Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

turbo2 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29295

Hát 3 db-ra én is vevő lennék.

Előzmény: élijen (29285)
Nelson admirális Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29294
Erre én is beneveznék. Ha rendelne valaki, akkor kettőre vevő vagyok
Előzmény: élijen (29289)
Nelson admirális Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29293
Ha hidegen a nívónál van, akkor melegen is elég lesz. Nem a motor melegíti, hanem a használat. Van olajhűtője is, az van legelöl. Ha túlmelegszik, akkor a műszerfalon felvillan egy lámpa. Nekem egyszer már sikerült.
Előzmény: Törölt nick (29292)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29292

Köszi, pont ma töltöttem utána délután. Járó motornál épphogy pont a pálca vége olajos lett. Úgyhogy töltöttem rá, de nem volt elég olajam itthon csak egy 2,5 deci kb. Majd holnap veszek, aztán feltöltöm normális szintre. Közben utánaolvasgattam sokat, és azt írják, hogy vannak pálcák, amin külön van a hideg, és meleg jelzés is, amin nincs külön feltüntetve, azon hidegen kell. Azt írják sokat tágul az olaj hő hatására.

Örülök, hogy véletlenül észrevettem ezt a dolgot, mert eddig mindig álló motornál teszteltem. Kitudja mióta járt már így, de azért remélem gondot nem fog okozni hosszú távon. A min jelzés alatt szerintem fél literrel volt. 9 literbe sztem ez még belefér. remélem...

Előzmény: Nelson admirális (29281)
Ivwi Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29291
Ivwi Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29290

Addig örülsünk amíg nem akarják az autógyártók szériában használni, bár előbb utóbb úgyis ez lesz, nem marhák, tudják, hogy a LED a jövő. Attól félek, hogy már dolgoznak a tönkretételén, hogy jóval kevesebb legyen az élettartama.

Láttunk már ilyet a nájlonharisnya gyártásban:))

 

Én hűtésre chipset hűtőbordát használok, az a CREE ledeknél nekem bevált, csak fel kell kutatni az összes PC bontót, mert nehéz 8-10 egyformát találni:(

Előzmény: spapda (29286)
élijen Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29289

Eccer élünk, ilyen lesz mind :)  A hűtésen már agyalok, valami folyadékizé is eszembejutott, hehe. 

 

Szerintem várjunk pár napot, hogy ki gerjed még erre, aztán szépen megkérlek hogy rendeld meg nekem, a pénzet meg jól átutalom, feltéve, hogy jó igy neked. 

Előzmény: spapda (29288)
spapda Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29288

Ja, és csak neked: ha hidegebb fényt akarsz a 3000 Kelvines változatnál, akkor találtam 6500 Kelvineset is. Ez 0.9 dollárral drágább, de a jelek szerint minden másban megegyezik az általam tesztelt példánnyal.

Előzmény: élijen (29285)
spapda Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29287

"ha a tetőre rakom az emilben elküldött "fényszétszóródásgátló" izével, akkor kb. a tompított erejével és szórásával világít"

 

Látatlanban nehéz elére nyilatkozni, függ a konstrukciótól. Szerintem érdemes kipróbálni, nagyon rossz nem lehet, hiszen izmos a LED, az általad említett tételben pedig már brutál fénymennyiségről beszélünk akkor is, ha egy része megy a levesbe. Csak a hűtésre kell odafigyelni!

 

"a másik, ami nem derült ki az irományból, hogy kell-e elé valami fesszabályzó ic, mint a már legyártott lámpádnál"

 

Nem volt elé semmilyen elektronika vagy ellenállás kötve, "mezítlábasan" küldtem neki, közvetlenül az akkuról. Hogy mennyi ideig fogja így bírni, azt nem tudom (lásd előbbi hozzászólásom), hiszen messze nem az adatlapon található áramerősségen üzemeltetem, de alapvetően egy LED-nek a hő az egyetlen ellensége, tehát amíg kordában tudjuk tartani a hőmérsékletét, addig nincs vele probléma.

Előzmény: élijen (29285)
spapda Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29286

"Képtelen vagy két lyukat egy egyenesbe fúrni? Legalább fél mm- ferdeség van a ledcsíkban. Meg fogsz halni....."

