Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82167

Ez nem teljesen így van.

280.02 és 280.03 esetében a nyitható ablak az utánfutó utolsó ablaka és a 02-esnél a második ajtóval szembeni, a 03-asnál az ugyanott elhelyezkedő ablak volt. Összesen 2 db.

Előzmény: siófoki35 (82164)
trlpx Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82166

Az első közben világossá vált, csak megzavarodtam a nevezéktanban :-)

Előzmény: trlpx (82165)
trlpx Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82165

Az orosz A5 mellső futómű a már kivesézett kerékrögzítést használja, de ettől valóban nem Trilex-tengely.

A "Trilex tengely" alatt most azt érted ami nem simán csak a liszenszre épül, hanem eredeti SAF az egész?
A "SZU tengely" elnevezés konkrétan a LiAZ EV-3..../A3, A4, A5 mellső hidakat takarja, nem? Az A5-ös nem az A4-es utánfutó változata?

Előzmény: Mwin (82159)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82164

Én úgy tudom, hogy az ajtókkal szemben eredetileg is volt 1-1 nyitható ablak.

Előzmény: norbee601 (82161)
DUB-094 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82163

Olvasni+olvasni+olvasni+figyelni,ahogy RIKA szokta mondani.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122860673&t=9043237

Előzmény: Scatty29 (82162)
Scatty29 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82162

Köszi, akkor nyitható ablak nélkül mentek a az ikarusok az NDK-ba, és miért nem kértek nyitható ablakot?

Előzmény: norbee601 (82161)
norbee601 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82161
Itthon raktak beléjük pár nyitható ablakot, mindenhol amelyik ablak épp volt raktáron.
Előzmény: Scatty29 (82160)
Scatty29 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82160

Az ex NDK-s buszokon a nyitható és nem nyitható ablakok miért vannak randomszerűen elhelyezve?

Példának itt ezek, teljesen random vannak elhelyezve a nyitható és nem nyitható ablakok:

Mwin Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82159

Miért gondoltam, hogy esetleg el is merülsz a linkelt oldalban??

 

"mivel kormokkel 10 lyukas felnit nyilvan nem lehet rogziteni erre a rendszerre"

 

De lehet.

Ott van a képe, a magyarázata is az oldalon, de a kedvedért belinkelem:

 

http://ww1.safholland.de/sites/germany/en/products/trilex/Pages/TRILEX%20Adaptors.aspx

 

 

Másik: 

....."kerekrogzitesi rendszerei nem egyenloek magaval a trilexpanttal, azaz a harom reszbol osszeillesztett felnivel"

 

akkor még egyszer:

Ez egy kerékrögzítési rendszer, melynek elemei: Trilex kerékagy, Trilex kerékcsavar, Trilex kerrékköröm, és Trilex kerékpánt, ikerkeréknél még a Trilex távtartó is.

Azaz mindegyik  ugyanannak a rendszernek a része, nem csak magában a kerékpánt az.

 

Az orosz A5 mellső futómű a már kivesézett kerékrögzítést használja, de ettől valóban nem Trilex-tengely.

Ugyanúgy, mint ahogy nem az az MVG 005 sem, sem az MVG023, sem az MVG123, mégis, mindegyik ezt a kerékrögzítési rendszert használta.

De nekem volt olyan, a fenti képen látható elemmel szerelt eredeti Rába kerékagyam is, ami pedig a Rába 831-es tehergépkocsikba épült be. Valahol még a képe is megvan.

Remélem, segíthettem...

Előzmény: bandikaikarus (82157)
2156 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82158

"Az Ikarusokon alkalmazott kerékagyak és a Kamaz kerékagyak (továbbá: SAF, BPW, Volvo, Mack, Internatiolnal, Navistar, hogy csak az ismertebbeket említsem) ugyanabból a tőből fakadnak, attól, hogy egyik hatágú, a másik öt, még ugyanaz a rendszer."

 

Lehet én értem félre, de a SZU tengely is trilex, és az Ikarus is. A lényege a dolognak, hogy x db körömmel van rögzítve a kerületén három részre osztott felni a kerékagyhoz.

 

 

Előzmény: bandikaikarus (82157)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82157
Rendben, koszi.
Azon felreertesre probalok reagalni, hogy az iment sorolt gyartok kerekrogzitesi rendszerei nem egyenloek magaval a trilexpanttal, azaz a harom reszbol osszeillesztett felnivel. Lehet, h helytelenul, de szinte mindenki ugy van a dologgal, h a trilex szo alatt nem a rendszert erti, hanem magat a felnit (magam is igy vagyok vele, mivel kormokkel 10 lyukas felnit nyilvan nem lehet rogziteni erre a rendszerre), sot sokan a SZU-tengelyt azonositjak magaval a trilex fogalmaval.
Előzmény: Mwin (82156)
Mwin Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82156

Na akkor ezt tegyük tisztába.

