Legfőképpen az érdekelne hogy az rk02-es és a rk05b kapálógépeket mien motorral szreleik, és a hajtása hogy bírja a terhelést. Ojasmit olvasta hogy van benne valami lánc hajtás, nos az éedekelne hogy az hol van.
Érdemes karbit áttisztítani, tankot átmosni, benzinslagot átmosni, benzinszűrőt (ha van), illetve a benzin csapot( ha van),mert a Hondának "érzékenyek" ezek a részei a koszra. Úgyhogy az egész üzemanyag rendszert. De lehet, hogy elég csak a karbit. Ha 2 évnél idősebb szerintem akkor érdemes ezeket kipucolni, amit felsoroltam. Ha fiatalabb, akkor a karbit. Ez az alapjárat ingadozás karbi gyanús.
Nekem volt olyan problémám, amit Masgas kollega említ, de az csak az alapjárati fúvókát érinti - hiszen abban áll a benzin álló motorban, a főfúvókában nem! Ergo ez a hiba az alapjárat eltűnését okozta nálam, szivatóval simán indult, és dolgozni is lehetett vele, csak nem volt alapjárat.
Vedd ki a gyertyát: ha száraz nincs benzin, ha benzines, akkor nincs dugulás. Esetleg próbáld a motort úgy indítani hogy gázt adsz, hátha úgy elindul.
Lenne még egy kérdésem. Mi oldja le ezt a trutyit? (féktisztító bevált az autóm alapjáratszabályzójánál (egy idő után elkoszolódik a kartegázvisszavezetés miatt), autószerelő ajánlására csináltam így és működik)
Illetve felmerül még egy költői kérdés. 1984-85 óta van meg a kapálógép, 5 éve van külön fűnyírónk (addig a régi motor hajtotta azt is), 5 éve van egy 5,5 le-s Briggs motoros MTD fűnyírónk, de ilyen még nem fordult elő, pedig soha nem használtam azt a speckó Briggs adalékot és általában benzinnel feltöltve tettem le a gépeket. Eddig mázlink volt, vagy a benzinadalékok változtak ennyit, vagy a porlasztó más?
Én már ott tartok hogy keresek valami más gyujtást... Nincs neked valami ami talán jó lenne erre? esetleg egy kölcsön lendekerék hogy megnézzem vagy valami... ?
Sajnos ami nekem van , az nem ilyen. Nincs a "titokzatos" fekete doboz. sztem nálad az a hunyó. a tekercsben mi a fene romlana el. Bár semmi sem lehetetlen. Ami nekem van az tekercs, kalapács, kondenzátor tipusu.
Üdv. Itt vannak a képek a gyujtásról. Értek a gépekhez van sok Babettám Simsonom... Mivel magam szerelem őket így elviekben tudom hogy mi micsoda.. A Babetta gyujtás elviekben hasonló... Itt vannak a képek... Remélem látszik a lényeg... Az utolsó képen a gyujtóegység ott van középen.... Köszön előre is...
Nagyon úgy tűnik a porlasztóban dugulás van. Ha benne állt a benzin télen akkor előfordulhat , hogy valami kirakódás lett , én is így jártam a permeterővel, valéami gyantás szutyok lerakódott. Ja sajna a benzin is egyre sz...rabb. Sőt már nem is benzin mert telenyomják alkohollal.
Van egy RK 02-es kapálógépünk, de sajnos tavaly tönkrement a Briggs motor (84-85 körül vettük, korábban eszméletlen sokat használtuk). Elvittem ismerős szerelőhöz, de mivel sürgősen kellett volna a gép, vettem egy új 4 lóerős Briggs motort, sokat nem is használtuk pár üzemórát csak (egyébként a TZ4K-14B+FN100 talajmaró kombinációt használjuk).
Most hét végén lett volna az idei első idítás, de nem indul.
Korábbi Briggs motoros gépeknél (kapa, fűnyírók) nem volt ilyen. Hosszú állás után is a szokásos procedúra után mindegyik elsőre indult. Most meg csak addig megy csak ameddig a kézzel bepumpált benzin tart.