Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Varshi 2014.05.14 Creative Commons License 50483

Nem pont az olajos topikban írták, meddig "illik" tárolni bontott / bontatlan dobozban az olajat a polcon? Azt meg tán olvasod asszem.

Előzmény: 409 (50481)
409 2014.05.14 Creative Commons License 50482

:-))  Valamikor 5ekm volt a csereperiódus, Bejöttek a Zsigulik 10ekm-rel. Mindenki szörnyülködött, őt aztán nem fogják átverni ezzel, 5ezrente fogja cserélni. Ugyanezek játszódtak le a 10e-ről 15e-re, majd a 20e/30e-re váltáskor is :-DD  Mindig az előzőben hisznek a népek. Angol VW fórumokon ott tartanak, hogy ők aztán a PD-vel egy méterrel sem mennek többet 30e mérföldnél.  (náluk 40e mérföld /65ekm/ a flexibilis intervallum)

Előzmény: yotti (50479)
409 2014.05.14 Creative Commons License 50481

"De egy biztos: 2 év alatt már dobozában is "fárad" egy olaj."

 

 Én még nem láttam olajosdobozon szavatossági időt......

Előzmény: Varshi (50475)
Octi19 2014.05.14 Creative Commons License 50480

Ne mentsd el, inkább nézd meg a levelezésedet! ;-)

Előzmény: zida (50478)
yotti 2014.05.14 Creative Commons License 50479
Miért is kell tizenötezrenként olajat cserélni?Szerintem ez egy régi berögzült szokás.
Előzmény: Dawyd66 (50477)
zida 2014.05.14 Creative Commons License 50478

Köszi Neked is meg Octinak is, akkor aszem az lesz, hogy elmentem Octi ábráit, ezt a leírást meg mellérakom silabusznak oszt jónapot :)

Mondjuk éves olajcsere az alap, akkor megy mellé a levegő és pollenszűrő is, igaz még csak ~1,5 éve van meg az autó, tavaly télen vettem, idén télen picsogott amúgy is hogy service, kíváncsi vagyok idén is fog-e télen jelezni.

 

A 6 éves vezérléscserét mi indokolja? Elég érdekes az autó előélete, most lett benne ~36000km, szóval azt még nem erőltetném ha nem muszály.

Előzmény: Varshi (50465)
Dawyd66 2014.05.13 Creative Commons License 50477

Szerintem èrdemes mindenkèppen  15ezer km utàn olajat cserèlni, legyen az bàrmilyen jò, de ha esetleg valaki az èvi 15 ezret sem èri el ( bàr ez szerintem pl. egy ilyen autónàl nem valószínü ) akkor is jobb a csere, fügetlenül a vezetèsi stílus, ès a hasznàlati helytöl ès minden egyèbbtöl.

Biztosan tovàbb is hasznàlható lenne de szerintem ha az ember megteheti akkor èrdemes.

 

Ès hàt ahogy mondani szoktàk: meghàlàlja! :)

 

 

 

Octi19 2014.05.13 Creative Commons License 50476

Jelentkezem! Nekem amióta megvan az autóm azóta pontosan 30 ezer km-nél jelez, hogy kell neki a friss dózis!
Igaz, hogy ezt eleinte évente kétszer, mostanában meg már kétévente háromszor... A megoszlás kb 7:3 arányban pálya kímélőben, vagy országút és város.

Előzmény: Varshi (50473)
Varshi 2014.05.13 Creative Commons License 50475

Hát nem tudom.

Sok szerelő ügyfelem van, de nem hozom őket példának, mit mondanak, mert simán gondolhatja bárki, hogy "ellenérdekeltek".

 

De egy biztos: 2 év alatt már dobozában is "fárad" egy olaj. Hát még használatban.

Előzmény: TraguAre (50474)
TraguAre 2014.05.13 Creative Commons License 50474

"A Skoda topikban azt írják, hogy még ideális körülmények közt is 26-28e között legkésőbb szervizbe küld a kocsi."

 

Én ezt úgy gondolom, hogy általában, nem ideális esetben. Meg 2 év alatt. Vidéken.