 

"amit rengetegen osszekevernek a trilexszel, azaz ha "csillag" formaju agyat latnak, azt hivjak trilexes kocsinak"

 

Először is, a Trilex egy márkanév, eredetileg a Georg Fischer svájci cég licence, most a német SAF Holland tulajdona.

Másodszor, ez egy kerékrögzítési rendszer. A küllős kerékagy, a három részes kerékpánt (felni), a kerékköröm és a kalapácsfejű kerékcsavar mindegyik, ilyen rendszerű kerékrögzítésben megtalálható, azonos elem.

Az Ikarusokon alkalmazott kerékagyak és a Kamaz kerékagyak (továbbá: SAF, BPW, Volvo, Mack, Internatiolnal, Navistar, hogy csak az ismertebbeket említsem) ugyanabból a tőből fakadnak, attól, hogy egyik hatágú, a másik öt, még ugyanaz a rendszer.

 

Emlékeztetőül:

 

http://ww1.safholland.de/sites/germany/en/products/trilex/Pages/TRILEX%20Wheelspiders.aspx

Előzmény: bandikaikarus (82154)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82155
Ez valszeg Kamaz elso hid.
Előzmény: Scatty29 (82151)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82154
A tt. arra celoz, hogy a 211-esen nem az IFA altal gyartott elso hid es felni van, hanem SZU-tengelyt tettek a busz ala (amit rengetegen osszekevernek a trilexszel, azaz ha "csillag" formaju agyat latnak, azt hivjak trilexes kocsinak), ez esetben azonban meg csak a hidtest sem stimmel, mivel a kepen ötágú az agy, az A4-es hid (SZU-tengely) pedig hat bizbaszbol all.
Ettol fuggetlenul valoban elegge kurrens megoldast latunk a kepen. Jol tetted, h felraktad ide!
Előzmény: Törölt nick (82152)
Mádi Gerg Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82153

Hmm.....Hol is kezdjem... 

 

A másik... Olvasgatom, hogy 260.1085248 meg 260.1085247 közt ez és ez a különbség, hát leesik az állam, ennyire tudni ezeket, ennyire aprólékosan... Gratulálok! Hány év alatt sikerült ennyire kisujjból nyomni a dolgot?  

 

Szeretném én is ennyire "átvenni" a dolgot.... :) Szóval én így szépen, csendesen olvasgatok majd, hátha előbb utóbb ragad rám valami.. :)

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82152

Ez nem trilexes, csőfelni  van  rajt.

Előzmény: Scatty29 (82151)
Scatty29 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82151

Kyev-i Trilex tárcsás 211-es :D

 

(kreatív keresgélés közben találtam, rem nem baj a megosztás.)

BPO-105 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82150

Köszönöm!

Előzmény: BENczúr utca (82149)
BENczúr utca Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82149

Úgy van.

Előzmény: BPO-105 (82148)
BPO-105 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82148

Más téma: lehetséges, hogy az egykoron JOY-965-ként regisztrált 250-es és a jelenleg FIZ-443 rendszámon kószáló gép egy és ugyanaz?

BPO-105 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82147

Ha igazak egyes hírek, akkor az egy szovjet területről még régen visszavásárolt 256.54-es...

Előzmény: LMB-706 (82141)
daf69 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82146

Szia !

Ez a busz nagyon eredeti állapotában öregedett meg.

Úgylátszik, ott nem nagyon újítanak fel. Fut ameddíg bírja.

Vagy, ha felújítanak, akkor az eredeti állapotot restaurálják, nem pedig egységesítenek.

Itt szépen megmaradt a padlólemez, sőt annak szélei világos barna színűek,ahogy az volt.

Az ajtó szerkezet takaródobozai is eredeti szinben vannak. A vezető fülke sincs

átalakítva, összebarmolva, és az oldalkárpít is eredeti, vagy ahoz nagyon hasonló.

Mondjuk ezt felújítani elég "húzós volna, de a belső részek egyes darabjai- műszerfal,

vezetőfülke elválasztófal, kisméretű ablakszellőzők, donornak kíválóak lennének.

És pontos képet kap az ember arról is, milyen színű burkolóanyagokat, ülés varratokat,

és üléselrendezéseket alkalmazzon egy ilyen korai szériás 260 as felújításához.

Aki belevág, és van hozzá pénze, tehetsége, annak sok sikert, és egészséget !

De akármilyen magánszemély felújít régi Magyar műszaki emlékeket, az előtt le a kalappal, mert az állami szektor ( ipartörténeti, kúltúrális stb. pénznyelő) nem foglalkozik ezekkel a járművekkel. Persze vannak kivételek. Pl.: a nehéz sorsú BKV.

