Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
bebeberre Creative Commons License 2015.01.23 0 0 50871

A lenti segítőkész válaszaitokat olvasván kerestem rá a fórumra és bátorkodnék feltenni én is néhány kérdést,mert egy Superb II 2.0 crtdi 170le DSG autó vásárlása előtt állok(hosszú távon használt,rendszeresen szervízelt).Tudnátok-e abban segíteni,hogy milyen szervízintervallumai vannak az autónak és azok milyen költségeket kóstálnak?(olajcsere,váltóműolajcsere,vezérlés csere stb.) Esetlegesen vannak-e infóitok a kettőstömegű lendkerék-turbó-DSGváltó-befecskendező rendszer várható élettartamáról vagy becsülhetőségéről? Az autóban amit vennék 165000km van.
Köszönettel,

Balázs

Roland *26* Creative Commons License 2015.01.21 0 0 50870

Üdv. mindenkinek!

Ha már a kettőstömegűt említed..... Akkor lenne egy kérdésem mindenkihez és szeretnék egyben segítséget is kérni (vagy ötleteket)!

Van egy 2007-es 1.9pdtdi (BPZ) 116le -kicsit húzva 136le- és és olyat csinál , hogy mikor gyorsítok (itt egy határozott gyorsításra gondolok) legfőképp 4-5 sebességi fokozatokban és kb 1900 (+-100)fordulatnál csinál egy kb 1-2 másodperces darálást , rázást... (úgy tudnám leírni mint amikor rámegy arra a picit rázós felezőre -mint az autópályákon szokott lenni-) Úgy kell elképzelni , hogy elkezded gyorsítani pl. 1500-as fordulatról (mondjuk egy padlóval) és mikor eléri az a fordulatot akkor csinál egy ilyen pill. rázást. (nem a kormány hanem az egész autón érezni vagy a motoron..)

Chipelve kb 2-3 éve van és nem volt vele semmi gond. Volt rajta 2x cserélve kettőstömegű is mindennel (kompett szett). Ez úgy volt ,hogy az első alkalommal csúszott a kuplung és szétszereléskor derült ki , hogy a lendkerék is be van állva így kellett egy komplett szett DE pénzspórolás gyanánt "olcsót" kerestem a neten -na ez nagy hiba volt- kb. 1évig bírta és elkezdett rázni induláskor.... DE már itt elkezdte az imént leírt problémát (azt gondoltam , hogy azért csinálja a gyorsítási problémát is)! És ekkor úgy döntöttem , hogy most nem spórolok az alkatrészeken és full gyári szett lett beletéve ami egyből tökéletes indulást , vajkönnyű kuplungolást stb.. eredményezett DE sajnos a gyorsításkor előforduló rázást nem szüntette meg még mindég!!! Mi lehet???

Szinte meg voltam győződve , hogy lendkerék vagy kuplung hiba lehet de csere után is megmaradt ugyan úgy -ráadásul nem is változott semmit-

Elnézést a regényért de így tudtam leírni..........

Előzmény: superbfanatic (50869)
superbfanatic Creative Commons License 2015.01.21 0 0 50869

Üdv!

Azért a kettős tömegű lendkeréknek nem volt őszinte a mosolya .... :)

Előzmény: XGab_ (50868)
XGab_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 50868

Tegnap megint elámultam, az immár 7 éves SI. 1.9pdtdi az M0 bevezetőn tempomattal sík úton 80-al 3.1L/100km ....  :)

Kár, hogy nem tudok ilyen "tempóval" vezetni hosszabb távon és nincs rá időm, de jó érzés volt

 

Jocix34 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 50867

Sziasztok. 

 

Egy kis ötlet segítség a konszern betegséggel (málló, foszlós műanyagok) szemben.

Kell egy segítő jó barát, egy kis idő, és egy kis anyagi ráfordítás.

Szinte újjá lehet varázsolni. Nem utolsó sorban az eladásra szánt autón is sokat dob.     

