Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Altalaban egyebkent a csehek sokkal visszafogottabbak szurkolas teren, mint mi. Huliganizmus teren detto. Vannak,de sokkal kevesebben.
Azt nem hiszem - hogy olyan vadak lennenek este - hiszen menetrendszerint eleg keson indulnak vissza, valoszinuleg pangas lesz ott - 1-2 kosza madarat leszamitva :) A 8000 jegyre, amit csak ok vehettek meg 80ezer igenyles jott, gondolom sokan hoppra is kimennek majd, nincsen messze (kocsival) :))) Nekem a cseh-gorog meccsre sikerult jegyet szerezni, remeljuk jopofa lesz.
Az egeszet eleg jo otletnek gondolom - nem tudom mennyit keres rajta a CD, de ha vonatonkent bejon 400-450.000 korona az mar csak fedezi a koltsegeket es valoszinuleg olyan emberek mennek vonattal, akik amugy soha. Kocsival talan olyan 1 tank benzin volt oda-vissza - azaz olyan 1000-1200 korona. 4 emberre azert olcsobb mint a vonat.
a cseh futballszurkoló olyan mint bármilyen másik országbeli: már az odaútra előmelegítve készül és az út folyamán képes bármilyen mennyiségű sört elfogyasztani. igazán agresszív a visszaúton lesz, akár nyer, akár veszít a csapata :)
A cseh vasutak kulonvonatokat indit a nyari foci EB wroclawi meccseihez kapcsolodoan Pragabol es Brnobol. A jegyar 800 korona - a vonatok kapacitasa 720 utas. (Ami erdekes, ha a pragai szerelveny 10kocsis, mig a brno-i 5) :)
Valoszinuleg en ennek ellenere majd a normalis SportoTickettel megyek - nem tudom mennyire lenne jo egy rakat szurkoloval utazni egyutt :))) Eleg lesz beloluk a meccsen.
Egy betonaljas, R65-ösös vágánymező marha nehéz ám, úgyhogy ha gyalog kell elhozni a kötőtelepről, az elég sok munkahelyet teremthet. Továbbá, ha mozdonyok helyett emberek vonszolják majd a tehervonatokat, kötéllel (volgai hajóvontató jelleggel), az forgalom függvényében szintén szép embermennyiségnek ad munkát. Bár ahogy a 160-as vonal teherforgalma kinéz 1435 mm-en, 85 mm-rel nagyobb nyomtávon sem terem majd túl sok babér a vonatvontató gyalogos szakembereknek.
Tegnap a 270-es Hasek eleg szepen volt tomve - Ersekujvar - Brno kozott sok allo utas, hiaba az erosites rajta. Pozsonyban gepcsere - Gorillarol valami masra. Valtozott a forda vagy csak megint gubanc van?
Ennek ellenere pontoska voltunk erkezeskor. Szokas szerint meg lehet emliteni a vagonok gyenge felkesziteset, tisztasagat... De semmi nem lep meg a MAVval kapcsolatban.
Azért megnézném én azt a befektetőt, aki úgy ad pénzt, hogy a másik oldalról csak széles mosolyt kap és valami hebegést-habogást, hogy ha fellendülés lesz,akkor majd vonatok is járnak majd erre.
Ezeket a köröket már amúgy is lefutottuk párszor az elmúlt években, mi változott volna azóta?
Ha azt a topikot olvasod akkor látod hogy nem is a várról hanem a politikáról szól. Ott lakik egy volt osztálytásam , ő is ott volt az oltásnál és mondták hogy egyértelműen a véletlen műve az egybeesés a választásokkal. Ha előtte égetvolna le akkor aztmondanák hogy előre megfélemlítették a magyarokat , ha meg utánna akkor az SNS bozyújának mondanák.
A jelenlegi közlekedési miniszter, Ján Figež (KDH) szerint a jelenlegi alacsony intenzitású teherforgalom mellett nem szükséges a Kassától Bécsig vezető széles nyomtávú vonal megépítése, ennek csak azt követően van értelme, ha nő a forgalom. Ekkor lehet vizsgálni adott esetben, hogy a projekt gazdaságilag indokolt-e, és megtérülhet-e.
