Ha mar elokerult Koper: az Istria most rendesen jar vegig koper ig? Milyen jegyet erdemes ra valtani ha ketten mennenk egy hosszuhetvegere koperba? Az elvira picit furan hozza a kocsik ide oda kapcsolasat! Az lenyegeben ,hogy zajlik?
ha par nappal indulas elott veszek jegyet meg kapok?
Érdekes ez a kocsihiány.... A Coronát rendszeren közlekedtetik hol 1. osztály nélkül hol egy 2. osztályú kocsival miközben pl. az Avalán 1.osztállyal pótolják a 2.osztályú kocsit.... gondolom valamiért itt fontosabb a dolog.
OFF Óváros mögött Piran vagy Koper irányába? Gyorsan mélyül az mit jelent? Pl: mint Opatijában, hogy belelép az ember aztán el is merült? :-)
Az oké, csak jön a sok interrailes keresztbe elfekszenek addigra már, aztán megy a veszekedés. Igaz idén sajnos kimarad az ilyen egynapos kiruccanás ahogy már látom. Bízok benne, hogy jövőre is indulni fog ez a vonat.
A jegyvisszatériítés elbírálása nemzetközi utazás esetén 3 hónap. Nálam sima eset volt, ennek ellenére 6 hónap utalták vissza háromszori reklamárásra a jegy árát.
A Mávdirekt-től a következőket tudtam meg az ügyben:
- pontos tájékoztatást nem kaptak róla, hogy miért, de vélhetően műszaki hiba miatt nem közlekedik a hálókocsi a Meridiánban, és már nem is fog a nyáron. (ennek némiképp ellentmond amit Godolloi HEV kolléga látott, de ha egyszer ez a hivatalos álláspont, akkor nincs mit tenni) - a fekvőhelyes kocsiban mindenképp lesz helyünk, viszont hogy kettesben leszünk-e, az függ egyrészt a vonat telítettségétől, másrészt a kocsikísérő hozzáállásától, jófejségétől. - ha kapunk utastársakat, a különbözet árát visszaigényelhetjük hazaérkezéskor, ehhez jegyzőkönyvet kell felvetetni a kocsikísérővel.
Összességében tényleg az a helyzet, (amit BahnScorper is írt) hogy csak reménykedni lehet, hogy olyan utunk lesz, amit elterveztünk, tervezünk hetek, hónapok óta.
Alapvetően vasútpárti vagyok, de ez most elvette a kedvem attól, hogy a közeljövőben bármilyen külföldi utamhoz köze legyen a MÁV-nak.
Úgy tűnik én emlékeztem rosszul (nem is kicsit): nem júni közepén, hanem május elején vettem a jegyeket...
Ettől függetlenül, a helyzet változatlan, vagyis nem tudni semmi biztosat arról, hogy milyen fülkét (=hány útitársat) kapunk. Beszélek az ügyfélszolgálattal, a választ majd megírom ide, hátha mást is érint a dolog.
Még az is lehet, hogy lesz hálókocsi, most vasárnap 1 magyar fekvő, és 1 magyar háló volt rajta (a cseh háló és a magyar ülő mellett). Persze az izgalmas lehet, hogy a hálókocsi-kalauz hogyan tudja kezelni ezt a helyzetet (gondolom, hogy adtak el hálóként és fekvőként is helyeket abba a kocsiba).
Itt már volt ebben a témában balhézás. Én úgy tudom, hogy június elején bukott ki az, hogy bizonos járatokból kikerül a hálókocsi, és akkor elég hamar el is tűnt az arról szóló információ mindenhonnan. Ha tehát neked június közepén még adtak hálókocsijegyet - fotózd csak le, mert itt valami nagyon nem stimmel - az nem téged minősít, hanem a rendszer több elemét is...