 

 

 

Jocix34 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 50866

Köszönöm szépen a segítséget ☺

Előzmény: keresztl7227 (50865)
keresztl7227 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 50865

Hello,

 

a könyöklő alatti kis rekesz kiszedése egy nagy szopás... Az egész konzolt le kell szedni a cseréjéhez, hacsak nincs egy kanyarcsavarhúzód, mert ha felnyitod a könyöklőt, kiveszed a szöszös tárolórekeszt, akkor be tudsz nézni és látni fogod, hogy felül van még egy Torx, ami az egész házat a konzolhoz rögzíti...

Ha ezt nem tudod leokoskodni és vissza :-), akkor a sorrend:

- hátsó légfúvó ki

- hátsó szivargyújtó kábel lehúz

- konzol hátsó részénél torxok ki (2 db)

- első ülések előretol maxig...

- sínvédő műanyagok leszedése mindkét első ülés esetében bal és jobboldalon a konzol felőli oldalon

- a konzol hátsó végétől kb 10-12 cm-re az üléssín mellett fel kell nyúlni egy csavarhúzóval és mondkét oldalon egy -egy torx tartja

- óvatosan (behúzott kézifékkel) konzol hátrafele lehúzható (szerintem két emberes történet hacsak nem vagy polip, mert a kézifékkar bőrborítását ha nem kakarod összekaristolni, akkor folyamatosan a burkoló műanyagredőnyt igazgatni kell.)

- kis tároló simán kiszerelhető, cserélhető (vagy kis okossággal javítható a műanyag megvezető "pöcke", mert az van letörve, azért nem csukódik)

- fordított sorrendben minden vissza.

 

Ha bézs színű a tárolód akkor a gyári cikkszáma 3u0864849NCF, ha fekete akkor 3u0864849NCE újonnan Porsche-ban br 9730 Ft/db, autozube.hu vagy M3-as autósboltban 1155 Bp Széchenyi út 39 egy nap alatt 7630Ft...

Előzmény: Jocix34 (50820)
409 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 50864

Tényleg érdekes.  Nekem még sosem.

Előzmény: TraguAre (50863)
TraguAre Creative Commons License 2015.01.11 0 0 50863

Érdekes, mert nekem eddig bejött.

Előzmény: 409 (50861)
www.octinfo.com Creative Commons License 2015.01.10 0 0 50862

Köszi!

 

Akkor van valami más mód a tesztelésre?

Előzmény: 409 (50861)
409 Creative Commons License 2015.01.10 0 0 50861

"Próba2: amikor fals módon jelez, azaz nem lenne oka rá, húzd le a csatlakozót és zárd össze benne a két érintkezőt (remélhetőleg csak annyi van benne, most nincs előttem ilyen). Ha kialszik a visszajelző akkor meg is van a hiba okozója."

 

 Ha összezárja, akkor is világítani fog. Ez úgy működik, hogy egy adott ellenállás intervallumban nem világít, ha ettől eltérő (kisebb, vagy nagyobb) az ellenállás, akkor világít.

Előzmény: www.octinfo.com (50860)
www.octinfo.com Creative Commons License 2015.01.10 0 0 50860

Szia!

 

Ez a kevés fagyálló mennyiségére is figyelmeztet. A kiegyenlítő tartályon van a szintérzékelő.

Évtizedes VW konszern típushiba Polo/Fabiától kezdve mindenhol.

 

Lehet persze hibás a vízhőmérséklet jeladó is, amelyből motortól föggően több helyen több is lehet beépítve, de gykrabban inkább a kiegyenlítő tartályban lévő szintjelző megy tönkre.

 

Ha tiszta a fagyállód, nem olajos, akkor a folyadéknak zárnia kéne a szintjelző érzékelőinél az áramkört. Meg ha a VW konszernnél használatos G12, G12+, G12++ vagy G13 jelzésű bíbor színű folyadék van benne.

Ha nem, hanem kék vagy zöld akkor sürgősen cseréld le!

Még a MOL kutakon is lehet kapni VW szabványú fagyállót, VW TL774 a jelölése, mögötte F vagy G betűvel. z felel meg a G12-nek, csak a G jelölést a VW gyári folyadékánál alkalmazzák.

