Keresés

Részletes keresés

SKL14 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 28988

Köszönöm!

 

Sajnos nincs meg, csak a Nagy NOHAB-Könyv, és abban sincs kép a 020-as azon festésvariánsáról. Pedig már szinte minden más számozásúról találtam alul teli szürke/narancs festésűt, de a 020-ról nem (ahogy néztem azok is - ahogy írtad - a rendszerváltás környéki képek voltak).

Előzmény: dave_dömper (28987)
dave_dömper Creative Commons License 2017.01.15 -1 0 28987

Ha megvolna nálad a Boros - Kovács - Novák - féle NOHAB - könyv "A MÁV M 61 - es mozdonyainak története" - alcímmel, nos annak182. oldalán, az alsó fénykép pontosan ezt az állapotot mutatja, a

felette lévő fotó pedig (ugyanezen az oldalon) a csillagost.

 

Üdv., András

Előzmény: SKL14 (28986)
SKL14 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 28986

:) Elvileg már nagyon mostanában...

 

Engem meg az érdekelne de nagyon a 020-al kapcsolatban, hogy van-e valakinek olyan fotója (internetnek nincs), hogy nem csillagos, narancs, és a forgóváz/tank is szürke, mint ahogy az az NMJ honlap modellfotóján látható?

 

Előre is köszönet!

Előzmény: Bbmot_634 (28985)
Bbmot_634 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 28985

Ehhez kicsit sem kapcsolódva kérdezném, hogy az NMJ 020-as Nohabja mikorra várható?:)

Előzmény: SKL14 (28982)
Totti93 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 28984

Pont ma nézegettem, hogy minek van furat az ütköző alatt, ha kapaszkodó sehol. Nem mellesleg hatalmas a minőségi szórás az egyes modellek között, van ami konkrétan a dobozból való kivételnél már hullajtja az alkatrészeket (pl. ütközők). :( 

Előzmény: SKL14 (28982)
Vonatguru Creative Commons License 2017.01.15 0 8 28983

Idén is összegyűjtöttem, hogy mi várható magyar-H0 fronton, itt elolvashatjátok: http://esemenynaplo.blog.hu/2017/01/15/h0_vasutmodell_ujdonsagmustra

 

Ha valamit esetleg kihagytam volna vagy rosszul írtam, akkor szóljatok, korrigálom. 

SKL14 Creative Commons License 2017.01.15 0 1 28982

A Modell Kit-hez már egy ideje utólagosan megérkeztek az NMJ 006-os NOHAB "elmaradt" kuplungfoglalatok. A kérdésem, hogy valakinek van esetleg infója, hogy a Medikerhez/Modell és Hobbihoz mikor jönnek meg, netán arról, hogy lesz-e utólagos tetőgomba pótlás (Roco 230 Szergej de ja vu), esetleg ütköző alatti kapaszkodók (ami a többi NMJ NOHABON van) pótcsomag...

 

Köszönet, ha valaki tud valamit!

dave_dömper Creative Commons License 2017.01.13 0 0 28981

Neked is köszönöm, megérkezett.

Üdv., András

Előzmény: zetaman (28980)
zetaman Creative Commons License 2017.01.13 0 0 28980

Bocsánat, most értem haza és látom, hogy gondod akadt.

 

A megoldás:

 

Előzmény: dave_dömper (28977)
dave_dömper Creative Commons License 2017.01.13 0 0 28979

Tisztelt Barátom !

Nagyon köszönöm ezt az információt. Más(ok) nevében is.

Üdvozlettel, András

Előzmény: MAV601 (28978)
MAV601 Creative Commons License 2017.01.13 0 2 28978

A Schlieren színe:

Éjkék RAL 5022

Aranysárga RAL 1004

Achátszürke RAL 7038

Elefántcsont RAL 1015

Grafitfekete RAL 9011

Előzmény: dave_dömper (28977)
dave_dömper Creative Commons License 2017.01.13 -1 0 28977

Ne haragudj, de arra kérnélek, hogy pontosíts. A "Gördülőállomány" - c. főtopic - ban legalább 55 - 60

topic található, közülük is úgy jó 40 - 45, amelyikben ekkora számú hsz. található. Ezen topicok közül

melyikben is lehet megtalálni Braun kolléga általad hivatkozott számú hsz. - ét ? Mert enélkül nagyon

sokáig tart, hogy 45 (na jó, mondjuk csak 40 db topic - ban keresgélem a 39645 számú Braun - hsz.- t.

