ajajajaj, bikázó"gép". 16e. Negyedéből van egy jókora méretű kábeled 4 csipesszel, összeszereled, ahogy tetszik, berakod, ha gondolod, és csak egy másik autó kell.....ha féltek ,akkor abból kiveszitek az akksit és mehet a bika.
Kár amúgy túlreagálni. Meg kell mérni, ha nagyon csutka, lassú töltés, ha kevésbé, egy gyorsat. Ha nem jó, egyértelmű kuka, megfelelő helyen adnak érte pár darab ezrest ;)
Majdnem 13,5 év után lett "komolyabb" baja az autónak, ami már erős tanakodásra vitt. 15-20 perc vészvillogó....azóta kattog az indexrelé amint gyújtást kap. Kellett egy kis idő mire úgy néz ki sikerült megfejteni a kínját...
Hát igen, egy jó akksi és 6 évig tuti nincs rá gond. Érdekesnek érdekes, de minek járjon az ember egy rossz akksival és egy ilyen cuccal ami már majdnem annyiba kerül mint egy új akksi.
2013-ban volt 9 éves a gép, akkor cseréltem le a gyári akksit egy Bosch S4-esre, a régi akksit meg újrahasznosítottam, felvittem a padlásra és a kapucsengőt kötöttem rá :D Félévente egyszer megnyomatom a töltővel oszt' egy jó darabig megteszi áramforrásnak még.
Kb olyan, mint amikor ráadja az ember a gyújtást és egyből indítózik, nem várva meg, hogy a szivattyú felnyomja a benyát. Olyankor hibátlan motor ide vagy oda, szuper akksi ide vagy oda bizony köszörülés lesz a dologból keményen.
Szerintem vegyél új autót a régi akkumulátorhoz;-) na a viccet félretéve egyetértek az előttem szóló kartácshoz. Ez kevés ahhoz, hogy leszívjon egy jó akksit. A rohanással csak óvatosan visszafelé kell az erő :))
Én bölcsen kikapcsolom az utastér világítást, amikor meg kell, bekapcsolom. Felesleges ajtónyitogatáskor világítania. Mellesleg még az óra melletti visszajelző izzóval együtt sem ment el 2 Ah az akksiból, így szerintem kezdhetsz aggódni az akksi miatt.
Egyszer egy régi Suzuki Swifttel játam így, laza egy óra rádióhallgatás után se kép se hang. Bikázás, hazáig mentünk 10 km-t, akksi ki, fel töltésre, 2 perc múlva a töltő mondta, fullra fel van töltve az akksi. Na az az akksi is kukaérett volt már.
Nálam is igen sűrűn cserés a stabilizátor pálca, bár elég sokat járok pecázni rossz úton gondolom azért. Állítólag ha nem lenne benne azt sem igen venné észre a felhasználó.
Nem akarok hülyeséget mondani, de úgy emlékszek bal oldalt gyári van még benne. Jobboldalt egyszer lett cserélve. Azóta ment egy 80e km-t..163 e körül van benne.
Jobb oldalt sokkal nagyobb a terhelés amúgy, csodás utainkon főleg. Tőzeg-hulladék az utak széle, gumi-lengéscsillapító-szilentek minden előbb szokott ott tönkre menni. A másik, nem túl sok tartós alkatrészt kapni hozzájuk. mint említettem, cseréltem lengőkar szilentet...közepes márkának számít, de már kezdenek lógni megint...ment 1,5 évet durván.
67282 km-nél mindkét stabilizátor pálca cserélve lett. Azóta 88618 km-nél a jobb oldali lett cserélve és most 103041 km-nél szintén a jobboldali kezdett el kotyogni kissé. Létezik az, hogy ennyire eltérő legyen a kocsi két oldalának a terhelése vagy csak sikerült kifogni két kevésbé jó minőségű darabot? Bár a 67 ezres cserénél két egyforma lett betéve.
Mert a ventilátor által áthajtott levegő hűti a keringő folyadékot, ahogy a nagy hűtőre szerelt ventilátor is mikor bekapcsol 92 foknál. ezért pl ha nem kapcsolod be a ventilátort az utastérfűtésnél, valamivel hamarabb kúszik az üzemi hőfok környékére a hűtőfolyadék.
Iszom szavaitokat! Magyarázzátok már el, hogy ha télen bemelegszik a motor, rátekerem a fűtést akkor csökken a hőmérséklet /obd progival és analóg módon a szememmel a mutatót ellenőrizve/ a motor hűtőrendszerében mégpedig jelentősen. Nem azért, mert az addig hideg folyadék keveredik a már üzemmeleggel?
Mint az előttem szólók is irták nincs benne fűtés csap (mint a régi skodáknál) a fűtést egy csapóajtó szabályozza, a radiátorban mindig kering a meleg viz!!!! csak vagy beengedi a csapóajtó a kaszniba vagy nem....
Cifrázzuk azt is? 2-3 évente cserélni kellene....a márka szerviz sem cseréli ki, pedig ki van számlázva ;) De más helyek is kb akkor cserélik,ha látod őket dolgozni, vagy nagyon ismerős vagy, maximum ha lelkiismeretes, abból meg kevés van. Az okát is elmondom. Rohadt nagy macera, 2 ember kell hozzá, vagy vákuumos gép, rendszeresen töltögetni rá, és mind a négy helyen átengedni, még frissül. Ez, ha minden jól megy, 30-60 perc közt lehet valahol időben, ha rendesen végig akarod csinálni.
Megmondom azt is, hogy szerelőként, egyetlen egy autóban "cseréltem" le, fekete volt azért csak.
Ezek a folyadékok már nem nagyon tudnak felforrni, és vizesedni sem...nagyon ritka talán.
Ezt kibeszéltük. Felkészül: fékfolyadék és a témához kapcsolódó alkatrészek.... Vagy vmi egész más. Jah jut eszembe októberben beméretem a fagyáspontot és akkor minden kiderül. Vagy nem.
Leengedéskor majd mindegy hogy hol áll, fűtés elég magasan van, kifolyik belőle. Senki nem szokta leengedéskor babrálni. Mondok jobbat, van aki feltöltés után sem, pediglen légtelenítés szempontjából max hőfokra kellene tekerni a fűtést, hogy menjen át a radiátoron is teljesen.