 

Próba1: húzd le a csatlakozót a tartályról amikor nem jelez. Ha ugyan az a visszajelző villan fel, akkor valóban nincs külön visszajelző lámpa a magas hőmérsékletre és az alacsony folyadék szintre.

 

Ha ez így van akkor további lehtőség:

 

Próba2: amikor fals módon jelez, azaz nem lenne oka rá, húzd le a csatlakozót és zárd össze benne a két érintkezőt (remélhetőleg csak annyi van benne, most nincs előttem ilyen). Ha kialszik a visszajelző akkor meg is van a hiba okozója.

A szintjelző érzékelőt tartállyal együtt lehet megvenni, én 4500-ért láttam tegnap egy skodás webshopban az utángyártottat.

 

U.i.: Mindenki saját felelősségére matat az autójában!

Előzmény: EMPS (50859)
EMPS Creative Commons License 2015.01.07 0 0 50859

Sziasztok!

 

Ma hajnalban a -12 fok után a reggeli indításkor a lentebbi 8-as jelű visszajelző elkezdett villogni, sípolni.

 

Ez elvileg meleg vízhőfokot jelez, de ez kizárt mert indítás után 10 másodperccel már jelzett, de kb 500 m. után eltűnt.

Beálltam a garázsba és délben az indítás után ismét előjött, majd ugyan gy elmúlt, e miatt fagyás nem lehet. 

 

Hűtővíz mennyiség rendben, mi lehet?

 

A kép csak illusztráció.

 

 

 

 

bigjohni Creative Commons License 2015.01.07 0 0 50858

Lehet, hogy akkor már nem Green...

 

Előzmény: resto (50857)
resto Creative Commons License 2015.01.07 0 0 50857

http://m.youtube.com/watch?v=_JmFlyLVxOw

Ezen a videon viszont 18 assal van szerelve a Greenline...

Most akkor lehet vagy nem?

stevie-13 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50856

A komplett kerék külső átmérője annyival nagyobb egy 18-a felnivel, mint 16-ossal?

 

 

Az átmérő nyilván ugyanannyi, de a szélesség biztosan nem! Ha leültetik a kasznit, esetleg beleérhet ebbe-abba :-)

Előzmény: ckerti (50855)
ckerti Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50855

A komplett kerék külső átmérője annyival nagyobb egy 18-a felnivel, mint 16-ossal?

Tényleg nem tudom, kérdezem.

Előzmény: stevie-13 (50854)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50854

csak hasmagasság csökkenést

 

 

Ehhez bőven lehet köze.

Előzmény: ckerti (50853)
ckerti Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50853

Mechanikai oka lehet, de nem tudom, hogy mi.

A Greenline techológia csak hasmagasság csökkenést, alsó burkolatot, energiavisszatáplálást jelent az akksiba, meg talán valamit a hűtőnyílásnál.

Én másról nem tudok, de ez persze nem kizáró ok.

Próbát kellene tenni, ha lehet valahol. Talán a féktuskó vagy az ET szám eltér.

Előzmény: resto (50852)
resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50852

Talán a Greenline tecnológia miatt. ?..

resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50851

ebay en néztem Trinitry felnit ès ott irták. Nicht für Greenline..

Előzmény: Törölt nick (50850)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50850

ki mondta, hogy nem lehet?

 

Max. nem célszerű hazánkban.

Előzmény: resto (50849)
resto Creative Commons License 2015.01.06 0 0 50849

Miért nem lehet 18" (gyári Skoda) felnit felszerelni 1.6 tdi Greenline re?

409 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50848

"Ez a periódus pár percig is eltarthat."

 

 Némelyiknek akár 20percig is, de a többség csak 5-8percig molyolgat.

Előzmény: stevie-13 (50843)
XGab_ Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50847

Egyszerűen levettem a fekete műanyag kisablakot, lekötöttem a két sarut és simán kivettem az akksit. Nem könnyű darab. De nem kellett semmi mást szerelnem. Simán visszatettem a helyére, bekötöttem és indult is gond nélkül.

