Remélem így is marad. Egyébként az egyik ismerősnek Pápán megoldották a lemerülést pont ugyanezzel a problémával, (vezérmű főtengely jeladó) nem értem nekem miért nem találták meg. De lehet így sokkal jobb.
a jó előrelátással kicserélt hajtókarcsapágyak (18.000-el ezelőt) alatt nem gondoltak arra, hogy lehet más hiba is, na lett
olajpumpa nem adott elég olajat + a főtengely-ben volt egy kis szűkület, így nem jutott olaj a helyére, és egyszercsak elszállt. visszajelző elvileg 0,5bar felett már kialszik, holott 4x ennyi kell a motornak
így most van benne egy zsír új főtengely, 4 csapágy, egy hajtókar, egy új olajpumpa, hosszbordásszíj és feszít (ez még 25.000 volt), meg hengerfejtömítés, mert ugye le kellett venni, szóval nagy generál.
Zoli szerint hülye vagyok ha eladom, mert másik használt is lutri, de nem is használtat akarok, már ki van nézve az új utód, ami nem scenic lesz ugyan, és nem is puncijel lesz rajta, hanem sörnyitó, de új lesz, és nem kell 3 évig olajcserén kívül rá költeni :) max fékek+gumi, ok ok ok
A napokban írtam, hogy nagyhidegben elég komótosan forgat az önindító, tehát hamarosan akkuvétel elé nézek.
Ma kinéztem a gyárin lévő paramétereket és legalább ugyanekkora teljesítményű keresésébe fogtam. Most látom hogy a gyári aksi igen jó indítóárammal rendelkezik, azok az új telepek amik ennek megfelelnek, vagy kicsivel meghaladják már a premium szegmens-ben játszanak.
A kiválasztottam egy Exide Premium 12 V 72Ah 720 A lett. A hétvégén beleteszem az autóba, remélem beválik.
Nekem 1.6 olyan 10 körül városban. De persze ez is relatív mint minden. Itt Balatonfüreden a leghosszabb utca kb 5 km. Ha valaki viszi a gyereket az oviba vagy iskolába akkor 150 méter egyenes aztán kereszteződés, stb. Ha messzebb megyek mint mondjuk Tihany, akkor 7.4. De ha pesti lennék ez még bőven városon belül lenne, mert ott a 10 km szinte semmi. Szóval így vidéki távlatból városon belül inkább 9-11 liter, azon kívül 7.4-8.0.
És ez egy új vezérműtengely jeladóval, új pollen és levegőszűrővel.
Hívj fel egy tetszőleges márkaszervizt az alvászszámmal, és megnézik neked.
Nekem is megnézték. Emlékszel? :-)
Meg is mondták, hogy nem tartozik bele, aztán mégis a rossz szériából való csapágy volt benne. Az enyém 2007-es.
Én azt gondolom, hogy a 2008, as gyártásúakban már talán a jó csapágy lehet. Legalábbis DAndrás topictárs autójából már a jó csapágyak kerültek elő, amikor ő cseréltette. (Az övé 2008-as)
Egyébként minden tiszteletem az autógyáré, de ezt nagyon problémásnak érzem, hogy nem tudják a valóságnak megfelelően bezonosítani, hogy melyik autóba mit tettek...
Ez a téli-nyári fogyasztási különbség nekem is megvan. Városban ez kb. 0,5 liter.
Érdekesek a fogyasztási adatok amiket írtok. Azt hittem, hogy a nagyobb különbség van a dízel és a benzines között.
Én rendszeresen járok Budapestről Veszprémbe és Debrecenbe munka miatt és ezeken az útvonalakon 6,2 körüli átlagfogysztásom van. Nyílván 130-140 felett a légellenállas miatt már érezhetően nő a fogyasztás.
Négy éve csináltunk egy makarskai (Horváto.) kirándulást tetőcsomagtartóval, öten, megpakolva és akkor volt 6,4 a fogyasztásunk.
Városban nyáron 7,2-7,4 között, télen 7,7-7,8 és aránylag dinamikusan vezetek. Ebben sok rövid szakasos táv és hetente 2-3 alsórakpartos út van. Most a decemberi vásárlásos, tumultusos és dugós időben lett 8,1 a fogyasztásom.
Az 1,6-os benzinesek fogyasztására kíváncsi lennék, ha esetleg van valakinek.
A fogyasztás valóban meredeken emelkedik (nem a jó légellenállás miatt szeretjük, ugye), de a motor nem erőlködik, én lazán mentem vele 140-150-es utazósebességgel.