Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gdzsozy Creative Commons License 2012.04.06 0 0 24929

Ez nem hiba.

a fékrásegítő termelt még annyi levegőt amikor járt a motor hogy normális legyen a féked.

ha leállítod ezt 3-4 fék nyomással szépen ki is dolgozod.

 

Az a normális ha így van ahogy mondtad. ne szerelgesd. a szuszogás meg csak a vákuum miatt van ahogy a levegőt elengedik a szelepek.

 

nekem uj korától ilyen. de már a faros skoda is ilyen volt.

Előzmény: Kolja987 (24910)
wille.e Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24928

Nemzetközi Skoda Találkozó – Nyíregyháza, augusztus 18-20 .

69axer Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24927

akkor a vezérműlánc ezekszerint mögötte van

Előzmény: stemplis (24926)
stemplis Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24926

Nem olyan túl bonyolult... A generátornál az ékszíjfeszítőt meglazítod, ékszíjat leveszed, jobb oldali alsó motorburkolatot leveszed, ékszíjtárcsa felfogató csavart leveszed a főtengely végéről, ékszíjtárcsát lehúzod, régi főtengelyszimmeringet kipattintod, az újat be és vissza mindent.. Nagyjából ennyi. 

 

Vagy még úgy is lehet, hogy leveszed a vezérműdeklit, de az sokkal bonyolultabb és időigényesebb megoldás...

Előzmény: 69axer (24925)
69axer Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24925

Sziasztok ! Úgy látom másnak is probléma a főtengely szimering kérlek mesélje el valaki, hogy is kell kicserélni (ékszíj oldal)

Előzmény: stemplis (24923)
arthur877 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24924

Akinek a szomszédja a tulaj, esetleg tud róla infóval szolgálni, bár én nem tudom egyik szomszédom rendszámát sem, mert van elég más bajom is... :D

Előzmény: stemplis (24923)
stemplis Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24923

Na, akkor megelőztél:) Mert éppen most akarok belépni az Ügyfélkapuba, csak új jelszót kellett kérnem...

 

Egyébként nem tudom mit kellene tudnunk róla...??

Előzmény: arthur877 (24922)
arthur877 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24922

Rendszám: GYZ-701
Gyártmány: SKODA
Típus: FELICIA LX 1.3 COMBI
Szin: BORDÓ
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

Előzmény: RR Phantom (24920)
stemplis Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24921

A tévében szerinem egy gurulós-forgatható állványt tesz alá...

Az elgondolásod jó, de amikor a váltót raktam vissza, akkor 3-5 mm-es illeszkedési-billentési problémák voltak. A te módszereddel nem  biztos, hogy lehet olyan finom mozdulatokat csinálni.

A régi 120-asba sokkal könnyebb volt a motort rátenni a váltóra, mint a Feliciában a váltót a motorra :)

Előzmény: gdzsozy (24904)
RR Phantom Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24920

Ha tudtok, segítsetek!

 

Sziasztok!

 

Tud-e valaki valami közelebbi infót erről az autóról?

 

Skoda Felicia Kombi

Bordó színű

FRSZ: GYZ-701

 

Köszi mégegyszer!

 

Üdv!

 

stemplis Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24919
Előzmény: Swer84 (24918)
Swer84 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24918

Sziasztok!

 

Ismételten hozzátok fordulok, mert eddig még rossz tanácsot nem kaptam tőletek.

 

A főtengelyhez csatlakozó (hosszbordás)észíjtárcsa belső átmérője érdekelne, valamint a főtengely első szimering paraméterei természetesen egy Feliciánál.

 

Az autó adatai:

Márka: Skoda

Típus: Felicia 1.3 Lxi , Benzines (6U1)

Évjárat: 1998

Motorkód: 781136M2721437 (AMH)

Alvázszám: TMBEFF613W0826591

Hengerürtartalom: 1289cm3

Teljesítmény: 50kW

 

Előre is köszönöm a segítséget.

 

 

Kolja987 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24917

Köszi, lehet hogy ettől ráz az autó nagy sebességnél (ettől is)....

Előzmény: Epeter01 (24916)
Epeter01 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24916

Igen, jól tudod.

Előzmény: Kolja987 (24915)
Kolja987 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24915

Jól tudom hogy a féltengelyen lévő rezgéscsillapító gumi csak a jobb oldali tengelyen van?

Kolja987 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24914

Magamban jobban bízom mint a szervízben, de azért utánanézek. Nem tűnik vészes műveletenek. A váltórudazatot is végig kell néznem, mert lötyög megint az egész váltó...:S

 

Előzmény: Epeter01 (24912)
zuzo91 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24913

Szép napot mindenkinek
Szükségem lenne egy olyan csattra,amibe a biztonsági övet rakom be,az anyósülénél
Valakinek nincs ilyen feleslegbe? 

