ajajajaj, bikázó"gép". 16e. Negyedéből van egy jókora méretű kábeled 4 csipesszel, összeszereled, ahogy tetszik, berakod, ha gondolod, és csak egy másik autó kell.....ha féltek ,akkor abból kiveszitek az akksit és mehet a bika.
Kár amúgy túlreagálni. Meg kell mérni, ha nagyon csutka, lassú töltés, ha kevésbé, egy gyorsat. Ha nem jó, egyértelmű kuka, megfelelő helyen adnak érte pár darab ezrest ;)
Majdnem 13,5 év után lett "komolyabb" baja az autónak, ami már erős tanakodásra vitt. 15-20 perc vészvillogó....azóta kattog az indexrelé amint gyújtást kap. Kellett egy kis idő mire úgy néz ki sikerült megfejteni a kínját...
Hát igen, egy jó akksi és 6 évig tuti nincs rá gond. Érdekesnek érdekes, de minek járjon az ember egy rossz akksival és egy ilyen cuccal ami már majdnem annyiba kerül mint egy új akksi.
2013-ban volt 9 éves a gép, akkor cseréltem le a gyári akksit egy Bosch S4-esre, a régi akksit meg újrahasznosítottam, felvittem a padlásra és a kapucsengőt kötöttem rá :D Félévente egyszer megnyomatom a töltővel oszt' egy jó darabig megteszi áramforrásnak még.
Kb olyan, mint amikor ráadja az ember a gyújtást és egyből indítózik, nem várva meg, hogy a szivattyú felnyomja a benyát. Olyankor hibátlan motor ide vagy oda, szuper akksi ide vagy oda bizony köszörülés lesz a dologból keményen.
Szerintem vegyél új autót a régi akkumulátorhoz;-) na a viccet félretéve egyetértek az előttem szóló kartácshoz. Ez kevés ahhoz, hogy leszívjon egy jó akksit. A rohanással csak óvatosan visszafelé kell az erő :))
Én bölcsen kikapcsolom az utastér világítást, amikor meg kell, bekapcsolom. Felesleges ajtónyitogatáskor világítania. Mellesleg még az óra melletti visszajelző izzóval együtt sem ment el 2 Ah az akksiból, így szerintem kezdhetsz aggódni az akksi miatt.
Egyszer egy régi Suzuki Swifttel játam így, laza egy óra rádióhallgatás után se kép se hang. Bikázás, hazáig mentünk 10 km-t, akksi ki, fel töltésre, 2 perc múlva a töltő mondta, fullra fel van töltve az akksi. Na az az akksi is kukaérett volt már.
Nálam is igen sűrűn cserés a stabilizátor pálca, bár elég sokat járok pecázni rossz úton gondolom azért. Állítólag ha nem lenne benne azt sem igen venné észre a felhasználó.
Nem akarok hülyeséget mondani, de úgy emlékszek bal oldalt gyári van még benne. Jobboldalt egyszer lett cserélve. Azóta ment egy 80e km-t..163 e körül van benne.
Jobb oldalt sokkal nagyobb a terhelés amúgy, csodás utainkon főleg. Tőzeg-hulladék az utak széle, gumi-lengéscsillapító-szilentek minden előbb szokott ott tönkre menni. A másik, nem túl sok tartós alkatrészt kapni hozzájuk. mint említettem, cseréltem lengőkar szilentet...közepes márkának számít, de már kezdenek lógni megint...ment 1,5 évet durván.
67282 km-nél mindkét stabilizátor pálca cserélve lett. Azóta 88618 km-nél a jobb oldali lett cserélve és most 103041 km-nél szintén a jobboldali kezdett el kotyogni kissé. Létezik az, hogy ennyire eltérő legyen a kocsi két oldalának a terhelése vagy csak sikerült kifogni két kevésbé jó minőségű darabot? Bár a 67 ezres cserénél két egyforma lett betéve.
Mert a ventilátor által áthajtott levegő hűti a keringő folyadékot, ahogy a nagy hűtőre szerelt ventilátor is mikor bekapcsol 92 foknál. ezért pl ha nem kapcsolod be a ventilátort az utastérfűtésnél, valamivel hamarabb kúszik az üzemi hőfok környékére a hűtőfolyadék.
Iszom szavaitokat! Magyarázzátok már el, hogy ha télen bemelegszik a motor, rátekerem a fűtést akkor csökken a hőmérséklet /obd progival és analóg módon a szememmel a mutatót ellenőrizve/ a motor hűtőrendszerében mégpedig jelentősen. Nem azért, mert az addig hideg folyadék keveredik a már üzemmeleggel?
Mint az előttem szólók is irták nincs benne fűtés csap (mint a régi skodáknál) a fűtést egy csapóajtó szabályozza, a radiátorban mindig kering a meleg viz!!!! csak vagy beengedi a csapóajtó a kaszniba vagy nem....
Cifrázzuk azt is? 2-3 évente cserélni kellene....a márka szerviz sem cseréli ki, pedig ki van számlázva ;) De más helyek is kb akkor cserélik,ha látod őket dolgozni, vagy nagyon ismerős vagy, maximum ha lelkiismeretes, abból meg kevés van. Az okát is elmondom. Rohadt nagy macera, 2 ember kell hozzá, vagy vákuumos gép, rendszeresen töltögetni rá, és mind a négy helyen átengedni, még frissül. Ez, ha minden jól megy, 30-60 perc közt lehet valahol időben, ha rendesen végig akarod csinálni.
Megmondom azt is, hogy szerelőként, egyetlen egy autóban "cseréltem" le, fekete volt azért csak.
Ezek a folyadékok már nem nagyon tudnak felforrni, és vizesedni sem...nagyon ritka talán.
Ezt kibeszéltük. Felkészül: fékfolyadék és a témához kapcsolódó alkatrészek.... Vagy vmi egész más. Jah jut eszembe októberben beméretem a fagyáspontot és akkor minden kiderül. Vagy nem.