 

Én és a szemmérték két különböző galaxisból származunk, nagyon ritkán találkozunk, akkor sem jutunk dűlőre! :)

Tudom, lehetett volna előtte vonalzóval felmérni, de lustaság, fél egészség, úgyis át fogom építeni a cuccot, amint megjön a többi LED. Meg különben is, fúrómester már jelezte, hogy maga a szegecselő miatt fogok meghalni, szóval a pontatlan fúrás már nem oszt, nem szoroz. :)

 

"Valószínűleg a fénykibocsájtás  1 A környékén már a maximumon van, minden további teljesítmény már csak a hőt növeli. Érdekes lenne egy Áramerősség /fénykibocsájtás jelleggörbe.   Az alapján már pontosabban be lehetne lőni a dolgot."

 

Én is meglepődtem, de nincs 1 Amperen maximum a fényerőt tekintve, de még 1.5 Amperen sem áll meg a sztori, ahogy tekerem neki feljebb, egyre fényesebb a szemét. Az már más kérdés, hogy az általad is említett Amper-lumen arány görbéje mennyire lapul el a felső tartományban, de ehhez kéne valamilyen műszer. Jó ötlet, mindjárt megnézem a Dealextreme-en, nincs-e valami olcsó mérőeszköz a célra! :)

 

"Szerintem a 15x15-os zártszelvény generálisan kevés. Nagyjából akkor lennél rendben ha az állandósult hőmérséklet kb 40-50C környéke lenne."

 

Szerintem túl van izgulva a neten a hűtés témakör. Nyilván a gyári lámpáknál külön hangsúlyt fektetnek a baromi nagy bordázott ház látványára, hiszen attól lesz heavy duty, de a valóságban egy LED-nek nem kötelező megállni 50°C körül. Az angol szakirodalom junction temperature (Tj) néven említi azt a hőmérsékletet, ami a LED a belsejében lenne mérhető. Ez az érték közelítőleg kiszámítható a LED külsején (pl. hőátadó felületén) mért hőmérsékletből. A gyártók általában deklarálnak egy maximális junction hőmérsékletet, ami fölött a hő már a LED élettartamára káros. Van némi szórás, de kb. 120-130°C nevezhető a leggyakoribb hatérértéknek. Pl. Luxeon adatlap:

 

 

A mostanában bajnok fény/Amper arányú CREE XM-L LED-eknél pl. Tjmax = 150°C. Az is igaz, hogy a hő növekedésével csökken a fényerő, tehát érdemes kordában tartani a LED hőmérsékletét (a fényerő százalékos csökkenése a hőmérséklet függvényében, CREE adatlapról):

 

 

Mindenesetre ha az első grafikont nézzük, akkor azt látjuk, hogy a szélsőséges melegedés mellett is 10000 óra környéke a várható élettartam, ami egy halogén izzóval összevetve még mindig szép teljesítmény, hiszen 416 nap folyamatos világításról van szó, szóval inkább a fényerő miatt érdemes a hűtéssel foglalkozni. Ebből a szempontból előnyösebb a COB (chip on board) technológiájú LED-ek használata, hiszen sok kis LED kerül egy lemezre (a lent bemutatott LED csíkban pl. 48 darab LED-et sikerült megszámolnom), így nagyobb felületen oszlik el a hőterhelés. A LED csík felülete pl. 12 x 1 = 12 cm2. A kocka LED-ként emlegetett fényforrás 2 x 2 = 4 cm2, pedig már az is COB, 3x3 LED található benne, mindkettő 10 Wattosként van aposztrofálva.

 

Abban maximálisan igazad van, hogy fifikásabb rögzítő-, és hűtőközeget választva jobb hűtést is lehetne biztosítani a LED-eknek, én is agyaltam már rafkósabb megoldáson, de ez (közönséges zártszelvény) van mindig kéznél, és mivel low-budget kísérletező projekt, így hozott (vagy ahogy egyik ismerősöm szokta mondani: lopott) anyagból dolgozunk. :)

 

"Szórja mindenfelé ezerrel.  Ergó egy ilyen 6-8 ezer lumen  az arcba elég fasza lehet.  Ebből viszont az is következik, hog ymég egy ideig nem lesznek tiszta LED-es fényforrások amíg a tompított funkció nem megoldható  tökéletesen."