Tehát nem reprezentatív mintavételem alapján megfelelhetett az átlag felhasználónak az 1év/15, valamint a kb. 2/év kb.30e km is.

Előzmény: Varshi (50472)
Varshi 2014.05.13 Creative Commons License 50473

Már nem is tudom, melyik topikban mondták ezt, de még szerintem nem volt, akinek a 30e összejött volna.

Sőt, szerintem a 2 év se. :)

Előzmény: Varshi (50472)
Varshi 2014.05.13 Creative Commons License 50472

> Aztán ha már 25, akkor miért ne lehetne 2 év?

 

Igen, ide vezet ez a gondolkodás. :)

 

A Skoda topikban azt írják, hogy még ideális körülmények közt is 26-28e között legkésőbb szervizbe küld a kocsi.

 

Ha meg valaki ilyen "ideális" körülményeket nyert a lottón, az többnyire autópálya vagy hosszú vidéki utak, ott viszont egész könnyen gyűlik a sok km, tehát aligha fogja elérni a 2 évet.

Előzmény: TraguAre (50470)
Varshi 2014.05.13 Creative Commons License 50471

Igaz, hogy "vagy per év", viszont úgy sejtem, dízellel csak jár 15-öt. :)

 

Ha valaki 25-öt húz le jellemzően autópályán, ami szinte kímélő üzem, nem hinném, hogy nagyon nagy hiba lenne annak tekintetében, hogy a csontra ugyanazon motor rugalmas ciklusban mondjuk egy Skodában akár tovább is elengedni.

Viszont ha nem ilyenek a körülmények, tehát sok a "városozás", fene tudja, nem azon a pár ezer Ft-on múlik.

 

Én legtöbbször a 15-20e vagy év mellett maradnék, jellemzően tél előtt cserélve, hogy tiszta olajjal kezdje a sok hidegüzemet.

 

Hozzátenném, hogy én még soha nem mentem egy évben 16-17ezernél többet, egyik kocsimmal se. De abból max 10-15% volt autópálya.

Előzmény: Octi19 (50466)
TraguAre 2014.05.13 Creative Commons License 50470

Csak azért merült fel bennem, mert egy mondat(rész)ban merült fel a 25 meg az egy év.

Aztán ha már 25, akkor miért ne lehetne 2 év? (megfelelő olajjal persze)

Előzmény: Octi19 (50469)
Octi19 2014.05.13 Creative Commons License 50469

A kérdés jogos, de elfelejtettem azt megemlíteni, hogy feltételezésem szerint a fix 15 ezres periódust VW505.1-es olajjal javasolták, a 25 ezres futást évente meg VW507.00-ás olajjal gondoltam.

Előzmény: TraguAre (50468)
TraguAre 2014.05.13 Creative Commons License 50468

Elgondolkodtam, hogy vajon 25e km használja-e el jobban az olajat egy év alatt, vagy mondjuk 15e 2 év alatt...?

Előzmény: Octi19 (50466)
TraguAre 2014.05.13 Creative Commons License 50467

A fékfolyadékra az előírás 2 év.

Nem hiszem, hogy érdemes méréssel szórakozni (főleg a tartályból vett minta esetén, bár lehet, hogy elég homogén a cucc).

Előzmény: Varshi (50465)
Octi19 2014.05.13 Creative Commons License 50466

"Egyébként nem varázslat. 15e-nként olaj, az fix."

 

Tudom, hogy ez flame veszélyes téma, éppen ezért csak annyival egészíteném ki, hogy: "vagy évente" De szerintem ha a megfelelő olajat használja és éves szinten olyan 25 ezer körül fut a verda akkor is elég évente olajat cserélni...
(egyébként nekem mióta megvan a verda, Shell olajjal (direkt a WV konszernekhez való, régebben Helix Ultra VX, újabban AV-L) évente átlagban két alkalommal 30 ezer km futás után cserélek olajat...)

Előzmény: Varshi (50465)
Varshi 2014.05.13 Creative Commons License 50465

Csak szöveges van, táblázat nincs, de szerintem úgy szar, ahogy van, állítólag amit a (gyári) szervizprogram felhoz/javasol, az tökre más. Úgy 80-tól legalábbis.