Epeter01 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24912

Közvetlen leállítás után OK, mert egy darabig még a szervóban fennál a vákuum, de amikor ezt pár nyomással "leereszti" az ember akkor már keménynek kell maradnia. Illetve használaton kívül lehet hogy lassan leereszt, mert ha nincs nyomás a rendszerben, akkor a főfékhenger karmantyúi lassan áteresztenek. De ha már egy kis nyomás is keletkezik, rálépsz a fékre, akkor már zárni kell, és nem puhulhat fel.

Előbb tényleg egy fékfolyadék csre lenne a szerencsés.

 

A légtelenítés úgy zajlik, hogy a főfékhengertől legtávolabbi fékel kel kezdeni, ez a jobb hátsó.

A légtelenítő csavart meglazítod (óvatosan, mert gyakran be van rohadva, és ha beleszakad a munkahengerbe akkor azt is lehet cserélni).

Ha megnyílt, akkor egy vékony csövet ráhúzol (hogy ne föcsköljön össze vissza), és egy segítő elkezdi pumpálni a fékpedált. Úgy kell csinálni, hogy amikor benyomja, te akkor nyitod meg a csavart, majd bezárod, mielőtt visszenegedné a pedált (ez azért kell, hogy pumpálásnál ne tudjon levegőt visszaszívni a nyitot légtelenítőn keresztül) .A kifolyó folyadékot egyrészt mindenképpen valami edénybe ereszd ne csak ki a szabadba (akár üdítősflakon is jó), másrészt elöl pótolni kell a féktartályban. Ha már úgy látod, hogy az új tiszta fékfolyadék jön a rendszerből, akor meghúzhatod a légtelenítő csavart, és ezzel ez a kerék kész.

Következő a bal hátsó, utána a jobb első és végül a bal első (közelítve a főfékhengerhez). Mindíg ellenőrizd, hogy ne fogyjon ki a folyadék a tartályból, mert ha lemegy a szintje, és beszippantja a levegőt, akkor kezdheted elölről az egészet.

Ha minden keréknél megvagy akkor elméletileg már keménynek kel lennie a féknek. Már csak egy elenörzés, hogy kb egy percig teljes erőből nyomja a segítőd a féket, miközben leellenörzöd, hogy nem ereszt-e egyik légtelenítő csavar sem amiket megbontottál.

 

Vagy elviszed szervízbe, és egy pár ezresért nagy nyomással légtelenítve lecserélik az egészet :)

Előzmény: Kolja987 (24910)
Dreamer Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24911

Nekem az Octaviaban, új korától ezt csinálja. Szerintem ez nem hiba.

 

Dreamer

Előzmény: Kolja987 (24910)
Kolja987 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24910

Ha leállítom az autót, akkor kb 3-4 szer be kell nyomnom a fékpedált (szuszogó hangot ad közben) mire bekeményedik.

Fékfolyadék úgy tudom nem volt cserélve, legalábbis mióta nálam van, lehet hogy azt megejtem először.

Feliciánál hogyan kell légteleníteni a fékrendszert?

Előzmény: Epeter01 (24909)
Epeter01 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24909

Lehet hogy nem is ereszti a fékfolyadékot. legalábbis kifelé nem. Ettől még a főfékhenger karmantyúi visszaengedhetik, így gyengül a fékhatás, de nem folyik kifelé. Másik ok lehet, ha levegős a fékrendszer. Ezt úgy lehet leellenőrizni, hogy leállított motornál (hogy a fékszervó ne működjön) nyomod be a fékpedált, és ha "rugózik" (sajna nem tudom jobban leírni) akkor levegős és légteleníteni kell. Ugyanekkor ellenőrizheted, hogy nem ereszt-e Csak annyit kel tenned, hogy nyomod a fékpedált, (nem kell túl erősen), ha ereszt akkor szép lassan besűlyed a pedál. Azt írod, hogy féktárcsa és fékbetét csere is volt. A fékfolyadék mikor volt cserélve? Az is okozhat ilyet ha öreg a fékfolyadék, mert az anyagát tekintve hajlamos vizet felvenni, ami melegedéskor (fékezéskor) gözzé válik, és máris nem fog rendesen (ugye a gázok összenyomhatóak).

 

Ha eljutottál odáig, hogy rossz a főfékhenger, akkor nem érdemes a javítókészletekel szórakozni, mert sosem lesz igazán jó.

Előzmény: Kolja987 (24908)
Kolja987 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24908

Én a Wynn's motortisztítót választottam most a csere előtt, aztán jön a MOGUL, aztán ha szükséges megint a Wynn's, aztán a jól bevált Castrol olaj. Remélem így kicsit tisztul a motor.

 

 

Másik kérdésem az lenne hozzátok, hogy a fék egy ideje elég puhán fog, keményen oda kell taposni ha erősebben akarok fékezni, a z első fék pedig 20 km/h nál lassításkor elkezd csikorogni.