 

Ez így igaz, de Ivwi már dolgozik a megoldáson! :)

Viccen kívül, azért nem mindegyik LED szór ekkorát, a csillagos izom LED-ek (pl. CREE vagy SSC) között akad olyan, aminek csak 90°-os a sugárzási szöge, vagy még ennél is kisebb. Ráadásul egész jó (és sok) optikák készülnek hozzájuk, Iván is ezek között keresi a tutit. Mondjuk a tökéletesen kontrollálható vetítési kép kapcsán szinte biztos, hogy az általad is vázolt tükrös rendszerre lesz szükség, csak hiányzik még hozzá az ipari standard, hiszen ahány LED, annyi méret, alak, vetítési szög stb, szóval ha ezt lerendezik, talán kisebb lámpák formájában a közutakon is megjelenhet. Bár annyira mégsem valószínű, hiszen mi az üzlet egy olyan lámpában, ami nem ég ki az autó élettartama alatt?

Off-road körökben meg teljesen mindegy, csak sok fény legyen! :)

Előzmény: turbo2 (29278)
élijen Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29285

Na, így mindjárt más: a felét nem értem, de ez már megszokott :)

 

Csak két kérdésem maradt: ha a tetőre rakom az emilben elküldött "fényszétszóródásgátló" izével, akkor kb. a tompított erejével és szórásával világít, a másik, ami nem derült ki az irományból, hogy kell-e elé valami fesszabályzó ic, mint a már legyártott lámpádnál. 

 

Ha a tetőn az imént írtakat tudja, akkor nekem kéne 6-7 db.  Meg kéne tudni hogy ki indult be rá és akkor rendelhetnénk egyszerre. 

Köszi a szakértést és a kísérletezést, kenegessed a félig kiégett pupillád valami gyógyírral :)

Előzmény: spapda (29274)
tue-14 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29284
Mi koszonjuk a szervezest a ket Tibornak! Tanulsagos tura volt igy, hogy tobb idot toltottunk mentessel - vontatassal mint barangolassal. :-)
Ismet tobbre volt kepes a gep, mint gondoltam. Mar ragtam a kormom elore, hogy hogy maszok fel azon a parton, ahol vegulis Pistat felvontattam igaz nemi erolkodes kisereteben.

Kulon koszonet a ket kolleganak (Disco99 es 130-as) a parkoloban elkovetett nagygeneralert. :-)
(Probaltam ma reggel, pocc-roff indult.)

Azert azzal lett teljes a nap, hogy harman hazafele meg megmasztuk a hegyet visszafele.

BUEK mindenkinek es talalkozunk 6-an!
Előzmény: Disco99 (29275)
spapda Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29283

"Amit leszűrtem: Vehetnél egy normális szegecselőt. :-)"

 

Nem mindenkinek kell ám profi cucc, nem mindenki gyárt sorozatban büfékocsikat aluményomból, he! :) Amúgy tényleg vacak, de az évi 5-10 szegecset, amivel dolgom van, valahogy beledolgozom az anyagba.

Előzmény: fúrómester (29276)
tue-14 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29282
Lesz 6-an tura, a Naszalyban, Vac kornyeken. A reszleteket egy-ket napon belul megirom ide a forumba.
Előzmény: scottiepippen (29277)
Nelson admirális Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29281
Járó motornál nézünk automata váltó olajszintet, mivel olyankor az olajszivattyúja jár és a dekliben maradt olajmennyiséget nézed. Az, hogy hideg, vagy meleg a motor, szerintem nem számít. A motor nem melegíti fel a váltó olajat. Talán a motor beindítása után egy két percel már megnézheted, mert addigra már mindenhova eljuttatta a szivattyú az olajat. Fontos az olajszint a váltó élettartalma érdekében.
Előzmény: Törölt nick (29232)
Nelson admirális Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29280
Alaptalanul riogatnak. Mivel a V8-asokat is ugyan ezzel az automata váltóval szerelték, nem hiszem hogy egy dízellel szét tudnád szakítani. Olyat már hallottam, hogy a váltótesztelésnél valami eltört a váltóban, de olyankor padlóig nyomott fékkel adnak neki fokozatosan gázt. Alapjában véve jó konstrukció. Az enyémben már 330ezer km van. Olaj szintre és olajcsere periódusra kell figyelni.
Előzmény: Discota (29226)
mandras79 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29279

Többe is lesz a  szeretőd,mint az asszony:O)!!!

Előzmény: scottiepippen (29277)
turbo2 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29278

Képtelen vagy két lyukat egy egyenesbe fúrni ?

 

Legalább fél mm- ferdeség van a ledcsíkban.

Meg fogsz halni.....