Előre is kösz.

András

Előzmény: zetaman (28945)
cssz74 Creative Commons License 2017.01.13 0 0 28976

Értem, kössz!

Előzmény: tomcat#01 (28956)
nazareth Creative Commons License 2017.01.13 0 0 28975

Ó, bocsánat, nem állt szándékomban semmi sértőt mondani. A véleményed nagy vonalakban megegyezik az enyémmel, illetve anno az itteni közösség is hasonló véleményre jutott.

Előzmény: dave_dömper (28974)
dave_dömper Creative Commons License 2017.01.12 -2 1 28974

Hidd el, hogy felettébb tisztellek, meg azután még személyesen is volt szerencsénk egymáshoz és

semmi okom és szándékom, hogy valami teljesen félreértelmezett presztizs - okból polemizáljunk,

rugózzunk ezen az ügyön. Én csak a dologgal kapcsolatos személyes véleményemet fejtettem itt ki

és egyáltalában nem vagyok biztos abban, hogy igazam van. Csakis azokat a történéseket vettem

sorba magamban, amelyek az annak idején elhibázottnak tekinthető, túlméretezett Roco beruházási

dömping (túlterjeszkedés) idején az ügyleteket finanszírozó bank számára kockázatossá tette a cég

finaszírozhatóságát és ennek kezelésére egy felettébb drasztikus (persze valaki számára felettébb

fájfalmas), radikális eljáráshoz folyamodott. Ennek lehetett következménye M. úr kevésbé drasztikus,

ám  a cég számára mindenképpen kellemetlenséget okozó válaszlépése, amelyből csak azt hagytuk

itt ki, hogy a legkellemetlenebbül ez a "szélmalomharc" épp azokat érintette a legkellemetlenebbül,

akiknek ehhez semmi közük sem volt / nem is lehetett - ezek azok a modellezők voltak, akik valami

speciális okból éppen ilyenfajta vágányanyagból építkeztek. Számomra a polémia csupáncsak erről

szólt, nem többről.

 

Üdv. András

Előzmény: nazareth (28973)
nazareth Creative Commons License 2017.01.12 0 0 28973

OFF

 

Nem vagyok meggyőződve (..... (...)...) még így utólag is.

Ez anno ki is lett tárgyalva. Feltehetőleg Magdefrau úr ragaszkodott még amihez tudott, így nem adta át az ágyazatok gyártási jogát. Innentől lehet töprengni, hogy pontosan mi is volt a nevére bejegyezve: a gumi? Az összenyomható kivitel? Vagy az, hogy a váltóknál vágni kell?

 

Ugyebár ez az utóbbi megoldás az, ami miatt egyszerre lehetett alkalmazni relatíve kisszögű váltókat, kezelhető vágánytengely-távolságot és széles ágyazatot, és ez kizárólag a RocoLine jellemzője volt. Vagy azért, mert ezt védte le Magdefrau, vagy azért, mert más gyártók nem vállalták be a vagdosással járó "egyszerhasználhatóságot".

 

És feltehetőleg ugyanezen okból született meg a GeoLine a maga villamos-kitérőivel és szigetperonos vágánytengely-távolságaival.

Előzmény: dave_dömper (28970)
nazareth Creative Commons License 2017.01.12 0 0 28972

Szerintem félre értettél... Feltehetőleg most hárultak el a jogi akadályok (ilyen, vagy olyan módon), most kezdhették el gyártani az ágyazatot.

Előzmény: tumikas (28971)
tumikas Creative Commons License 2017.01.12 -1 0 28971

"Mérget vennék rá, hogy nem ezen a kérdésen rugóztak Rocoék 10 évig, hogy mostanra szedjék össze a bátorságukat Magdefrau úr szúrós tekintetével szemben "

Hát pedig nagyon valószínű hogy ezen rúgoztak az elmúlt 10 évben. Nem véletlen lett anno nagy hirtelenjébe összehányva a geoline rendszer.

