Ma kipróbáltam azt, amit 100 éve ki akarok.Zseniális cucc, ajánlom mindenkinek, a Duna Pláza földszintjén megtalálható.Igen, bukdácsoltam kicsit, de most próbáltam először.Két kört mentem a Nordschleifen (458 Italia La Mans), a másodikban 40 másodpercet javítottam a köridőmön.:)Állítólag edzésként a Michelisz Norbi is szokott ezen gyakorolni.El is hiszem, mert annyira élethű, mintha a valóságban mennél.A gép kimozogja a G erőket, maga a kormány, váltó, pedál pedig eszméletlen közvetlen.Rettenetesen melós a dolog, két kört mentem, kb 19 perc, és úgy megizzadtam, mint ha szaunáztam volna.
Akit érdekel a versenyzés, annak melegen ajánlom, mert maradandó élmény.
Eladóak lettek a 16-os lemezfelnijeim.Tökéletes állapotban vannak, jelenleg is használom őket.Aki télre még mindig keres lemezfelnit, az jelezze itt, vagy a nickem alatti e-mail címen.
cibálásról szó sem volt :D minden a helyén volt mikor ott hagytam a garázsban, azután mikor legközelebb mentem vele, emlékszem pont egy piros lámpánál bambultam és akkor néztem, hogy mi a fene az a hézag ott?
Ja, rá. Éppcsak elfér a nyereg. 31,5 az ET. Bánom, hogy nem 17-es gumikat vettem inkább. A 195-ös keskeny ehhez az autóhoz, ha kicsit is kihasználod a motort (bármilyen nagyzolôsan hangzik). A pirelli Sottozerokrol meg nem is mondok semmit inkább:( Tavaly rászántam magam és kidobtam (még 6 mm-es profil volt kb rajta). Conti TS 850-esek sokkal jobbak ebben a méretben. És takarékosak is. A gyári ContiSportContact 3-at is tavaly cseréltem, de az már közel volt a kopásjelzöhöz és érezhetöen meg is öregedett, föleg hideg aszfalton érzödött már a teljesítmény vesztés. Ezek helyett Bridgestone Potenza S001-ek lettek felrakva. A 2 hetes gyártású gumikkal olyan lett mint egy nagy gokart, eszméletlen jól tapadnak. Itt viszont nekem sikerült ismét rosszul választanom azzal, hogy erösített oldalfalú gumit vettem. Szóval, ami a kormányozhatóságnak jót tett, az a komfortnak rosszat. A XL 94-es tömegindexü gumival sok helyen eléggé ráz. Sokkal inkább, mint a gyári 92-esekkel. Viszont majd egy centivel magasabb, mert nem rogyik meg az oldalfala. Lehet ennek folyományaként, de azóta nyiszog ez az hideg idöben, aztán ahogy bemelegszik az utastér elhallgat. Mondjuk mivel garázsban áll én általában csak az ülésfütést kapcsolom be. A klímámmal eddig nem volt semmi gond, évente legalább egyszer pollenszúröt cserélek. A klímát egyszer már szagtalanîtani kellett.
Nálam egy kampányt csináltak meg, amikor az olajhütö alatt cseréltek egy alátétet. Egy balos tompított izzóm égett ki (párban cserélve) és a bal hátsó féklámpa izzóm. A második ablaktörlő garnitúrát kezdtem el használni. Ez most marelli (dobozos...).
A hajtáslánc köszöni megvan, kuplung nem volt cserélve (127 ezer van benne), a féltengelyek nálam jók voltak eddig (120 ezernél láttam alulról). A váltóban 110 ezer körül cseréltem olajat (tutela car matrix). A váltási érzet, mint új korában, picit jobb annál, de a II-es Puntónké sokkal jobb volt. Ha nyugisan váltok nincs semmi baja, de a gyors egyből kettőbe váltást nem szereti. Gyorsítani is kettestől szoktam.
A motor is jól van, bár mostanában ritkán van hosszú úton, néha a rakparton vagy az M0-án engedem kinyútózni egy kicsit, de nem ártana kikormolni. 1-2 tankolást leszámítva az osanos prémium 95-öst kapta egész életében, meg 2-3 havonta egy kis benzinadalékot. 13 olajcsere volt eddig, mindig fullra feltöltöm, két csere közt 2-3 dl fogy. Mindig KPE megy bele. Szűrők mindig gyáriak, de saját forrásból szerezve.