A Smer képviselője, źubomír Vány éppen ellenkezőleg, előnyöket vár a hosszabbítástól. A korábbi közlekedési miniszter 11 ezer munkahelyet vizionál az építkezés megkezdése esetén, melynek befejezése Szlovákiát tranzitországgá teheti. Vány PPP konstrukcióban képzeli el az építkezést és az üzemeltetést, az állam csak az engedélyeket és a földterületet biztosítaná, pénzügyileg nem szállna be a projektbe. A hosszabbítást úgy szeretné megoldani, hogy a tiszacsernyői nyersanyag-átrakó forgalmát ugyanakkor ne érintse.
Az SDKÚ részéről Ondrej Matej nem támogatja a széles nyomtávú meghosszabbítását, inkább annak jelenlegi végpontján, Haniska pri Koiciach állomáson építené ki a hosszabbítással Bécsbe tervezett átrakóállomást, amivel Szlovákia szerinte a legnagyobb konténerátrakó állomássá válhat Ázsia és Európa között.
Egy 2010-es megvalósíthatósági tanulmány szerint egyébként a 450 kilométeres vonal megépítése 11 ezer munkahelyet teremtene, mind a négy résztvevő államnak (Oroszország, Ukrajna, Szlovákia, Ausztria) gazdasági előnyöket hozna, ugyanakkor kb. 6,5 Mrd euróba kerülne.
Szóval, semmi biztosat nem tudni, azon kívül, hogy a Smer fog kormányt alakítani, tehát leginkább az ő véleményük számít.
Két roma gyerek meg gyújtotta a száraz füvet és ez lett a vége. Már becsukták őket de valószinüleg már holnapra szabadlábon lesznek.Még szerencse hogy a tűzoltók hamar odaértek igy csak a tető es az egyik bástya égett ki meg a szuvenír bolt a kiallítot dolgok nagyrésze sértetlen már mentik őket az épületből .Nyár végere fel akarják újítani az egészet.
A villamos csak a belvárosból megy, a 801-es végállomásától a legközelebbi megálló az Öreg híd lábánál lévő afárikovo námesti,hálózati térkép itt.
Viszont jelenleg semmilyen villamos nem megy a Főpályaudvarhoz, ugyanis 2011. november 2. óta szünetel a forgalom az oda vezető vonalon a pálya kritikus állapota miatt.
Az azért érdekes, hogy egyik kocsiban sem nyílik egyik ajtó sem. Nem lehet, hogy rá volt tudgva a mozdonyra az UIC kábel, és azon nem adták ki a nyitás engedélyt?
Tegnap a 175-ös Jesenius szép okból kapott 20 percet Prágában. Az ajtók nem nyíltak a CAF kocsikban, a kalauz próbált beszélni a vezérrel, de nem sikerült nyitni. Így egyesével vésznyitózta mindet. Aztán egyesével csukták be 15.55 körül. Ezek a kocsik sok szempontból nem érik el ezen az útvonalon megszokott minőséget. Kényelmetlen székek stb. Mivel volt extra vagon rajta és nem voltak sokan, így el lehetett férni kényelmesen, de amikor 3-an ültünk a 4 székes helyen - 1 óra után fájt a lábam stb.
A végére Bpee helyett Bmee kocsit kapcsoltak, amilyen a Metropolban is szalad. Ha tudtam volna hátramegyek....
Párkánynál 50-60an lehettünk. Volt egy nagyobb spanyol társaság, lehet a CAF kocsiban otthon érezték magukat, mert 2 srác lement négykézláb (a második fogta az első lábát) és miközben végigmentek a termes folyósoján azt mondogatták hogy "csu-csu-csu" a többiek meg videózták. :)
nem jár minden munkanapon, csütörtökön például elvileg nem. reggel 7-kor jön Ipolytarnócnál, és délután 5-kor távozik (vagy hamarabb, amikor személyvonati lyuk van, áprilistól elvileg sokkal több variáció adódik majd).