 

Egyébként nem varázslat. 15e-nként olaj, az fix.

Aztán szerintem legkésőbb 2 évente levegőszűrő, legkésőbb 3 évente üzemanyagszűrő (ha szar helyen tankolsz, 2 évente), a fékfolyadékot mérjék meg műszerrel, de azt is 3-4 évente szokták cserélni, a hűtőfolyadék vita tárgya, én nem szoktam (eddig mindig előbb elfolyt :). Pollenszűrő érzésre vagy 1-1,5 évente, esetleg fixen szezon előtt

 

Vezérléscsere - ha nem mész sokat - legkésőbb 6 év után, az ~120e szokott lenni. Ismereten előéletű autón - ha nincs róla számla - akkor rövid időn belül, de legalábbis előrehozva szokták cserélni.

 

Van még kérdés? :)

Előzmény: zida (50463)
Octi19 2014.05.13 Creative Commons License 50464

Szerintem érdemi különbség nem nagyon van... Inkább csak a 2008-as (vagy 2009-es?) modellévtől, mert ott a 120 ezres vezérlés cserét kitolták 150 ezerre...

Előzmény: zida (50463)
zida 2014.05.13 Creative Commons License 50463

Nincs valakinek szervízkönyve scannelt formában 2005-ös PDTDI autóhoz? Konkrétan a szervízintervallumos részét szeretném megszerezni, olyasmit amit Octi most rakott fel az octaviás topicba. 

hicky 2014.05.13 Creative Commons License 50462

Minek neked az?

Úgyse használnád ki! :p ;)

Előzmény: superbfanatic (50460)
hicky 2014.05.13 Creative Commons License 50461

Nem érzem ettől jobban magam. :( Úgyhogy ne fájdítsad a szívem tovább!

Előzmény: bigjohni (50452)
superbfanatic 2014.05.13 Creative Commons License 50460

Üdv!

egy 131le pd motorod nem maradt polcon? :)

 

Előzmény: bigjohni (50459)
bigjohni 2014.05.13 Creative Commons License 50459
Tényleg kellene valami a kuplungzabáló csörgőgép helyett, de csak ezeket a feleslegessé vált ritkaságokat találtam.
Csak úgy jön össze a lóvé ha jól megkérem az árát.
:)
Előzmény: ckerti (50458)
ckerti 2014.05.12 Creative Commons License 50458

Ha eladtad ezeket milyen autót veszel?

15 millió Jó Magyar Forintból akár egy másik paraolimpiai kocsi is kijön a Yeti helyett :-)

Előzmény: bigjohni (50457)
bigjohni 2014.05.12 Creative Commons License 50457

Garázstakarítás:

 

megmaradt 1db bal oldali csomagtér kárpit az alatta lévő CD TV.... beépítő kerettel.

Azután találtam rá, miután a jobb oldalra vezetékeltem a cuccokat.

Nem volt lelkierőm átépíteni.

5000e JMF, ha érdekel valakit.

 

4db belső (fekete) ajtónyitó, újszerű állapotban (majd ránézek még)

10000e JMF /4db

 

 

bigjohni 2014.05.12 Creative Commons License 50456

Nem meglepő :XX*ß

Először kérhető volt  :@#><

Nézd meg }>:{

 

Nekem nem zörgött semmi ()()::X

Előzmény: Dawyd66 (50455)
Dawyd66 2014.05.11 Creative Commons License 50455

Ilyen meglepő? :O

Úgy tudom az első szériának a nagyrészében nem osztható :O

Köszi majd meg is nézem  :)

Csak az a baj, hogy comfort felszereltség bézs üléseit nem egyszerű beszerezni :S

de azért köszi :)

 

És esetleg olyannal nem találkoztatok még ,hogy a bal hátsó ajtóba a kilincstől zörgő hang alacsonyabb fordulatnál vagy rázós úton?

superbfanatic 2014.05.11 Creative Commons License 50454

Üdv!

Fix az ülésed?

A vaterán pár hete láttam bontott üléseket

Előzmény: Dawyd66 (50453)