Az egyetlen hiba pont ebből származott:( A 10. Olajcsreénél kiszakították a menetet az olajteknőből:( Mindig csak érzésre húzták meg a csavart. Nem tudom ez anyaghiba volt-e. Az ezt megelőző olajcserén is bent voltam végig a kocsi mellett, nem láttam,hogy nemtörödöm módon húzták meg a csavart, szóval ez az egy határeset. Próbálták menetjavítóval helyrehozni, be nem lett jó. Anyázás után vennem kellett egy olajteknőt. Alu és nem csereszabatos más Fiat motorokéval.
Gyertyák eddig 2x voltak cserélve, mindkét alkalommal elég lett volna egy hézag ellenőrzés. Az egyedi gyújtótrafók nagyon érzékenyek a stabil és jó szikraképzésre, ezért a 30 ezres gyertyacsere előírás. Az NGK irrídium gyertyák 100 ezret is gond nékűl kibírnak. Vezérlés vízpumpával (gyári) 100 ezernél cserélve.
Futóműhöz nem kellett nyúlni még. Az elsö fékről már írtam, hátulra brembo tárcsa és sárga jurid betét lett berakva. Veszettűl csikorgott:( Vettem bele gyári betétet. A fékerő jó, még ezekkel a gumikkal is pik-pakk képes működtetni az abs-t.
A kipuffogó gyári, nem lyukas.
A beltér most is nagyon szép, ülések szivacsa nem kiűlt, nem szakadt se a bör, se a szövetkárpit. A sport 'sail' kárpitot nem is érdemes csak saját magadnak porszïvózni, mert annyi időt, amennyit rá kell fordítani egy mosóban sem szánnak rá. A két könyöklőm már idén tisztítanom is kellett. A kapcsolók úgy működnek, mit új korukban. Ami hiányzik az az automatikusa sötétedő belső tükör. A Deltában persze van:( A kzifékkar takaró dolgot nem értem, viszont mivel megtartja magát lejtőn, én nem is nagyon használom.
Az orra hosszú és az eleje is alacsony. Mivel a rugózása elég lágy, gondolom a végsebessége miatt engedték le ennyire. Szerintem a használhatóságon ront, de együtt lehet vele élni. Ami le szokott koppanni, az a segédkeret és a hossztartó. Elég masszívak, de így is vigyázni kell velük. Nem árt alánézni néha, és lekenni, ahol plezúros lett.
Fogyasztás a teljesîtményhez és a forgalmi viszonyokhoz képest városban és országúton kiváló, autópályán csak elfogadható.
Egyszóval szerintem remek autó a Bravo. Amit cserélni,kell szűrők, folyadékok, szíjak, meg ami elkopik (nem sok minden) az mindig cserélve van. Amiket itt mostanában îrtatok hibák, nálam nem fordultak elő.
Van ennél durvább amit én vettem fel egy találkozón :D majd azt is felteszem.nekem az első(és persze hátsó) ablaktörlő ugrálása illetve a szélvédő remegése jellemző. Néha oldalt az ajtó és a tető is mintha mocorogna, volt rá példa..szerencse, hogy a nagyobbik nyomót kivettem és most egy szolid van benn. Ettől lehet kapni levegőt és legalább szebben szól.csak a magas így nincs kihasználva
erről a hatalmas problémáról van szó. szerintem mindegyikünknél eltörik/eltört. nekem pár hónapos volt a kocsi mikor észrevettem, hogy leengedett kéziféknél ott egy luk :) fogalmam sincs, hogy mikor törhetett el, de használtautón találtam véletlenszerűen egy belső képet és itt is látszik. ez csak egy takaróműanyag.
