Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

T.Szaby Creative Commons License 2016.03.22 0 0 51874

Sziasztok! Olvasgattam kicsit a fórumot és az alapjárati fogyasztás nekem vag com szerint 0,8 l/h. Saját kijelzőjén az autó meg 0,9-et ír. Múlt év végén volt vezirműszíly csere. Gondolom akkor elmaradt a vezérműtengely kerekének a beállítása. Árt ez a motornak? Vagy csak a fogyasztás magasabb?

 

Másik jelenség amit produkál az autó az ajtózárás-nyitás. Ajtók zárva, nyitom a bal elsőt nyílik vele a jobb hátsó pedig nem kellene neki. Másik kettő zárva marad. Elindulás után a sofőr ajtó lezár a jobb hátsó nem. Leállítás majd kulcs kivételnél nyílik az összes ajtó, majd lezárom de a jobb hátsó megint nem zár. De nagy ritkán lezár akkor meg nem villog a led az ajtóban. De még ritkábban tökéletesen működik. Mikrokapcsoló lehet?

Sunny65 Creative Commons License 2016.03.22 0 0 51873

Végül is, ha a 11-es csatornát nézem, akkor ott az éppen aktuális fordulathoz képest láthatom a specifikált és jelenlegi MAF értéket. És ha trendben nézem őket akkor akár menetközben/után egyedül is ki tudom értékelni és szemléletesebb is.

Előzmény: Sunny65 (51871)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.22 0 0 51872
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.22 0 0 51871

Turbó és csövei és a változó geometria "vizsgálatához" a vcds-ben tudnál adni tanácsot, gondolok itt pl. töltőnyomás értékek.

Előzmény: 409 (51870)
409 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51870

Ha a 4-es csatorna 4. ablakát nézed, az a veztengely szinkronszöge. A legalacsonyabb fogyasztást -0.5 - -1.0 közötti értéken adja. Kicsit megtévesztő, mert akkor megy mínuszba, ha a tengelyt előre forgatod. (itt 0.5-1mm elfordításról van szó, a csavarok kivágásánál nézve)

Előzmény: Sunny65 (51865)
409 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51869

 Ezzel az a baj, azon túl, hogy a féltengelyek tényleg nem örülnek neki, hogy a csapágy állórészének ilyenkor pont az ellenkező oldalára esik a terhelés mint amikor keréken van az autó. Így megeshet, hogy nem ad hangot a rossz csapágy, mivel ép felületen futnak a golyók.

Mondjuk engem az nem győzött meg, hogy a márkaszerviz is így csinálta.. :-))

Előzmény: Octi19 (51851)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51868

Elkerülte a figyelmemet, de nem baj, beszerzek egy olyat is.

Előzmény: 409 (51866)
409 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51867

"vagy egy jóképességű VCDS-el rendelkező autóvillamossági műhely tudja kiolvasni."

 

VCDS-el nem fog menni.

Előzmény: Vikesz69 (51850)
409 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51866

"Ez M16-os, nem ez kell? Mert ilyen van a készletben."

 

A készletedben lévőnek lyukas a közepe, mint a képen lévőnek?? Ha nem, akkor nem olyan, mint a képen lévő. (legelsőre is írtam, hogy lyukas M16 kell hozzá)

Előzmény: Sunny65 (51847)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51865

Igen, szoktam figyelni a VCDS-ben az élő adatokat, üzemmelegen az enyém is 0,5-0,6 l/h-t fogyaszt. 20ekm-rel ezelőtt cserélték a vezérlést, még az előző tulaj, számlával igazoltam, de látszik is mindenen. ( Conti)

Jelenleg úgy amblock meg vagyok elégedve, pár apró elektromos problémától, pl. csomagtér világítás, de már ahhoz is minden infóval rendelkezem, hogy megcsináljam, csak idő kell hozzá és meg lesz.

Előzmény: Octi19 (51864)
Octi19 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51864

Ha a gyári rögzítőkkel csinálod a vezérlés cserét akkor is némileg elmászhat a vezértengely eltolása és ez VCDS-sel élő adatban szépen látható is. Ezt szokták korrigálni, persze ésszel! Az értékekre most így nem emlékszem, de simán lehet hallani a motor hangján is és az alapjárati fogyasztási értéken is lehet látni! Egy jó motor alapjáraton melegen 0,5-0,6l/h fogyasztást produkál! Ez felmehet egy rosszabb értékkel egészen 1l/h fölé is akár!

