Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jóskabátsi Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65409

Ezt még így biztos nem írta la senki, de kib. nagy igazság:))

Előzmény: 409 (65405)
ha4nz Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65408

Olyanról már olvastam, hogy valamelyik fiat motornak megártott, hogy megálltak vele berakták sebességbe és fék felengedés miatt visszafele indult meg egy picit a főtengely.

Előzmény: freewinder (65404)
C20NE Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65407

Nem a lánc terhelése mindegy hanem az, hogy a motor mekkora terhelésen van!

 

A lánc terhelése akkor változik amikor a főtengely szöggyorsulásban vagy lassulásban van és a vele kényszerkapcsolatban lévő tengelyeket is gyorsítja vagy lassítja.

 

Attól nem függ, hogy lakókocsit vontatsz vagy lejtőn gurulsz.

Előzmény: Törölt nick (65406)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65406

Értem.  De azt a mondatot, hogy a vezérlés mindig ugyanúgy hajtja azt nem értem. És hogy azt sem értem hogy miért mindegy neki hogy mennyire van terhelve? Ez eseteg egy duplasoros lánc? És nem úgy van hogy a lánc akkor kezd el hamarabb zörögni ha sokat van terhelve? Vagy itt az számít hogy mennyire kopik el?

Előzmény: 409 (65405)
409 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 65405

Óóóó, hát van néhány ilyen nagy ötlet, ami terjed mint népköltészet......

Sok kétségen nincs, hogy most is inkább azt hiszi majd el a nagyérdemű, mert végig gondolni fárasztó, és amit az autószerelő mond az amúgy is gyanús.  :-//

Előzmény: freewinder (65404)
freewinder Creative Commons License 2014.09.03 0 0 65404

De jól esik ezt leírva látni!

Hányszor hallottam már, hogy a motorfék gyilkolja a vezérműláncot, mert akkor fordítva hajt!

Ja. A vezérmű hajtja a főtengelyt. Vagy tolja a láncot húzás helyett...

Előzmény: 409 (65403)
409 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 65403

Mint alább írtam, a vezérműláncnak tök mindegy mennyire van terhelve a motor. A vezérlést ugyanakkora erővel kell hajtania mindkét esetben. Amíg nem zörög a lánc, nem kell vele foglalkozni!!  Ha 50ekm-nél zörög, akkor 50ekm-nél, ha 300ekm-nél, akkor 300ekm-nél.

Előzmény: Törölt nick (65402)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.03 0 0 65402

Köszönöm. Tehát nem nagyon szoktuk nyomni neki.  És a maxi gyorsulásra gondoltam hohy esetleg ott akkora terhelést kaphat már, hogy az nem lenne neki jó.  7 éves. Első tulajdonosa vagyunk. Nálunk életében jó ha letiltott 3 alkalommal. Akkor is kétszer üresben.   

409 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65401

Hoppá, máris sikerült eljutni a forgalmiban a motorszámig...?

 

"És 5 mázsától több sose volt rajta. 5-en szoktunk benne utazni álltalában. Nem nagyon szoktuk nyomni neki a gázt."

 

 Akkor még nem kell cserélni!! Igaz, akkor sem ha nagyon nyomod a gázt, meg 2tonnát húzol vele. A Valaki összekeverte az autót a kerékpárral. Annak számít, hogy mennyire tapossák, ennek nem.(mármint a láncnak) A Valakinek legközelebb azt se hidd el, ha kérdez! :-//

 

 "ezzel a láncal most már nem nagyon kellene kihúzatni tiltásig?"

 

 Nem a lánc miatt, de amúgy sem kellene tiltásig forgatni.

  Azért elgondolkodtató, hogy előbb azt írod, nem szokásod padlózni, most meg az gondod, hogy forgathatod-e tiltásig...... Vagy csak nekem ellentmondás ez?

Előzmény: Törölt nick (65396)
ateszx20xev Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65400

Én úgy tudom, hogy nincs km korlátozás. Ahogy mondod, ha hangja van, akkor csere. Ez olyan 120-150ezer km között azért meg szokott szólalni...

Előzmény: Törölt nick (65399)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65399

Igen twinport motoros. Akkor ez most akkor egészen biztos, hogy láncos. És nem kmre megy hogy mikor kell cserélni. Hanem ha hangot hallok felőle?

ateszx20xev Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65398

A Twinport motor láncos ez a Z14XEP, a sima meg szíjas ez a Z14XE, vagy X14XE.

Előzmény: Törölt nick (65396)
Qkorica Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65397

Tesztelsz minket?

 

65370

Előzmény: Törölt nick (65396)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65396

Opel astra G láncos vagy szíjas?

 

Motorkód:Z14XEP 

Asrta g classic 2. Láncos vagy szíjas? 

Úgy tudom hogy láncos. És hogy 80 ezernél kell cserélni a láncot lánckerekekkel együtt. De azt mondta valaki ha nem volt sokat terhelve az autó akkor 120 ezernél elég kicserélni. Hogy van akkor ez most? Tényleg 120-nál cseréltessem? Keveset van futóval használva. Nem túl nagy a futónk. És 5 mázsától több sose volt rajta. 5-en szoktunk benne utazni álltalában. Nem nagyon szoktuk nyomni neki a gázt. De most van benne 81 ezer km. Szabad neki padlógázakat adni vagy ezzel a láncal most már nem nagyon kellene kihúzatni tiltásig?

bgly Creative Commons License 2014.08.29 0 0 65395

A forgalmiban a legegyszerűbb.