Üdv ! KZ

 

Előzmény: BX-60-72 (82136)
BX-60-72 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82145

Tudom, persze, részben jogos is amit írsz. Másrészről viszont a 260.00 és 01 között csupán egy sebességváltó-típus a különbség, semmi más, minden másban maximálisan megegyeznek. A sebességváltó, meg mint könnyen cserélhető fődarab, nem hiszem, hogy ilyen éles határvonalat kell, hogy képezzen, mint amit sugallsz. (Gondolom nem kell írni, hogy itthon hány volán-vállalatnál cserélgették át a mechanikust automatára, hogy ezzel most kivitelszámot változtattak, vagy sem, és hogy ez lényeges-e vagy sem, azon lehet vitatkozni, szerintem nem az). Abban, meg, hogy mit mentsünk meg, nem kell nézni az országhatárt: az Ikarus gyár termékeiről van szó, és az egykori fényességes magyar buszgyártás produktumairól. A megmentéssel meg az egykori széles palettából tudunk mind többet megmutatni a nagyközönségnek, így az ilyen törekvések támogatandók mindenképp, nem elvetendőek. Egy korhűen helyreállított 1974-es 260.00-ás bemutatásához például az általam belinkelt példány maximálisan alkalmas volna (igen, kis csalás: a machanikus váltó ki lenne cserélve Praga 2M70-re, ez talán még belefér az OT vizsgába). Tudom azt is, hogy eszetlen sok pénz lenne hazahozni, meg azt is, hogy 3 éve készültek róla képek utoljára. Viszont kérdem én, tudsz mondjuk itthon hasonló, korai 70-es évek arculatában megmaradt 260.00-ásról, ami szóba jöhet? (mert szerintem ebből a korból egy példány helyreállítása és megőrzése indokolt, busztörténetileg lényeges) És itt nem a hajdúszoboszlón 27 éve korhadó GC-66-2akárhányra meg társaira gondolok.

Előzmény: LMB-706 (82141)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82144

Köszi

Előzmény: BX-60-72 (82136)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82143

Saját véleményem. Nekem ezek is magyar buszok, mindegy ki használta. Van jó pár olyan darab, ami soha nem volt itthon, de ha szereznél belőlük, mindenki a csodájára járna. 216,222 igaz ez albás is volt ha igaz, de ritka,261,548,247 csak így találomra. Lehetne sorolni a csodákat.

 

Előzmény: LMB-706 (82141)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82142

Ezt kérték, ezt kapták. Ennyi. Aztán biztos meg is felelt nekik, mert nem nagyon variáltak. 

Előzmény: tga18.430 (82140)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82141

Ezek 3 évvel ezelőtti képek. Lehet, hogy már nincs is meg. De nem értem: ezt miért magyar buszbarátoknak kellene megmenteniük? Ez nem magyar kivitel, ráadásul nálunk nem is voltak ilyenek (legfeljebb exportból visszamaradt példányok a '70-es években, de az se sok). Az itthonmaradt, szovjet kivitelű Ikarusok közül akkor már sokkal inkább a 256.54 a releváns, és olyanból ott a Béke Tóni busza. (Ami lehet, hogy 256.50 - most nem tudom fejből -, de szinte ugyanaz.) 

Előzmény: BX-60-72 (82136)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82140

Ne vedd okoskodásnak, de mi sem vagyunk mediterán ország, mégis volt nyitható ablak a buszainkon. 

Ez olyan extra a hűvös NDK-ban? Ha fázom behúzom. Van rá lehetőség. 

Előzmény: LMB-706 (82139)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82139

Az éghajlat miatt. Ennyire nehéz elképzelni? 

Előzmény: tga18.430 (82137)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82138

Értem amit mondasz, de ezt mondták régen a 180, 556, 260.01, 280.01 is, és most mennyi van?

 

Oké, de hogy jönnek ide a szovjet példányok? 

 

Személy szerint, én egy 260.01 tudnék elképzelni.

 

Az legyen az oroszok dolga. A magyar busztörténethez ahhoz az altípusnak nemigen van köze. 

 

Vagy hasonló fehérkapaszkodós budiajtó fülkés járgányt. De a ráncajtóból, trilexből nem engedek. :-)

 

Pedig ezek nem olyan fontos ismérvek, mint sokan hiszik. 

 

266-os szintén favorit, még elérhető lehet, de mivel az idő telik, azok is eltünnek.

 

Ami váztörött, azért nem is kár. A nagy részük pedig az. 

 

Ha már a lomozásról van szó, Balatonfőkajáron egy udvarban áll egy régi Volános 280-as. 

 

Nem is véletlenül van ott. 

Előzmény: tga18.430 (82134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!