Előzmény: Sunny65 (51861)
Octi19 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51863

Hidd el nálam szkeptikusabb ember nem létezett ezen módszerrel szemben, de amikor láttam, hogy a márkaszervizben is így csinálják akkor meg kellett hasonuljak. És megfelelő biztosítás mellett egyáltalán nem veszélyes!

Egy haveromnak van egy targoncavilla leállítva az udvarában, én pl azon csináltam!

Előzmény: Sunny65 (51857)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51862

Ezt úgy értem, hogy kicserélték a szíjjat feszítőt vezetőt vípumpát, csak nem állították vissza "0" pozícióba a vezérműtengelyt. Ezt értem nem beállítás alatt. Nem nagy baj, csak így kicsit határon dolgozik a motor.

Előzmény: Sunny65 (51861)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51861

Azt hogy érted, hogy nem állították be anno a vezérlést?

Előzmény: Vikesz69 (51860)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51860

Neeem. Következtettem abból amit mondtál hogy a párod kiugrik és gyors leengedi az emelőt. :D Csak gondoltam jobb ha az ember cserèli inkább. Legalább is én ennek vagyok híve. Mit is akartam. Ja az Octaviámhoz vett nekem  a cimbim Ruville kerékcsapágyat anno. Kibontottam, hát FAG volt benne... ;) A külsőszíj feszítő egység amit szintén Ruville utángyárit kaptam abban is a gyári Litens márkájú feszítő volt. Ennyit az utángyártott szarokról.... én meg vagyok elégedve vele és mind a mellett hogy vígan teszi a dolgát, 1/4 ébe kerül. Igen a negyedébe. Viszont abban a féltengelygumiharangban igazat adok az előttem szólónak, csak akkor ajánlott utángyártottat venni mert a gumi amit adnak hozzá az tényleg szar.

Más. A kormányhoz igen a készletből a legnagyobb 12 szögű kell. Plusz a bitfejtartó és egy rövid szár. Meg a racsni. A csavar lehúzási nyomatéka 75Nm, és csavarrögzítőt ajánlatos használni. Én kék színű Loctite 243at használok. Szóval csak ennyi. 

Az enyémben hétvégén cserélem a vezérműtengelyt plusz a csapágyait, hidrotőkéket, szelepszárszimmeringeket. Plusz külsőszíjfeszítő egységet, hoszbordásszíjat, meg vezetőgörgőt. És előtte beálítjuk a vezérlést, mert bár cserélték a vezérlést, de nem állították be. Kiváncsi leszek.

Előzmény: Sunny65 (51859)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51859

Gondoltad, hogy megcsinálom??:-)

Az igazság az, hogy csak én hallok valamit, mintha csapágy lenne, megmutattam pár havernek, praktizáló szerelő is van közöttük, ők nem hallják. Lehet, hogy csak "rémeket hallok":-)

 

Ma megkerestem a régebbi torx/spline készletemet, pontosan olyan amit mutattál ill. amire emlékeztem. A 12-es spline a legnagyobb benne és ugye van egy rövidebb és egy hosszabb.

Előzmény: Vikesz69 (51858)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51858

2 dolog.

Anit ígèrtem: a készletből 12es spline bit kell a kormány csavarjához.

 

A kerékcsapágyas dologra visszatérve, mivel rendkívűl baleserveszélyes én ezt a felemelem és elforgatom pirosig legmagasabb fordulatig dolgot elfelejtenén de gyorsan. Inkább szánjál rá annyit hogy vegyél új csapágyat és cseréld ki még mielőtt ne adja isten valaki tényleg megsérül. Csak jó tanács.

 

Előzmény: Sunny65 (51857)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51857

Én úgy csinálom majd, hogy mikor a pirosban van a fordulat, megkérem az asszonyt. hogy gyorsan engedje le az emelőt, természetesen a kocsi orra a fal felé nézzen.:-)

****

 

Viccet félre téve egyelőre figyelgetem, fülelek.

skt15 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51856

Nálam kizárólag gyári alkatrész jöhet szóba.

Azt elfogadom, hogy már valamennyire fáradt lehetett, de egy ilyen " emeléses, padlózásos játékkal" szét is mentek.

Előzmény: Octi19 (51855)
Octi19 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51855

Hát, ha nem eredeti volt rajta... nekem +310 ezer km után is bőven bírta, de az igaz, hogy amikor a jobb oldalit véletlenül tönkretettem akkor kb.: egy év alatt kétszer is cserélni kellett, azután kapott cikkszámos eredetit (Donitól vettem) és azután soha, semmi baja nem volt!