 

Valószínűleg a fénykibocsájtás  1 A környékén már a maximumon van, minden további teljesítmény már csak a hőt növeli. Érdekes lenne egy Áramerősség /fénykibocsájtás jelleggörbe.   Az alapján már pontosabban be lehetne lőni a dolgot.

Szerintem a 15x15-os zártszelvény generálisan kevés. Nagyjából akkor lennél rendben ha az állandósult hőmérséklet kb 40-50C környéke lenne.

A bauhausban lehet kapni alu zártszelvényből olyat ami úgy néz ki mint egy kis H betű "h" a felső száron még egy vizszintes résszel. nem mondom, hogy hűtőborda, de sokféle lehetőséget kínál a felszerelésre, és a két U lakú részben voszonylag védetten lehet elhelyezni a LED-et.

 

Az mondjuk látszik, hogy a LED miért olyan jól látható nappali fény ....

Szórja mindenfelé ezerrel.  Ergó egy ilyen 6-8 ezer lumen  az arcba elég fasza lehet.  Ebből viszont az is következik, hog ymég egy ideig nem lesznek tiszta LED-es fényforrások amíg a tompított funkció nem megoldható  tökéletesen. Az pedig nem fog menni máshogy mint speckó tükörrel és vagy  nem előre világító reflexiós megoldással.

  A multkori bazi lámpa linkje után volt a Youtube-on egy jeep Wranglerbe épített normál lámpa betét amit a fényszóró helyére szereltek be. Látszőlag volt benne tompított, valójában meg a tompítottnál csak a fele led égett. Na az szinte tuti, hogy a műszeres mérésen semmiféle vetített kép, még csak közelében sincs az asszimetrikus fényszórókéhoz.

 

Egyébként gratulálok a kisérletező szellemhez. A te kisérletezéseden tanulunk mi.

Előzmény: spapda (29274)
scottiepippen Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29277

Brék mindenkinek!

Utólag is jóegészséget a porontyoknak, anyukáiknak és az óvódába járó nagyobb tesóknak, apukáknak pedig sok türelmet!

Majdnem mentem a tegnapi túrára, de "kiccsaládom részire" elég hirtelennek tűnt az elhatározás.

Remélem jól döntöttem, hogy kivárom a 6.-át, és lesz akkor is. Pedig hiányzott a telekjárás, mert RangeRóbert-re kb. 3 hete nem jutott időm, csak egy ponyvát kapott. Mivel már nagyon bizsergett a lábam, tettem egy rövidebb helyismereti kanyart Sóskúton. Megint rájöttem, hogy nem bántam meg a vételt. Érzem hogy bele fogok szeretni. Feleségnek még nem, de szeretőnek már kiváló!

Szóval lesz 6.-án mozgás? Hol?

 

fúrómester Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29276

Amit leszűrtem:

 

Vehetnél egy normális szegecselőt. :-)

Előzmény: spapda (29274)
Disco99 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29275
Kedves Apoltak

Koszonet mindenkinek aki reszt vett a turan. Szerintem nagyon jol sikerult. Sajnos az etteremben nem alltak a helyzet magaslatan, igy eleg sok ido elment az ebeddel. De azert akadt kaland boven. Csorlozes , 3 auto osszekotve, kerekcsere a patakban, es range az arokban. Tenyleg jo csapatmunka volt. Legkozelebb jan 6 Naszaly.

Addig pegig mindenkinek nagyon Boldog Uj evet kivanok.
spapda Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29274

"Csodálkoztam is, hogy az eddigi kb. ötezer karakter helyett kiszúrod a szemünk pár képpel :)"

 

Válság van, be kell osztani! :)

 

A LED-ről:

Na de jöjjenek a tények! Szóval a LED csík pici. Nagyon. Emiatt könnyen lehet majd mindenféle kendácshoz használni, akár hűtőrácsba eldugni, beltérbe plusz fénynek, alvázra, motorháztetőre szerelőfénynek stb. Én a már jól bevált zártszelvényes (1 mm falvastagságú, 15x15 mm-es keresztmetszetű alumínium) módon oldottam meg a rögzítés és hűtés kérdéskörét. Gondoltam egy merészet, és rögtön popszegeccsel dobtam fel a zártszelvényre, előtte persze hőátadó pasztával megkentem, enélkül nem szabad LED-et rögzíteni. A csík mindkét felén van betáplálási pont, bármelyik szabadon használható, és bármelyikről tovább lehet vinni a delejt másik LED-hez (ettől még nem sorba lesznek kötve, hanem párhuzamosan, csak egy csomó drótot és kábeldugdosást lehet vele spórolni). A forrasztásra kevés hely van és a két pólus is közel van egymáshoz, ezért célszerű a forrasztás után valami ragasztóval vagy sziloplaszttal kinyomni a két végén a betáplálás környékét, ez véd a sérüléstől, rövidzártól.