Honnan lehetett volna rég tudni, hogy nincs hálókocsi? A nemzetközi ajánlatok montenegrói oldalán büszkén hirdették a kényelmes, 2-3 fős hálókocsit, szóval innen biztos hogy nem. A megrendelt járatok kocsiösszeállítására ha van valamilyen hivatalos forrás, azt örömmel fogadnám.
Egyébként tényleg júni közepén vettem, a pénztárosnak külön hangsúlyoztam, hogy hálókocsiba és nem fekvőhelyes kocsiba kérem. Nem mondott semmit arról, hogy nem tud hálókocsiba jegyet adni. Először pl. itt tájékoztathatott volna, igen, engem, személy szerint. Ha muszáj, le is fotózom este a jegyet a vásárlás dátumával, de nem vitatkozni szeretnék, csak választ egy kérdésre.
Ha szegény pénztáros esetleg nem látta a jegyfoglaló rendszerben/nem ismerte a vonatösszeállítást hogy nincs hálókocsi, akkor is, legalább egy közleményt, hirdetményt illett volna kirakni a honlapra és nem sunyiban megváltoztatni a nemzetközi ajánlat leírását.
Utasként, szerintem teljesen jogos igény, hogy tájékoztatást kapjak (találjak a honlapon) arról, ha valami változás történik az engem érintő (pláne nemzetközi) járatokkal. Igen, tisztában vagyok a magyar viszonyokkal, nincsenek is nagy elvárásaim, de a szarral azért ha lehet, hadd ne elégedjek meg. Lehet ezt jobban is csinálni.
Az indulás előtti lerohadás pedig más kategória, ott nyilván váratlan dolog történik, nem lehet rendesen kommunikálni a dolgot.
Mindent összevetve, bízom benne hogy tényleg az a) verzió lesz, kicsit megnyugtatott a válaszod. Köszönöm!
Másfél hónapja már nem vehettél hálójegyet, akkor már rég tudni lehetett, hogy nincs hálókocsi...
c) és d) kizárt, mivel a hálót pótolják másik fekvővel, így a) a legvalószínűbb, ha mégis b), akkor a fekvő és hálójegy közötti különbség jár vissza.
Hogyan tájékoztatott volna téged személy szerint a vasút? Megadtad bármilyen kontaktodat a jegyvásárlásnál (mert úgy sejtem, hogy nem online vetted meg)? Na ugye...
Ha indulás előtt nem sokkal rohad ki a kocsi, akkor ugyanúgy csak ott helyben szembesülnél vele...
Augusztus 14-én utazunk párommal Bar-ba a 1045-ös Meridian nemzetközi gyorssal. Kb. másfél hónapja még a Start honlapján is szerepelt, hogy van lehetőség hálókocsiban utazni, így gyorsan még akkor meg is vettem a hálókocsiba szóló jegyet, két fős (double) fülkébe.
Ma azonban már azt látom a honlapon, hogy csak fekvőhelyes kocsiban (4-6 fős fülkékben) lehetséges az utazás, erről az alábbi, 5 napja készült videó is tanúskodik: https://www.youtube.com/watch?v=KhXOGCh2gq0
Hozzáteszem, hogy a jegyünk a 424-es kocsiba szól, a ČD kocsija pedig 360-as számon fut, vagyis nagyon úgy néz ki, tényleg fekvőhelyes kocsiban leszünk kénytelenek utazni.
A kérdésem, hogy ilyenkor mi történik?
a) ketten megkapjuk a teljes 6 fős fülkét (számomra pazarlásnak tűnik, meglepne ha a MÁV lenne olyan jófej és biztosítaná a kényelmes utat) b) kapunk 1-4 útitársat az útra c) rosszabb esetben a helyünket is újra eladják (tekintve ugye, hogy ez már nem hálókocsi, amire jegyet vettünk) és nagylelkűen megengedik, hogy utazhassunk az ülőhelyes kocsiban d) valahogy megkapjuk az egyik fülkét a cseh hálóban
b) és c) esetben kártérítés, hogyan jár és mennyi?