Előzmény: tangamania (65389)
Qkorica Creative Commons License 2014.08.29 0 0 65394

Elöl

Előzmény: tangamania (65389)
409 Creative Commons License 2014.08.28 0 0 65393

Meg lehet hallani, ha arra figyel az ember és nem a villamos megy mellette..... meg amikor már kicsit fáradtabb az AC. Azt én sem tudom, hogy az adott autó indítja-e az AC-t gyújtásra. Van autó amelyik igen, és van amelyik csak indítózásra*. Egyébként ezek sem főtengelyjelre, elég nekik az 50-es szál feszültsége. 2-3 sec után van jelentősége a főtengelyjelnek, ha ez közben nem érkezik meg, akkor lekapcsol a relé. Főtengelyjelre indításnál sokat késne a nyomásfelépülés)

 

* Olyan is van, amelyik az ajtónyitásra, hogy indításkor már biztosan legyen üzanyomás.

Előzmény: ha4nz (65392)
ha4nz Creative Commons License 2014.08.28 0 0 65392

Én kizártnak tartom hogy az üzemanyag szivattyút hallja, főleg bal 1-en ülve. Azt alig lehet hallani még kibontott fedél mellett is, inkább csak kézzel megfogva érződik a zümmögése, amikor már forgást érzékel a főtengely jeladója. De szedje ki a relét és hallgassa meg hogy hallja-e ugyanazt a hangot. Szakavatottabbak mérjenek áramot.

Tiszteletben tartalak, mint autószerelő nagy tapasztalattal, de ha nem nekem van igazam, akkor több megoldással szerelték a Z14XEP-s G astrákat. Az enyém 2007-es kiadású.

Előzmény: 409 (65390)
Pompiere Creative Commons License 2014.08.28 0 0 65391

Köszönöm az infót.

Előzmény: ha4nz (65387)
409 Creative Commons License 2014.08.28 0 0 65390

 

 

 "Csak forgó főtengelynél fog áramot kapni az üzemanyag szivattyúja!"

 

Annak ellenére, hogy ezt írta??:

 

"Első indításkor, a gyújtás ráadásakor hallatszik az AC zümmögése,"

Előzmény: ha4nz (65387)
tangamania Creative Commons License 2014.08.28 0 0 65389

H astrán hol kell megnézni a motorszámot?

MalterKoma Creative Commons License 2014.08.28 0 0 65388

 

Előtte kellett volna feltenni ezt a kérdést. Most már majd úgyis megtapasztalod....

Előzmény: tangamania (65385)
ha4nz Creative Commons License 2014.08.28 0 0 65387

Csak forgó főtengelynél fog áramot kapni az üzemanyag szivattyúja! Ha nyomást akar vizsgálni, inkább húzza le a motortérben az üzemanyag vezetéket, vagy rakjon egy mérőórát a mérőcsonkra, nem?

 

Visszacsapó szelepet az üléspad alatt találsz, ha kiemeled a szivattyút a csészéből. Én évente takarítom, mert a drága benzin is tele van ilyen festékdarab szerű valamikkel.

Előzmény: 409 (65383)
Pompiere Creative Commons License 2014.08.27 0 0 65386

Köszönöm, rápróbálok így is.

Előzmény: 409 (65383)
tangamania Creative Commons License 2014.08.27 0 0 65385

Sziasztok , tegnap vettem egy benzines/ gázos H astrát 2009 est  ,vélemények róla valakinek?

2Qkorica Creative Commons License 2014.08.27 0 0 65384

:))))))))

Előzmény: mantec (65382)
409 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 65383

Nem gondolnám, hogy üzanyomás lenne a gondja, de tegyél egy próbát. Indítás előtt kétszer-háromszor tedd rá a gyújtást míg hallod az AC-t. A harmadik után indítsd.

Előzmény: Pompiere (65381)
mantec Creative Commons License 2014.08.26 0 0 65382

T badboy33!

 

ATE Ceramic Brake Pads

Előzmény: badboy33 (65380)
Pompiere Creative Commons License 2014.08.26 0 0 65381

Segítséget kérnék a márkatársaktól.

Olyan problémám adódott, hogy reggelente elsőre nem indul el az autó. (G Astra, Z14XEP) Első indításkor, a gyújtás ráadásakor hallatszik az AC zümmögése, de hiába köszörültetem. Másodikra viszont pöccre indul, akár az első indítási kísérlet után öt másodperccel is.

Azt kérdezném, hogy az üzemanyagrendszerben merre található visszacsapó szelep, már ha van benne egyáltalán. Szemmel látható jele nincs, hogy valahol esetleg szökne a nyomás.

 

Amúgy az autó tökéletesen működik, nincs hibalámpa, stb., csak reggel az indításnál vacakol, utána egész nap semmi.

badboy33 Creative Commons License 2014.08.24 0 0 65380

Üdv. Fékbetét márkában kinek melyik a legjobban bevált ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!