengetegen osszekevernek a trilexszel, azaz ha "csillag" formaju agyat latnak, azt hivjak trilexes kocsinak), ez esetben azonban meg csak a hidtest sem stimmel, mivel a kepen ötágú az agy, az A4-es hid (SZU-tengely) pedig hat bizbaszbol all.
Ettol fuggetlenul valoban elegge kurrens megoldast latunk a kepen. Jol tetted, h felraktad ide!
A másik... Olvasgatom, hogy 260.1085248 meg 260.1085247 közt ez és ez a különbség, hát leesik az állam, ennyire tudni ezeket, ennyire aprólékosan... Gratulálok! Hány év alatt sikerült ennyire kisujjból nyomni a dolgot?
Szeretném én is ennyire "átvenni" a dolgot.... :) Szóval én így szépen, csendesen olvasgatok majd, hátha előbb utóbb ragad rám valami.. :)
És pontos képet kap az ember arról is, milyen színű burkolóanyagokat, ülés varratokat,
és üléselrendezéseket alkalmazzon egy ilyen korai szériás 260 as felújításához.
Aki belevág, és van hozzá pénze, tehetsége, annak sok sikert, és egészséget !
De akármilyen magánszemély felújít régi Magyar műszaki emlékeket, az előtt le a kalappal, mert az állami szektor ( ipartörténeti, kúltúrális stb. pénznyelő) nem foglalkozik ezekkel a járművekkel. Persze vannak kivételek. Pl.: a nehéz sorsú BKV.
Tudom, persze, részben jogos is amit írsz. Másrészről viszont a 260.00 és 01 között csupán egy sebességváltó-típus a különbség, semmi más, minden másban maximálisan megegyeznek. A sebességváltó, meg mint könnyen cserélhető fődarab, nem hiszem, hogy ilyen éles határvonalat kell, hogy képezzen, mint amit sugallsz. (Gondolom nem kell írni, hogy itthon hány volán-vállalatnál cserélgették át a mechanikust automatára, hogy ezzel most kivitelszámot változtattak, vagy sem, és hogy ez lényeges-e vagy sem, azon lehet vitatkozni, szerintem nem az). Abban, meg, hogy mit mentsünk meg, nem kell nézni az országhatárt: az Ikarus gyár termékeiről van szó, és az egykori fényességes magyar buszgyártás produktumairól. A megmentéssel meg az egykori széles palettából tudunk mind többet megmutatni a nagyközönségnek, így az ilyen törekvések támogatandók mindenképp, nem elvetendőek. Egy korhűen helyreállított 1974-es 260.00-ás bemutatásához például az általam belinkelt példány maximálisan alkalmas volna (igen, kis csalás: a machanikus váltó ki lenne cserélve Praga 2M70-re, ez talán még belefér az OT vizsgába). Tudom azt is, hogy eszetlen sok pénz lenne hazahozni, meg azt is, hogy 3 éve készültek róla képek utoljára. Viszont kérdem én, tudsz mondjuk itthon hasonló, korai 70-es évek arculatában megmaradt 260.00-ásról, ami szóba jöhet? (mert szerintem ebből a korból egy példány helyreállítása és megőrzése indokolt, busztörténetileg lényeges) És itt nem a hajdúszoboszlón 27 éve korhadó GC-66-2akárhányra meg társaira gondolok.
Saját véleményem. Nekem ezek is magyar buszok, mindegy ki használta. Van jó pár olyan darab, ami soha nem volt itthon, de ha szereznél belőlük, mindenki a csodájára járna. 216,222 igaz ez albás is volt ha igaz, de ritka,261,548,247 csak így találomra. Lehetne sorolni a csodákat.
Ezek 3 évvel ezelőtti képek. Lehet, hogy már nincs is meg. De nem értem: ezt miért magyar buszbarátoknak kellene megmenteniük? Ez nem magyar kivitel, ráadásul nálunk nem is voltak ilyenek (legfeljebb exportból visszamaradt példányok a '70-es években, de az se sok). Az itthonmaradt, szovjet kivitelű Ikarusok közül akkor már sokkal inkább a 256.54 a releváns, és olyanból ott a Béke Tóni busza. (Ami lehet, hogy 256.50 - most nem tudom fejből -, de szinte ugyanaz.)