Előzmény: nazareth (28967)
dave_dömper Creative Commons License 2017.01.12 -3 1 28970

Hát a RocoLine - vágányrendszer nem éppen terepasztal - építés céljára lett konstruálva - kialakítva,

hanem éppenséggel szőnyegvasút - építéshez. Csakhogy sajnos hiába rendelkezik 5 mm magasságú

lágygumi ágyazat - imitációval (amelynek külleme tán a leggyengébb láncszem az egész rendszerben,

habár annak használhatóságát hálIstennekl nem befolyásolja), attól még vidáman szívja a port - koszt

- kócot a mozdonymodell villamos motor - porszívója a szőnyegről. Igényes terepasztal építéséhez - az

ágyazat - imitáció esztétikai hiányosságai okán semmiképpen nem használnám. Akad erre a célra épp

elég, más - ennél sokkal alkalmasabb és emellett - szebb rendszerbeli vágány - ágyazatépítési anyag.

 

Ami számomra nagyon baráti benne (mert én is használom ezt a rendszert), az a szemmel láthatóan

nagyon tudatosan kialakított (szerkesztett) geometriája és az a lehető legsokoldalúbb kiegészítő elem

- struktura (1/3 - os ív - elemek, különféle - néhány mm hosszúságú - vágány kiegészítő elemek, igen

sok speciális elem / szigetelt sinátkötő papucsok, stb./ amiből egy valóban komplett és egy kompakt

vágányrendszer viszonylag kis idő - ráfordítással és energiával is gyorsan összeépíthető egy alkalmi,

otthoni játék céljára, nem több és nem más. Mindezekkel együtt valóban nem terepasztal építéséhez

találták ki anno.

 

Nem vagyok meggyőződve arról, amit itt Magdefrau úrról leírtam, de ha nem volt semmiféle probléma

a cég átadás . átvétel során (okán) az eredeti tulajdonos és a kényszer - kivásárló között, akkor vajon

milyen logikus oka lehetett annak, hogy a gumi - ágyazatos vágányrendszer gyártása és forgalmazása

az eredetii tulajdonos távozásával egycsapásra megszűnt és csak az ágyazat nélküli vágány elemeket

gyártották - árusították tovább és emellett még kihozták nem sokkal később azt a "Geoline" vágány -

rendszert, ami egyetlen paraméterében sem volt kompatibilis a régebbi RocoLine - rendszerrel. Ennek

szerintem csakis egyetlen logikusan végiggondolható oka lehetett (mármint annak, hogy egy nagyon

bevált és rendkívül közkedveltté vált "szőnyegvasút" vágányrendszert félre kellett tenni és a helyébe

konstruálni kellett valamit), amelynek szigorúan vett vasútmodellezői szakmai szempontból egyetlen

közös szelete volt a régiével, a meglehetősen csúf átkötő elem, ami persze kényszerből született, és

megközelítőleg sem vagyok biztos abban, hogy a modellezők oly - annyira sokan alkalmaznák.

 

Ha ennek a vágány - építési kényszerpályának valami más oka lett volna, mint egy adminisztratív gát, esetleges tilalom, akkor nagyot csodálkoznék, még így utólag is.

 

Üdv., András

Előzmény: alkotasu (28964)
nazareth Creative Commons License 2017.01.12 0 0 28969

A Roco eredeti tulajdonosa volt, aki még a válság kitörése idején kissé nagyot akart ugrani, így az ő Rocoja átkerült a Bank tulajdonába. A Roco által gyártott cuccok egy részének a szabadalma viszont nála maradt, ilyen volt a RocoLine vágányok gumitöltés-rendszere is. Így az "új" Roco csak a vágányokat gyárthatta, magát a töltést nem. 

 

Dióhéjban. :)

Előzmény: alkotasu (28968)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.12 -1 0 28968

Ki a fene az a Magdeasszony úr?