Előzmény: KpontPeter (50840)
TraguAre Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50846

Nem tudom, mennyire vagy tehetseges, de ezt nehez nagyon elszurni...

Előzmény: KpontPeter (50844)
XGab_ Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50845

Köszi a választ, azt hiszem nézek hamarosan inkább egy újat bele így 6 év után, mint ne tudjam indítani egyszer, mert az tuti olyankor történne amikor sürgősen menni kéne valahova....

Story: Egyébként két éve nyáron Rab-szigeten  jártam úgy, hogy megálltam egy szűk utcában egy magas kőfal mellett szorosan, alig volt hely, az utasoldalon lehetett csak kiszállni, kipakolni. Majd kiderült másnap, hogy jééé nem megy a távnyitás, égve maradtak a belső lámpák. Igen ám, de a Superbnek nincs zár az utasoldalon, tehát, kulccsal nem lehet nyitni a jobboldali ajtót. Baromi nagy mákom volt, mert a pakolásnál az egyik hátsó ülés nem lett teljesen visszapattintva a helyére és így a csomagtartón keresztül bemásztam, előre billentettem, előre tudtam mászni és kinyitni a motorházfedelet, akksi ki, cipeltem a vállamon egy benzinkútig, ott töltötte fel a kutas és este visszacipelés, sörözés, berakás és indult. pfff... soha nem álltam meg azóta se így, hogy ne férjek hozzá a vezetőoldali kilincshez-zárhoz kívülről. Akkor ott mázlim volt az üléssel. Jó lecke volt :)

Előzmény: bigjohni (50835)
KpontPeter Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50844

Az Unix-nál vettem az akksit, tehát rám vár a feladat, csak azt nem szeretném, ha úgy kellene kivontatni az autót a garázsból utána, mert elkefélem.

 

 

stevie-13 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50843

Értem, ez miatt kérdeztem:

 

 

Langsam kollégának akkoriban már Audija volt , nem Superb :-)

 

Az akksicsere nem szokta megbolondítani az elektronikát, viszont ha nullára esik a feszültség (kiveszed az akksit), néhány elektronikai vezérlő memóriája törlődhet. Akksicsere után tehát újra kell programozni a rádióadókat, az ablakemelőknek meg kell tanítani a végállást, és nullázódik a napi memória is a fedélzeti számítógépben. Előfordulhat más memóriavesztés is, például ami Langsam autójával történt, de a vezérlő rendszerekben csak kalibrációs adatok törlődnek, a menetstabilizátor hibáját például gyakran a kormányszög jeladó kalibrációjának hiánya okozza, de elég a kormányt egyszer-egyszer eltekerni a két végállásába, és újrakalibrálja magát. Hasonló újrakalibrálást a motorvezérlő is csinál, de ez többnyire nem-, vagy csak alig észrevehető, és pár kilométer normál autózás után "újratanulja" a vezérlés, amire szüksége van.

 

Ezek a jelenségek tipikusan akkor keletkeznek, amikor a gyújtás levétele után valaki azonnal nekiesik az akksinak. A gyűjtás elvétele után a vezérlés még dolgozik, és mint egy asztali PC a kikapcsoláskor, először elmenti a saját a beállításait. Egyes autókban lehet is hallani, hogy ilyenkor még relék kattognak. Ez a periódus pár percig is eltarthat.

 

Aki nagyon biztosra akar menni, az meg tudja táplálni a hálózatot egy külső akksiról, mondjuk a szivargyújtón keresztül, amíg az autó saját akksija le van kötve, és akkor semmit nem kell beállítani.

 

Én azt javaslom, cseréltesd ki az akksit ott, ahol veszed. A legtöbb akku szaküzletben ingyen kicserélik, sőt, az elektromos töltőrendszer ellenőrzését is maguktól elvégzik, ami szintén nem mindegy.

Előzmény: KpontPeter (50840)
yotti Creative Commons License 2015.01.05 0 0 50842

Oldalra kell húzni,nem könnyű!

Előzmény: yotti (50841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!