Olyanról már olvastam, hogy valamelyik fiat motornak megártott, hogy megálltak vele berakták sebességbe és fék felengedés miatt visszafele indult meg egy picit a főtengely.
Nem a lánc terhelése mindegy hanem az, hogy a motor mekkora terhelésen van!
A lánc terhelése akkor változik amikor a főtengely szöggyorsulásban vagy lassulásban van és a vele kényszerkapcsolatban lévő tengelyeket is gyorsítja vagy lassítja.
Attól nem függ, hogy lakókocsit vontatsz vagy lejtőn gurulsz.
Értem. De azt a mondatot, hogy a vezérlés mindig ugyanúgy hajtja azt nem értem. És hogy azt sem értem hogy miért mindegy neki hogy mennyire van terhelve? Ez eseteg egy duplasoros lánc? És nem úgy van hogy a lánc akkor kezd el hamarabb zörögni ha sokat van terhelve? Vagy itt az számít hogy mennyire kopik el?
Óóóó, hát van néhány ilyen nagy ötlet, ami terjed mint népköltészet......
Sok kétségen nincs, hogy most is inkább azt hiszi majd el a nagyérdemű, mert végig gondolni fárasztó, és amit az autószerelő mond az amúgy is gyanús. :-//
Mint alább írtam, a vezérműláncnak tök mindegy mennyire van terhelve a motor. A vezérlést ugyanakkora erővel kell hajtania mindkét esetben. Amíg nem zörög a lánc, nem kell vele foglalkozni!! Ha 50ekm-nél zörög, akkor 50ekm-nél, ha 300ekm-nél, akkor 300ekm-nél.
Köszönöm. Tehát nem nagyon szoktuk nyomni neki. És a maxi gyorsulásra gondoltam hohy esetleg ott akkora terhelést kaphat már, hogy az nem lenne neki jó. 7 éves. Első tulajdonosa vagyunk. Nálunk életében jó ha letiltott 3 alkalommal. Akkor is kétszer üresben.
Hoppá, máris sikerült eljutni a forgalmiban a motorszámig...?
"És 5 mázsától több sose volt rajta. 5-en szoktunk benne utazni álltalában. Nem nagyon szoktuk nyomni neki a gázt."
Akkor még nem kell cserélni!! Igaz, akkor sem ha nagyon nyomod a gázt, meg 2tonnát húzol vele. A Valaki összekeverte az autót a kerékpárral. Annak számít, hogy mennyire tapossák, ennek nem.(mármint a láncnak) A Valakinek legközelebb azt se hidd el, ha kérdez! :-//
"ezzel a láncal most már nem nagyon kellene kihúzatni tiltásig?"
Nem a lánc miatt, de amúgy sem kellene tiltásig forgatni.
Azért elgondolkodtató, hogy előbb azt írod, nem szokásod padlózni, most meg az gondod, hogy forgathatod-e tiltásig...... Vagy csak nekem ellentmondás ez?
Úgy tudom hogy láncos. És hogy 80 ezernél kell cserélni a láncot lánckerekekkel együtt. De azt mondta valaki ha nem volt sokat terhelve az autó akkor 120 ezernél elég kicserélni. Hogy van akkor ez most? Tényleg 120-nál cseréltessem? Keveset van futóval használva. Nem túl nagy a futónk. És 5 mázsától több sose volt rajta. 5-en szoktunk benne utazni álltalában. Nem nagyon szoktuk nyomni neki a gázt. De most van benne 81 ezer km. Szabad neki padlógázakat adni vagy ezzel a láncal most már nem nagyon kellene kihúzatni tiltásig?
Meg lehet hallani, ha arra figyel az ember és nem a villamos megy mellette..... meg amikor már kicsit fáradtabb az AC. Azt én sem tudom, hogy az adott autó indítja-e az AC-t gyújtásra. Van autó amelyik igen, és van amelyik csak indítózásra*. Egyébként ezek sem főtengelyjelre, elég nekik az 50-es szál feszültsége. 2-3 sec után van jelentősége a főtengelyjelnek, ha ez közben nem érkezik meg, akkor lekapcsol a relé. Főtengelyjelre indításnál sokat késne a nyomásfelépülés)
* Olyan is van, amelyik az ajtónyitásra, hogy indításkor már biztosan legyen üzanyomás.
Én kizártnak tartom hogy az üzemanyag szivattyút hallja, főleg bal 1-en ülve. Azt alig lehet hallani még kibontott fedél mellett is, inkább csak kézzel megfogva érződik a zümmögése, amikor már forgást érzékel a főtengely jeladója. De szedje ki a relét és hallgassa meg hogy hallja-e ugyanazt a hangot. Szakavatottabbak mérjenek áramot.
Tiszteletben tartalak, mint autószerelő nagy tapasztalattal, de ha nem nekem van igazam, akkor több megoldással szerelték a Z14XEP-s G astrákat. Az enyém 2007-es kiadású.
Csak forgó főtengelynél fog áramot kapni az üzemanyag szivattyúja! Ha nyomást akar vizsgálni, inkább húzza le a motortérben az üzemanyag vezetéket, vagy rakjon egy mérőórát a mérőcsonkra, nem?
Visszacsapó szelepet az üléspad alatt találsz, ha kiemeled a szivattyút a csészéből. Én évente takarítom, mert a drága benzin is tele van ilyen festékdarab szerű valamikkel.
Nem gondolnám, hogy üzanyomás lenne a gondja, de tegyél egy próbát. Indítás előtt kétszer-háromszor tedd rá a gyújtást míg hallod az AC-t. A harmadik után indítsd.
Olyan problémám adódott, hogy reggelente elsőre nem indul el az autó. (G Astra, Z14XEP) Első indításkor, a gyújtás ráadásakor hallatszik az AC zümmögése, de hiába köszörültetem. Másodikra viszont pöccre indul, akár az első indítási kísérlet után öt másodperccel is.
Azt kérdezném, hogy az üzemanyagrendszerben merre található visszacsapó szelep, már ha van benne egyáltalán. Szemmel látható jele nincs, hogy valahol esetleg szökne a nyomás.
Amúgy az autó tökéletesen működik, nincs hibalámpa, stb., csak reggel az indításnál vacakol, utána egész nap semmi.