 

 

 

 

 

Áramellátás:

Ez a legfurcsább része a projektnek. A forgalmazó azt írja a termék adatlapján, hogy Rated voltage: 12-14V, Current: 720 mA. Kimérve a karakterisztikáját kijelenthető, hogy az adatlap ebben a formában nem teljesen oké. Különböző feszültségeken vizsgáltam a felvett áramot, és az alábbi görbét kaptam:

 

 

Ebből jól látszik, hogy már 12 Volton 700 mA-t zabál, 12.7 Voltnál pedig már átlépi az 1000 mA-t (1 Ampert). 14 Volton az áramerősség 1.65 Amper, vagyis több, mint duplája a megadott értéknek. 14.4 Volton pedig 1.9 Ampert pipál a jószág. Viszont az az érdekes, hogy a fényerő viszonylag egyenletesen nő az áramerősséggel, és nem száll el az U-I görbe, vagyis nem lesz hirtelen meredek, ami arra enged következtetni, hogy megfelelő hűtéssel talán bírni fogja ezt a terhelést. Mindenesetre eddig közvetlenül tápláltam az autó elektromos hálózatáról, és túlélte.

 

Hőtermelés, hűtés:

A fenti grafikon alapján egyszerűen kiszámolható, hogy 12.8 Voltnál 13 Watt fölötti a teljesítménye, 14 Volton 23 Watt, 14.4 Volton 27 Watt körüli a fogyasztás. Álló és járó motor között tehát dupla lenne a teljesítménybeli különbség, ennyivel viszont nem ad több fényt 14.4 Volton.

Az biztos, hogy 14 Volt körül rohadt sok hőt termel a LED csík. A zártszelvényre 4 LED-et raktam, 2 kocka LED-et (10 Wattos darabok) és 2 LED csíkot. 11 centire a két szélétől helyeztem el a két csíkot, középre meg a 2 kockát, a LED-ek között pedig kb. 17 centi távolságot hagytam. Így az 1 méteres alu zártszelvény éppen elég a kb. 60 Watt hűtésére, az egész idom teljesen átveszi a hőt, mindenhol jó meleg lesz (50-60°C környéke).

Mértem a LED csík hőmérsékletét is, 14.2 Volton járattam a LED-eket közel 5 órán át. Már 10-15 perc után beállt az egyensúly, átlagos szobahőmérsékleten 85-105°C között tartható LED a fent vázolt hűtési rendszerrel. Állítólag a COB technológiájú LED-ek tartósan is bírják a 100 fokot, remélem ez igaz, mert szükség van erre a tulajdonságra. Az is igaz, hogy a menetszél nagyon sokat segíthet. Szájjal fújva akár 15-20°C-ot lehet rajta hűteni pár másodperc alatt. Szóval valós outdoor körülmények között elvileg a menetszél kordában tudja tartani a melegedést, álló helyzetben pedig több órán keresztül hajtva sem döglött meg a LED, igaz a túlhajtás minden LED élettartamát jelentősen csökkenti. Mondjuk egy átlagos halogén izzónál valószínűleg így is tartósabb lehet.

 

Fényerő, vetítési szög:

A legfontosabb kérdés persze az, hogy mekkora fénye van a jószágnak? Elég nagy. Az alábbi tesztképeket a jó állapotú fényszórókban Osram Silverlight izzók voltak, a LED-eket tartalmazó zártszelvényt pedig közvetlenül a fényszórók alá tettem. A 10 Wattos kocka LED-ek a fotózás során nem voltak felkapcsolva, csak a LED csíkok. Viszonyítási alapnak ott a tompított fényszóró 2x55 Wattos H4-es fénye, reflektor üzemmódban pedig 2x55 Watt H1-es és 2x60 Watt H4-es halogén fény vetül az útra. Ehhez képest lehet értelmezni a LED-ek fényerejét, amik a kb. 14 Voltos feszültség miatt 2x23 Wattot fogyasztanak (járó motor mellett készültek a képek). Íme az eredmény (mindegyik fotó ugyanolyan beállításokkal, azonos záridővel készült az összevethetőség kedvéért):

