Nem olyan túl bonyolult... A generátornál az ékszíjfeszítőt meglazítod, ékszíjat leveszed, jobb oldali alsó motorburkolatot leveszed, ékszíjtárcsa felfogató csavart leveszed a főtengely végéről, ékszíjtárcsát lehúzod, régi főtengelyszimmeringet kipattintod, az újat be és vissza mindent.. Nagyjából ennyi.
Vagy még úgy is lehet, hogy leveszed a vezérműdeklit, de az sokkal bonyolultabb és időigényesebb megoldás...
Rendszám: GYZ-701 Gyártmány: SKODA Típus: FELICIA LX 1.3 COMBI Szin: BORDÓ A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A tévében szerinem egy gurulós-forgatható állványt tesz alá...
Az elgondolásod jó, de amikor a váltót raktam vissza, akkor 3-5 mm-es illeszkedési-billentési problémák voltak. A te módszereddel nem biztos, hogy lehet olyan finom mozdulatokat csinálni.
A régi 120-asba sokkal könnyebb volt a motort rátenni a váltóra, mint a Feliciában a váltót a motorra :)
Ismételten hozzátok fordulok, mert eddig még rossz tanácsot nem kaptam tőletek.
A főtengelyhez csatlakozó (hosszbordás)észíjtárcsa belső átmérője érdekelne, valamint a főtengely első szimering paraméterei természetesen egy Feliciánál.
Magamban jobban bízom mint a szervízben, de azért utánanézek. Nem tűnik vészes műveletenek. A váltórudazatot is végig kell néznem, mert lötyög megint az egész váltó...:S
Közvetlen leállítás után OK, mert egy darabig még a szervóban fennál a vákuum, de amikor ezt pár nyomással "leereszti" az ember akkor már keménynek kell maradnia. Illetve használaton kívül lehet hogy lassan leereszt, mert ha nincs nyomás a rendszerben, akkor a főfékhenger karmantyúi lassan áteresztenek. De ha már egy kis nyomás is keletkezik, rálépsz a fékre, akkor már zárni kell, és nem puhulhat fel.
Előbb tényleg egy fékfolyadék csre lenne a szerencsés.
A légtelenítés úgy zajlik, hogy a főfékhengertől legtávolabbi fékel kel kezdeni, ez a jobb hátsó.
A légtelenítő csavart meglazítod (óvatosan, mert gyakran be van rohadva, és ha beleszakad a munkahengerbe akkor azt is lehet cserélni).
Ha megnyílt, akkor egy vékony csövet ráhúzol (hogy ne föcsköljön össze vissza), és egy segítő elkezdi pumpálni a fékpedált. Úgy kell csinálni, hogy amikor benyomja, te akkor nyitod meg a csavart, majd bezárod, mielőtt visszenegedné a pedált (ez azért kell, hogy pumpálásnál ne tudjon levegőt visszaszívni a nyitot légtelenítőn keresztül) .A kifolyó folyadékot egyrészt mindenképpen valami edénybe ereszd ne csak ki a szabadba (akár üdítősflakon is jó), másrészt elöl pótolni kell a féktartályban. Ha már úgy látod, hogy az új tiszta fékfolyadék jön a rendszerből, akor meghúzhatod a légtelenítő csavart, és ezzel ez a kerék kész.
Következő a bal hátsó, utána a jobb első és végül a bal első (közelítve a főfékhengerhez). Mindíg ellenőrizd, hogy ne fogyjon ki a folyadék a tartályból, mert ha lemegy a szintje, és beszippantja a levegőt, akkor kezdheted elölről az egészet.
Ha minden keréknél megvagy akkor elméletileg már keménynek kel lennie a féknek. Már csak egy elenörzés, hogy kb egy percig teljes erőből nyomja a segítőd a féket, miközben leellenörzöd, hogy nem ereszt-e egyik légtelenítő csavar sem amiket megbontottál.
Vagy elviszed szervízbe, és egy pár ezresért nagy nyomással légtelenítve lecserélik az egészet :)
Lehet hogy nem is ereszti a fékfolyadékot. legalábbis kifelé nem. Ettől még a főfékhenger karmantyúi visszaengedhetik, így gyengül a fékhatás, de nem folyik kifelé. Másik ok lehet, ha levegős a fékrendszer. Ezt úgy lehet leellenőrizni, hogy leállított motornál (hogy a fékszervó ne működjön) nyomod be a fékpedált, és ha "rugózik" (sajna nem tudom jobban leírni) akkor levegős és légteleníteni kell. Ugyanekkor ellenőrizheted, hogy nem ereszt-e Csak annyit kel tenned, hogy nyomod a fékpedált, (nem kell túl erősen), ha ereszt akkor szép lassan besűlyed a pedál. Azt írod, hogy féktárcsa és fékbetét csere is volt. A fékfolyadék mikor volt cserélve? Az is okozhat ilyet ha öreg a fékfolyadék, mert az anyagát tekintve hajlamos vizet felvenni, ami melegedéskor (fékezéskor) gözzé válik, és máris nem fog rendesen (ugye a gázok összenyomhatóak).