Előzmény: skt15 (51854)
skt15 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51854

"beindítod a motort és a legnagyobb fokozaton megpörgeted a kerekeket egészen a motor piros tartományáig!"

 

Utána pedig megrendeled a féltengely gumiharangokat is... (saját tapasztalat)

Előzmény: Octi19 (51851)
TraguAre Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51853

"beindítod a motort és a legnagyobb fokozaton megpörgeted a kerekeket egészen a motor piros tartományáig!"

 

Ezt egy kicsit túlzásnak érzem.

Előzmény: Octi19 (51851)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51852

Igen, azon már túl vagyok ,hogy megmozgatom, de ahogyan Octi is mondja az már nagyon durva lenne, itt pedig erről szó sincs.

A melegítést félreértetted, nem a féltengely csavar lett melegítve, hanem a kományösszekötő gömbfejnél kellett melegíteni, hogy ki tudjam venni az átmenő rögzítő csavart. De ugyan ez van a felső lengőkaroknál is, ott is a csavar úgy berohad, ráadásul ott még hosszabban is van rá lehetősége mint a gömbfejnél.

 

Szóval a kerékcsapágy nem lett melegítve... Megcsinálom amit Octi javasolt, kíváncsi leszek.

Előzmény: Vikesz69 (51849)
Octi19 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51851

Hajtott kerekeken a kerékcsapágy ellenőrzésének legegyszerűbb módja, ha megemeled az autó elejét (természetesen biztonságosan rögzíted és véded a leesés ellen!!!) kikapcsolod az ESP-t vagy ASR-t ha van, beindítod a motort és a legnagyobb fokozaton megpörgeted a kerekeket egészen a motor piros tartományáig! Akkor kilököd a váltót üresbe, leállítod a motort és fülelsz miközben a kormányt a két végállás között forgatod! Ha baja van a kerékcsapágyaknak, vagy a féltengelycsuklóknak, akkor itt meg fognak szólalni!

A tömbcsapágyaknál lógást a legritkább esetben lehet tapasztalni, de akkor már nem lehet megmaradni az autóban annyira zúg! ...sőt, már jóval előtte elviselhetetlen hangja szokott lenni!

Előzmény: Sunny65 (51841)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51850

Szia. A rádió kódját vagy egy márka szervízben, vagy egy jóképességű VCDS-el rendelkező autóvillamossági műhely tudja kiolvasni.

Előzmény: allmodo (51844)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51849

Szia. Ha a kerékcsapágy szar akkor a legkönnyebben úgy tudod megnézni hogy felemeled azt az oldalt és alul felül megfogva a kereket megmozgatod. Játéka egyáltalán nem lehet. De én merem azt feltételezni hogy ha melegítetted akkor valószínű hogy a csapágy is túl melegedett. Akár meg is olvadhatott a golyó tartó kosár és akkor biztos hogy záros határidőn belül cserés lesz. A lehúzási nyomatékot betartottad? A féltengelycsuklót ha M14es csavar rögzíti akkor 120Nm +180fokkal, ha M16os csavar rögzíti akkor 200Nm+180fokkal kell lehúzni. Különben biztos hogy hamar tönkre megy a csapágy.

Előzmény: Sunny65 (51841)
boszem Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51848

Sziasztok! Meg tudja valaki mondani egy 3u facelift tolatóradar kábelkötegjénwk a cikkszámát? Ugyanitt akár bontottat is keresek...

Sunny65 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51847

Találtam egy ilyet:

 

http://www.szekerszerszam.hu/olajleereszto_kulcs_vw_6166

 

Ez M16-os, nem ez kell? Mert ilyen van a készletben.

Előzmény: 409 (51843)
Sunny65 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51846

És milyen kell hozzá?

Előzmény: 409 (51843)
apatata Creative Commons License 2016.03.21 0 0 51845

Sziasztok

 

A fiam vett 2007 1.9 pdti superb-t  360 000 km-el

olajcsere után észrevettünk egy mély fordulat függő kopogó hangot

Mivel nekem csak benzines autóim voltak így érdemben nem tudtam mit neki mondani

Szerintetek?

  5-30-as olajat vett ,az olaj szűrő is cserélve lett + üzemanyag szűrő+levegő szűrő+pollen szűrő

Köszi előre is a válaszokat

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!