Amikor te meg nem is lattad a kocsidat, akkor en megkerdeztem, hogy ez miért van kicserélve, erre mondták, hogy ez jobban tetszik.Szóval nálad is cserélték.
Nálam ez az egyik első ,amit megnézek olajcsere után, még ott a szervízben.
Azzal nekem is tele a zsákom, hogy összebasznak mindent olajjal. 1x volt egy olyan szaki, aki nem volt rest levenni a szűrő elötti csövet. Na az az egy alkalom volt, amikor olajcsere után a garázsban nem volt olajcsepp.
Akkor már be se tudnék vele járni melózni? :D Így is egyel későbbi autópálya lehajtónál megyek már le, mert onnan kevésbé nyomvályús az út.
Nyár végén dobogókőre felmentem vele, félúton felfele le akartam vele parkolni az erdő mellett, ott is majdnem fennakadtam az útszélén, plusz vigyázni kellett a motorosokra is mert azok meg ezerrel jöttek, ááá... előbb utóbb terepjáró kell :D
- amit te is írsz, hogy sok helyen leér ahol a többi autó nem
- hajlamos leütni az elejét például fekvőrendőrön, tahát vagy a motor van előrébb mint amit megszoktam, tehát a motor súlya lenyomja, vagy anyirra lágy a rugója hogy túl mélyre engedi a kocsit orrát.
Ez nekem is le volt törve, gyors kötöző lett a megoldás,
Nekem nincs meg amúgy a motorvédő műanyag, így egyből látszott hogy a vas elgörbült felfele.
Ha fenn a van a műanyag akkor nehezebb észre venni szerintem, hogy az a vas van e magasabban.
Amúgy elég alacsonynak érzem az egész bravot, olyan nyomvályúkon, ahol még a kis A1 el elmegyek (pedig az is sportos változat) , a Bravonak mindig leér az alja.
Az olajcsere tényleg macerás. Nekem csak azzal volt bajom, hogy ha már összeolajozta, legalább mossa le, törölje le, mert csöpögött a kocsi alatt az olaj. Mondjuk akinek rutinja van benne, az kapásból a motorvédő levételével kezdi.
Az, hogy olajos lett a motorvédőd gáz, de nem csak a szerelő tehet róla. Elég hülyén van megoldva a bravo olajszűrője, kicsi az esélye hogy olajfolyás nélkül ki lehet szedni.
A letört alkatrész, majd annak gyorskötözővel való rögzítése felháborító. Ha eltört valamit illett volna grátisz cserélni.
Az egész procedúra azzal kezdődöt, hogy a kipufogót átvizsgálták, és láss csodát, a dob felfüggesztésénél a gumi el volt szakadva, valamint a kocsi közepén a kipufogó csövet tartó fém tartó el volt törve (???). Ezeket orvosolták. A jelenség meg maradt. Így most egy kicsit tovább vizsgálták. Amúgy attól tartok, hogy a végén tényleg valami bagatel hiba lesz, mint pl. az említett motorvédő, én meg itt csilliókat ráköltök.
Eddig a Szabóhoz jártam még Pécsről is szervízbe. Nem tudom, ott több lenne a tapasztalat, de remélem nem volt rossz döntés itt helybe szervizeltetni.
Amúgy okulásképpen pár negatív észrevétel a pécsi szervízről:
- Az olajcserét egy suhancra bízták, aki az olajszűrőt még azelőtt cserélte, hogy a motorvédőt levette volna. Eredménye az lett, hogy nyakonborította olajjal a motorvédőt.
- A szűrő csere folyamán a mellékelt képen lévő kis alkatrészt (hogy pontosan mi azt jó lenne tudni) felfogató kis fület letörte, és hagyta bent lifegni a motortérben. Ideiglenes megoldásként, gyorskötözővel felfogatva.
Amikor az enyémet vettem, hasonló koppanó zörgő hang volt nyomatékos indulásoknál, vicces de a alsó motorvédő műanyag burkolat tartó laposvasa volt elgörbülve és belevert a kipufogóba. Visszahajtottuk és azóta semmi koppanás.
Terhelésváltásos koppanás esetén nem gyanakodott a szerelő kuplung/váltóalkatrész hibára? Vagy annyira a futóműből jövő a hang? Mert mint előttem is írták, motor/váltófelfüggesztés is tud érdekes hangokat produkálni, észrevenni meg...
Emlékeim szerint egy régi Cromában volt az a hiba, hogy egy rossz rögzítés miatt, terhelésváltásnál odaverte a kipuffot a motor aljához.