Ha eljutottál odáig, hogy rossz a főfékhenger, akkor nem érdemes a javítókészletekel szórakozni, mert sosem lesz igazán jó.
Én a Wynn's motortisztítót választottam most a csere előtt, aztán jön a MOGUL, aztán ha szükséges megint a Wynn's, aztán a jól bevált Castrol olaj. Remélem így kicsit tisztul a motor.
Másik kérdésem az lenne hozzátok, hogy a fék egy ideje elég puhán fog, keményen oda kell taposni ha erősebben akarok fékezni, a z első fék pedig 20 km/h nál lassításkor elkezd csikorogni.
Lpr féktárcsáim vannak, szeptemberben lettek cserélve a fékbetétekkel együtt.
A puha fékhatást okozhatja a főfékhenger tömítése? Bár nem veszem észre hogy eresztené a fékolajat.
Nos igen ez az "aknamunka" nekem is eléggé demoralizáló, mert én is csak aláfekve fogom tudni megcsinálni. Legfeljebb annyira alábakolom a kocsit amennyire csak tudom, hogy könnyebb legyen ki-be mászkálni alatta. :)
Mindenesetre köszi a leírást. Még várok a dologgal, mert a következő olajcserénél lesz aktuális a 150 ezres "nagyszervíz" és akkor fogok nekiálni (ha már úgyis váltóolajat cserélek).
Ha csak egy hónapig akarod használni, akkor teljesen jó. Ha van többféle is akkor hígabbat válassz 5W vagy 10W és ha lecseréled rendes olajra, akkor leeresztés előtt adhatsz neki valami motortisztítót. Így talán rendben lesz.
Régebben hallotam a fékfolyadékos motortisztítást (valaki itt is ajánlotta) de azzal azért óvatos lennék, met elég agresszív anyag.
Én még mindig a motortisztítás témakörében kérdeznék.
Átmosás céljából vennék olcsóbb olajat, amivel kb 1 hónapot tervezem hogy megyek. Erre a Mogul Felicia (ez lenne a gyári olaj?) olajat használnám, erről tudtok valamit? Nem akarom a legolcsóbb legrosszabb olajat beletenni, ebből pedig 4l 3900.
Az autó kereskedők c. műsorban a szerelő srác mindig ügyesen alábakolja valamivel a váltót
de ha ilyenkor egy deszkát alá rakol aminek a vége kiér jócskán az autó alól akkor a mérleg hinta elvén simán tudja valaki emelni a vátót.
nekem asztalos lévén vannak pallóim, és volt már úgy hogy úgy cseréltem kereket hogy a 4m-es pallót tettem az autó alá keresztben és csak egy lábbal ráléptek a végére az autót pedig könnyedén felemelte annyira hogy a kereket lecseréljem.
Hello! Én két éve cseréltem, amire emlékszem azt leírom. Akna nélkül csináltam, így kellett hozzá vagy 2 nap, főleg azért mert belefáradtam a bújkálásba..
Az autót felemelni, felbakolni, kerekeket levenni. Váltóolajat leengedni, féltengelyeket kihúzni a váltóból, (ehhez a rugókat összekell húzatni, a kormányösszekötőket kinyomatni, és talán még az alsó talpas-csapaszeget is ki kellett nyomatni) . Továbbá le kell szedni a váltó rudazatot és értelemszerűen minden mást is (csavarok, km spirál, kuplung bowden stb..
A motornál úgy emlékszem, hogy le kellett kötni a kipufogót, és a motor aljánál lévő vízcső rögztését lecsavarozni a motorról mert nagyon feszül amikor a motor le van billenve a váltó irányába.
Ha a váltónál lévő tartóbakot lecsavarozod, akkor billen annyit a motor, hogy le tudd venni a váltót, a vízpumpánál lévőhöz nem kell nyúlni. Levételkor érdemes olajemelővel alátámasztani, hogy fokozatosan menjen le. Ha jól emlékszem, akkor a motor végig alá volt támasztva, amíg a váltó le volt véve.
Összerekásnál a faterom fentről kötéllel próbált rásegíteni a váltó felemelésében, én meg lent alábújva emeltem-toltam-húztam-nyúztam-forgattam... áááá... végül nagyon nehezen és nagyon passzosan ment fel! Meg is fogadtam, hogy akna nélkül ilyet többet nem csinálok:)