Lpr féktárcsáim vannak, szeptemberben lettek cserélve a fékbetétekkel együtt.

A puha fékhatást okozhatja a főfékhenger tömítése? Bár nem veszem észre hogy eresztené a fékolajat.

Előzmény: Epeter01 (24906)
Epeter01 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24907

Nos igen ez az "aknamunka" nekem is eléggé demoralizáló, mert én is csak aláfekve fogom tudni megcsinálni. Legfeljebb annyira alábakolom a kocsit amennyire csak tudom, hogy könnyebb legyen ki-be mászkálni alatta. :)

Mindenesetre köszi a leírást. Még várok a dologgal, mert a következő olajcserénél lesz aktuális a 150 ezres "nagyszervíz" és akkor fogok nekiálni (ha már úgyis váltóolajat cserélek).

Előzmény: stemplis (24900)
Epeter01 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24906

Hali!

 

Ha csak egy hónapig akarod használni, akkor teljesen jó. Ha van többféle is akkor hígabbat válassz 5W vagy 10W és ha lecseréled rendes olajra, akkor leeresztés előtt adhatsz neki valami motortisztítót. Így talán rendben lesz.

Régebben hallotam a fékfolyadékos motortisztítást (valaki itt is ajánlotta) de azzal azért óvatos lennék, met elég agresszív anyag.

Előzmény: Kolja987 (24905)
Kolja987 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 24905

Sziasztok!

 

Én még mindig a motortisztítás témakörében kérdeznék.

Átmosás céljából vennék olcsóbb olajat, amivel kb 1 hónapot tervezem hogy megyek. Erre a Mogul Felicia (ez lenne a gyári olaj?) olajat használnám, erről tudtok valamit? Nem akarom a legolcsóbb legrosszabb olajat beletenni, ebből pedig 4l 3900.

gdzsozy Creative Commons License 2012.04.04 0 0 24904

Az autó kereskedők c. műsorban a szerelő srác mindig ügyesen alábakolja valamivel a váltót

de ha ilyenkor egy deszkát alá rakol aminek a vége kiér jócskán az autó alól akkor a mérleg hinta elvén simán tudja valaki emelni a vátót.

nekem asztalos lévén vannak pallóim, és volt már úgy hogy úgy cseréltem kereket hogy a 4m-es pallót tettem az autó alá keresztben és csak egy lábbal ráléptek a végére az autót pedig könnyedén felemelte annyira hogy a kereket lecseréljem.

Előzmény: stemplis (24900)
gdzsozy Creative Commons License 2012.04.04 0 0 24903

Urak. elnézést.

a sötétben nyomkodtam a billentyűzetet és nem figyeltem hogy mit gépelek szentül megvoltam győződve hogy 165-öt ütök be.

 

:)))

 

 

Előzmény: arthur877 (24902)
arthur877 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 24902

165/70 13 a gyári méret

Előzmény: gdzsozy (24899)
stemplis Creative Commons License 2012.04.04 0 0 24901

135-ös?! Még a trabantokon is szélesebb volt.. ;)

Előzmény: gdzsozy (24899)
stemplis Creative Commons License 2012.04.04 0 0 24900

Hello! Én két éve cseréltem, amire emlékszem azt leírom. Akna nélkül csináltam, így kellett hozzá vagy 2 nap, főleg azért mert belefáradtam a bújkálásba..

 

Az autót felemelni, felbakolni, kerekeket levenni. Váltóolajat leengedni, féltengelyeket kihúzni a váltóból,  (ehhez a rugókat összekell húzatni, a kormányösszekötőket kinyomatni, és talán még az alsó talpas-csapaszeget is ki kellett nyomatni)  .  Továbbá le kell szedni a váltó rudazatot és értelemszerűen minden mást is (csavarok, km spirál, kuplung bowden stb..

A motornál úgy emlékszem, hogy le kellett kötni a kipufogót, és a motor aljánál lévő vízcső rögztését lecsavarozni a motorról mert nagyon feszül    amikor a motor le van billenve a váltó irányába.

Ha a váltónál lévő tartóbakot lecsavarozod, akkor billen annyit a motor, hogy le tudd venni a váltót, a vízpumpánál lévőhöz nem kell nyúlni. Levételkor érdemes olajemelővel alátámasztani, hogy fokozatosan menjen le. Ha jól emlékszem, akkor a motor  végig alá volt támasztva, amíg a váltó le volt véve.

Összerekásnál a faterom fentről kötéllel próbált rásegíteni a váltó felemelésében, én meg lent alábújva emeltem-toltam-húztam-nyúztam-forgattam... áááá... végül nagyon nehezen és nagyon passzosan ment fel! Meg is fogadtam, hogy akna nélkül ilyet többet nem csinálok:)

Előzmény: Epeter01 (24896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!