Előzmény: nazareth (28967)
nazareth Creative Commons License 2017.01.12 0 0 28967

Nem hiszem, hogy szempont lenne, hogy Magdefrau úr mit szól hozzá. Mérget vennék rá, hogy nem ezen a kérdésen rugóztak Rocoék 10 évig, hogy mostanra szedjék össze a bátorságukat Magdefrau úr szúrós tekintetével szemben :)

 

A GeoLine rendszer egyértelműen játék-kategória volt: rusnya, kopogós műanyag, és olyan ronda geometria, amit a BTTB-idők óta nem láttunk (...bocsánat, nem szeretném megsérteni a Märklin-rajongókat). Ha valaki kapott egy dilikört, és bejött neki a kisvasút, előbb-utóbb úgyis továbblépett; ha meg nem, akkor a Geoline ment egy cipősdobozban a szekrény tetejére. Szerintem pont ennyit is ért. Szóval nem hiszem, hogy sokakat mellbe vágna, ha a Geoline elsüllyed.

 

(Teszem hozzá, a RocoLine ágyazata sem szépségdíjas, de legalább jó kidolgozású, átgondolt, könnyen használható geometriájú rendszerről van szó. Persze nem azért kell megvenni, hogy asztalra tegyük, de ha már megvan, leszedjük róla az ágyazatot, és akár terepasztalon is elmegy.)

Előzmény: dave_dömper (28961)
nazareth Creative Commons License 2017.01.12 0 0 28966

Igazából a saját kategóriával kell hasonlítani: szőnyegvasút, ahol kell a strapabíró töltés, az üzembiztos csatlakozás; mellékhatásként nem tudsz akármilyen hajtóművet beépíteni. Egy Geoline bázeli két állítóművel 29.000 körül van, cserébe kevésbé üzembiztos, és rendkívül rusnya.

 

Terepasztalt nem töltéses Rocoline-ból kell csinálni, mert nem arra való (ronda a töltése, és a helyszűke miatt speciális hajtóműve van).

Előzmény: alkotasu (28964)
tumikas Creative Commons License 2017.01.11 -1 0 28965

Árban ugyanannyi mint a Geoline, szerepköre pedig hasonló. Padlóra ennél jobb egyenlőre nincs.

Előzmény: alkotasu (28964)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.11 -1 0 28964

Csak az árat szabták meglehetősen borsosra.

Egy 23 cm-es vágányelem több, mint 1200 Ft. Egy angolváltó állítóművel 24000 Ft. Egy terepasztalra (ha nem egy sima dilikört csinálok, akkor) az milliós tételt jelent. Ilyen árakkal nem fog nőni a modellvasutasok tábora - legalábbis itthon.

És nem tudom, hogy jobb-e ennyivel a PECO-nál.

Előzmény: somytomy (28963)
somytomy Creative Commons License 2017.01.11 0 0 28963

Éljen, ez például szerintem nagyon jó hír. Szerintem ez az egyik legjobb ágyazatos sínrendszer.

Előzmény: Törölt nick (28958)
tumikas Creative Commons License 2017.01.11 -1 0 28962

A katalógus szerint az árak nagyjából annyik mint a jelenlegi Geoline sínekéi, már amennyire össze lehet hasonlítani őket. 

Előzmény: dave_dömper (28961)
dave_dömper Creative Commons License 2017.01.11 -1 1 28961

Ez valóban nagyon érdekes és izgalmas is egyben. Főként két dolog az, ami izgat.

 

Az egyik, hogy Herr Magdefrau mit szól(t) ehhez ? Eszerint már lejárt a termék licenc - védettsége.

A másik, hogy mennyibe is fognak kerülni ezek a termékek, mert arra nézve még vannak emlékeink, hogy mennyibe kerültek valamikor, amikor még gyártásban voltak és lehetett is kapni.

 

És valóban az is érdekes, hogy mi lesz a GeoLine rendszerrel, ami semmilyen (vágányelem hossz, geometria) paraméterében sem stimmöl ehhez és van olyan is aki - kényszerűségből - (a korábbi termék hiánya okán) már ezzel, az új fajtával kezdett és most esetleg rájön, hogy a "régi rossz"

jobb volt / jobb lett volna, csak éppen már nem volt.

Előzmény: Törölt nick (28958)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.11 0 0 28960

Gondolom a kezdőkészletekhez azt fogják majd adni.

Előzmény: tumikas (28959)
tumikas Creative Commons License 2017.01.11 -1 0 28959

Viszont érdekes mód marad a Geoline is. 

Előzmény: Törölt nick (28958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!