Nem kellene/kellett volna erről valahogy tájékoztatnia a MÁV-nak engem, miért nekem kell ennek utánajárnom? Ha nem vagyok szkeptikus és/vagy nem értek valamennyire a vasúthoz, mégis honnan a bánatból kellene tudnom a változásról?
Nem véletlenül fizettem ki a felárat a két fős fülkéért oda-vissza, több mint bosszantó lenne (sőt, már most az) ha nem azt kapom amiért fizettem.
Neked szerintem olcsóbb a Záhony - Csap, Csap - Beregszász. Javaslom, hogy a záhonyiakkal vedd fel a kapcsolatot, tudok hozzájuk telefonszámot, és akkor el tudjuk könyvelni együttműködésben. A negyedéves jelentésben jól mutatna.
Van arra is olcsó megoldás, és valóban jobb is a miénknél. A németekhez egyiknek sincs köze, a hamburgi vonat osztrák, a berlini nagyrészt magyar csak a hálókocsi cseh... max a fekvő az, ami német volt, de most szlovák, de magyar az üzemeltetés...
18:23-kor indul Berlinből, az utolsó vonat meg, amivel kényelmesen (fél óra átszállás) eléred, 16:00 környékén Hamburgból.
Te már voltál kint valaha is? Ha igen, akkor egy relevánsabb topicban (pl. mhh) váltsunk még pár szót itt már teljesen off kérdésekben... ;-)
nekem azt adták amivel kimegyek, a bécsi vonat lehetőséget nem is ajánlották. nem tudom melyik olcsóbb, gondolom, hogy a német-osztrák vonal normálisabb mint a német-cseh-szlovák-magyar :) amúgy az enyém is este indul hamburgból vagy berlinből, ezt még nem néztem át tüzetesebben.
mi szinte látástól mikulásig leszünk kint. vannak kötelező dolgok, persze:)
Igen, 29-én Gentle Stormmal kezdek, aztán Uli Rothnál is biztos megtalálsz meg nagy valószínűséggel Europe-on is. A másnap az ugye nem lehet kérdés, főleg hogy van In Extremo is (de előtte megyek röhögni Steve 'n' Seagulls-ra). Péntek lesz nekem igazán sűrű Stratovarius-tól My Dying Bride-ig, szombaton úgy néz ki Powerwolf-ot passzolom ha már egyszer jönnek Pestre, de amúgy késő délutántól maradok zárásig - Priest az Priest...
Vasárnap viszont én Bécsen át megyek haza (az este indul Hamburgból) mert úgy jobban jövök ki a jegyekből - meg jobb vonat is...
a technikai dolgokat elviszik. de a ruha az marad nálam:) azokat megfogadom! köszi!
korábban megyek. én a 27-i éjszakaival. még el kell jutnom a szállásra és nem szeretném futtából megtekinteni az első napot:) akkor kint találkozunk valahol. vissza viszont 2-án este indulok. végig maradsz?
Mezei poggyászbiztosítás, ami benne van a komplex utasbiztosításos csomagban de amiket mondtam múltkor mint alapvető biztonsági elvek, azok betartásával nem kerülhetsz túl nagy bajba.
Ezek szerint mégsem viszik el kocsival a csomagodat?! Ha 28-án este indulsz, akkor viszont egy vonaton megyünk, és tudok helyben is segíteni, hogy legyenek még biztonságosabb megoldások... ;-)
Milyen biztosítást ajánlotok Németországba, hálókocsiban vonatozáshoz? Létezik valamilyen speciális lehetőség, a csomagokra, ha alszik az ember? Elsősorban kocsival szoktam utazni, azt már ismerem :)
Nincsen ilyen szabály és nem is volt követelmény amikor ez a szakasz a 2000-es évek elején átépült. Csak minimálisan kell tartani a szintbeli kereszteződések számát.