 

 

Jól látszik, hogy a LED csík terítőfényként üzemel, tehát a tér minden irányába ontja a fényt. Ez nem csoda, hiszen elsősorban beltéri világításokba szánják (konyha, nappali stb). Csak a LED-eket használva (1. kép) is szép fényt kapunk, de azért picit csalóka a fotó: távolra igazán csak a halogén távolsági fényszóró világít, tehát a LED csík inkább az előttünk lévő út, terep stb. megvilágítására jó, terítőfényként, munkalámpa jelleggel. Arra viszont kiváló.

 

Színhőmérséklet:

Nehéz volt látatlanban megsaccolni, hogy az adatlapon megadott 3000K-es színhőmérséklet végül mennyire lesz sárgás a gyakorlatban, hiszen a LED-eknél ez gyártónként változik, sajnos nem teljesen korrekt módon adják meg a LED-re jellemző értéket. A fenti fotók alapján már jól látható, hogy meleg, de nem túl sárga a fénye, kb. a halogén izzóval azonos hőmérsékletű. A viszonyítás kedvéért csináltam egy olyan képet is, ahol felkapcsoltam a 6500K-es színhőmérsékletű, 10 Wattos LED-eket. Itt eléggé kiütközik a különbség, a 6500K hideg fehér, sőt picit kékbe hajlik:

 

 

Ár:

Jelenleg a Dealextreme-en 7.6$ darabja, de a mennyiségi kedvezmény már 3 darabtól él, ekkor 6.6$-t kérnek érte. Ennyiért szerintem jó vétel, 4-6 darabot a kocsi elejére akasztva is megáll a buli 8-10 rugóban, a fényerőre pedig nem lehet panasz. Múltkor találtam hidegebb fényű darabot is, az picivel drágább volt, de van, akinek az a színvilág jön be.

Előzmény: élijen (29272)
Ivwi Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29273

Kezdhetünk aggódni, 10-óra óta írja a HSZ-t, és még nincs kész!! :)))

Vagy Spapdát beszívta a mátrix:)

 

Köszönet a Tibiknek!  Tejfakasztó Mátra túra remek volt, az ebéd nagyon ízlett. Sajnos már hamar sötétedik. Hazafelé nem tartottunk a maroknyi csapattal akik visszafelé is az erdőt választották.

Tanulságos volt, bármikor, csukott szemmel, fél kézzel meg tudjuk igazítani a V8 gázbowdenjét:)

 

Kíváncsian várjuk a képeket, videókat.

Előzmény: élijen (29272)
élijen Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29272

Csodálkoztam is, hogy az eddigi kb. ötezer karakter helyett kiszúrod a szemünk pár képpel :) 

Előzmény: spapda (29270)
fúrómester Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29271

Mehhanikus nekem is van.

 

Autó elejire kötöm, a másik végét meg a vontató autóra. Ha nem használom, feltekert állapotban pihen a csomagtartóban. :-)

Előzmény: Törölt nick (29260)
spapda Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29270

Mindjárt jön az okosság, csak a hülye Index (monnyonle) elküldte a kommentet, pedig még nem volt kész.

Előzmény: élijen (29269)
élijen Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29269

Ez az a LED-őrület?  Zsivány, na!  Milyen magasra raktad őket, hogy ekkora fénye van a földön és miket sikerült megtudni a csíkról, mekkora működéskor a hőmérséklete, V ingadozásra érzékeny-e, stb ? 

Előzmény: spapda (29266)
Gearboxfault King Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29268

Köszönöm a jó kis mátrai túrát, szép helyeken voltunk, jó volt a mentési csapatmunka is !

 

Sajnos hazafelé megkaptuk a második defektünket Gyöngyösnél, úgyhogy Zsolti ( fekete defi ) jött vissza hozzánk Gödöllőről és kölcsönadta a pótkerekét.

Ezúton is szeretném megköszönni neki a segítséget !

 

Gearboxfault King Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29267

Rosszabb lesz a gyorsulás és a végsebesség elérése is hosszabb időbe telik, legalábbis a p38 v8 autómatánál így volt, a kézi váltóval valamennyire lehet kompenzálni, szerintem .

Előzmény: kocsisjan (29265)
spapda Creative Commons License 2012.12.30 0 0 29266

asas

 

 

 

asas

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!