Én is emlékszem rád, még anno akkortájt rendeltem a Bravo-mat, amikor ti már itt voltatok. Még rémlik vmi téli gumi / kerék eszmecsere, hogy akkor nem voltatok biztosak abban, hogy felmegy a 15-ös felni, vagy vmi ilyesmi. ;-)
Az én sportom februárban lesz 6 éves, s ugyan nem voltam tele hibával, de azért kellett egy-két dolgot cserélni, meg akadtak hibák. Ami talán nem "típushiba" volt nálam, az a jobb egy biztonsági öv cseréje (gari), mert nem húzta vissza, csak ha tuszkoltam, valamint, a kuplung felső munkahenger közbetét cseréje (szintén gari), de az kétszer, mert a közbetét után az egész csőrendszer is cserélve lett (a közbetéttől a tartályig), a csatlakozó volt a hibás, engedte az olajat. Aztán volt 3 vízfolyásom: az első a hűtő légtelenítő szelepnél gyárilag becsípődött gumitömítés miatt, aztán volt a váltó feletti gyorsbilincs hibája, időben cserélve, majd a vízpumpa blokk felöli részénél lévő gyűrű cseréje nemrég (ott is csak szivárgott), mikor a vezérlés csere volt. Ezeken kívül elég sok zsírt elengedtek a féltengely "tokjai", majd ráhúztak a bilincsre, eltört a kézifékkar takarója (mint mindenkinek), elromlott a digit klímám (mint nagyon sokaknak), és a kezdetben elég sokszor, azóta csak ritkán előforduló központi zár "lefagyások", riasztásos ajtónyitások. A jégverés nem gyártási hiba volt. :-) Nagyjából ennyi történt az autómmal az elmúlt több mint 5,5 évben. Mindenki ítélje meg maga, hogy ez sok-e, vagy ha még sok is, viselhető dolgok-e. Cserben sose hagyott, illetve izzót is csak tompítottat kellett cserélni 2-3 alkalommal, a hátsó lámpákhoz nem kellett nyúlni (ja, egyébként azok meg néha párásodnak, de az semennyire nem zavar). Egy-két csörrenő, cicergő, koppanó, zörrenő hang jön innen-onnan, de ezek egy részénél a magyar utak, a többinél a kompletten lebontott szinte összes belső burkolat (jégverés javítása), meg a gyári hifi mélynyomójának hatása játszik / játszhat szerepet.
Motor még mindig nagyon tetszik, szépen szól, jól megy, sokszor elég. Egyenesfutása kiváló, kanyarstabilitása teljesen rendben van, a kormány közvetlen és elég visszajelzést ad az útról (szinte csak sport módban használom), fékek megfelelőek, kuplung OK, váltó érzetre elég kaka, sokszor akad (főleg lassú váltásoknál), de pontosan, és aránylag rövid úton kapcsolható. Kényelmi szint átlagnál talán jobb, hátul lehetne nagyobb hely. Kívül-belül nagyon szép. Természetesen, csak a fekete!!! :-D
Talán az elsö 150-es sport - maranelló természetesen - az enyém ebben a topikban. (Bravo Originale meg Punto II volt még Fiat vonalon.) Ma írattam be elsö osztályba (6 éves lett). Volt torta, meg minden.
De többé nem vennék Bravót az biztos:( Kívül-belül gyönyörű, meg minden, de elég eseménytelen 6 év van mögötte. Se müszaki problémák, se lerohadások, néha el kell vinni a kollégákat alkatrészért az opelhez a bontóba, vagy a lerohadtakat elvontatni (egy A6-os miatt kellett a vontatókötelet is megvennem), ennyi:)
igen igen ezért írtam, hogy vicces, még akkor is ha amúgy nem csúnya a matrica az autón. de nekem ez olyan, mint a 318-as bömösön (vagy legyen inkább 325-ös mert mégiscsak sport bravo) az M matrica.
a másik kék? az is ugyanolyan színű mint az abarth csak szarul fotózta az ember :) paraméterek alapján az a befutó, csak fene se tudja, ha ilyen igénytelen az ember, hogy les se mossa, és csak lő pár út szélén letámasztott képet, mittudomén. viszont bixenon, gyáári komolyabb hifi, meg 25e (elvi) km. hmm? :)
Ez a Bravo Abarth dolog szerintem tervben volt a Fiatnál még mondjuk 2007-ben, ezért nevezték el a 150 lovast sportnak, hogy az Abarth logo majd valami igazán ütős modellre kerülhessen fel, ami a Golf GTI konkurense lehet.
Sajnos a folytatást ismerjük, a Bravo anyagilag nagyjából hasonló bukta a Fiatnak, mint anno a Stilo volt, hiába nagyon jó autó. Így már az Abarth modell elmaradt, mert egyértelműen veszteséget termelt volna.
Nem. 2008-ban voltam náluk először és utoljára. Gondoltam számit valamit, hogy náluk vettem az autót, de nem. A munkafelvevő egy tahó volt. A szerelő srác viszont ügyes, még a Nikko- ban stilomat iscsinálta. Ez a szerelő cserélte az olajat úgy, hogy tiszta maradt minden.
SSzerintem drágák is. Legalábbis akkor annak találtam.